Locanda"]
Het is waarschijnlijk wel heel effectief (heb het nog nooit geprobeert, maar het werkt vast snel) Maar dit is echt niet terug te leiden op natuurlijk gedrag, heb zoiets nog nooit in een kudde zien voorkomen.
Die man verdient de naam 'paardenfluisteraar' niet, en geeft een negatief idee aan het begrip Natural Horsemanship!
[/quote]
Ik betwijfel of het wel effectief is eigenlijk, je pakt de oorzaak nl neit aan maar alleen de symptomen. Dan durft het paard niet meer te bokken en behalve dat je dan nog niet van je probleem af bent heb je waarschijnlijk je probleem ook nog groter gemaakt. En dan durft hij een van zijn 3 boeken (ik weet niet meer hoe die andere heten en ook niet hoe de schrijver heet) ook nog: Luister naar uw paard te noemen
. Het heeft helemaal niets met NH te maken! En paardenfluisteraar? uhh, eerder paardenkweller lijkt me...
[quote="locanda alweer schreef:Volgens mij heb ik over Monty Roberts trouwens eens een documantaire gezien. Dat hij zijn vader het altijd op de 'harde' manier zag doen, en zelf een 'diervriendelijker' manier had bedacht. Toen zag het er allemaal wel goed uit. (of heb ik de verkeerde in m'n hoofd, of gaat het er in het echt niet zo aan toe bij hem, en alleen op tv)
Die vader van hem, hmmm, ik heb ergens ook nog gelezen dat er een tegenboek is die jusit al die dingen van Monty over zijn vader ontkracht... Maar dat heb ik niet gelezen dus ik weet niet wat erin staat.