[AR] Slee achter paard ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:06

ik heb het ook gedaan. alleen mijn pony is niet beleerd. dus ik had eerst de longeerlijn aan haar bit vast gemaakt om te kijken of ik wel kan sturen.
toen heb ik de slee achter haar gehangen, met de slof aan haar bilkorden. uit eindelijk heb ik ook een stiek singel met een bandje er om heen om de longeer lijn er door heen te halen zo dat dezen niet zo laag komt dat ze er op komt te staan. en dit is het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

Keet

Re: Slee achter paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:22

Ik vind een zweng wel belangrijk. Bij welke slee dan ook. Betekend ook dan de strengen op goede lengte blijven en dat is heel veel veiliger. En zo simpel te maken :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:23

Nicky rilana: begrijp ik het goed dan.jouw paard de slee met haar deken trekt? :n

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:25

ja? is toch niet mijn deken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:28

nicky_rilana schreef:
ja? is toch niet mijn deken

Is het ook niet eens jouw deken? Dat is pas asociaal!
En niet echt de manier van verantwoord met paarden en andermans spullen omgaan.
Wij sleeen niet voor niets met een borsttuig. Bilkoorden van een deken zijn niet gemaakt om gewicht te trekken.

Echt belachelijk!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:30

Idd mijn gedachte.. Is voor je paard ook alles behalve comfort.. Tis dat je paard zo lief is dat ie het accepteert.. :n

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:30

ach het deken heeft het overleeft en het paard ook, weetje als je vaak heel zuinig bent op je paard dan gebeurt er van alles. nou ik doe het op de primitieve manier en het lukt ook.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:32

MelanieB schreef:
Idd mijn gedachte.. Is voor je paard ook alles behalve comfort.. Tis dat je paard zo lief is dat ie het accepteert.. :n

ze vond het zelf leuk dus waarom niet dan? als die pony de heledag alleen op stal staat vind ze het ook niet leuk, want ze mog niet naar buiten omdat de wei niet vlak was, en waar ik slee dat is het voetbal veldje daar is het wel vlak maar niet afgemaakt

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:34

Heel apart nicky_rilana... voor paard niet echt fijn lijkt mij.
Tuurlijk mag je dingen doen die je paard leuk vindt, maar je kan dat leuke voor haar nog leuker maken door het goed te bevestigen zodat ze nog meer plezier er in heeft en ze er zeker weten niks aan over houdt. :)

Ik ben om hoor, ik ga een zweng maken. :j En stukje hout, wat materiaal van de action, zo klaar lijkt mij. :) Ik vond het vorig jaar in de bochten maar onhandig dat ik die longeerlijnen met mijn handen strak moest houden om de druk goed te blijven verdelen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:37

ze heeft er niks aan over gehouden. maar ik heb verder niks aan men spullen en mijn pony kent het mennen niet eens dus ik ging het gewoon proberen. en ik heb en 2x gedaan en dan misschien 10 min of zo dus dat valt best mee

yrsapuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:40

ik had zo even mijn vraagje: is het niet heel gevaarlijk ivb met gladheid? het lieft even pb? haha als me paard niet uitglijd weet ik ook wat ik deze winter ga doenXD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:41

Kijk alsjeblieft uit met sleeën.
Gebruik een goed,sterk MENtuig,gebruik een zweng voor goede bevestiging van de strengen,pak er een menzweep bij voor de veiligheid,cap op (je kunt ook keihard van een slee vallen),extra man erbij om evt. de pony te begeleiden. Op bokt kom je soms zulke gevaarlijke dingen tegen,sleeën met een half tuig,of met een zelfgemaakt touwtjestuig. Veiligheid voor alles,lol met je knol heb je ook als je het veilig doet. :)
Veel plezier! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:46

Mijn Zweng, foto op vorige blz geloof ik, kost hooguit zeven euro. Gemaakt met rvs schroeven en haken :)

Nicky rilana geval ga ik gewoon negeren. Zit weinig verstand van paarden in geloof ik. Arme pony. Zie ze dan nog liever de hele dag op stal. Zo wurg je de pony gewoon. Grenst aan mishandeling wat mij betreft.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:52

ja jo als mijn pony iets niet goed vindt laat ze dat echt wel merken. en weinig verstant valt ook wel mee hoor, angezien ik al 3 jaar op een dressuurstal werk, en en met gp paarden om ga. en voor de 3jaar heb ik altijd op een boerderij rond gelopen ook met paarden. ik snap zelf ook wel dat het niet de beste oplossing is. maar voor toen wel. en mijn pony de heledag op stal is veel zieliger krijgt ze ook nog blesuures door het draaien in haar stal en als ik er dan weer op moet weet ik ook niet wat ik er mee moet zo veel energie ze heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:53

Dressuur is héél wat anders dan mennen,en dit "mennen" is niet veilig te noemen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:03

Goh, dit bewijst weer wat een verstand Nicky... :n
Als je het verschil tussen mennen en dressuur nog niet weet....
Je paard had eigenlijk naar achter moeten schoppen, en flink ook. Jouw voorbeeld is zo fout als fout kan zijn.
En als je pony de hele dag op stal moet staan zou je eens een andere stal moeten zoeken, of ga lekker aan de hand lopen.
Of koop een borsttuig.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:05

mijn buurman was er bij en die ment. mijn pony staat thuis, en die wild ik niet buiten ivm de niet vlakke ondergrond en blessuures

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:08

Nu krijg ik toch heel veel zin in sneeuw. Vorig jaar paar x heel rustig gesleed met mn pony, hij stond net voor de sulky en was nogal puberig. Nu nog een slee kopen en zweng maken en dan kunnen we lekker sleeen! Je kan wel echt keihard vallen, ook als je je voet als rem gebruikt. Met andere pony van stal vloog ik bijna uit de bocht, beetje enthousiaste shet en wou remmen en voet klapte dubbel, ook bleef ik met laars in spijl vd slee hangen, dus wel belangrijk dat er iemand vlakbij loopt etc!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:12

nicky_rilana schreef:
mijn buurman was er bij en die ment. mijn pony staat thuis, en die wild ik niet buiten ivm de niet vlakke ondergrond en blessuures

Die heeft er blijkbaar weinig kaas van gegeten. Hoop dat je inziet dat dit echt niet kan?
Zo bang voor blessures en dan op zo'n debiele manier ermee omgaan? :n
Laatst bijgewerkt door Keet op 01-12-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:13

nicky_rilana schreef:

Dan mag die buurman zich ook ernstig gaan schamen :n
En jezelf ook, denk dat elk persoon met een beetje gezond verstand kan bedenken dat bilkoorden daar niet voor gemaakt zijn en er niet voor niets een borsttuig bestaat.
Hopelijk kun je dit jaar een veel beter alternatief vinden... :n

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:05

Hmm ik reageer niet meer op die nicky, denk dat je het er toch niet in krijgt bij haar..

Iemand vroeg iets over gladheid voor het paard. Zelf doe ik het voor alle veiligheid alleen op verse sneeuw. :j En niet op sneeuw wat al heel erg aangestampt is.
En je moet ook kijken of je paard een beetje stabiel is van zichzelf dat de sneeuw. Gispy draaft met gemak door sneeuw, andere paarden die ik ken niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:19

Paard kan best tegen wat gladheid hoor, in zijn eigen tempo en zijn eigen gekozen route :) je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn :)
Verse sneeuw is het beste inderdaad

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:22

Ik weet nog wel dat er een tijdje terug was met 10 tips van bokt, en dat geitenwollen sokken bij je paarden zou helpen om de hoeven... wil het best uitproberen haha.
Mijn mini staat gelukkig vrij stevig in de sneeuw maar weet niet hoe die dat voor de slee doet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:26

Die sokken zijn vooral voor degene die op ijzers staan. Dan wil een.dikke laag vaseline ook wel wat helpen.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:19

Hihi geiten wollen sokken!
Melanie, als je dat gaat doen dan wil ik een foto zien! :D