Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ffortuna schreef:Sta jij er ooit wel eens bij stil dat dat jouw mening is en dus geen voldongen feit?
Ik lees al een tijdje mee en erger me aan jouw stijl van discussiëren, Ninx. Jij doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, en dat heb je niet.
Cer schreef:Ninx schreef:dramaqueen muchMensen die met een tweejarige lopen zeulen, of ze opstallen of solitair houden weten per definitie NIET waar ze mee bezig zijn.
Ik ben zo benieuwd wat jij nou precies onder "zeulen" verstaat?
Ninx schreef:[Wat is er mis mee het dier nu lekker buiten te lopen in een groep en te genieten van een handvol jaren waarin er nog even niets hoeft en ze mentaal en fysiek kunnen uitgroeien tot een paard dat echt klaar is voor een stukje fysieke en mentale arbeid....
Waarom haasten?
Ninx schreef:Ik weet dat het in jullie tak van sport redelijk 'done' is om met kleuters aan de slag te gaan... Maar ik denk dat je weet dat ik geen uitzondering ben wanneer ik zeg dat ik dit zeer discutabel vind.
Citaat:Zelfs in het land van herkomst is dit toch regelmatig onderwerp van kritische gesprekken....
Pluttersput schreef:Ninx, hartelijk bedankt voor de complimenten. Volgens jouw theorie weet ik dus niks van paarden af. Die van mij is nu 26 maanden oud, gaat mee fietsen, mee wandelen, doet simpele vd kunstjes, en scharrelt lekker in het rond. Mijns inziens kan hij het makkelijk aan. Hij is blij, ziet er goed uit, en is in perfecte conditie.
Jammer dat je zo moet reageren, zo haal je het niveau van de discussie erg omlaag.
Hij staat samen met een hengst van 4 jaar oud, op een groot genoeg perceel. Grasjes, booomstronkjes, alles aanwezig.
Maar ik hoef mij imo niet aan jou te verantwoorden.
Cer schreef:Ninx schreef:Ik weet dat het in jullie tak van sport redelijk 'done' is om met kleuters aan de slag te gaan... Maar ik denk dat je weet dat ik geen uitzondering ben wanneer ik zeg dat ik dit zeer discutabel vind.
Dan ben ik echt heeeel benieuwd wat 'onze' tak van sport is, en of jij wel precies weet wat ik waarvan vind?Citaat:Zelfs in het land van herkomst is dit toch regelmatig onderwerp van kritische gesprekken....
Ligt er maar helemaal aan waar het over gaat..
Mioux schreef:wie zegt dat hij op het harde draaft? dit vind ik soms jammer van bokt, het word gelijk het ergste van gemaakt... misschien stapt ze met hem? over het gras en zij op het harde? als je dit niet te lang doet elke keer snap ik het probleem niet ?
Sappos schreef:Kyrkelover een paard kan niet praten en een kind wel. Ik denk ook dat je je kind moet beschermen tegen de topsport, kijk naar die kindjes in China die met 4-6 jaar in alle mogelijke vormen gebogen worden omdat dat de enige manier is om te ontsnappen aan de armoede. Maar paarden hier zijn luxe dieren. Wij hebben ze niet meer om geld mee te verdienen en we zijn niet afhankelijk van ze. Daarom wil ik graag nog jarn van ze genieten en dat doe ik door zuinig met ze te zijn en ze dus te beleren wanneer ze eraan toe zijn
Mioux schreef:Ninx, dit is wel zeer snel gezegd hoor pfff
wie zegt dat ze uuureen bezig is? of misschien el gewoon 5 minuutjes? ze vraagt informatie en advies, niet iemand die dr compleet afzeikt en denkt dat diegene alles kent en weet, iedereen leert bij en zo dus ook jij
Sappos schreef:Het is allemaal wat je zelf wil. Mijn twenter is enorm en ik weer dat als ik hem nu voor de sulky zet ik zo weg kan rijden. Maar waarom zou ik? Ik heb 4 pony's waar ik mee kan rijden dus laat die twenter nog maar even groeien. Hij is nog hengst maar op zijn 2 ballen na merk je niets van hem. Hij vermaakt zich met mjin ruin en hij is de hele dag niets anders aan het doen dan eten spelen of slapen. Ik zie echt niet in waarom ik hem nu al zou beleren.
Ffortuna schreef:Er staat enkel op schrift wat belasting doet met pezen en botten. Mentale belasting is iets heel anders.
Ffortuna schreef:Er staat enkel op schrift wat belasting doet met pezen en botten. Mentale belasting is iets heel anders.