[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:56

Gem en Assie dankjewel!

Gem dat zijn van die witte kunststof bitten toch? Ik heb daar wel eens mee gereden, leek eerst heel fijn maar de derde kwam ze ineens op een manier tegen mn hand in zoals ze het anders nooit doet. Ik denk dat ze zeemleer wel kan waarderen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:57

Ik heb er wel eens eentje gehad met een zeempje om het bit. 1 laagje ivm kleine mondjes (bitten worden snel te dik voor de mijne), vast genaaid met vlosdraad, ook om de bitringen zodat de zeem niet naar het midden glijd.

Herstellen, mijne lopen 24/7 in een uitloop stal en heb er nog nooit eentje met spierpijn of dikke benen gehad. Na een dressuur wedstrijd zeker niet, maar ook na mendurance, mini of oefen marathon niet.
Inleveren mogen de mijne wel ;) , maar zelfs als ze 30 kilometer in de benen hebben doen ze dat niet.
Het zijn wel slechte eters op wedstrijd, brokjes, slobbertjes enzo gaat echt maar mondjes maat er in (niet erg voor mijn dikkies ook, dus maak me niet zo'n druk). Worteltje, hooi en soms wat lucerne wel.
Ze krijgen de dagen om een wedstrijd heen wat electrolyten (ook 's winters, wintervachten in binnenbanen zweten ook goed), de hele groep krijgt dat dan omdat ik ze in de groep allemaal het zelfde geef.

Zaterdag de finale van de dressuur competitie. Ebje en ik staan 5e in de hobby/B/L pony's, ben benieuwd of ik er nog een plaatsje bij kan snoepen. De teller staat op 28 punten in de L, dus dit word ook zeker wel de laatste keer L, heb de competitie precies uit kunnen rijden ;) .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:01

Veel succes Dennis, spannend!!

Jody maakt zich heel druk, dus daarom kost het haar zoveel energie. Het is echt een bloedpaard. Dikke benen heeft ze niet gelukkig :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:11

Phoe wij doen eigenlijk niks anders na een wedstrijd :')

Goed uitstappen en een snoepje. Dan op de trailer met hooinet en thuis even onder de douche :D
Volgende dag vrij, uiteraard wel lekker naar buiten. Onze merrie heeft met wedstrijd geen spanning, maakt zich alleen in de trailer tijdens het rijden heel erg druk..

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:54

Dennis schreef:
Zaterdag de finale van de dressuur competitie. Ebje en ik staan 5e in de hobby/B/L pony's, ben benieuwd of ik er nog een plaatsje bij kan snoepen. De teller staat op 28 punten in de L, dus dit word ook zeker wel de laatste keer L, heb de competitie precies uit kunnen rijden ;) .

Oef, das wel een krappe. Je haalt meestal wel meer winstpunten. Ga je er dan niet overheen? Hoe zit dat eigenlijk met boetes?
Ik dacht trouwens dat je 4e stond!! +:)+ +:)+

Ik doe ook mee aan de finale, sta nog eerste, maar die mag ik denk ik Zaterdag zeker inleveren helaas. Ach ik hoop gewoon weer het gevoel terug te krijgen en makkelijker te rijden dan vorige keer :j

Licor schreef:
Ik kom hier ook even mee kletsen..
heb as zondag ook mijn mendurance debuut :D
Even kijken hoe het gaat en als het goed gaat heb ik er dit jaar 5 op de planning staan.. 4 met mijn paard en 1 met mijn pony.. maar alles even onder voorbehoud, als mn paard weer afgekeurd wordt dan houden we het maar gewoon bij recreatieve ritten.. is eigenlijk ook net zo prima dan

Succes, komt vast goed! Mendurance is ook erg leuke tak van mennen!! **\O/**

SophievdV schreef:
Wat gebruiken jullie om je paard goed te laten herstellen?

Vraag 2: ik wil graag natuurzeem om mn bit hebben. Hoe doe je dat? Iemand een foto als voorbeeld?

Ik heb geen ervaring met dat zeem haha, dus echt gene idee. Wat doet het in de mond? Of hoe zeg je dat, waar zou je het voor kunnen gebruiken? Heb er wel eens van gehoord maar eigenlijk nooit afgevraagd.

Op wedstrijd heb ik altijd even iets lekkers mee, snoepje, wortel of appel of iets. En ze krijgen een dag ervoor en erna door hun brokken e seleen. En de dag zelf nog elektrolyt. Verder eigenlijk niks anders, zelfde als andere dagen. E seleen krijgen ze sowieso als ik gemend heb.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:58

Kimley: oh heerlijk haha! :D

Jolliej: het natuurzeem wordt zacht en een beetje smotsig als het nat wordt. Het zorgt er voor dat het bit zachter wordt voor het paard. Je moet het alleen wel goed om het bit doen, anders gaat het schuiven en dan krijg je een soort ophoping/prop en dat zit niet lekker.

Inmiddels ben ik voorzien van een foto dus morgen gaan we ermee aan de slag zodat ik er donderdag mee kan rijden.

Wat een lekker weer he.. De buurtkinderen gaan hier alweer lachend door de wijk, dat hoor ik dan in huis. Lijkt wel zomer!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:59

Jolliej schreef:
Dennis schreef:

Oef, das wel een krappe. Je haalt meestal wel meer winstpunten. Ga je er dan niet overheen? Hoe zit dat eigenlijk met boetes?
Ik dacht trouwens dat je 4e stond!! +:)+ +:)+

Ik doe ook mee aan de finale, sta nog eerste, maar die mag ik denk ik Zaterdag zeker inleveren helaas. Ach ik hoop gewoon weer het gevoel terug te krijgen en makkelijker te rijden dan vorige keer :j

Je mag tot of tot en met 30 winstpunten wel gewoon nog starten. De teller mag over de 30 gaan in je laatste wedstrijd. Dus ik mag gewoon 6 winstpunten rijden dit weekeind :j :') .

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:00

Stimuleerd het dan ook het afkauwen bijvoorbeeld? Juist omdat het wat snotterig wordt?

@dennis: ooowh ik dacht echt 30 en eroverheen is boete. Had wel begrepen de boetes niet mis waren haha

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:17

Wel opletten zeemleer wordt na verloop van tijd wel hard en veel bacteriën.
Ik wil nu kunstof gaan testen, als we weer voor de sport aan de gang kunnen. Dat laatste is even afwachten, SI gewricht geblesseerd

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:26

Ja je moet het eerst nat maken alvorens je het bit inbrengt.

Met kunstof bedoel je een kunstofbit?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:31

Ja eerst nat maken inderdaad. Mijn paarden tandarts rade zeemleer af omdat het schijnbaar ook wel kon gaan branden in de mond, ze is ook enkelspan menster.

Oh ja kunstofbit van berris of trust.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:34

Ik heb Google wel geraadpleegd en daar staat dat je wel het echte leer moet hebben, dus natuurzeem. Als er enigszins wat van rubber of kunststof in zit dan kan je idd blaren krijgen.

Ik ga even kijken naar die bitten van Berris

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:10

Ik heb lange tijd gereden met het (kunststof) menbit van Sprenger Duo (199 euro) en nu ze wat meer 'mond' heeft, met een kunststof Pfiff bolletjesbit (45 euro). Ben blij dat ze die laatste verkiest, want het kunststof is na een paar jaar toch wel op ;) .

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:37

SophievdV schreef:
Ik heb Google wel geraadpleegd en daar staat dat je wel het echte leer moet hebben, dus natuurzeem. Als er enigszins wat van rubber of kunststof in zit dan kan je idd blaren krijgen.

Ik ga even kijken naar die bitten van Berris

Echt leer klopt inderdaad,de natuurzeem die gebruik ik normaal ook.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:09

Oh fijn dat je al een foto hebt gevonden, want ik kan mijn bit dus niet meer vinden. Volgens mij uitgeleend :o?

Bitten zijn soms wel een hele puzzel. Hoofdstellen trouwens ook. Onder het zadel heb je allerlei mogelijkheden met anatomisch enzo, bij menhoofdstellen is de keuze toch een stuk beperkter. Ergens wel jammer, want daar is ook nog wel winst te behalen denk ik

6 winstpunten in één wedstrijd vind ik een hele prestatie! Succes Dennis

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:26

Ik gebruik voor de koets gewoon hetzelfde hoofdstel en bit als onder het zadel.. mijn paard is niet beter gewend en voor ons werkt dat eigenlijk heel fijn.. maar als je idd oogkleppen enz wilt dan wordt de keus meteen een stuk kleiner..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:43

assie schreef:
6 winstpunten in één wedstrijd vind ik een hele prestatie! Succes Dennis

Het mag hè, of het gaat lukken is weer een heel ander verhaal ;) .
Met 2 of misschien zelfs 3 ben ik ook tevreden.
Vorige keer 2x 192,5 en op het district kampioenschap had ik 3 winstpunten. Heb ook wel over de 200 punten gereden. Maar boven de 210 is mij nog maar, in de loop der alle jaren, een paar keer gelukt.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:11

Is het aanvragen van een menlicentie hetzelfde als een startpas? Op de site van de KNHS hebben ze het steeds over een menlicentie maar als ik een startpas wil aanvragen krijg ik geen extra opties voor mennen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:17

Ja, bij het mennen heb je tegenwoordig een men licentie waar je voor betaal met je 1e startpas.
Dat maakt dat al je volgende passen gratis zijn.

Ik heb een stuk of 8 passen lopen :j . Eigen pony's en 2span, maar ook andermans pony's die ik gestart ben, of andermans pony's naast de mijne in t 2span.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:22

Oke, maar hoe vraag je een menlicentie aan? In ieder geval niet via mijnknhs? Die heb ik inmiddels uitgespeeld. Moet je dan echt 'ouderwets' bellen met de KNHS of hoe zit dat?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:25

Geen idee eigenlijk, die van mij loopt al zo lang.
Overstappen van vereniging ging probleemloos afgelopen winter.
Extra passen vraag je iig zo online aan.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:27

Hoop dat iemand hier het weet! Kom er online in ieder geval niet uit.
Heb nu wel een reguliere startpas aangevraagd voor mijn pony, maar er staat daar niks bij of het een startpas is voor onder het zadel of voor mennen. Verwarrend is het in ieder geval wel.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:30

Jaar of 5 geleden vroeg je gewoon je startpas=licentie aan.
Je moet wel lid zijn van een menvereniging anders krijg je die optie niet.
Edit: even gekeken hoe het werkt (ik heb nu geen actieve startpas)
Je klikt in mijnknhs op paarden en startpassen.
Daarna startpas aanvragen.
Dan vraagt ie wanneer je hem wil laten ingaan.
Daarna moet je de afdeling selecteren. Dit moet een menvereniging zijn. Rijvereniging werkt dus niet.
Vervolgens staat de 'soort' automatisch op span.
Op pagina 2 vul je vervolgens in of het om enkelspan etc gaat.
Op pagina 3 vul je je paard in.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:34

Voor impuls rubrieken hoef je geen lid te zijn van een vereniging toch? Dat staat op de site van de KNHS.
Maar dat zou dan wel de reden zijn waarom er bij mij geen menlicentie verschijnt... ze selecteren automatisch mijn rijvereniging bij het aanvragen van een startpas. Die kan ik niet wegklikken helaas.
Ik zal morgen wel eens ff bellen met de service desk dat ze dan maar mijn rijvereniging moeten deactiveren op de één of andere manier.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:35

Voor impuls hoef je ook geen startpas aan te vragen.
Daar hoef je alleen maar lid te zijn van de knhs. En dat ben je wel als je lid bent van de rijvereniging.