[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 00:13

Ik kan je wel zeggen, het verschil tussen de gewone Cavalettie en HCA.
1000% voor HCA gaan. Wat een verademing!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:16

ik vind die hca sulky s echt niet mooi

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:50

Dizzy505 schreef:
ik vind die hca sulky s echt niet mooi

Waarom niet?
Ik vind ze juist wel mooi omdat ze zo mooi zijn afgewerkt en super vering hebben en goed af te stellen zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:02

Ik vind de HCA wennen om naar te kijken. Ben zelf echt heel benieuwd hoe dat zit. Omdat je.. nouja gewoon anders zit :)) Voor mijn gevoel kieper je er zo achterover af als ik zo de fotos kijk :)) (nog nooit een van dichtbij gezien hoor, dus is echt foto-gevoel :) )

Vandaag besloten dat ik spatborden moet op mijn oxer.. De blubber vloog tot een meter boven m'n wielen uit.. Maar naar mijn idee zijn die spatbordjes van de fabrikant nogal ehh.. gammel?
Iemand daar zelf iets creatiefs op bedacht?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:33

Kan toch dat iemand het niet mooi vind?
Heeft niks te maken met vering ed.

En achterover vallen lukt amper hoor haha. Ik hang soms helemaal naar achter in't bos.
En als pony naar voren schiet klem je je voeten omhoog in je voetgedeeltes haha.
Nee, is mij nog niet gelukt iig.
Hij is ook ideaal voor beleren. Heb nog wel 2 steigerfoto's voor de hca maar je kan makkelijk rekje bijv vastpakken of snel gaan staan en dan weer zitten. Ideaal.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:54

De HCA is kwalitatief beter, alles is wat steviger. Maar het oog wil ook wat, ik heb zelf pas een cavalettie gekocht, ook een tijd getwijfeld. Maar er zitten soms 2 mensen op het wagentje. En wil t.z.t toch een 4 wieler dus vond dit qua prijs en om mee te beginnen (mijn pony is net beleerd) prima. Vind het op 1 klein dingetje na een fijn wagentje. Wat betrefd de spatborden, deze heb ik er direct bij besteld. Het is niet te doen qua zand en blubber. Ook heb ik er een hoes bijgekocht ookal staat hij binnen. Alles van de cavalettie is los verkrijgbaar, de spatborden zijn geloof ik uit mijn hoofd 35 euro, inderdaad beetje gammel, maar voor die prijs kan je geen topkwaliteit verwachten. En ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding super. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:56

Ik heb een oxer dus de spatborden zijn 45 euro :j
Maar de staat waarin ik ze eens heb gezien waren ze nog geen 10 euro waard :o

Ik vrees alleen dat ik er echt niet onderuit kom. In mijn eentje op de wagen zit ik uit de spetterzone, maar met 2 wordt je precies gedoucht :))

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:24

Ik kreeg vandaag op mijn HCA ook een douche...
Bestaan er spatborden voor HCA?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:19

Daar was ik ook benieuwd naar.

Wat voor tasje hebben de mensen met een HCA, een fietstas?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:57

Ik heb de fiets stuurtas Basil Mali besteld, is goed vast te maken. Ik heb wel wiebertjes gaas, anders gaat hrt tasje glijden denk ik

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:38

Denk niet dat sportborden op de HCA kunnen, zal er ook niet uitzien.
Je kunt wel zeiltje maken tussen je benen ed.
Enkele hier op bokt hebben dat.

En anders het feit accepteren dat je enkele spatjes modder mag opvangen :D En als je plassen gaat scheuren dat je een regenbroek aandoet :))

Afbeelding
Foto xElienx

Afbeelding
Foto Lisanne_

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:49

Hoi allemaal!
Vraagje, ik heb een hele mooie chique sulky staan. Maar deze kan een opknapbeurt gebruiken, ik wil ook graag de bankjes opnieuw laten bekleden enzo. Weet iemand een bedrijf die dit doet? Of doen de meeste dit gewoon thuis?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:57

Bankjes opnieuw bekleden zou je zelf kunnen doen, is eigs heel makkelijk. Je hebt alleen zo'n nietjes-schieter geval nodig (of hoe je het moge noemen haha)
http://www.hmk.nl//view_product.php?dat ... D=09914437
Zo een.
Stuk leer kopen in kleur die je wilt, netjes eromvouwen en aan de achterkant nieten maar.
[AR-ITP] Makeover sulky cavaletti
Hier staat ook wat wbt opknappen cavaletti.

Maar je zou ook naar een wagenmaker kunnen gaan, die kunnen je ook wel helpen.
Of iemand anders die je kent die een beetje handig is?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:21

Weet jij waar ze die zeiltjes vandaan hebben melanie?

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:31

MelanieB schreef:
Bankjes opnieuw bekleden zou je zelf kunnen doen, is eigs heel makkelijk. Je hebt alleen zo'n nietjes-schieter geval nodig (of hoe je het moge noemen haha)
http://www.hmk.nl//view_product.php?dat ... D=09914437
Zo een.
Stuk leer kopen in kleur die je wilt, netjes eromvouwen en aan de achterkant nieten maar.
[AR-ITP] Makeover sulky cavaletti
Hier staat ook wat wbt opknappen cavaletti.

Maar je zou ook naar een wagenmaker kunnen gaan, die kunnen je ook wel helpen.
Of iemand anders die je kent die een beetje handig is?

Dat topic had ik inderdaad gezien, Dankjewel!! Maar ik vind het zelf doen toch niet echt proffesioneel ogen. Het is echt onwijs netjes. Maar echt voor het mooie is het toch wel inderdaad een idee om naar een koetsenmaker zelf te gaan.
Ik had Kraay al een mailtje gestuurd of hun mij misschien kunnen helpen. Dan maar wat extra centjes kwijt, maar dan heb je wel wat moois toch?!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:06

Als je je sulky wil opknappen, alle onderdelen zijn los verkrijgbaar bij horseshopinternational.nl, de wielen, banden ook de bankjes zijn bestelbaar, dan hoef je niet naar de koetsenmaker, op de site staan alle onderdelen en wat deze kosten...Succes!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:33

Akshay schreef:
Ook van mij hier een vraagje :)
voornamelijk voor de cavaletti/oxer sulky eigenaars.

De bevestiging van het verstelbare lamoen. Met de 2 boutjes (dat je de draaiing kunt vastzetten dus) houdt dat bij jullie?
Ik heb er al nieuwe bouten in omdat 1 van de oude (inbus mt 4) was doorgedraaid en ze steeds los gingen.. (dus lamoen draaide) en nu met de nieuwe bouten weer...

Ben ik nou zo dom of werkt die bevestiging niet?...

Hier zelfde probleem. Heeft iemand daar een oplossing voor? behalve vast lassen ed.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:36

Tolbergfan schreef:
Nog even over die stophaakjes, ik heb een cavalletie, en een excelsior tuig. Mijn tuig is op maat gemaakt. Toch zijn die stophaakjes zo klein dat ik mijn ogen voor het haakje doet ipv erachter. Hij kan niet door glijden omdat ik aan mijn ogen waar de lamoenen in hangen nog een extra leren riempje om de lamoen en het oog heen heb gedaan. Dit tot grote ergenis, want het is gewoon niet handig, het kan breken. De lamoenen hangen er anders los in en wippen eruit ondanks dat de wagen goed is afgesteld en mijn tuig goed ligt. Die haakjes zijn te klein waardoor mijn wagentje door glijd. Hij wipt niet mega erg maar toch vind het geen veilig gezicht. Overweeg eraan te lassen dat vind ik veiliger dan een extra riempje en hebben de lamoenen meer vrijheid. Verders een prima wagen en een fijn tuig...

Nog een probleem waar ik ook tegenaan loop... Die stophaakjes! en dan vooral die lamoenen die uit de ogen willen springen, heel gevaarlijk!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:40

Tot nu toe is mijn oplossing:
Sterke vent laten vastdraaien!
Afgelopen rit zijn ze vast blijven zitten :)

Overigens is onze volgende stap om op de juiste locatie een klein ondiep gaatje te boren in het lamoen, zodat het boutje ergens in valt :)

Hoe kunnen je lamoenen uit de lichtogen springen? :oo Dat lijkt me vrij lastig nog?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:57

Lijkt me dan inderdaad kwestie van strengen te lang? Anders moet dat niet kunnen?
Van spatborden hier nog geen verstand / geen last van enorme spattoestanden, Clipper is 1.25 breed, zit je lekker ruim op en kun je dus schuilen :+ zeker als je alleen rijdt, plus dicht onderstuk.

Groot voordeel van de HCA trouwens lijkt me wel dat je er zo dicht opzit. Dan heb je echt een kleinere draaicirkel dan bij een Caveletti.

Wat ik me afvroeg, rijdt er hier iemand met de trainingswagen van HCA? Ik heb een pony van 1.45 en die kan niet voor zo'n kleine sulky. Maar het concept op zich vind ik heerlijk voor lekker trainen en dus die kortere draaicirkel. En als ik dan de trainingswagen zie, die komt er dichtbij.

Of iemand die een 19 inch HCA sulky heeft en dan dus achter grotere pony?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:53

timokyana schreef:
Weet jij waar ze die zeiltjes vandaan hebben melanie?

Ergens bij een zeilmaker oid?
Kwestie van zoeken waar ze zeil verkopen, een stuk meenemen en zelf op maat maken :P

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:23

@ Akshay: bij mij zijn ze al een beetje kapot gedraaid
en van de lamoenen, dat is idd gebeurd toen de strengen te los waren, maar nu ben ik bang dat het miss toch nog een keer zou gebeuren... schijtluis dus :o en daarom steek ik mijn ogen vaak aan de verkeerde kant van de stophaken, gewoon omdat dat voor mij veiliger voelt :P Ik hoop dat dat niet té fout is? of mensen met een andere oplossing?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:26

Als jij je strengen op de goede lengte heb kan het niet gebeuren. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:27

Als je strengen niet te lang zijn kán het gewoonweg niet :) Of je strengen moeten afbreken...
en bij mij moet dan ook de buitensingel nog afbreken, want zolang die vast zit kunnen de lamoenstokken er niet uit :))

Je kunt nieuwe boutjes kopen/laten maken
Ik heb ook nieuwe, het inbus-gedeelte was doorgedraaid, heb me suf gevloekt...
Mijn vriend heeft zelf nieuwe gemaakt (omdat we geen zin hadden uit te zoeken waar je nieuwe kon kopen :P en hij het zelf ook kan).
Afbeelding
De linkse is de oude. Rechts de 4 nieuwe.
Hierna heeft hij onderaan nog het stukje schroefdraad verwijderd zoals op de originele ook is :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:56

Afbeelding

Ziet deze sulky er degelijk uit? Is een Clever.
Ben nog steeds op zoek naar de "beste" sulky die ik kan vinden met een beetje haalbare prijs.