Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessebes"]
[quote="Maaike schreef:Wat ik dan niet snap is dat A8H wel moet worden afgez*ken omdat zij het op een andere manier bereikt.
Sjuimpje schreef:Ook al ben je het niet met mijn methode eens,
ik heb wel tot in detail alles uitgelegd, d.m.v. foto's en d.m.v. het reageren op vragen. Gewoon to the point. Ik denk dat daar al een groot verschil inzit.
SuperPepeijn schreef:aqua, op de eerste plaats kan ik het oprecht waarderen dat je de moeite wilt nemen om mijn paard eens te longeren.
om nog even verder te gaan over de longe, zie je die niet als "hulpmiddel" eigenlijk? zo hoorde ik laatst iemand die zijn paard (bijgezet en wel) longeert zonder longe. en hoe zit dat met een longeerzweep?
fsoudan schreef:Ik wil hier niemand de grond in stampen of afzeiken, sorry als ik zo over kom. Longeren is erg belangerijk, maar heb respect hoe iemand zijn of haar paard traint. Zoals ik al zei, ieder zo zijn methode van trainen. Iedereen traint zijn paard met een doel, en bij de ene is dat wedstrijd gericht en bij de ander juist niet![]()
Als iemand hulpteugel wil gebruiken, wie ben ik of jullie om te zeggen dat dat niet goed is. De eigenaar zelf weet wel wat goed is voor zijn of haar paard. En ik geef in deze discussie niemand gelijk, maar hoeveel topics zijn er nu al over geweest?? En hoeveel gaan er nog komen, waarin ieder zijn methode met onderbouwing geeft waarom die methode toepast op zijn of haar paard???
Astragirl"]
[quote="Renske20 schreef:atrsagirl, ik wil niet heel vervelend overkomen hoor, maar jouw longeerfoto, op die manier zie ik niet echt iets van trainingswaarde, hij kijkt naar buiten en de bovenlijn is niet aangespannen....
Was eerste maal dat ik haar bijzette, dus hij was redelijk los, maar wij hebben denk ik een ander doel bij het longeren. Bij mij is ontspanning het belangrijkste, loswerken en niet dat de bovenlijn gespannen staat. Tijdens het rijden wel... IK zie geen nut van mijn paard zo aan te spannen zoals bij jou, als ze zonder veel meer ontspannen loopt. IK vind het nog altijd een beetje onnatuurlijk, sorry. Nageeflijkheid mag niet gedwongen worden. Behalve als het echt niet zonder kan. Ik longeer meer als voor een vertrouwensband, communicatie, en dat is niet mogelijk als hij ingesnoert staat. Mijn paard heeft geen verkeerde spieren, integendeel, en loopt onder het zadel super. Dus waarom zou ik hulpmiddelen gebruiken?
Astragirl schreef:Goed dat je ook vanuit ontspanning werkt. Dan kan ik verstaan dat je zo strak kan werken. Zolang je het opbouwt is het goed hé. Ik durf nog niet echt zo strak longeren omdat ze nog maar 5 maanden echt bereden is. Ze is 6jaar en voornamelijk beleerd als koetspaard. Onder het zadel heeft ze een mooie aanleuning, maar forceer ik het dan niet met hulpmiddelen tijdens het longeren? Ik laat haar liever wat los ontspannen dan om dan echt te werken onder het zadel. Of kan ik beginnen met hulpmiddelen dan? Zoas je op de foto zag, was dat de eerste maal, héél los bijgezet. Maar ik durf hem niet zo strak zetten. Ik heb er dan ook geen ervaring mee. Misschien kan ik zoals je zegt, die spieren dan ook trainen als tijdens het rijden, dat longeren met hulpmiddelen de volgende stap is na het lang en laag longeren. daag
suuske schreef:ik longeer ook altijd met alleen halster en longe en jeh de zweep maar die van mij loopt nu eg vet goed.Is goed voor conditie en ze heeft ook de stelling nu door ze loopt nu eg super goed ik zie niet in waarom altijd gelongeerd wordt met ander dingen bij zet teugels en die dingen die van mij loopt de zonder ook super goed.
groetjes -xxxxxxxxxxx- suuske
Fasel schreef:Ik longeer op drie manieren. Met touwtjes voor beter ruggebruik, houding etc.
Zonder touwtjes om te kijken hoe de vorderingen zijn.
Zonder touwtjes en zonder longe. Want ik heb een paard dat braaf rondjes om mij heen loopt als ik hem wil longeren. Dat is makkelijk vind ik. Marek doet dat niet maar Raak is heel gehoorzaam dan.
Ik vind dat paarden verschillend zijn. Waar de ene mens Havo doet doet de ander Lbo. Ook andere methoden dus. En ik denk dat dat bij paarden hetzelfde geval is. Respecteer een ieders mening en trainingswijze.