[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:02

Super Bianca.... ben benieuwd naar foto's als de hondjes er voorstaan.... dus graag blijven posten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:28

Bianca: wat een mooie slee
Tallechie: een paar keer wakker s nachts is wel heel normaal hoor bij die leeftijd. En inderdaad, je hebt je handen vol met kruipend kind. Lang leve de box waar je ze nog af en toe in kunt parkeren.
VHU: verstandig dat je niet naar stal gaat. Geit lijkt toch neit zo zielig. Vannacht gewoon maar in de wei gelaten. Vanmorgen lag ze nog steeds op haar vaste slaapplaats. Later in de ochtend stond ze in het hokje hooi te eten. Nou ja, ze zal wel weten wat ze doet. Ze heeft wel een flinke wintervacht hoor, alleen is die voor zover ik altijd van geiten heb begrepen niet waterdicht.

Vanmorgen Rembrand gelongeerd, liep weer heel fijn. Thabor liep niet helemaal fijn. Waardeloos. Keuring komt nu wel heel snel dichterbij. Helaas deden de paarden vandaag weer heel druk en vervelend samen, dus Rembrand maar op stal gezet en vanmiddag een wissel. Amerigo krijg vrij, ik ben niet helemaal in orde.

NOg manlief geholpen met mestuitrijden. Ik op de tractor en hij scheppen vanaf de kar. Want het meganisme om de mest van de wagen af te rijden is bevroren.

Nu even slapen en dan straks schaatsen (brrrr)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:40

Biancocoo super gaaf!
Zoonlief wil na mislukte schaatspoging (schaats ging steeds los hij was echt -:(- zo grappig, hij is bijna nooit boos := ) nu vanmiddag nog naar het zwembad... ik vind het niet erg, hebben ze ook lekker warme jacuzi :)*

Dus wij zijn weer weg :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:44

Tine vervelend van Thabor. Hopelijk is hij volgende week gewoon goed. Helaas blijft de vorst nog een week aan houden. Vervelend dat ze zo doen.

Tine klopt, we zetten hem ook af en toe even in de box of wipstoel. Hij begint nu ook pogingen te doen om te staan.

Hier al even het huis opgeruimd en stofgezogen. Ook al een opdracht ingestuurd. Nu nog even verder aan de studie. Begin morgen op een nieuwe groep dus ook nog wat voorwerk doen.

Vervelend van de loszittende schaats :-) en nu lekker zwemmen. Had ik ook wel willen doen, maar vind studie vandaag even belangrijker. Vriend is thuis en kan met Daan bezig zijn, kan dus even flink door doen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:53

Wauw gaaf Biancacoo!!!!

Tallechie al lekker productief bezig.

Tine d'r geit geen last van de kou. Wat vervelend dat Thabor toch wel last heeft van zijn hoef en dat ze zo lopen te klooien samen.

VHU lekker zwemmen!!!

Ik voel me flink beroerd, blegh... alles zit vol in mijn hoofd... Hopelijk is het na een goede nacht slapen voorbij.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:04

zonnuh gavuh sleej !!!
(voor de niet brabo's, zo'n gave slee!!!!)

cool ding biancacoo :))

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:15

Balen dat Thabor niet zo fijn loopt. Wanneer is de keuring ?

Gave slee Bianca, had hem net al op FB gezien :-)

Beterschap Frensie !

Hier vandaag weer aso laat uit bed gaaaaap. Zo net lekker met Luna gelopen maar ik heb zo'n vreselijk pijnlijk lichaam door de kou, er is niet veel meer wat geen pijn doet nu.....(en toch heb ik liever dit dan die gore regen)

Verder veel zin in morgen; heerlijk een lange dag naar de sauna met een vriendin, ik ga lekker uren bubbelen en het is ook even lekker die warmte voor m'n lichaam.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:21

Dank jullie wel, ik ben er ook erg blij mee....
nu maar wachten tot er eind 2012 genoeg sneeuw ligt om te gaan oefenen...ik zie het wel zitten, eerst een paar honderd keer met mijn bek in de sneeuw vallen voor ik door heb hoe dat werkt met zo'n slee...maar ik heb er zin in ! lijkt me echt fantastisch...
Tallechie ha ogen in de achterhoofd als ze gaan kruipen....
Tine de geit wel buiten....geen idee hoe dat werkt met zo'n geitenvacht.
Ga bijlezen en de topic's bekijken..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:46

@Biancao: wat een mooie slee, kan me voorstellen dat je er helemaal naar toe leeft *\o/* .

@Ollie: wat leuk je zoon en Hans <3

@Ingrid: wat een leuke shetjes, zeg <3 , dat is gewoon al leuk om ze lekker te zien spelen!

@Tine: pfff, wat een nacht/ochtend.

@Janouk: ziet er goed uit!

@Tine: ook dapper aan het rijden geweest <3

@Buckje: leuk in de sneeuw spelen en tandem, hahaha, ik heb hier ook een Lolaatje.

Voor alle zieken een dikke knuffel...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:51

OOOOOOO :o

Heb net even openingspost van Hk deel 2 bekeken, en daar stond mijn naam al bij (en ook VHU, Tallechie, Lacuna en nog een heleboel. We zijn best een trouw clubje, maar VHU dus ook :D ). Oftewel, wij deden in deel 1 al mee. Oei, hoezo verslaafd :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:12

Ik heb net ook even gespiekt (ik ben niet nieuwsgierig :o ) en ik klets mee sinds deel 2 (voor mijn gevoel is het veel korter geleden...)

Met de pony's weinig gedaan vandaag , die staan lekker buiten ... wel nog even OP het paard gezeten, dus toch mijn lichamelijke beweging weer gehad ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:45

:wave:

zag vooral veel sneeuwfoto's en verhalen voorbij komen...
mooie slee voor biancacoo! +:)+

filmpje van janouk ga ik zo even bekijken!

over weinig drinken en koliek, las ik ook al 't een en ander over inderdaad...
ik probeer ze elke dag toch wel een paar emmers lauw water te geven als ik op stal ben, en als ze weer binnen zijn hebben ze hier gelukkig de drinkbakken nog...
verder krijgt Fifi nog subli senioren slobber met veel vocht en extra olie...

vanmiddag even een paar foto's gemaakt in de sneeuw, en toen heb ik er zomaar voor 't eerst heel even opgezeten zonder zadel! *\o/*
ze vond 't maar bizar... :D

http://www.youtube.com/watch?v=zjMe40TTq6E

verder kunnen we hier eigenlijk niks, de weg ligt vol met sneeuw, net als de bak... :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:27

Leuke openingspost.Beetje laate reactie maar ik was gisteren de hele dag weg.
Om 7 uur weg en om half 11 terug van de hengstenkeuring in den bosch.Mooie dag.
Vanmorgen moest ik me weer om 8.45 op de manege melden om om te roepen bij de bixie spring wedstrijden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:00

@Tine ... oh, oh... we zijn erg }> Lacuna inderdaad al langer gemist... misschien leest ze nog mee, ben benieuwd hoe het met haar shetlanders, studie en met de Friezen gaat...
@Ollie dus iets minder verslaafd....weer paardgereden, leuk! Wanneer mogen we foto's bewonderen *-:)
@Biancocoo vind hem supergaaf jullie slee! Is dat materiaal trouwens riet??
@Baudyh en veel leuke hengsten gezien? Ik ben vroeger vaak naar Zuidlaren geweest, was destijds ook altijd 1e bezichtiging. Altijd erg gezellig en je kon er mooie paarden kopen. Maar dat is tegenwoordig allemaal wat meer geregeld (dus ook duurder) via die veilingen natuurlijk.
@Nouvel dapper hoor zo op je paard, dat doe ik je dus echt niet na. Ik moet echt voorzichtig op Bente gaan zitten en de 1e 10 minuten niet te veel 'eraan' komen net alsof ze elke keer weer moet wennen dat ik erop zit ipv erachter :roll:
@Buckje altijd prachtige foto's van jou met je mooie poowns en ik kan niet tandem rijden / heb het nog nooit gedaan maar het geeft bij mij een wat onrustig / gestresst beeld....maar nogmaals, ik kan er zelf niets van hoor :o Hoe is ze enkelspan?
@IngridM heerlijk zo lekker bubbelen morgen, geniet ervan! Wat ellendig dat je zo'n last hebt van de kou. Ik ben nu ook stijver en strammer dan anders trouwens, echt zo krakkemikkerig gevoel net alsof alles vastloopt als bij de NS }:0
@Tallechie fijn dat je vriend Daan even kan 'managen', kunnen ze lekker achter elkaar aan kruipen, vond het toch wel een erg leuke tijd hoor, als ze zo klein zijn (supervermoeiend als je er middenin zit maar dat vergeet je dan... :) ).

't Zwembad konden we niet in, was diploma-zwemmen. Bleek dat er een koek&zopie tent was verschenen bij de plas waar we dus vlakbij wonen en dat vond zoonlief natuurlijk wel interessant :Y) na flinke Unox worst kon hij nog schaatsen lenen en hij komt nu net binnenlopen met vuurrode wangen dus hij is toch leuk bezig geweest. Was ook erg gezellig op de plas, hele buurt was er natuurlijk. Dan is het net alsof we in een dorp wonen erg leuk. We zitten nu dus achter de warme choco met slagroom :9k ik ook := (niets gedaan maar goed hahaha).

Bente heeft weer voor sneeuwschuiver gespeeld, is lekker gelongeerd. Morgen maar eens kijken hoe het weer is of ik dan wel weer heenga. Moet ook werken maar wie weet lukt het.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:35

goedemiddag

ben er ook weer
ga mee met de laatste samenvatting

gister vrij weinig gedaan maar wel even snel een nieuwe ski broek gehaald ze waren in de aanbieding bij scapino. gister middag even naar onze jonge pony's geweest om te poetsen en even het '3de' oor weg geknipt. daarna helemaal niks meer gedaan.

vandaag heerlijk uitgeslapen tot half 10 toen werd ik gesmst ~~}> vanmiddag even naar de dressuur wedstrijd van de amazone's van harry wezen kijken.

donderdag ga ik voor harry shoppen bij de divoza voor beenbescherming voor het 4 span. harry koopt zelf springschoenen en ik dus de beenbescherming.

voorbenen
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... ermer.html
achterbenen
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:00

vhu, het is essenhout, met nylonkoord, heeul simpel dus......maar goed....niet zo eenvoudig om zelf te maken, oorspronkelijk is deze slede gebouwd door een vrouw !! jaja door Sonja van Laar, superknap vind ik dat !! :j

Nouvel...zonder zadel gereden....dapperrrr van je !
Lanouska mooie beenbescherming..
vhu, ja lacuna...hoe zou het met haar zijn....zij heeft niet meer gepost sinds....denk ik ongeveer naaltje ook weg ging uit het topic..
Ollie hans is gaaaaaf zo fijn als je zo'n betrouwbaar diertje hebt !!
Janouk...ziet er goed uit...fanatieke dame is het toch.
buckje gave foto's !!
Ingrid....nog steeds stijver en stram van de kou...hier ook, maar straks nog eens lekker in bad..

Heb wel fijn met de puppen gewandeld 4x vandaag..lekker korte wandelingetjes maar het is zulk fijn weer !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:09

Is natuurlijk superlicht zo'n slee, mooi hoor. Vind het gewoon al mooi zo staan in je huiskamer of zoiets, hoef je er niet eens iets mee te doen :+

Ben geloof ik gaan meepraten in het HK topic van dit forum toen we Sim net hadden, dat is dik twee jaar terug zoiets? Daarvoor was ik niet zoveel op bokt, meer op het endurance-forum.

Probeer zo af en toe te minderen maar da's best wel moeilijk :=

Nou doe weer een poging :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:11

@Nouvel: leuk zo zonder zadel :j .

@VHU: zoon gezellig buiten geweest.

@Ollie: leuk dat je weer aan het rijden bent, ik vind mennen heel erg leuk, maar ik mis het echte rijden ook wel :j .

@Lanouska: leuk shoppen!

@Baudy: leuk Bixie, moet dochterlief ook nog even voor een paar wedstrijdjes gaan inschrijven.

Hier een fijn, rustig weekend gehad, paardjes staan hier ook voornamelijk buiten, mag hier best een pak sneeuw vallen, kunnen we ook sleeën met de pony van dochterlief.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:57

Leuke vergelijking VHU; een oud voelend en stram en vooral pijnlijk lichaam met de NS whahahah.
Denk dat de warme sauna morgen wel eens heel lekker gaat zijn voor me !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:59

Ik heb min of meer besloten om te stoppen met rijden. Het is voor mij elke keer een hele stap om op te stappen. veale en ik zijn gewoon geen combinatie. Het rijden zal ik ook niet missen.

Ik probeer nu wel 1 x in de week 20 min te stappen, maar veel verder kom ik niet.
Eigenlijk hoop ik een bijrijdster te kunnen vinden die het leuk vind op veale te rijden. Krijgt hij ook meer beweging, maar ik kan er nog geen vinden.

Hele middag aan de studie geweest, daarna naar schoonmoeder voetbal gekeken en nu net weer thuis

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:01

@Tallechie: kan me wel voorstellen dat je het rijden ohz dan niet mist.

@Ingrid: heerlijk, veel plezier alvast, morgen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:07

Ik zag op de vorige blz een hele mooie samenvatting van VHU en daar lift ik graag op mee :) .

Biancacoo: leuk hoor, zo'n slee :D . Heb jij Husky's of een ander poolras? Het lijkt mij nog eens ontzettend leuk om op een echte hondenslee te "mennen" :) .

Ik ga binnenkort mijn marathonwagen op de weger bij de veevoederfabriek zetten. Wil eens echt weten wat hij weegt. Had (vooral n.a.v. het filmpje) het idee dat Ster er toch wel flink aan moet sleuren, terwijl hij niet zo zwaar zou moeten zijn en goed rolt.
Nu heb ik vanmiddag belangstelling gehad voor mijn wagen (een echtpaar op stal dat een recreatie-marathonwagen zoekt voor hun tweespan fjordjes *o.a. die gele legertank*), en wellicht is het dus verstandiger deze te verkopen en een nog iets lichter model aan te schaffen voor Ster.

Verder vandaag Ster voor de verandering maar losgegooid -O- , en samen met haar de "kraters" bekeken in haar paddock :D . Er zijn 4 bomen gerooid, dus de paddock is er een stuk ruimer door geworden :j . Nu de kraters nog opvullen, hoewel Ster die toch wel erg interessant vond :)

edit: Avaluna, als er bij jou sneeuw valt, gebeurt dat hoogst wrs ook bij mij, dus ik stem tegen _-:( :D !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:12

Gem, ik heb siberische husky's
Ster die kraters interessant vind, haha..
Tallechie ik kan me voorstellen dat je stopt met rijden, het mennen gaat wel steeds beter met Vaele toch ?! dus dat is wel leuk, als je een bijrijder kunt vinden, zou dat gaaf zijn !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:18

Ja het mennen gaat super... Alleen kan hem nog niet alleen inspannen. Uitspannen lukt al wel alleen. Met alwyn kan ik alles alleen inprincipe. Maar mijn vader komt 2 x in de week om te helpen en ik wil ze wat vaker aan de longe pakken. Ik zou het alleen jammer vinden als veale helemaal niet meer ohz komt. Je hebt er een heel fijn paard aan, maar de combinatie van beginner en beginner werkt gewoon niet. Met mennen ken ik geen angst, ohz wel

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:20

even korte reactie uit de meeleeshoek:

@Ingrid: wat fijn dat het nog goed gaat met gompi, heel goed van je dat je zelf durft spuiten *\o/* (zal hoop centen schelen ook gok ik ;) ) hoop dat je nog lang van gompi mag genieten
@bianca: supergave slee. was laatst paardrijden en kwam iemand tegen die net alles aan het klaar zetten was voor te gaan rijden met zijn husky s (hij had er 4 stonden aan zo n touw waren al super enthousiast :D ). Heb nog even praatje met de man gemaakt hij had zo n karretje met wielen om te trainen en zijn maat ging ook komen met een 8 span :D , ergens wel jammer dat ik ze niet in actie heb kunnen zien... Hier is vlakbij elk jaar een wedstrijd volgens mij dus ze oefenen blijkbaar ook.

verder allemaal veel plezier met de sneeuw en hopelijk niet te veel last van de kou