Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngeliqueB schreef:Classico schreef:Momemnteel druk mijn shetlander aan het beleren.
Vroeger met 2 jonge grote maat shetlanders enkel- en tweespan gereden. Deze jongen dieren zelf beleerd. Na een pauze en nu een shetlander van 14 jaar aan het beleren.
Pony aan het longeren, dubbele longe, in het tuig, slepen met een bandje. Hier zijn we ( 2 volwassenen) al een week of 6 mee bezig (dagelijks) met afwisseling van activiteit.
Nu wilden we gisteren met 3 volwassenen de sulky er achter gaan zetten. Eerste stuk ging braaf maar na de eerste bocht verzet en steigeren voor de wagen. Nu schijnt dit in het verre verleden ( ze was toen 5) dit ook gebeurde.
Heeft iemand tips om dit zelf op te lossen? Na het steigeren hebben we haar weer voor de sleep gezet en dat ging weer heel erg ontstpannen. Nu hebben we haar natuurlijk gisteren eigenlijk laten "winnen". Alle tips zijn welkom.
Sta er ook voor open om haar in de omgeving van Amersfoort tegen een schappelijke prijs verder te laten beleren. Of hulp met het voor de wagen/ sulky zetten.
Ik herken het probleem, ik ben ook (samen met een vriendin) bezig met mijn 5 jarige C-pony. Slepen is geen probleem, dubbele longe ook niet. Rechtdoor met de sulky is oké, hele ruime bochten lukt ook, maar iets kleinere is ook steigeren. We krijgen hem met praten, rust en liefde op de grond gehouden maar die bocht is wel een probleem..
Wel is hij erg bezig met het feit dat hij niet achter zich kan kijken met de oogkleppen.
Klarinda schreef:Maar wat moet ik dan morgen doen, als we hem er weer voor zetten?
Citaat:VanHuisUit schreef:
Ff snel zit op telefoon typt zo...
Bij Rizanta was dat ook zo wordt echt beter!
Moet dus gewoon nog meer km-ters gaan / blijven maken begrijp ik?