[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:43

Nouja, ook best Tong uitsteken Maakt mij niet zo uit, als er maar genoeg mensen aan de kant staan om Unitas enthousiast te krijgen Go jij! Go jij! Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:19

Voor enthousiaste mensen aan de kant bij een tuigpaardenwedstrijd moet je over het algemeen niet bij spring-of dressuurpubliek zijn. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:25

Dat is ook weer waar. Ik vind die tuigpaardenwedstrijden iig wel gezelliger, wat minder haat en nijd onderling.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:41

Dat is ook de reden waarom ik al een jaar of 14 geen wedstrijden onder het zadel meer rijd maar uitsluitend dus aangespannen wedstrijden. Ik moest destijds kiezen, combineren ging gewoon niet. En ik koos voor gezelligheid! Haha! En daar heb ik nog altijd geen spijt van!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:58

We hadden dit weekend ook de tuigers op ons spring/dressuurconcours. Er wordt weinig meegeklapt maar toch waren de bezoekers enthousiast.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:59

Maar dat applaus en geklapper op de boarding moeten we juist hebben. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:29

Ja, wat Unitas betreft, hoe meer hoe beter (dan doet ie de turbo erop)

Dusss, bokkers, nog iemand in groningen de 28ste? Duivel

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 06:17

ik wil me ook steeds meer gaan verdiepen in de mensport enzo
op school mennen we elke week
en ik vind het stiekem toch wel erg leuk om te doen
en om het te zien!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 06:23

Concorde schreef:
Ja, wat Unitas betreft, hoe meer hoe beter (dan doet ie de turbo erop)

Dusss, bokkers, nog iemand in groningen de 28ste? Duivel

Nee, helaas, moet werken die dag, en aangezien wij niet meer nationaal rijden (en dit jaar dus sowieso al amper Huilen ) ga ik er geen vrij voor nemen. Maar de grote concoursen (Buitenpost, Opmeer enz) ben ik er wel vaak bij.

@Sanniiy16: dit topic gaat niet over de mensport maar de aangespannen sport. Zit een groot verschil in. Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:24

Wanneer is Opmeer, misschien dat ik dan ook vrij kan nemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:28

Datum weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar altijd de eerste maandag van augustus.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:39

Idd, 1e maandag van augustus, dus zoek maar op Knipoog. Ik ga waarschijnlijk wel weer kijken. Wat paarden aanmoedigen die de smid waarbij ik mee loop beslagen heeft Knipoog.

Ze moeten ook maar een rubriek voor het aangespannen rijden met shetlanders organiseren. Dan wil ik ook nog wel een poging doen Knipoog. Die rubrieken worden nl normaal alleen aan de andere kant van het land gehoudne.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:24

Die andere kant van het land is hier maar ik zie die hier ook niet. In Chaam wel voor welshjes, en in Utrecht heb ik ze ook wel eens gezien op de Dag van het Aangespannen paard. En op de UPD uiteraard, daar worden ook de kampioenschappen ervoor gereden.

Overigens weet ik ook nog niet zeker of ik dit jaar in Opmeer ben. Geloof dat het heel laat valt, meestal plan ik de eerste week augustus wedstrijden kijken (Opmeer, Buitenpost en Rijs) en de 2de week vakantie. Helaas valt Opmeer nu in mijn 2de week vakantie en wil ik nog weg gaan valt het een beetje beroerd. Opmeer is 7 augustus zie ik nu.

Dendrofleur, ben jij in Dordrecht dit jaar? Geloof dat ze ons nu onder voorbehoud hebben ingeschreven, maar weet dus niet of we ook gaan rijden (heb het vermoeden trouwens van niet, omdat Jan morgen weer onder het mes gaat). Hangt me iets bij dat het showteam er dit jaar weer is??? Overigens is Neon dan uitgeteld.......

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:44

Wanneer is Buitenpost? Daar ben ik vorig jaar geweest, was wel groot! Staat er ergens een kalender online, net als van de 'gewone' wedstrijden zeg maar?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:18

Buitenpost staat ook op de kalender die ik al eerder als linkjes in dit topic gaf. Is altijd de eerste woensdag van augustus, 2 augustus dus dit jaar.
De kalender die ik al heb gegeven staan alle wedstrijden op, en alle categorien. Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:22

Aan de andere kant van het land is voor mij Noord Groningen(rijvereniging Westerkwartier in Tolbert), het een en ander in Noord-Brabant en Gelderland. En idd Utrecht, maar dacht dat vaak het kampioenschap oid was(lees net dat dat dit jaar in Tolbert is). Wie weet kan ik wat in combiantie met keurings bezoekjes doen volgend jaar (zoals de bonte keuring waar ze ook altijd tuigen, dit jaar is het as zaterdag en dan kan ik helaas niet).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:46

Misschien in Dordrecht??? Is ook keuring voor shetlanders daar. Lees nu op de stamboeksite dat er aangespannen wedstrijden zijn daar. Knipoog Meer info op http://www.dagvanmensendier.nl/.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:51

Dendrofleur, staat ook een hele mooie foto van jou op die site bij foto's. Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:55

Neonlight schreef:
Buitenpost staat ook op de kalender die ik al eerder als linkjes in dit topic gaf. Is altijd de eerste woensdag van augustus, 2 augustus dus dit jaar.
De kalender die ik al heb gegeven staan alle wedstrijden op, en alle categorien. Knipoog

Oeh, sorry, dan heb ik duidelijk iets ernstig over het hoofd gezien Koe

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:08

Neonlight schreef:
Dendrofleur, staat ook een hele mooie foto van jou op die site bij foto's. Haha!

Die had ik nog niet gezien. We gaan dit jaar inderdaad weer. Maar dan ga ik wel weer als keizer ipv holbewoner.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:25

Neonlight schreef:
Misschien in Dordrecht??? Is ook keuring voor shetlanders daar. Lees nu op de stamboeksite dat er aangespannen wedstrijden zijn daar. Knipoog Meer info op http://www.dagvanmensendier.nl/.

Hmmm, klinkt goed. Maar het is 1 dag voor mijn eerste officiele menwedstrijd.
Ik denk dat ik dit jaar nog laat schieten, lekker door oefen met Roosje en zodra volgend jaar haar veulen er af is haar lekker op pak. Dit jaar(en begin volgend jaar) is mijn doel om L1+wp + IBOP A of AA te worden voordat ze te dik word. Lijkt mij wel voldoende uitdaging Knipoog.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:43

Wij waren in Wachtum zaterdag 2e in de Grote limiet met Urban. Het competitie paard was niet mee. Omdat ie niet helemaal wil op concour en dus erg terug houdend is. En Cees durft hem geen tik te geven omdat ie denkt dat ie slaat. Dus die blijft voorlopig even thuis.
Zaterdag hebben we Echten!! Hopen dat Urban weer zo goed ze best doet!!

Maaike Groningen is nog steeds op de drafbaan. Daar zijn ook de Friezen en er is springen!! en volgens mij om het jaar de Hackney's net zoals in Marum want vorig jaar was groningen geen hackney's en in marum vorig jaar wel en dit jaar niet. Dus is heel groot concour. Vorig jaar hadden we catogorie 4 kampioenschap ereklasse daar maar Kariem is nu weg dus geen ereklasse meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:52

Dan is het weer op de renbaan, 2 jaar nadat we daar hadden overnacht was het namelijk niet op de renbaan. Knipoog
Volgend jaar komen trouwens de tuigpaarden, friezen en hackney's daar (allemaal dus) en van iedere discipline is er 1 kampioenschap categorie 1. Wel worden er rubrieken geschrapt, want het programma wordt te vol met alledrie de disciplines. Maar omdat het een bepaald aantal jaar bestaat willen ze dat graag doen. Aanvraag ligt nu bij de disciplinecommissie, want offiicieel moeten er alle rubrieken uitgeschreven worden.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:58

Ja cat 4 heeft er ook nog rubrieken 2 geloof ik en s'morgens op de Ossenmarkt maar wij rijden daar niet dit jaar. En springen is er ook elk jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:05

Categorie 4 weet ik weinig van, ik ken Groningen alleen van de hackney's van toen ik nog categorie 1 reed. Zou best kunnen dat dat er ook nog is, hoewel het me wel vreemd lijkt met 2 rubrieken.... o wacht, limietklasse kan bij jullie 1 rubriek zijn, zijn er bij ons 2. Knipoog
Zie trouwens op de KNHS kalender staan dat het dit jaar tuigpaarden en friezen zijn. Verward Moeten daar ook eens wakker worden. Tong uitsteken