[AR] is er vraag naar mini/shetlanderwagentjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:55

ja maar het word vaker zo aanvallend gedaan,ook al meent die gene het niet,vaker kun je as je iets schrijft het niet goed over brengen helaas.maar ik heb het gezien en het kan in iedergeval met een pony van 115cm en 130cm zo wie zo of met een grotere echt gaat ga ik dan wel zien,ik heb wel gemerkt toen ik de cavaletti had,dat deze goed te verstellen is en ook erg veel en toch goed in belans te krijgen is.
JoyCiej007 schreef:
keona schreef:
oxer is tot 160cm,de nieuwe sulky van hun is tot 170cm courbette geloof ik heet die.
en een domme redenering van water 1x in de week vrij maken en zo,ik heb ervaring met mennen,de sulky is dus voor een pony van 130cm en als ik ga beleren zal ook eerst gekeken worden of het past,je doet altijd dramatische zeg.echt bok.ik ga heus niet zo maar wat aan prutsen dus ben maar niet bang.

Ik doe helemaal niet dramatisch, het was ook niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar alleen om aan te geven dat die redenering gewoon niet klopt 'het kan, want vrienden van mij hebben dat ook'. Dat zegt natuurlijk niets.
Daar ging het mij om, niet persé om het passen van die sulky maar dus echt om de redenering. Maar jammer als je dat dus niet snapt ;)

1Boefje

Re: is er vraag naar mini/shetlanderwagentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:57

Ik heb een lichtgewicht 4 wielig koetsje voor mijn mini Shet. 85 cm.
Zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Koetsje weegt 75/100 kilo.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:46

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:50

Spoorbreedte is straks te smal, vind het voorbord erg laag en vind hem niet mooi.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:04

Dennis schreef:
Spoorbreedte is straks te smal, vind het voorbord erg laag en vind hem niet mooi.

en het scheelt niet heel veel met de poland wagens kwa prijs en die vind ik inderdaad ook mooier ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:07

Ik zou hier ook zeker interesse in hebben voor een shet van 90 cm.Mits het veilig en stabiel is :-)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:26

dat zijn er al 3, kunnen we geen kwantum korting regelen als we tegelijk bestellen ?????? :D zou wel leuk zijn

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:31

Dennis schreef:

Ben ik 't helemaal mee eens.
+ dat een spoorbreedte van 90 cm. wel héel erg smal is... hoe smaller, hoe onstabieler vaak.
En voor de wedstrijden mag het dus idd straks niet meer.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:50

JoyCiej007 schreef:
Dennis schreef:

Ben ik 't helemaal mee eens.
+ dat een spoorbreedte van 90 cm. wel héel erg smal is... hoe smaller, hoe onstabieler vaak.
En voor de wedstrijden mag het dus idd straks niet meer.

Voor wedstrijden is het te smal, maar voor recreatieve buitenritjes kan het wel dan? Ik neem aan dat je niet door scherpe bochtjes gaat scheuren en tegen de klok racet als je buiten rijdt :):)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:24

tinkersjakie schreef:
En de zelfde maar dan geveert en spaakwielen eronder.
Afbeelding

Dit vind ik een leuk wagentje :D
ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor mijn shet van 1 meter, maar kan niets vinden, aangezien het alleen recreatie is willen we een niet al te duren hebben en mijn ouders willen het liefst een 4 wieler. Dusja, dan krijg je zon kar, vind hem heel gaaf :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:44

Thomas5 schreef:
Voor wedstrijden is het te smal, maar voor recreatieve buitenritjes kan het wel dan? Ik neem aan dat je niet door scherpe bochtjes gaat scheuren en tegen de klok racet als je buiten rijdt :):)

Nouja....... ik race/rag er toch regelmatig flink op los hoor in 't bos en op open veld :D vind poownlief prachtig. Hoe harder hoe beter, en hoe scherper de bochtjes, hoe leuker :j

Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik hiervoor dus altijd 'twijfelachtige' wagens heb gereden die dus erg snel omsloegen, of een as verzakte ineens, dat soort dingen.
Heeft een hele tijd geduurd voor ik mijn splinternieuwe, werkelijk súperstabiele marathonwagen ook echt durfde te vertrouwen. Maar het is een heerlijk idee dat je er werkelijk álles mee kan doen zonder meteen om te slaan. Uiteraard kan die van mij vast wel omslaan, maar dan moet je het echt wel héeel erg bont maken. Heb er 2x mee in de sloot gestaan (droogstaand) en wagen stond nog prima overend. Laatst omhoog gelifd door een grote stok van een boom (soort klein boomstammetje) in het bos die ik niet had gezien; wagen werd helemaal omhoog getild en ik reed nog maar op 1 wiel, gaf een eng gevoel maar omslaan ho maar :n

Daarnaast; misschien wil je nu geen wedstrijden rijden, maar als het mennen straks toch wel erg leuk blijkt en goed blijkt te gaan, wil je misschien wel eens wat meer, en dat kan/mag dan niet met zo'n smalle wagen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:50

Ik ben een pietlut met mijn karren.

Ik wil lichte karren die wel een goede wegligging hebben en niet gaan zwabberen ondanks het lichte gewicht.
Mooi in verhouding kwa grootte met mn mini's en een fijne passende spoorbreedte want ik rijd toch niet via de KNHS
Staal dat niet bij een botsing gelijk verbogen is.
In een prijsklasse waarbij ik niet steeds bang hoef te zijn dat ik de lak beschadig en hem gewoon buiten in de regen kan laten staan.
Wielen waar ik niet gelijk een slag in rijd
Goede stabieliteit dat ik niet omga als ik een flinke vaardigheid rij

Kortom te veel wensen haha, wij maken ze dan ook zelf.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:52

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat vierwielige wagentjes veilig licht genoeg zijn te maken voor een echt klein of lichtgebouwd paardje... Mijn paardje is wel een meter hoog, maar een luxe, smal minipaardje. De meeste degelijke wagens die ik zie wegen al gauw 125 kg, terwijl ik schat dat mijn paardje 150-175 kg weegt. Dat wagentje met die kruiwagenbanden heb ik gehad, daar moest hij op asfalt al aardig aan trekken, terwijl hij onze HCA sulky (met bankje, en mij (en ik ben geen vedergewicht!) en een van mijn kinderen (wel vedergewicht ;) ) met gemak door het bos trekt (en wij hebben heuvels ;) )

Een stevigere/bredere/zwaardere pony kan waarschijnlijk ook meer trekken, dus dan lukt dat makkelijker.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:24

Nouja met 2 is veelal wel te doen.
Ik heb een klein 4wielig marathon wagentje, die degelijk is, goed te trekken is, (rijd er het meest 2span mee maar in het begin ook enkel gedaan ermee), 100kg, rolt gemakkelijk.
én 110 spoorbreedte, heb er een bokstoel opgezet en zelfs voor mijn 1.76 heb ik heerlijk de ruimte. (kan helemaal gestrekt met de benen zittenen mooi bij de rem.
Afbeelding

Denk dat zoiets dus wel gewilt is voor kleintjes (die van mij zijn 86 en 88/89)
Afbeelding

Maarja ik weet ook niet hoe duur deze echt is en welk merk, heb m 2ehands gekocht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:28

Zelf heb ik een wagen die ik erg fijn in het gebruik vindt. Alleen is er een nadeel aan en dat is dat hij niet onderdoor kan draaien, waardoor ik dus nooit aan knhswedstrijden mag meedoen met deze wagen.
Afbeelding
De wagen is lekker stevig, kan tegen een stootje en mijn shetten kunnen hem in het enkelspan ook goed trekken. Al is het in hoog gras wel aan de zware kant. Dus iets lichter zou fijn zijn. Verder mag de vering iets beter zijn, als je achterop stapt veert hij vrij ver door. En als er een bokkussen op zou zitten zou hij voor mij compleet zijn.

Ik heb er 950 euro voor betaald, voor een volgende zou ik max 1200 neerleggen. Vandaar dat ik waarschijnlijk toch voor 2e hands ga. Of wellicht voor een poolse wagen.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:11

Robin_Rikkie schreef:
tinkersjakie schreef:
En de zelfde maar dan geveert en spaakwielen eronder.
Afbeelding

ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor mijn shet van 1 meter, maar kan niets vinden, aangezien het alleen recreatie is willen we een niet al te duren hebben en mijn ouders willen het liefst een 4 wieler. Dusja, dan krijg je zon kar, vind hem heel gaaf :D

Ik ga vanmiddag een sulky ophalen, dus als het goed is komt mijn 4 wieler te koop te staan.
Dat is zoals de wagen op je foto, alleen dan met de dikke bandjes.
Ben wel met de Poland carridges in mail of ik er andere wielen kan onder zetten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:19

Ik heb dit wagentje staan. Mijn shet heeft er ivm omstandig heden nog niet voorgelopen

Afbeelding

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:08

Robin_Rikkie schreef:
tinkersjakie schreef:

Ik ga vanmiddag een sulky ophalen, dus als het goed is komt mijn 4 wieler te koop te staan.
Dat is zoals de wagen op je foto, alleen dan met de dikke bandjes.
Ben wel met de Poland carridges in mail of ik er andere wielen kan onder zetten.

Hmm, zet je hem op marktplaats? want, mijn ouders zijn niet van het bokt, maar marktplaats dan weer wel :? haha :P alleen heb nog geen tuig. mijn ouders hebben ook liever dat het na de winter komt, tuig kan wel eerder komen, al snap ik dat niet helemaal :?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:28

JoyCiej007 schreef:
Bankjes kan je eigenlijk wel weg laten achterop

toch wel leuk als de kids ook mee kunnen ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:31

Denk dat mijn idee is:

gewicht tot ca 100 kg
spoorbreedte minimaal 1.10
enkel- en 2-span
bokkussen dat naar het midden kan

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:01

Ik heb dus gisteren mijn sulky opgehaalt en zal het andere wagentje in de loop van de dag te koop gaan zetten en hij komt ook op marktplaats Robin Rikke.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:36

Zelf wil ik geen nieuwe wagen waar de spoorbreedte niet minimaal 1.25 van is.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:17

jacqueline schreef:
Ik heb dus gisteren mijn sulky opgehaalt en zal het andere wagentje in de loop van de dag te koop gaan zetten en hij komt ook op marktplaats Robin Rikke.

Zou je me de link kunnen geven :o :o zijn het trouwens van die skelterbandjes, zoals deze Brendaaaa @ [EA-TK-AR] recreatiewagen te koop voor kleintje is even een voorbeeldje. Of zijn het dunnere. en kun je goed ermee door het gras komen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:59

Anke, in je ene post zeg je min 1.10 en de 2e dat je niet kleiner dan 1.25 wilt? :P

Kruiwagenbandjes zijn echt niet lekker trekken voor de kleintjes :n

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:42

http://www.hagedoorn-linde.nl/info.asp?id=183

Afbeelding

Deze wagen valt goed mee van prijs, maar wat ik me hierbij afvraag is of hij wel groot genoeg is voor volwassenen op de bok.
Leuk extra'tje is dat de wagen geschikt is voor pony's vanaf 70 cm, dan neem ik aan dat de rolweerstand erg klein moet zijn. Nadeel vind ik dan weer de kleine bandjes... 10 inch is niet groot toch? is dat niet kruiwagenband-grootte? (wat een woord 8)7 )