[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:48

VanHuisUit schreef:
Wow 8 joekels voor de wagen.... niemand die aan de zijkant meeloopt....al die mensen....da's echt vertrouwen op je stuurmanskunst en je peerden!

Wouter is dan ook wel een zeer ervaren menner. Prachtig om te zien. Kwam hem vroeger toen ik nog in Ede woonde heel geregeld tegen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:50

Retedrukke dag gehad. Vanmiddag met zoonlief naar staatsbosbeheer geweest. Help de boswachter. Twee uur lang bomen staan zagen en opruimen van een stuk heideveld in het bos in Gasselte. Daarna snel naar huis, pony halen, eten koken en naar dressuurles met zoon. Nu even kort bankhangen en naar bed.

Heb vandaag ook nog op leeg aardappelveld een ring van 30x60 uitgezet en gesleept.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:48

Akshay schreef:
smikkel heeft gewoon een koortsvlaag gok ik! :=

Wat we hebben gedaan? Een rondje gereden, Dids in een kudde van 10 kleine kindjes die schreeuwend, springend en joelend gingen kroelen met paardje (en Dids dan met een O:) :D daartussen...)
Een fietstunneltje met daarin een vrachtwagen die met een grijper snoeihout oplaadde, tussen rand tunnelbak en vrachtwagen was minder dan 1,5 meter ruimte.
Onder de viaducten door
Modder
Een bruggetje van bielzen, best glad dus

Kortom, 't was weer érg spannend _O-
En lollig :P

geloof dat we er een boek over kunnen gaan schrijven :D

Jenkins

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:21

Tine wat een druk dagje! Maar voelt toch altijd beter dan een dagje niets doen (vind ik dan he)

VHU leuke foto! Heerlijk dat je fijn hebt kunnen rijden met de groom!

Aks, lekker lezen :) Welk boek? ik heb hier de 3delen van fifty shades liggen (in het engels) en aangezien ik vanaf 1 nov. 15 uur reistijd heb per week, kan ik lekker lezen haha.

Ik heb vandaag mijn vrijheidsdressuurlesje gehad :)
Hier een topicje met verhaaltje en wat foto's
[GVL-ITP] Silvester en ik een vrijheidsdressuurlesje van VisibreTeam!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:46

@VHU: eindelijk en gelukkig is Bente weer fit!

@Aks: altijd spannend.

@Tine: druk als altijd. Zijn er fijne kinderlessen bij jullie? Ben hier op zoek naar ponyclub, maar erg lastig/ver.

@Jenkins: knappe Sil! Ik ben benieuwd wat je vindt van 50 tinten.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:34

Goedemorgen Allemaal,

@ Smickey....bedank het liedje van de Paden op de Lanen in zit nu al voor dag 2 in me hoofd....en bij die van een collega. :+
@ VHU wat een leuke foto en fijn dat je zo'n leuke dag dan eindelijk met je vriendin hebt gehad :j
@ Aks is weer volop aan het rondritjes rijden en Dids is een supersonischekinderknuffelpownie <3
@ Jenkins.......super knap die Sil :D en zelf gaat ze kijken of ze rooie oortjes kan circussen :oo
@ Tine heeft het weer eens super druk gehad net zoals alle andere dagen in de week :(:)
@ Crazymel is alvast begonnen aan het boek.

Gisteren moest Pownie er dan eindelijk aan geloven :j zijn haar is eraf :brr: Helaas was ik in een zeer creatieve bui en had genoeg inspiratie hierop bokt opgedaan.....dus ging van start.
Heb van de week mooi een tweedehand scheerapperaat op de kop weten te tikken, nou die scheert als een J.........zal jullie nog even in spanning houden van het eindresultaat....foto's volgen :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:38

jij maakt t wel gelijk spannend dingetje :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:39

@dingetje; da's flauw he, nu zijn we hartstikke benieuwd!! :P
Ponie kan nu nog rustig wennen, 't is namelijk warm..

Ga topic kijken jenkins!

Ik ben de boeken van twillight aan het lezen :) Bijna klaar met Eclipse. Kunnen ze terug naar Mel :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:52

Goedemorgen

Dingetje en Avaluna: mooie samenvatting, sluit ik me bij aan.

Avaluna: de springkinderlessen vind ik helemaal super. Heel speels, maar ook gewoon goede les. Dressuur vind ik minder. Is heel goede instructrice hoor (geeft mij ohz en menles), maar vind ik met die kleintjes minder. Het is te serieus, te veel wedstrijdgericht. Kinderen moeten voor zichzelf rijden (net als volwassenen), maar dat werkt voor die kleintjes niet, althans dat is mijn mening (en van enkele andere ouders). Zoonlief heeft gister bijna een uurlang op de linkerhand gereden. Dat vindt hij fijner, want dan heeft hij voorrang. Ik heb er meerdere keren iets van gezegd tegen hem, maar of hij me niet hoorde, niet begreep of het gewoon niet deed weet ik niet. Maar juf zou dit toch moeten zien en er wat van zeggen.

Vandaag een paardloze dag, tenminste er wordt niet met ze gewerkt. Nou ja, klopt ook niet helemaal, vanavond naar les met Thabor. Maar hier thuis dus niets. Moet teveel klussen doen, dus heb er geen tijd voor. Moet de wei uitmesten, winterwei klaar maken, stallen opstrooien en hooinetten vullen, afzetlint weghalen. Morgen komen de paarden namelijk naar huis, dus dan moet ik alles klaar hebben.

Iedereen een fijne dag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:47

goedemorgen,
Tine weer druk vandaag.
Jenkins leuk topic van sil
avaluna, wat een gave foto van het mennen in de openingspost ! mooi dier heb je toch !
kinderlessen...dat is een vak apart, moet je echt een goede instructie voor hebben !
dingetje, ik ben benieuwd naar je scheerresultaat.
cyclo komt even langs.

verder....werkze voor vandaag of succes en veel plezier als je vrij bent ! :j *\o/*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:04

@ Biancacoo :(:) heb jou gemist in de samenvattig, had namelijk een super vette foto van je gezien op de fiets met de hondjes *\o/*
Zo zou dat rete eng vinden als ze zo kneiterhard gaan aan me fietsje :j ben je nou zelf niet bang dat je over de kop gaat met de fiets als je zo hard gaat?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:08

Goedemorgen!

Mee met de samenvattingen hierboven anders wordt het zo herhalen :D

Dingetje zingt al voor 2e dag Paden op, Lanen in (haha, heb ik dus ook :P )
en benieuwd naar scheerpatroontje :j

Jenkins, ga later vandaag je topic bekijken, sta nu op punt van vertrek!!!

Tine krijgt paarden naar huis en een uur lang op linkerhand daar zou lesjuf wel wat van mogen zeggen ja! Rijden ze geen treintjes kennelijk? Wel goed, maar dan is het dus een schone taak aan haar om dit soort dingen in de gaten te houden. Is de les vol?

Mick zou nieuwe schoentjes krijgen, maar het paard van stalgenoot was er slechter aan toe qua voetenwerk, die zou eigenlijk volgende week aan de beurt zijn, maar dat hebben we nu maar geruild. Vind ik dan gelijk weer eng, want is de eerste keer ooit dat ik niet op tijd Mick z'n ijzers vervang en we weten allemaal hoe het vorig jaar met Harlekijn is afgelopen de eerste keer dat ik zijn ijzers er lang onder had zitten. Volgende week is het bijna 8 weken, ik deed altijd 6, maar z'n hoeven waren niet zo veel gegroeid, dus op advies smid hadden we nu 7 weken tussen laten zitten en nu wordt het dus bijna 8.

Het zou een mooie dag worden zeiden de weermensjes gisteren, maar het ziet er hier nog niet top uit moet ik zeggen...

Allemaal een fijne herfstdag gewenst!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:19

Sluit me aan bij Smickey wat de samenvatting betreft.

Vanmiddag schijnt het beter het worden. In het weekend krijgen we gewoon 20 graden! En dat terwijl ik al een wandelende teddybeer in de wei heb staan (wij doen -nog- niet aan scheren en dekens). Nog niet zo erg als Dids op de foto die ik voorbij zag komen, maar wat is niet kan nog komen ;)

Wat Dingetje zegt over bang zijn om over te kop te gaan met de fiets omdat je zo hard gaat met de honden ervoor, daar kan ik me wel in vinden. Lijkt me dat je echt supergeconcentreerd moet blijven, stel je voor dat je even niet oplet.................brrrrr moet er niet aan denken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:20

Dingetje, het is wel wennen die hondjes voor de step of mountainbike.
je hebt geen tijd om even opzij te kijken..het is echt 5 km achter elkaar alleen naar je hond kijken en wat er op de grond ligt..
maar...droom is natuurlijk voor de slee straks !!daar trainen we voor.
ik heb ze liever voor de step, want dan sta je makkelijk snel met je voet aan de grond...
voor de mountainbike doe ik er maximaal 1, voor de step maximaal 2.
ze trainen met 20-22 km per uur ongeveer, voor de eindsprint mogen ze zo hard als ze willen...gisteren was de eindsprint 29 km per uur.
maar...moet er idd niet aan denken met zo'n snelheid aan de grond te gaan...haha..
volgend seizoen met 4 hondjes voor de kar...dan ben ik pas echt gerust, want daar kan ik niet mee over de kop gaan.. :Y)
je word wel handig met step en fiets...want voor takken e.d. stoppen de honden niet...dus je leert er wel overheen hupsen...haha..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:26

:= Ik hoor het al, zou voor mij niks wezen......liever met 4 wieltjes :j
Spannend volgend jaar....wel leuk dat je, je er helemaal in kunt vinden.
Ben benieuwd hoor.........en wel foto's blijven plaatsen......want jij ment gewoon met de honden :') is daar trouwens ook een soort vaardigheidsparcours voor, lijkt me wel lachen :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:09

Oei, ik zou dat doodeng vinden Bianca. Sowieso omdat je al eigenlijk geen stuur hebt. Ik hou erg van controle :o
smickey: zoonlief reed gister maar met 2 andere samen in de les. Je zou denken dat dat dan wel gezien wordt. ;( Ze rijden allemaal voor zichzelf, mogen zelf figuren rijden, zelf bepalen welke hand. Maar ik vind dat voor die jonge kinderen dus te vrij. Dan gebeurt er niets en leren ze ook geen nieuwe dingen. Tenminste nu niet. Maar goed, hij gaat er graag naar toe.

Nu snel zoon van school halen om naar de tandarts te brengen, hij heeft al paar dagen last van kiespijn. Pastte helemaal niet in mijn dagprogramma, maar ja...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:26

Biancacoo: toen wij onze Dobermann nog hadden, ging hij vaak aan de springer aan mijn fiets. Het enige dat ik nog nodig had was een goeie rem en mezelf naar links werpen als hij rechts een kat zag :D . En verder zo hard mogelijk.... we haalden de 30 km/u - scooters in :)) ! Een uurtje rennen en hondtie lag voor de rest van de dag tevreden met een bot te herstellen :z

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:42

@jenkins
Goede foto's van je vrijheidsdressuur les.

Ik heb vorig jaar ook les gehad van Nikki. Ze heeft talent/timing om jou en jouw paard snel zaken te leren. Ik vond het een hele leuke les.
Janouk beheerst de Spaanse Pas nu goed vanaf de grond. Ik ben de commando's nu aan het ombouwen naar onder het zadel. Ze doet het wel als ik er op zit en Paul vanaf de grond de commando's geeft. Maar zonder Paul tilt ze ze alleen op en loopt niet meer vooruit.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:45

Aks, Leuk twilight! Wat vind je ervan? Ik had alle delen in ander halve week uitgelezen :D
Vind ze veel beter dan de films, maar ben wel benieuwd naar de laaste film die 14 nov uitkomt :D
Heel stom maar ben helemaal vergeten hoe het afloopt, misschien maar goed ook, dan is de film spannender haha.

Tine, succes met de volgende drukke dag haha, je hebt weer hoop op je klussenlijst!

Smickey, aardig dat je je stalgenoot voor laat gaan, ookal voet het niet zo fijn.

Biancacoo, draag je ook een helm?

Ik moet vandaag werken van 17 tot 01:30, dus overdag lekker rustig aan doen en eventjes naar sil :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:11

Tine een stuur heb je wel in je handen, en goede remmen zijn ook niet onbelangrijk, de hondjes luisteren erg goed naar de commando's, helm verplicht ! zie foto...op voorgaande pagina..
het is niet zo griezelig als het lijkt...ik vind mennen met paarden dus eng..en heb me nooit over mijn spanningen heen kunnen zetten, met mushen heb ik juist helemaal geen spanning of angst...
er zit ook wel verschil in de honden die ervoor gebruikt worden..ik heb snelle racie type's, er zijn ook de meer traditionele husky's, die lopen minder hard..scheelt een stuk hoor...

jenkins avondwerk...succes !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:18

@Biancao: dankjewel :o , hij is idd knap, maar ook knap lastig in de omgang :') . Ik lees het al, echt iets dat je eens moet ervaren.

@Tine: hier gind dochter naar een volwassenenles, maar ik zou graag een ponyclub hebben. Ik vind het erg lastig iig. Springles is ze ook een paar keer geweest (ook volwassenenles) en dit gaat naar mijn idee beter qua instructie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:23

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:50

Leuke oproep Avaluna. Ik heb de foto van mij en Bente op onze eerste endurancewedstrijd gemaild... is ook soort marathon toch :D en natuurlijk toen voor mij een kroon op al die revalidaties etc etc

Afbeelding

Zou grappig zijn als iemand van bokt de fiets wint :7

Het was hier vanochtend ongelovelijk p*sweer, niet normaal zeg. Net trailer weggebracht, nog even langs nieuwe stal, honden uitgelaten en nog wat de 'nieuwe' omgeving verkend met een men-oog, moet zeggen het valt echt enorm meer, kan er volgens mij best lekker mennen en wat vooral fijn is, het is recreatiegebied dus autoluw :) straks naar Rijsbergen. Heb afgesproken met stalgenootje en wil Bente scheren. Dan vanavond zoonlief ophalen die nachtje logeren is geweest.

@Tine lesgeven aan kinderen is inderdaad een vak apart, het (rij)niveau van de lesgever in kwestie zegt mij dan nooit zoveel, het gaat omde interactie met de kinderen. Vaak zie je dat mensen die zelf bijv op een basisschool werken of kinderopvang echt heel goed les kunnen geven aan die kleintjes. Zijn toch echte juffen of meesters en dat hebben die jonge kinderen gewoon nodig. Ik moet zeggen, vroegah toen ik ponyreed, crostte ik ook alleen maar rond en over hindernissen en slootjes springen als ik zelf mocht weten wat ik mocht doen.... dus vind het wel erg grappig van je zoon dat hij zegt dat als hij linksom rijdt dan hij dan voorrang heeft en dat hij dan maar linksom rijdt :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:00

Prachtige foto VHU!!!

Ik heb na 23 jaar eindelijk de moed bij elkaar kunnen rapen om tegen mijn moeder te zeggen dat ik haar geen geld meer wil lenen. Voor zolang ik mij kan herinneren leent ze al geld van me.. ze betaald het wel terug, maar de dag nadat ze het heeft terug betaald vraagt ze weer om geld. En al die jaren heb ik het maar gewoon gedaan omdat ik niet wil dat ze zonder eten zit. Maarja zo leert ze nooit met geld om gaan als ze steeds van mij leent natuurlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:00

Connor had dat trouwens ook in het begin van dat linksom rijden, hoefde ze niet zo veel rekening te houden met de rest.