[AR] Wie rijden er allemaal aangespannen met shetlanders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [AR]Wie rijden er allemaal aangespannen met shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:10

stoere shet he. Die is echt spierwit.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:23

Ukster schreef:
mijn shet kan wel voor de kar
maar ik heb helaas het geld niet om een tuig en kar te kopen.
en haar dan ook nog is op ijzers te zetten .

en dat witte span is trouwens echt gaaf!

ik heb ook een witte shetlander

Dankje, die van jou is ook echt spierwit zeg, leuk. Ik val altijd wel op een beetje aparte kleuren al is wit niet zo apart maar wel voor een shet.

Gewoon even wachten en doorsparen dan. En op ijzers hoeft niet perse hoor je kan het eerst zonder proberen en als ze goede hoeven heeft moet het lukken zonder. Die van mij hebben ook geen ijzers en Eli loopt toch al best vaak over de weg.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:44

jaah ze gaat ook vaak over de weg met de fiets, maar daarna moet ik altijd weer een beetje sparen om aan te laten groeien
er is hier geen goed gras om op te rijden binnen 15 min stappen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:29

Gave shetten zeg
grainy: TOP zo'n 4=span

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 22:39

Grainey schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KRQHZ7AH[/img]
Dit is mijn moeder met Nicolina (zij zijn L dressuur en L vaardigheid)
Afbeelding

Jeetje wat lijken die groot zeg!
Hoe groot zijn ze eigenlijk? Wel leuk zo'n 4-span!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:27

Nicolina is zo rond de 1.15m dus het is een hele grote Shet.
Kasper (de bonte die je kunt zien bij het 4-span) is ook zo groot, de 2 vosjes zijn iets kleiner 1.07m. Maar van de herfst komt er nog een vosbonte in het span (achterin ook van 1.10). Maar het is eigenlijk de bedoeling dat het hele 4-span vosbont wordt
het is inderdaad erg leuk zo'n 4-span. we zijn er ook erg trots op

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:42

Mijn pony is ook al 2 keer omgeslagen met mn kar, maar dat kwam omdat ze totaal onverwachts zonder reden ervandoor vloog en over het lamoen heen bokt. Kortom geen controle. Als ik het zo lees lijkt jou pony wel wat op Fly, die was ook super voorwaarts en drammerig voor de wagen. Alleen ik weet niet of er op die van jou een rem zit, maar op die van mij niet en het lamoen is te laag en ik ben erachter dat dat niet ideaal is. Voorlopig gaat ze er ook niet meer voor.

Inderdaad Mainat, dat klinkt wel een beetje als die Shet van ons. Hij is ook altijd overal enthousiast over, wil overal bijzijn. Eigenlijk is hij altijd nogal stabiel van karakter en ik had ook niet verwacht dat hij dit eng vond. Ik heb geen rem op de wagen, maar ik denk ook niet dat dat veel uitmaakt wanneer ze er zó vandoor gaan. Jouw pony is drachtig toch? Ja, dan zou ik er ook niet teveel stress-dingen mee doen!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:29

grainey: leuk zulke grote shetten. wij hier ook een lekkere grote is nu 1.04 (2 jaar) en zal ong. 1.07 worden, stuk groter als de rest van het span die zijn namelijk 96/97/96 cm

Yinari: als je een rem zou gebruiken op het punt dat ze er vandoor willen. dan kan je het nog wel verkomen. maar als ze eenmaal aan de kletter gaan. tjah

hier zijn roos en soesja al aantal keren over de dissel heen gebokt. maar hup gelijk rem erop en leidsels kort en ze kunnen geen kant op.alleen soesja ging ook een keer op de dissel zitten waardoor de kar bijna omkantelde dat was wat minder. de groom kreeg haar ook niet zó 1,2,3 van die dissel af

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:58

Yinari schreef:

Inderdaad Mainat, dat klinkt wel een beetje als die Shet van ons. Hij is ook altijd overal enthousiast over, wil overal bijzijn. Eigenlijk is hij altijd nogal stabiel van karakter en ik had ook niet verwacht dat hij dit eng vond. Ik heb geen rem op de wagen, maar ik denk ook niet dat dat veel uitmaakt wanneer ze er zó vandoor gaan. Jouw pony is drachtig toch? Ja, dan zou ik er ook niet teveel stress-dingen mee doen!

Ja klopt ze is nu met kraamverlof! Ze hoeft er van mij niet meer voor, zeker nu ze drachtig is. Maar ik hoop wel ooit weer te mennen, al zal dat denk ik niet met Fly worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:12

viola schreef:
Ik men ook met mijn shetten. Geen wedstrijden, maar ook gewoon voor de lol.
Afbeelding

Dit ben ik over een paar jaar .
Nummer 2 van mijn span loopt al voor de wagen. Nummer 2 moet nog eventjes 2 jaartjes door groeien. Dan gaan mijn schimmeldame's ook in het 2span .

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:27

Wij hebben een nieuwe shet voor de wagen. Lekker ondeugend . Foto's hiervan staan op http://tango.messageboard.nl/9590/viewtopic.php?t=138 . Op 10 en 11 september hebben wij hier in Breda een menwedstrijd dressuur/vaardigheid, zijn er op Bokt die meedoen? Er is een hobbyklasse, dan heb je geen startkaart nodig en er wordt gereden voor KNHS punten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:57

:D ik men ook weleens met een minishet dat doe ik niet tevaak, alleen als ik in een gekke bui ben. ze staat voor een bokkenwagen en ik met mn 1.90 moet dan wel mn benen opvouwen. verder krijg je wel leuke reacties op straat als mensen je zo zien rijden. heb helaas geen foto ervan.

NovaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:58

Ik rijdt niet aangespannen met shetten, sterker nog, heb nooit op de bok gezeten, maar ben me wel aan het verdiepen!
Na mijn 18e wil ik zo graag zelf een paardje, en om de kosten wat te beperken leek mij een klein paardje zo leuk om mee te mennen.
Nou staat een Welshje erg hoog op mijn verlanglijst, maar een shetlander lijkt me ook super!!

Mag ik hier vragen wat ik nou voor een shetlander moet neerleggen van rond de 1m. die wel al betuigd is maar niet al te oud?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:06

Hihi daar verschillende meningen nogal over. ik koop mn veulen voor maximaal 75 euro. Dus ik denk dat je voor een beleerde maximaal 500 kwijt ben als je een beetje zoekt.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:38

voor 500 euro heb je wel een hele goede hoor!
voor veulens zou ik nooit meer betalen dan 50 euro als je ze al niet kado krijgt.

mijn shetten heb ik voor 300 per pony gekocht. (zie profiel) de een was betuigd, de ander niet.
als ik ze zou verkopen zou ik denk ik met veel geluk 400/450 per pony kunnen krijgen, ligt er een beetje aan wanneer en aan wie.
dat ligt dan meer aan de markt van dit moment want ik zelf denk meer aan 350. maar omdat de markt zo onwijs hoog ligt en goed doorgereden shetten zeldzaam zijn stijgt de prijs.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:56

Ohh hihi dan was ik nog wel heel gul

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:24

Ja, en toen zag ik dit topic . Ik heb zelf ook mijn twee shetten voor de wagen staan. Tess van 4 jaar en 1 meter loopt sinds een jaartje voor de wagen, die heb ik vorig jaar een maandje naar Dennis geschopt en daar heeft ze het prima geleerd. En Spike, mijn 13 jarige ruin van 1.11 hoog kon het al. Heeft ook wedstrijden gelopen +wp, maar daar zijn wij als combinatie nog niet aan toe.

Dit is de aanspanning waar ik regelmatig mee rij, Spike en de recreatiewagen. Is een vrij grote wagen maar Spike trekt hem okay. Beetje onduidelijke foto, komt omdat 'ie genomen is vanuit huis.

Afbeelding

Voor Tess is deze wagen te zwaar, dus die zet ik regelmatig voor de sulky waar zij dan weer lekker mee mag lopen. Beide hebben ze er harstikke veel plezier in, dus dat gaat harstikke goed. Spike en ik gaan van de herfst als combinatie mijn koetsiersbewijs halen .

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:41

ik heb mijn shetlander ook voor de kar en mijn verzorgshetlander trouwens ook, helaas heb ik geen boom voor een tweespan ik weet alleen nog niet hoe ik hier foto's neer moet zetten maar die zullen wel komen denk ik...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:26

Ik men ook met shetten, Spetter (deze is dubbel M met hugroom) en haar zoon Fiejo. Hopelijk gaan ze binnenkort in het 2span!

Afbeelding
Spetter in 2002, 3 weken voor de wagen

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:38

@Liberty: ahhh die spetter is echt gaaf mooi koppie heeft ie voor de wagen !!!

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:54

ik had al een gezegd dat ik ook mijn shetlander men, maar ik had nog geen foto. Nu wel, hier is de foto:

Afbeelding

ja ik weet het de broek enzo hangen los, maar dat was de eerste keer voor de kar dus als er iets fout zou gaan konden we haar snel er af halen. Mijn ouders stonden er eigenlijk ook bij maar die waren even een eindje weggelopen voor de foto. ik kijk ook niet zo blij daar

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 13:36

Aaaah, wat lief , leuk karretje trouwens!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:23

O echt leuk al die shetten voor de wagen.

Ik heb nog een foto gevonden van ons 2 span.
De boom moest hier nog ingekort worden en dat is inmiddels gebeurt.

De bonte is Humpie van de Rosehoeve en de zwarte is Kismo (en die heb ik zelf beleert)
Ze schelen wel een aantal cm met elkaar, maar het geeft geen problemen.
Afbeelding

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:46

Leuk spannetje! Hoe groot zijn ze dan, want het verschil valt zo niet echt op. En wanneer gaat Hermien met Humpie in het span? Lijkt me heel mooi, ze lijken echt op elkaar.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:13

HEy

Ik ben met Kailiegh 1ste van de B poule geworden.. Zondag op de minidraverij in waarland..
Mijn broertje zou foto's maken.. maar dat had ie niet gedaan :S...

Groetjes Lizzy