[AR] Dressuur + Vaardigheid 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 20:49

De startlijsten van Mariahout staan inmiddels online :) .
Ik heb even gebeld want de proefnummers kloppen niet. Zoals het er nu uitziet moeten we 2 x proef 55 rijden ipv 54 en 56, zoals gebruikelijk in het zomerseizoen. Ze gaan het checken.
Stalgenootje en ik zijn ver uit elkaar gezet (ik als eerste, zij als laatste) want we moeten omspannen :) . Dus dat is wel fijn geregeld +:)+ .

MelanieB

Re: Dressuur + Vaardigheid 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:07

Leuk Gem! Succes!

Ik ga zaterdag voort eerst L pony's starten.
Had op instructieweek van internationaal jurylid 193 punten gekregen voor L proef dus denk dat we er wel klaar voor zijn :D (met 8 voor halsstrekken en achterwaarts, maar wel 4 op overgang stap dus dat moet nog beter haha)
En voor 2e keer Vaardigheid.
En ga nog een rondje L vaardigheid met tweespan :)

Kootwijkerbroek onder de kastanje :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 21:53

Heel veel succes Melanie!

Startlijst is inmiddels aangepast, we gaan gewoon proef 54 en 56 rijden :D . Maarrrrr...... nu hebben ze stalgenootje van haar laatste startplaats afgehaald; moet ik als eerste, zij als 7e rijden, en moet ik na 20 minuten met mijn tweede proef starten. Dan hebben we nog een half uur om terug te rijden naar de trailer, Ster uit te spannen, haar paard in te spannen en los te rijden :oo ! Gaan we morgen dan maar weer voor bellen..... ga nie lukken nie :n !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:16

Lastig is dat...
Ik moet ook kar stuk omwisselen van enkel naar tweespan maar das 10 minuutjes werk en pony's optuigen ook.. :j samen met groom gaat wel lukken haha.

Hopelijk kunnen ze jullie ff goed zetten!

Ook alvast veel succes en enjoy!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:22

@Gemma: jammer dat de wedstrijd pas zo laat begint, anders had ik ook mee kunnen doen in Mariahout.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 08:48

Kun je er niet nog een belletje aan wagen of je niet als eerste kunt starten, Anke?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:36

Dan haal ik het nog niet....de wedstrijd start pas om 12 uur en is een uur rijden.
Ik heb om 13 uur een afspraak staan. Als hij gewoon 's ochtends begon, kon het wel.
Meeste wedstrijden starten rond 9 of 10 uur.
Heb wel lang getwijfeld, maar eigenlijk ben ik er ook nog niet klaar voor.
Hij loopt nu pas weer een kleine 2 weekjes voor de wagen.

Ik start in Heesh en Grave. Is ook al heel snel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:03

Grave, ik zit nog te twijfelen of ik wil of niet, heb dag ervoor op zelfde terrein grave ook wedstrijd. (ohz wel)
Moet nog ff overleggen hier haha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:05

Anke: :j , is volgende week en de week erna :D .

Melanie: dat is dan wel een hele hoop heen en weer gerij :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:11

Ik vind Grave altijd een hele fijne wedstrijd!

Ik heb mijn vriendin gevraagd of ze iets later kan en de vereniging een mailtje en sms gestuurd.
Het is toch wat met die hobby.
Ik heb 8 kaartjes voor Spring Flowers Festival in Eindhoven....gebruik er al maar 2...beetje zonde als
ik helemaal niet ga.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:32

Doe je nu zaterdag toch mee in Mariahout :) ?
Ik heb gebeld voor de startlijst... er kwam een start bij / tussen, werd wat gehusseld in het programma en toen waren ze vergeten dat Martina en ik uit elkaar geplaatst moeten worden :+ . Komt goed.....

Ter info: adres in Mariahout is niet Rooyseweg 8, maar Rooijseweg 8 (anders vindt de anwb-routeplanner hem niet ;) )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:09

En ook de startlijsten van Heesch op 24 juni staan online :) . Ik mag gelukkig fijn "laat" in het programma *\o/* .
Anke, jammer dat ik jouw proeven wrs niet ga zien, jij moet al vroeg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:18

Ja waarschijnlijk doe ik zaterdag mee, zal wel een aanfluiting zien, maar zie het als training.
Is wel goed voor hem om weer een paar keer tussen andere aanspanningen te komen.
Want in het dekseizoen zitten er veel fouten in de proeven (is hij nogal afgeleid als hensgst zijnde)

Ik moet helaas vroeg....erg jammer, want dan duur de dag zo ontzettend lang.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:40

Gem schreef:
Anke: :j , is volgende week en de week erna :D .

Melanie: dat is dan wel een hele hoop heen en weer gerij :+

Haha ja heb dag ervoor koudbloeddag dressuur, springen en Derby/eventing dus, maar het is nog niet zo ver rijden, dus even overleggen met vervoer (moeder O:) ) of ze wilt. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:39

Op startlijsten staat dat de wedstrijd van Mariahout is afgelat, Gem weet jij hier meer van?
14 juli is hij nu ipv morgen, raar dat er geen mail ofzo verstuurd is, toevallig moest ik nog even
het adres opschrijven. Begin van de avond stond dat er nog niet.....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:48

Vreemd Anke... slordig ook...

Vandaag wedstrijd gehad, pony liep erg fijn, bak was zwaar dus echt lekkere middendraf kwam er niet uit maar liep verder gewoon super lekker ook in mn hand... 2e proefje op gras was fijner en reed lekker door... helaas maar weinig punten -O- 179 en 180 met commentaar op 1 hand te tellen met allemaal 5jes en 6jes... heb ik dus eigenlijk niets aan, erg jammer is dat.

Vaardigheid was zoals daar vaak is weer pittig maar Syl reed heerlijk en foutloos binnen de tijd (waren 4 foutloos over de hele dag... veel tijdfouten en veel balletjes) maar wel in barrage 2 balletjes, maar alsnog toch 1ste met vaardigheid. Dus nu alweer in 2 wedstrijdjes 4 wp's.

Ook een rondje vaardigheid met tweespan, Noor ging als vanouds lekker etteren en van de boom af, maar even boos geworden en toen bleef z'n aandacht er weer super bij! 1 balletje (en snelste tijd :') Al was Syl in z'n eentje maar 6 sec slomer dus valt mee). En 1ste. En toch 1ste winstpuntje zo voor't eerst officieel.
Dus was een fijne oefening om zo vaardigheid te doen :j

Maar wel tevreden, op naar volgende keer :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:06

Anke schreef:
Op startlijsten staat dat de wedstrijd van Mariahout is afgelat, Gem weet jij hier meer van?
14 juli is hij nu ipv morgen, raar dat er geen mail ofzo verstuurd is, toevallig moest ik nog even
het adres opschrijven. Begin van de avond stond dat er nog niet.....

Gisterenavond om 21.30 uur nog startlijsten gecheckt.... geen nieuws, pc uitgezet.
Vanmorgen moest ik er al om 06.15 uit om naar Schinveld te gaan en Ster klaar te maken / op te laden. Dan zet ik dus echt niet eerst de pc nog eens op mijn gemakje aan :( .

Dus.... wie stonden er vanmorgen om 10.30 uur in Mariahout voor een oprit dat met een ketting en een verbodsbord afgesloten was? Juist ja....

22.15 uur gisterenavond (!!!) blijkt de wedstrijd afgelast te zijn, terwijl ze al de hele dag regen gehad hadden en de velden de hele dag onder water stonden.... belachelijk dat ze de mensen niet per telefoon of sms op de hoogte hebben gesteld ipv om 22.15 uur via startlijsten af te gelasten -:(- !
Nu de mail gechecked en ik blijk om 01.30 's nachts (!!!) een mail van de organisatie gehad te hebben...

Helaas merkte ik vanmorgen dat ik mijn mobiel vergeten was (gebeurt me nooit) en heb zodoende ook Anke's smsje gemist. Superlief _/-\o_ , maar dat doet niets af aan de slordigheid / laksheid van de organisatie.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:08

Wauw dat is echt ronduit asociaal... had ze echt even een boze mail terug gestuurd hoe onwijs slordig :n

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:09

De wedstrijd van 16 juni Mariahout is verplaatst naar 14 juli !! Agenda op pagina 1 is aangepast.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 19:06

De lijst is weer aangepast en uitgebreid. Langzaam druppelen er nog wat extra wedstrijden binnen bij de KNHS :) !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:46

Ik had gisteravond wedstrijd in voorthuizen.
Dressuur liep ie niet zo hij ging steeds diep kruipen.. Beetje jammer, normaal is het juist dat ie vaak net niet lekker erdoor loopt juist haha. Nu nog middenweg zoeken.
Achterwaarts en halsstrekken (goed voor een 8 :) )ging wel netjes, verder ook wel opzich.
188 en 183 dus toch 2 winst :D
Vaardigheid foutloos, 1 balletje in barrage, 3e van alle klasses enkelspan pony :)
2e parcours vaardigheid ook foutloos en barrage ook foutloos, 2e :)
Dus 6 winstpuntjes op een avondje, kleine topper!
Nu dus al 8 wps in 4 wedstrijdjes vaardigheid :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:12

Super Melanie :).

Ik mag de 8e weer met Roos, laatste wedstrijd voor het EK voor shetten en de een na laatste voor de districts kampioenschappen. Zou wel meer kunnen rijden, maar als het te veel word heeft Roos er geen zin meer in en dat wil ik voorkomen.
Dan mag ik zelf ook bixie jureren op de zelfde wedstrijd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 08:18

Ik mag zondag weer aan de start verschijnen, ditmaal Grave. Mijn debuut in de L dressuur, en voor mijn stalgenootje haar debuut in de B :) . Zij gaat ook nog vaardigheid doen, ik niet. Komt niet lekker uit ivm omspannen. (We delen op wedstrijd samen mijn koets)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:26

Succes ciska en Gem met je debuut!
Ik ga zaterdag ohz naar grave haha ben benieuwd naar terrein :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:37

@Melanie: dat gaat lekker zo.
@Ciska: EK voor shetten, dat klinkt wel heel gaaf!
@Gem: wel leuk dat jullie zo samen op wedstrijd kunnen gaan.
vaardigheid: heb dat afgelopen 2 jaar ook niet meer gestart (of zelden)
en ben dat nu pas weer aan het doen. Met 2 pony's vond ik dat teveel.
4x een (M en) Z proef, was meer dan genoeg en nog het hele eind rijden.

Two Spot werd van de Z pony's 1e met 200 punten en 2e met 222 punten in Heesch.
1e proef ging nog niet helemaal lekker, teveel last van zijn hormomen en aandacht niet erbij.
Zondag gaan we ook naar Grave.