Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MelanieB schreef:Bankjes opnieuw bekleden zou je zelf kunnen doen, is eigs heel makkelijk. Je hebt alleen zo'n nietjes-schieter geval nodig (of hoe je het moge noemen haha)
http://www.hmk.nl//view_product.php?dat ... D=09914437
Zo een.
Stuk leer kopen in kleur die je wilt, netjes eromvouwen en aan de achterkant nieten maar.
[AR-ITP] Makeover sulky cavaletti
Hier staat ook wat wbt opknappen cavaletti.
Maar je zou ook naar een wagenmaker kunnen gaan, die kunnen je ook wel helpen.
Of iemand anders die je kent die een beetje handig is?
Akshay schreef:Ook van mij hier een vraagje![]()
voornamelijk voor de cavaletti/oxer sulky eigenaars.
De bevestiging van het verstelbare lamoen. Met de 2 boutjes (dat je de draaiing kunt vastzetten dus) houdt dat bij jullie?
Ik heb er al nieuwe bouten in omdat 1 van de oude (inbus mt 4) was doorgedraaid en ze steeds los gingen.. (dus lamoen draaide) en nu met de nieuwe bouten weer...
Ben ik nou zo dom of werkt die bevestiging niet?...
Tolbergfan schreef:Nog even over die stophaakjes, ik heb een cavalletie, en een excelsior tuig. Mijn tuig is op maat gemaakt. Toch zijn die stophaakjes zo klein dat ik mijn ogen voor het haakje doet ipv erachter. Hij kan niet door glijden omdat ik aan mijn ogen waar de lamoenen in hangen nog een extra leren riempje om de lamoen en het oog heen heb gedaan. Dit tot grote ergenis, want het is gewoon niet handig, het kan breken. De lamoenen hangen er anders los in en wippen eruit ondanks dat de wagen goed is afgesteld en mijn tuig goed ligt. Die haakjes zijn te klein waardoor mijn wagentje door glijd. Hij wipt niet mega erg maar toch vind het geen veilig gezicht. Overweeg eraan te lassen dat vind ik veiliger dan een extra riempje en hebben de lamoenen meer vrijheid. Verders een prima wagen en een fijn tuig...