[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:07

super vhu! zowel van beentje als van het stappen! :D

Ik heb vandaag op die gekke draver gezeten, die bij de TREC m'n equipemaatje was :))
hier een aantal fotootjes, niet boktproof.. Ik weet dat ik een cap op moet, en dat mijn schoenen niet rijd-geschikt zijn..
Ik zou ook nóóit op dit paard stappen.
Maar het zadel zag er zo interessant uit dat ik wilde voelen
en eerlijk, paard viel ook alles mee :)) alleen zoveel smaller dan diddle _O-

Afbeelding
Afbeelding
kon alleen niet helemaal fijn zitten, beugels konden niet langer :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:13

Da's echt totaal iets anders Naaltje, grotere tegenstelling kan haast niet! Vind zadel wat klein lijken, maar zo voelde het niet? Wat voor merk is het?

Heb je profiel bekeken Poeltje, hoe krijg jij die foto's toch zo leuk klein naast elkaar B-)

Die ene foto van jullie met Brunellie (hoe gaat het verder met haar) lijkt sprekend op deze foto van Bente en mij (plus instructeur)...
Afbeelding
Vond ik zo grappig!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:20

zadel is splinternieuw dus moest nog wat inzakken. 't is een Podium. maar mijn reet is ook aan de grote kant >;) Ik doe m'n best met fietsen, traplopen, geen cola meer drinken maar 1x dag een glaasje 7up light etc :')
plus; als de beugels langer konden, kon ik wat meer naar voor gaan zitten, dat ging nu niet dan protesteerden m'n knietjes :+
maar de eigenaresse van 't paard komt bij mij maar tot m'n borst zegmaar _O- die is wat kleiner :P dus die heeft ook niks aan lange beugelriemen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:50

OK duidelijk :+
Podium heb je ook in verschillende maten hoor, het is denk ik echt niet dat jouw achterwerk zo groot is, maar het zadel gewoon klein ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:53

paardlief had niet meer plek op d'r rug, voor het mooie had het zadel maat groter moeten zijn.. het zadel is even groot als 't mijne geloof ik.

pff zit te wachten tot we naar m'n ouders/centrum kunnen. Moet fotos ophalen en kastje ophalen bij m'n ouders.. maar schiet niet op...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:17

Wij zitten te wachten op de pizzaboer :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:18

yum :D
wij hadden pannekoeken, ik gebakken, maar die vielen denk ik niet in de smaak ofzo...
:=

*bijt op haar tong*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:28

sonjim schreef:
Manon, waar zit jou dochter nu op school, in nederland of in duitsland

In Nederland, op de Speurneus.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:34

@VHU: fijn van Bente en d'r beentje en nog lekker uitgewaaid met Snuit!

@Naaltje: nou, volgens mij ben jij al flink afgevallen, hoor :j .

@SL: goed van Romeo!

Gelukkig mag dochterlief het theoriegedeelte mondeling doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:46

Daan is net een paar uurtjes wakker geweest, van half 6 tot 8. Nu slaapt hij weer. Ik maak hem tussen 22 en 23 wakker en geef hem dan een flesje in de hoop dat hij vannacht ook weer door slaapt.

VHU fijn van Bente. Super. En lekker uitwaaien met Snuit.
Leuke foto's Naaltje
Avaluna stoer hoor van je dochter

Ik ben nog steeds niet fit en heb dus ook nog niet geleerd, is niet anders.
Druk weekend voor de boeg en we zien wel hoe het examen gaat

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:09

Biancacoo: Thanks! Henkie staat nog gewoon bij ons op stal, wordt voorlopig niet verkocht (gelukkig! :D)

VHU is goed bezig geweest met Bente en Snuit. Die foto’s is een hoop gepruts in Paint kan ik je vertellen.
Leuk als je een middagje niks te doen hebt _O- Die foto lijkt er inderdaad op. Grappig gezicht. :D Brunellie gaat alles goed mee, wordt nu beleerd onder het zadel en pakt het heel goed op.

Naaltje, leuke foto’s. Wat een ielig nekje, hihi.

Beterschap, Tallechie. :(:)
Kan je man er deze nacht niet uit als Daan wakker wordt?
Je moet hier en daar wel je rust kunnen pakken he.

Ik ben weer terug van stal, even wat stallen gedaan en that's it. Morgen krijgen we nog een paard op stal, dus heb ik de komende weken wat te rijden. *\o/* Gaan morgen kijken bij een twee- en driejarige hengst. Ben benieuwd.

Is er trouwens nog iemand opzoek naar een leuke kitten? :=
Anderhalf jaar geleden heeft er een poes een nest neergelegd bij ons op de hooizolder, waarvan er nu nog twee lopen.
Beide hebben een nest gekregen. Ook loopt er een wilde kat die ook een nest heeft, dus het wordt nu echt te gek. %) Drie nestjes met minimaal 4 poesjes is veel. Vier van de kittens zijn nu oud genoeg om weg te gaan, dus als iemand nog opzoek is? Let me know.
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 22-07-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:12

Ja dat heb ik gevraagd, maar hij wordt niet makkelijk wakker, dus meestal ben ik wakker en kan ik toch niet slapen en doe ik het zelf. Dus even afwachten hoe het gaat. Zaterdagnacht moet hij het sowieso doen, omdat wij om 7 uur richting VHU gaan.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:14

Tallechie, je klinkt precies als m'n zus. Die heeft precies hetzelfde met m'n neefje (en haar man die er doorheen slaapt). Hoop dat je deze nacht wat meer slaapt. :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:26

Mijn man sliep ook altijd overal door heen, nu nog trouwens :+ is mannen eigen denk ik }:0
Wat leuk Poeltje, paardjes kijken. Brunellie is net zo oud/jong als Bente. Ik denk dat zodra ik met Bente durf te draven het met haar ook vlot gaat onder het zadel, ze is nu met paar keer oefenen goed relaxed met opstappen, wegstappen, stilstaan en gewoon rondjes stappen, ze loopt ook al mooi over haar rug en keurig afgebogen/lekker op het bit. Hoop dus dat dat in draf ook zo gaat <<) en dat ik dan in de grote bak durf }:0

Morgen heb ik menles met Bente en daarna ga ik nog even mennen met Alwyn, z'n spulletjes klaarleggen en hem even lekker wassen, zodat Tallechie mooie schone pony mee naar huis kan nemen *D

Pizza's waren lekker :Y)

@Ipsilonka jij bent echt verslaafd dat je vanuit Lanzarotte zit te bokken :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:28

Hij heeft net wel aangegeven dat hij het gaat proberen. Het is ook een gewoonte dat ik eruit ga dus daardoor slaapt hij zo weer verder als hij wel wakker is.
maar als hij niet snel eruit gaat ben ik wakker en slaap ik de eerste 2 uur niet meer dus kan er dan net zo goed zelf uit

vhu helemaal super. :-) De trailer heb ik ook al schoon gemaakt en zijn stalletje is klaar.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:31

Het scheelt wel dat ze ervaring voor de kar hebben, VHU. Brunellie is voordat ze bij ons op stal kwam ook al een maand gereden, alleen was ze toen ontzettend moeilijk. Nu is ze gewend aan de singeldruk, dus het rijden gaat ook heel makkelijk. Bente klinkt als een fijn paard! In de grote bak durf jij best... +:)+

Ga nu even Holland's got talent kijken. Die ene bokster Amable (?) gaat zo met haar Fries stukje vrijheidsdressuur laten zien, geloof ik. Zag in de voorstukjes al dat Gordon zei: "Nee, niet zo'n stinkend paard" := :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:33

Poeltje ik ben het ook aan het kijken. Had al ergens gelezen dat ze mee deed, ben benieuwd

Ik neem morgen de studie mee naar stal, moet niet erger worden. Moet even een stalgenoot helpen en daarna ga ik veale longeren dus ben er de hele ochtend, kan ik mooi (in de zon??) gaan leren. 's middags met iemand mee op wedstrijd

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:41

Leuk nieuw topic!!
Ik kan helaas niet meelezen vanaf me telefoontje, jullie gaan veel te snel! :P
Ik zit nu vanaf maandag lekker op de alberthoeve in t drenthse wateren! Heb besloten een week langer te blijven dan gepland dus ga pas 1 augustus weer naar huis :D heb nu 3 heerlijke ritjes gemaakt met sil! Zelfs lekker stukjes in galop! Het is hier heerlijk rijden zeg! Helaas neemt sil me wel behoorlijk in de maling waardoor de ritjes niet volledig stress loos verlopen haha. Maargoed, is weer een fase waar we doorheen moeten. Nou ik ga weer even heerlijk genieten van mijn vakantie!! Staat nog een braderie, een vlindertuin, een paardenmarkt en nog veel meer op de planning :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:41

@Jenkins wat heeeeerlijk! Geef Syl maar knuffel van ons en een flinke ~~}> dat ze zich moet gedragen :))

@Tallechie was bij ons ook zo. Zei Bart dat hij er wel uit zou gaan, maar ik moest hem dan wakker maken, en dan was ik alweer zo wakker dat ik niet meer kon slapen maar hij (en Han :+ ) dus wel :roll:

@Poeltje scheelt een stuk dat is zeker. Ze zijn al goed op stem en links/rechts. Bente vond/vind de druk van mijn been heel raar, een been dat over haar heen zwaaide en dat er iets achter haar zichtbaar was (been, teugel, hand). Ook het belonen op haar hals / aanraken aan de zijkant en op haar achterwerk vond ze heel eng. Daar heb ik ook dat blauwe oog toen van opgelopen :+ Maar met heel veel aanraken en maar steeds doen vind ze dat steeds normaler, fijne is wel dat als ze het eenmaal goedvindt, wat dat dan ook is, ze het ook goed snapt (denk ik dan zoals ik haar tot nu toe heb meegemaakt) -:) Ze lijkt tot nu toe heel eerlijk en bereid haar best te doen. Echt zo'n jong onbedorven paard, dat heb ik ook altijd erg leuk gevonden om mee te werken (ben nu alleen af en toe zo'n scheitebroek, da's niet altijd handig...haha).

Mijn dravertje vroeger had ik zo van de baan, ben daar toen ook maar gewoon opgestapt en reed er eigenlijk zo mee weg. Maar toen had ik net wat meer lef dan nu :o en dat dravertje had hele vlakke gangen maar als Bente gaat sjouwen in draf word je wel zo ongeveer uit het zadel gelanceerd vrees is, zeker als ze een beetje vrolijk wordt =:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:52

Jenkins dan ben je vlakbij mij en op 1,5 km van mijn ouders. Heel veel plezier

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:06

Zo heb alles begelezen maar ben ff te druk om te reeageren.
Daarstraks een ongelukje met de scootmobiel gehad, dus ik denk morgen een mooi kustwerk op mijn been :=
En net alles klaar gezet voor morgen maar ik weet niet hoelaat ik daar moet zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:11

:wave:

cool dravertje naaltje!
da's eens heul wat anders! :D

gewoon een stevige fjord nemen, heb je ook geen billenprobleem! :D

jullie gaan weer snel zeg trouwens! :wow:

jenkins, wat grappig daar gaan ook vaak mensen van onze verening naar toe, volgens mij ook deze zomer!
veel plezier nog!

tallechie succes met daan en leren...

vhu succes met je menles morgen!

poeltje, spannend nieuw paard, succes!

hier niet op zoek naar kitten, we hebben al 2 volwassen poezenbeesten, da's genoeg... 8-)

naaltje ook nog pannenkoeken gebakken lees ik, hadden wij gisteren, vind ik altijd jammie! :9

pizza ook lekker trouwens! :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:13

Rhine, vervelend, hopelijk niet teveel schade. Succes morgen.
VHU ook veel plezier morgen.

Wateren is echt zo gaaf, mijn ouders wonen dus midden in het drents friese woud en als ik niks te doen heb ben ik dus ook bij hun te vinden, echt heerlijk

Ik ga nu naar bed. Tot later

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:15

Ik heb vandaag toevallig foto's gekregen van Asmiro.
Hij heeft vandaag voor de 4e keer voor de kar gelopen, maar was nog wel een beetje onwennig.
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:17

leuk dat je foto's hebt gekregen!
Hij ziet er inderdaad nog wel wat onwennig uit, maar dat komt vast goed, het is pas de 4e keer!

Wel vind ik het borsttuig voor een groen paard erg smal, en dat in combinatie met een wagen met harde wielen kan dat best een flinke trekbelasting zijn voor een paard dat het niet gewend is...