[AR] Ringsteken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: Ringsteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:10

Ik heb het vorig jaar gedaan.
Bij ons in het dorp mag het alleen met authenthiek rijtuig én op uitnodiging.
Wij waren met 2 vrouwen op de bok, een man en vrouw achterop voor de sheu, en 2 witte welshjes voor de kar.
Ik was de steekster, weet zo niet meer wat ik gestoken heb, in elk geval niet de beste maar ook niet de slechtste.

Hier wat foto's van vorig jaar
Afbeelding

Afbeelding

Als ie het nog doet, dan is dit een filmpje waarop je kan zien dat ik de ring steek en wegslinger daarna Knipoog
http://www.zippyvideos.com/115093193746385.html

Ik in steekhouding met afwaaiende hoed Haha!
Afbeelding

Volgend jaar hoop ik met mn eigen aanspanning in de omliggende dorpen mee te kunnen doen, gezien ik geen authenthiek rijtuig heb en shetlanders, die bij ons uitgesloten zijn...

Overigens zie ik bij velen de ringen in het midden aan een touw hangen.. Ik ben niet anders gewend dan dat de ring in een handje aan de zijkant van de weg staat..

Is dat plaats/regio gebonden ofzo ?

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:33

Hier heb je het ook elk jaar maar mag je ook gewoon rijdend Knipoog
Is elk jaar wel gezellig en dit jaar waren er heel veel karretjes en ook echt grote koetsen etc. Lachen De meeste menpaarden waren heel rustig maar de rijpaarden Sigaar
Mijn pony was eerst heel druk voor de kar maar na een rondje of 2 wou ze wel Lachen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:11

Bij ons werden er dit jaar prijzen gegeven voor:

Ringsteken (wie de meeste ringen heeft) 1-5
Schoonste Geheel
Origineelste Geheel
Bestgaande paard 1-3
Bestgaande Fries 1-3
Bestgaande KWPN
Bestgaande Pony 1-3
Leukste ponyaanspanning 1-2
Publiekssteekprijs/prijzen

als ik het goed heb.. elke deelnemer krijgt sowieso een grote zak Lucerne voor het meedoen.. Ik deed mee en de eigenaar van de pony waar ik mee men deed ook mee, dus we hebben weer een jaarvoorraad lucerne Tong uitsteken
De overige prijzen zijn geldprijzen, rozetten, bekers, standaarden, kadobonnen etc. dus ze hebben er wel werk van gemaakt.. Het was dit jaar heel leuk met 29 aanspanningen en ook heel enthousiast publiek!!

Ze doet niet moeilijk over man/vrouw die steekt, authentieke karren, kleding etc. Er is zelfs iemand die elk jaar meedoet met een mini-hengstje, er rent iemand achter de kar om de pony te sturen! Het is wel heel leuk om te zien dat iedereen altijd zijn best doet om er mooi uit te zien. De paarden hebben wel op een enkele na een authentieke kar, bijpassende kleding etc.

Op de foto's zie ik dat de meesten de stok 'verkeerd om' hebben, wij hebben hem altijd andersom, zie foto pag. 3

Chique aanspanning hoor Sanex! En Bontegevaar heeft er ook heel veel werk van gemaakt, leuk.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:16

Jullie hebben een lange stok idd, en ring in het midden...

Ook nog noordelijke 'pistooltjestekers' hier ? Haha! Ik vermoed dan dat het iets noordelijks is. Wij hebben een heel klein pistool-vormig stukje hout waarmee we de ring moeten steken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:58

Hier in Appelscha ook met een pistool en een handje die de ring vasthoud
Ik ben er klaar voor, morgen aan de slag

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:11

Hey Napie, hoe isset gegaan??! Haha!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:55

2 weken geleden heb ik in Zorgvlied het ringsteken gekeken, is er hier iemand die daar meedeed of foto'sheeft? Lachen

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:32

Zo deden wij mee met ringsteken op Koningendag:

Afbeelding

Let even op die mooie rood-wit-blauw bandages Bloos

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:34

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:51

Ziet er heel mooi uit Napie! Vooral met die gele accenten; gele bandages, geel aan de wagen, geel bloempje.... Cool
Dat ze strafpunten geven heb ik nog nooit van gehoord. Wel als je bijna stapvoets de ringen probeert te steken, dan word je gewipt. Bij ons in het darp mag je net zo hard als je durft, dus ook galoperen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:33

Wij hebben elk jaar met het dropsfeest ringrijderij. Bijna elk jaar doen wij wel mee en er valt een prijs te winnen voor het schoonste geheel en natuurlijk de meeste punten.
Zo hebben wij een paar jaar geleden meegedaan. Als Cowboy's!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Dat huifje hebben wij gemaakt van oud doek en van die dunne plastic buizen. Verder hebben wij bij de kringloop een paar oude potten en pannen gekocht en zo hebben wij rond gereden. Haha!

Wij waren het schoonste geheel! Pling

Zondag gaan we weer rijden.... ik moet alleen nog wat verzinnen wat wij nu doen...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:12

ikkuhtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:40

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:28

Wie doet er mee met ringsteken in Waarland?

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:59

Vorig weekend hebben wij ook meegedaan met ringsteken in Elspeet, jammer genoeg moesten we de wisselbokaal afstaan die we vorig jaar gewonnen hadden maar het was weer heel erg leuk !! We hadden ons een beetje "boers" uitgedost, zelfs onze chihuahua had een boerenkieltje aan met natuurlijk een rode zakdoek om Vork en had natuurlijk weer de lachers op zn hand...
Afbeelding

Afbeelding