[AR] Tips voor aanschaf sulky.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 08:22

Chardy schreef:
Mijn stiefvader heeft z'n been verbrijzelt, en de pony (een fjord die we toen hadden) was niks mee aan de hand. Maar mijn stiefvader z'n been is nooit meer goed gekomen, hij kon er altijd wel mee blijven lopen maar het afstijgen van een paard en als hij dan net verkeerd neer kwam deed het wel flinke pijn.

Amai wow dat is echt heftig!! Sterkte :(:)

Chardy

Re: Tips voor aanschaf sulky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:24

Helaas kan ik dat hem niet meer zeggen ;( Hij is in augustus 2012 overleden aan een hartaanval. Y;(

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 08:26

Chardy schreef:
Helaas kan ik dat hem niet meer zeggen ;( Hij is in augustus 2012 overleden aan een hartaanval. Y;(

Sorry, mijn deelneming ;(

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:26

Ik ben nu ook bezig met een ervaren iemand om mijn shetje voor de kar te beleren en wij zijn nu ook voor een sulky aan het kijken maar zij zegt dat je vooral een rem nodig hebt voor heuveltjes en afdaligen maar dat als je geen rem nodig hebt je dan beter ook geen rem kan nemen omdat als je dan gaat remmen op een weg dat je eigenlijk juist alleen maar gaat slingeren met je karretje

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:27

Bedankt :)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 08:30

mabelbohms schreef:
Ik ben nu ook bezig met een ervaren iemand om mijn shetje voor de kar te beleren en wij zijn nu ook voor een sulky aan het kijken maar zij zegt dat je vooral een rem nodig hebt voor heuveltjes en afdaligen maar dat als je geen rem nodig hebt je dan beter ook geen rem kan nemen omdat als je dan gaat remmen op een weg dat je eigenlijk juist alleen maar gaat slingeren met je karretje

Oh oke, dankjewel. Ja ik wil graag een hca dus dan maar geen rem denk ik en ze zeggen hier dat je hem niet to weinig nodig hebt. En heuvels ofzo zijn er hier helemaal niet. Eventueel moest ik er een tegen komen stap ik toch even af ofzo dat is voor mij geen probleem. Haha veel succes met een sulky/kar te vinden! Hoop dat je er heel veel plezier van hebt! :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:30

mabelbohms schreef:

Een rem vind ik altijd een beetje een extraatje, als een pony echt in paniek is trekt ie daar gewoon doorheen, en voor die heuveltjes heb je een broek aan je tuig hangen. :D

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:36

Dus geen rem begrijp ik? :)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 08:37

mabelbohms schreef:
Dus geen rem begrijp ik? :)

Kijk misschien die pagina's terug even in dit topic daar hebben ze het uitgelegd ;)

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:40

oke sorry, ik had de eerst pagina gelezen en ik dacht geef deze tip even mee :D
Jullie ook nog veel suc6 trouwens!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 08:41

mabelbohms schreef:
oke sorry, ik had de eerst pagina gelezen en ik dacht geef deze tip even mee :D
Jullie ook nog veel suc6 trouwens!

Geeft niks! En dankjewel! :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:02

_Chip schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat een gesloten lamoen per direct veiliger is.

Bij een hca is het probleem van te lange strengen een afstelfout. Dus dat komt eigenlijk al niet voor. En ik zou gewoon lekker je lichtogen houden zo, anders zit je ook nog eens met het gedoe van een buitensingel.

Stel je staalkabel breekt. Pony gaat aan de kletter. Dan heb ik liever dat mn wagen direct loskomt, dan dat ponylief er met wagen en al vandoor gaat. Maar dat is natuurlijk ook geheel per situatie verschillend.

Een gesloten lamoen voegt alleen wat toe als je al veiligheidslichtogen hebt, is mijn mening.

Dit heb ik dus gehad met een open lamoen... Lamoen viel er uit, kar kletterde op de grond, broek nog vast..... Juist door dit ongeluk heb ik mijn lamoen laten sluiten. (En er een zweng op laten zetten.)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:12

De grote sulky op de foto op de 1e pagina is van mij. Ik heb bewust voor een sulky gekozen met gesloten voorkant omdat je dan niet zo'n last hebt met modder en water. Je blijft wat schoner zeg maar. Ook kan ik er 2 stoeltjes naast elkaar op zetten, dus dan een passagier meenemen. De gesloten voorkant is ook handig omdat de hond vaak meegaat en ik hem dan langs de weg tussen mijn benen op de kar kan meenemen.

De gesloten voorkant maakt de wagen wel groter en dus wat lastiger te vervoeren. Ook is ie wat zwaarder, zonder stoeltjes 60kg. Uiteraard zit een klein deel van dat gewicht ook in de grotere wielen. Je kunt 'm ook krijgen met kleinere wielen als je er een kleinere pony voor wilt zetten. Mijn pony is circa 105cm. En uiteraard is de grotere sulky wat prijziger dan de kleine.

Mijn keus voor HCA is gebaseerd op de degelijkheid en kwaliteit van de materialen die gebruikt worden. En de wagens zijn onafhankelijk geveerd op de wielen. Dat is vooral bij hobbelgrond, bos etc, erg prettig! Bovendien zijn de eigenaren van HCA zeer vriendelijke, kundige mensen die goede service verlenen.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 15:54

Mijn instructrice kan de hca afstellen gelukkig!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:41

Oh dat is fijn!
Weet je al welke kleur en extraatjes je gaat nemen bij je hca? <<)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:40

Chardy schreef:
Oh dat is fijn!
Weet je al welke kleur en extraatjes je gaat nemen bij je hca? <<)

Ja!!! Knalroze *\o/* *\o/* en lamoen moet ik nog even denken, stoeltje, en rvs denk ik toch wel, want als dat gaat roesten dan kan ik hem toch niet meer gebruiken.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:10

ooh gaaf KNALROZE! <3 <3
Toen ik mijn hca ging halen zag ik ook knalroze banden dus zoiets als dit?
Afbeelding
<3 <3 <3

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:11

Ja maar wel zonder spaken! Ik heb bijna alles wat roze kan zijn voor Pippa in het roze. Zelfs haar dekens! Ik hou gewoon van roze haha <3 *\o/*

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:20

penelope444 schreef:
Ja maar wel zonder spaken! Ik heb bijna alles wat roze kan zijn voor Pippa in het roze. Zelfs haar dekens! Ik hou gewoon van roze haha <3 *\o/*

Leuk! <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:23

Hihi hier ook een HCA besteld in het fuchsia (ral 4010), bruin dicht lamoen.
Donderdag de mail verstuurd, maar helaas nog geen antwoord terug, normaal is het 3 tot 4 weken levertijd, maar volgens mij is het langer als je een afwijkende kleur lamoen wilt.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:25

Ik voel over een maand een hcabom foto's aankomen! <<) <<) *\o/* *\o/*

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:31

Was het helemaal vergeten te zeggen, er staat een knalroze hca te koop op boktmarkt voor €750.- <3

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:40

Chardy schreef:
Was het helemaal vergeten te zeggen, er staat een knalroze hca te koop op boktmarkt voor €750.- <3

Ja maar hij is 19 inch :(

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:41

mirriejj schreef:
Hihi hier ook een HCA besteld in het fuchsia (ral 4010), bruin dicht lamoen.
Donderdag de mail verstuurd, maar helaas nog geen antwoord terug, normaal is het 3 tot 4 weken levertijd, maar volgens mij is het langer als je een afwijkende kleur lamoen wilt.

Oh leuk! Ik moet nog gaan kijken in de winkel naar al kleuren. Ik ga sowieso wel voor felroze dus kan ook fuchsia achtig zijn! Echt mooi. Foto' s laten zien he als je hem hebt! @Chardy Van zodra ik de sulky heb ga ik bokt echt helemaal volzetten met foto' s hahaha

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:17

ik ben benieuwd hoever de mijne is :D
Misschien vd week toch maar even bellen...ben zo nieuwsgierig!