Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Barney1978 schreef:Keona, een E pony zit niet per definitie bij de paarden aangezien de stokmaat hiervoor de maatstaf is. Ik weet prima tegen wie ik gereden heb, dit is geen kleine pony. Het reglement is me inmiddels wel bekend na al die jaren, dus ook stokmaten etc.
Barney1978 schreef:Ik weet niet hoe jullie bij die stokmaat komen maar het reglement geeft 148,1 aan wanneer je onder de paarden valt.Dit is ook wat Nicole aangeeft.
baudyh schreef:persoonlijk denk ik dat ook de tijd veranderd is en dat je daarom de mendurance niet uit de kinderschoenen zal krijgen.
Om goed mendurance te rijden moet je heel veel trainen. Kijk naar barney die traint zich een slag in de rondte. Zet er alles voor op zij. Dat kan alleen als je partner ook zo gek is.
Dan moet je ook nog er veel geld voor over hebben. 2 auto's of een dikke auto met koetsentrailer. Dikke auto's kosten veel diesel.
Kortom genoeg geld hebben.
Want met alleen trainen kom je er niet. Het hele stalmanegment moet aangepast worden. Ander voer, elke 8 weken de smid, massage, noem maar op.
Alles bij elkaar opgeteld vind die mensen maar eens. Als er zoveel voor gedaan moet worden. Want vergis je niet in de training voor een sgmw moet je goed trainen maar voor mendurance nog veel meer.
De mendurance groeit alleen als er mensen doorstromen in de klasses. En dat gebeurd niet.
Iets anders. Waar is de mendurance les op de paard en leven dag a.s zaterdag????
baudyh schreef:Iets anders. Waar is de mendurance les op de paard en leven dag a.s zaterdag????