[AR] Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:45

Hey even een snel vraagje omdat ik lui ben om het op te zoeken hahaha.

Ik heb twee pony's die in enkelspan klasse m zijn met mij als menner. Als ik hun in dubbelspan zet dan mag ik niet meer in de klasse b starten toch? Klopt dit? Hihi

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 20:59

Wat is jou eigen hoogste 2span klassering?
L toch? Dan is de hoogst gezamenlijke klasse L en moet je L starten.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:56

Met indy en djingo inderdaad klasse L.
Maar bijvoorbeeld Beertje en Indy zijn in de dressuur beide in het enkelspan klasse M. Hoe zit het dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 22:14

Dan moet je L.
Voor de pony's maakt het niet uit of de klassering enkel of 2span is, voor jou wel.

Valegrya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:44

Jolliej schreef:
En ja keuringen, Amigo heeft een heel erg goed papier. Bij het falabella stamboek kun je sterpredikaat krijgen door 1ste premies op ook jeugdkeuringen onder andere, dus wil ik dat graag alvast wat mee pakken met hem. Ook voor zijn ervaring zeg maar, ben wel iemand die ze jong overal mee heen neemt zodat ze veel gewend zijn als ze daadwerkelijk een keer voor de kar komen.

Je kan nog inschrijven voor de keuring van European Falabella Studbook op 22 april 2023 bij Dressuurstal Seren te Vorden. Als je meer informatie wilt, stuur dan een mailtje naar info@europeanfalabellastudbook.com En op 27 augustus 2023 zal de zomerkeuring doorgaan. De locatie van die keuring wordt nog bepaald.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:46

Ik heb me al ingeschreven hihi ;)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:46

Dennis schreef:
Dan moet je L.
Voor de pony's maakt het niet uit of de klassering enkel of 2span is, voor jou wel.

Super dankjewel! Wat werkt dat raar zeg...
Want als ik over een aantal jaar dan amigo in het dubbel wil zetten moet ik dus in een hoge klasse starten? Terwijl hij bijwijze van dan nog groen is?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:03

Jolliej, pagina 55 van het wedstrijdreglement mennen, daar staan de inschalingstabellen.

Valegrya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:44

Jolliej schreef:
Ik heb me al ingeschreven hihi ;)

TOP! Dan zie ik je daar wel verschijnen. Succes in ieder geval!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:32

Ze hadden gereageerd op mijn mail voor de wedstrijd van 11 maart. En ze gaat vragen of ik mee mag doen voor spek en bonen. Want je mag eigenlijk niet met een tweewieler een marathon rijden helaas. Ik wist dit niet. Maar ze dacht helemaal met me mee en wil me zelfs uitleggen met parcours lopen hoe dat werkt. Dus ik ben helemaal blij

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 13:30

Jolliej schreef:
Dennis schreef:
Dan moet je L.

Super dankjewel! Wat werkt dat raar zeg...
Want als ik over een aantal jaar dan amigo in het dubbel wil zetten moet ik dus in een hoge klasse starten? Terwijl hij bijwijze van dan nog groen is?

Hoeft niet, maar dat moet je dan handig aan pakken.
Dus eerst B 2span (dus niet zelf eerst een paar keer naar het ZZ rijden ;) ), en hem daarna pas enkelspan starten.
Ebje had ik naast Deedee ook eerst B 2span gestart, B lekker uit gereden terwijl ze in het enkelspan meteen L moest. Had ik eerst enkelspan gestart was Ebje L geweest en had het 2span ook L gemoeten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 13:34

lovelucydan schreef:
Ze hadden gereageerd op mijn mail voor de wedstrijd van 11 maart. En ze gaat vragen of ik mee mag doen voor spek en bonen. Want je mag eigenlijk niet met een tweewieler een marathon rijden helaas. Ik wist dit niet. Maar ze dacht helemaal met me mee en wil me zelfs uitleggen met parcours lopen hoe dat werkt. Dus ik ben helemaal blij

Als je wedstrijden wil rijden is het handig dat je het reglement wel een keer door gelezen hebt. Je hoef hem niet uit je hoofd te kennen, maar het is wel handig dat je een beetje weet wat de bedoeling is.
In de marathon moet je pony in het enkelspan minimaal 110cm zijn, je groom achterop, je wagen geremd zijn en 4wielen hebben. De meeste 2wielers hebben geen rem, en je groom achterop word ook erg lastig, en vaak zijn de pony's die er voor lopen geen 110cm.

Dressuur en vaardigheid kan wel gewoon met een tweewieler.
5 maart hebben ze een vaardigheid oefenparcours in Benningbroek staan.

Op Hemelvaartdag is er een oefenmarathon in Barsingerhorn, die hebben meestal ook een sulky rubriek.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:53

Nou het zit hier weer tegen. Morgen ben ik al twee weken ziek van een verkoudheidsvirus. Het gaat maar niet voorbij.. zou dit weekend op wedstrijd, maar die meld ik maar weer af. Gadverdarrie.

Voor de mensen die wel gaan:

Heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier!!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:49

Balen zeg dat je ziek bent. Beterschap!!

Het wedstrijdreglement is altijd handig om een keer door te lezen.

Ik heb het eerste jaar dat ik hem had indoor gestart. Toen liep hij dikke punten. Maar was een draak met laden. Van de zomer heb ik hem buiten gestart. Toen had hij ook al zoveel spanning. De laatste wedstrijd heb ik hem on de onderste sleuf gereden in de dressuur. Door de spanning was hij toen beresterk en er was geen land mee te bezeilen. Toen best goede punten. Hard geoefend thuis, ging heel goed. Maar nu dus weer pech..

Ik zal even zijn voorgeschiedenis vertellen. Hij is een Spaanse b pony
Hij heeft naar alle waarschijnlijkheid in het wild gelopen.hij was moeilijk te laden. Dat is nu aardig over.voordat hij boj mij kwam, heeft hij met een 5 jarig meisje bixie gelopen. Maar hij is veels te sterk. Dus hij was verkocht aan mij.Bij het minste geringste is hij zenuwachtig en staat te piaferen op de plek.maar hij is wel goed eerlijk. En eigenlijk loopt hij overal langs. En kijkt nergens naar. Alleen schijt hij zich leeg, en gaat klapperen met de kop.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 16:56

Jeej, wij hebben weer een winstpuntje mee mogen nemen naar huis vandaag. 179,5 en 191. Wel zuur van die laatste halve punt maar helaas! Vorige keer ook net mis gegrepen met 179 punten.
Boef stond wel weer erg 'aan' maar denk door combinatie van het weer en dat hij geschoren is. Normaal rijden we binnen dus ik denk dat hij even moest wennen aan de buitenlucht.
Gelukkig wel 1 punt gekregen :)
We blijven gewoon door oefenen, wordt vanzelf wel beter!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:24

Unleash dat had ik vorige week ook 179.5 heel zuur.. weet hoe je je voelt.

Vandaag vaardigheid gereden. De tijd stond heeeel krap.. 1e parcours foutloos met tijd. 1e plaats.

2e parcours een bal op poort 1. Dan maar eens proberen gas te geven. Gelukt. Binnen de tijd 2e plaats.. super tevreden...

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:03

Mijn eerste doel van dit jaar is gehaald *\o/*
Mijn dikkie is geslaagd voor zijn hengstentesten! Nu eens kijken wanneer we de volgende wedstrijd gaan inplannen. Moeten eerst weer een beetje meer wedstrijd gericht gaan trainen nu

@Owensmama, goed gedaan, gefeliciteerd!
@Unleash, zuur van die eerste proef, maar wel mooie punten in de tweede!
@Sophievdv, goed voor jezelf zorgen en veel beterschap!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 13:06

Afgelopen weekeind heb ik in Benningbroek gereden, 189,5 en 192 punten en 2x 1e.
Ze liepen als de brandweer! Na 4x in de M mogen ze al weer Z :) .

Afbeelding

Komende zaterdag district kampioenschap, met het 2span en Deedee in het ZZ enkelspan.
Enkelspan verwacht ik helemaal niets van, 2span hoop ik te kunnen knallen :D .

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:25

Knap hoor Dennis, Deedee zo snel weer op topniveau.

Succes van t weekend.

Ik stond ingeschreven maar ze hadden teveel inschrijvingen dus de klasse naar de zaterdag avond gedaan. Dan kan ik helaas niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 14:28

Ik zou alleen 2span rijden, als span zij ze het beste voor elkaar voor nu. Maar omdat de Z en ZZ naar de zaterdag gegaan zijn Deedee ook maar bij geschreven. Het is ruim 2 uur rijden, dus rij dan liever 4 proefjes dan 2 ;) .

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:54

Dennis gefeliciteerd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 22:44

District kampioen Zwartewaal 2023!

Vanmorgen heeeeeellll vroeg op pad gegaan om op wedstrijd te gaan.
2span liep fijn, geen grote fouten, hier en daar nog wat kleine dingetjes waarvan de afwerking nog beter moet. 184,5/187 en 195/196 punten, 2e proef zelfs 2e geplaatst, maar overal goed voor een 4e plaats in een rubriek van 4.
We zijn voor ons gevoel nog steeds aan het wennen in het M, maar na 5 wedstrijden staat de teller nu op 14 winstpunten! Dus als het zo door gaat moeten we straks al weer Z.

En Deedee ook ZZ gestart. Als je toch 2 uur rij naar Zwartewaal rij ik liever 4 proeven dan 2. Pas toen het Z en ZZ ook op zaterdag gereden zou worden Deedee serieus opgepakt, voor mijn gevoel zijn we nog lang niet weer terug op nivo. Heel fijn kunnen rijden. Proeven waren echt een mooie spiegeling van waar we in de training staan, het zit er in, het komt er uit, maar nog niet altijd. 1e proef 170,5/175 en 2e proef gewoon een winstpuntje met 184,5/184,5! Er zaten totaal waardeloze onderdelen bij, en ook zulke gave stukken dat ik compleet vergat verder te rijden omdat ik zo aan het genieten was.

Nu lekker na genieten van hoe mijn pony's weer hun gruwelijke best voor mij gedaan hebben <3 .

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:48

Super

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:05

Wij zijn gisteren ook op pad geweest voor het DK. :D

Afgelopen maanden veel onrust gehad. Door onverwachte wisseling van pensioneigenaar in november waren we enigszins dringend op zoek naar een fijne andere plek. Zeker de laatste weken zat ik er zelf mentaal behoorlijk doorheen, want het valt gewoon niet mee om een fijne plek te vinden als ponymenner. En paarden ontgaan niets, dus ondanks dat ik door bleef trainen gingen we eigenlijk steeds verder achteruit. Hij liep zó goed dat ik ‘m het kampioenschap mee naar huis zag nemen, dus ik baalde enorm dat het eigenlijk alleen maar slechter ging in plaats van beter. Laat ik voorop stellen dat het mij aan het hart ging dat hij mentaal ook niet lekker in z’n vel zat, maar hem níet aan het werk zetten maakte hem ook niet beter. Zijn ‘gewone ritme’ aanhouden leek hem het beste te doen.
Vorige week uit hele onverwachte hoek een telefoontje gekregen van de plek waar we al enige jaren op de wachtlijst staan. We waren welkom! *\o/*
Gezien de situatie op stal besloten om ‘m direct de dag daarna te brengen naar zijn nieuwe plekje. Mentaal zag ik ‘m snel verbeteren. Hij at ontzettend goed (is een mega slechte eter) dus besloten om ‘m vrij snel weer kort in te spannen en te voelen hoe ‘ie liep. Zat wel een kleine verbetering in, maar kwam absoluut niet in de buurt hoe hij liep. Tot donderdag nog op het punt gestaan om ‘m af te melden, omdat ik er weinig voor voelde om ruim een uur te reizen voor 1 proefje en dan niet de proef neer te kunnen zetten die hij waard was. Verschillende mensen gesproken en die hebben het uiteindelijk uit mijn hoofd gepraat, ik zou het gaan rijden als een trainingsrondje en vooral even proberen te genieten. ‘En wie weet vallen precies daar alle puzzelstukjes bij elkaar’, naja die valse hoop wilde ik mijzelf niet geven..

Afijn.. Nog geen week op onze nieuwe plek, maar toch kwamen de puzzelstukjes gisteren behoorlijk bij elkaar in de buurt. Absoluut geen perfecte proef, maar klaarblijkelijk was het goed genoeg voor bijna 68% en de titel Reserve Kampioen op het Noordelijk Kampioenschap! Met als commentaar dat ze genoten hadden van onze proef en we een talentvolle combinatie waren. Zo’n mooi compliment <3

Mijn kleine koning, zo trots! Hij blijft mij verbazen. Blijft een cadeautje om met hem te mogen werken :):)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:09

Gefeliciteerd Dennis. Ook fijn dat jullie gewoon 2 proeven mochten rijden!