En dan valt er een keer een knoerhard op zijn gezicht en heup, trekken zijn maten hem lekker omhoog terwil hij zegt dat hij enorm veel pijn heeft in heup.. Had wel gebroken kunnen zijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Karl66 schreef:Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar." (art. 28 RVV)
Een wielrenner mag wettelijk gezien die bel helemaal niet gebruiken om jou te waarschuwen dat hij eraan komt. Tenzij jij natuurlijk voor een dreigend gevaarlijke situatie zorgt. Maar als jij netjes volgens de wet rechts op jouw weghelft rijdt en niet spontaan begint te slingeren of afslaat en ook nog, zoals verwacht, het verkeer om je heen (inclusief verkeer achter jou) in de gaten houdt.
Maar het kan natuurlijk zijn dat jij bij elke inhaalactie in de auto ook toetert om de andere weggebruikers te waarschuwen
Karl66 schreef:Dus als jij in de auto zit, hoor je dat je door een auto ingehaald wordt?
Ik vind het wel interessant hoe ruiters hier reageren, vandaar nog een overdenkpuntje. Hoe vaak lees je over ongelukken met paarden en hoe vaak over ongelukken met racefietsen? Als je dan ook nog eens nagaat dat het grootste deel van de ruitersport zich afspeelt in een afgesloten bak achter het huis, dan denk ik dat je je als ruiter toch echt eens achter je oor moet gaan krabben.
Fjorj schreef:Cowgirl schreef:Ik blokkeer ook regelmatig een dijk en doe dat bewust omdat ik die idioten die langs scheuren met 80 km per uur helemaal zat ben. Onlangs ben ik gewoon toeterend ingehaald...omdat ik blijkbaar te langzaam aan de kant ging...echt...
Misschien doen ze dat wel bewust zodat ze je nog snel kunnen inhalen voor dat je de weg blokkeert.
Rossfechten schreef:Sommige mensen moet je tegen hun zelf beschermen, Als er geen ruimte is vind ik dat je ook geen ruimte moet overlaten om te passeren.
Dus is de weg te smal om te passeren, dan moet je ook midden op de weg rijden om te zorgen dat er geen gevaarlijke situatie ontstaat. Is er ruimte dan zorg je er natuurlijk voor dat je het overige verkeer niet hindert.
Mennen lijkt meer op rijden met een vrachtwagen, dan heb je ook geen keus jij bent groot en hebt ruimte nodig, als het gevaarlijk is moet je ook niet twijfelen en je ruimte in de weg gewoon opeisen. Anders veroorzaak je ongelukken. Ja ik heb een groot rijbewijs.
Dus met wegversmallingen en smalle wegen rij ik zo dat iedereen duidelijk snapt wat ik bedoel, een fietser die dan nog wil inhalen of zo, die weet dan in elk geval waar ik mee bezig ben, en dan kan ik nog aan de kant gaan als het gevaarlijk word, als ik aan de rand zit heb ik geen ruimte meer om iets te doen met mijn kar.
Als ik men probeer ik zoveel mogelijk niemand te hinderen, maar kan het niet anders dan blokkeer ik rustig alles.
Karl66 schreef:Dus als jij in de auto zit, hoor je dat je door een auto ingehaald wordt?
Ik vind het wel interessant hoe ruiters hier reageren, vandaar nog een overdenkpuntje. Hoe vaak lees je over ongelukken met paarden en hoe vaak over ongelukken met racefietsen? Als je dan ook nog eens nagaat dat het grootste deel van de ruitersport zich afspeelt in een afgesloten bak achter het huis, dan denk ik dat je je als ruiter toch echt eens achter je oor moet gaan krabben.
Karl66 schreef:Dus als jij in de auto zit, hoor je dat je door een auto ingehaald wordt?
Ik vind het wel interessant hoe ruiters hier reageren, vandaar nog een overdenkpuntje. Hoe vaak lees je over ongelukken met paarden en hoe vaak over ongelukken met racefietsen? Als je dan ook nog eens nagaat dat het grootste deel van de ruitersport zich afspeelt in een afgesloten bak achter het huis, dan denk ik dat je je als ruiter toch echt eens achter je oor moet gaan krabben.
Jennyj01 schreef:@danique_g omdat jij dan toevallig wel eens rekening houd met anderen wil dat niet zeggen dat er maar een paar rotte appels tussen zitten. Beetje naïeve houding hoor. En dan in dit topic ook nog eens het verwijt gaan maken dat ruiters alleen maar lopen te jammeren en in de slachtofferrol duiken. Ruiters zijn in dit geval ook het slachtoffer. Zij zijn de zwakkere in het verkeer en er wordt weinig rekening mee gehouden. Soms door onwetendheid maar ook vaak door aso gedrag. En groepjes wielrenners naken zich daar enorm vaak schuldig aan. Of denk je dat al deze reacties hier uit de lucht komen vallen?
chocobroodje schreef:Omdat ze zichzelf in een gevaarlijke situatie brengen.. Hard een bocht proberen te nemen als het geregent heeft... Dat doen ze toch echt zelf hoor.
Danique_G schreef:chocobroodje schreef:Omdat ze zichzelf in een gevaarlijke situatie brengen.. Hard een bocht proberen te nemen als het geregent heeft... Dat doen ze toch echt zelf hoor.
Net zoals dat er al meerdere wielrenners zijn dood gereden dit jaar. Ook eigen schuld zeker? Zelfs een verhaal waarbij het lichaam werd achter gelaten en weken vermist was. We zijn geen idioten die voor de lol een buikschuiver op het asfalt maken