[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:12

hmm longeersingels. Heb er nu een van lammert. Goede tip is om er een staartriem aan te doen omdat anders de meeste singels naar voren schuiven zeker met touwtjes er aan. Die van mij past wel op ferro maar bij robijn moet er eigenlijk nog een onderlegger onder.

@ tine ben erg benieuwd!!!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:35

Man wat gaat het hard hier. Heb een halve dag niet gelzen en we zijn alweer op pagina 4.
Vandaag was Damon zijn oude verzorgster er (Darkdreamer op Bokt). Zij heeft even lekker met hem buiten gereden. Zelf moest ik de waterleiding repareren, want daar was alweer een koppeling uit geschoten. Boxen drijfnat. Niet fijn, had net een nieuwe bodem vlas bij Damon erin zitten.
Maar het is weer opgelost.
Morgen ga ik denk ik even mennen als het weer net zo is als vandaag.

Ik las dat mammaslamma een paardje naar Zweden verkoopt. Mooi toch als ze zo ver weg gaan? Betekend dat die mensen serieus zijn om zo'n afstand te overbruggen.
Ik heb zelf veulens verkocht naar Belgie, Frankrijk, Sanje, Moskou en Siberie. Dat laatste was wel echt heeeel erg ver. Meer dan 8500 kilometer. Pony is een week onderweg geweest, met tussen stoppen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:40

he bah.. waterlekkage.. behalve duur en zonde ook nog eens een drekzooi op moeten ruimen dus..
morgen wordt het idd redelijk weer schijnt :)

@bic; nee rustig aan doen kan niet echt.. naja.. ik kan dat niet :P maar komt goed, hoef nu pas over een week weer :)
@vhu; ik ga morgen mennen ja :) heb er echt onwijs veel zin in! :D wil naar de hei. Neem camera mee. Als het namelijk niet té nat is op de hei is daar met de kar ook wel door te komen :D en dat zijn dan gegarandeerd mooie plaatjes toch? :D

ik heb trouwens spierpijn van m'n kwartiertje rijden van gisteren :o is dat niet beschamend..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:08

Allereerst complimenten voor de super leuke opening! Heel netjes gedaan en ook orgineel!! :)

Dan even bijgelezen:
VanHuisUit schreef:
@Buckje, Buck kan vast wel een leuk B / L proefje gaan lopen toch? De looks heeft hij in ieder geval wel 8-) En vaardigheid vindt hij geweldig. Als je de gelegenheid hebt zou ik het gewoon proberen.

Een B proefje moet die zeker wel kunnen, nadeel is alleen dat ik heel slecht met zenuwen en stress om kan gaan. Vaardigheid is echt Buck zijn ding met de clubkampioenschappen gaan we met de vaardigheid altijd helemaal los en de dressuur doen we ons best.
Fijn dat je Rizanta nu van de zomer in Brabant kunt houden, is denk ik wel fijn zo met die men hulp en kar dat je kan lenen. 

Milanka, ben je blij met je Ideal tuigje ?
Fotos op Tijger? [edit] verder bijgelezen zie ik al fotos
Leuk!! Je broek mag alleen wel ½ gaten lager.

Lees verschillende verhalen van van Schie, tja niemand is perfect. Ik vond het een hele aardige kerel, maar gelukkig kunnen we zo via internet een hoop van elkaar leren en dus rekening houden met de mindere ervaringen en afspraken vastleggen op papier. :)

Evelli, Lotje word echt een buffel!! :oo

Tallechie, vervelend zeg rustig aan doen dan maar..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:12

Oh, wat een gave openingspost! Super, poeltje, erg gaaf gedaan!
Inderdaad leuk om eens wat gezichten en namen erbij te hebben :D

Ik blijf voorlopig gewoon nog meelezen, huilbuien zijn nog niet over, ze zijn erger geworden?! :? Bah, haat dat gevoel. Sun en Storm maken het nog altijd goed; geloof dat Sun het mennen met naaltje wel erg leuk vond, hij is de rest van de week al opdringerig en bijna net zo erg niet te genieten als Storm }>

Longeersingel, daar zou ik ook nog eens aan moeten. Ik gebruik nu mn menschoftje met staartriem omdat ie anders schuift. Hebben de mensen die een pony/shet-longeersingel gebruiken dat probleem met schuiven ook?

Groetjes, Lacuna

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:15

lacuna, het moet altyd eerst erger worden voor het opknapt...
maar het knapt altyd op......altyd...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:19

sun kijkt uit naar het knuffelmoment wat ik met hem heb afgesproken
:(:) en voor jou een aai over je bol :(:) je weet me te vinden he :*

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:29

muhaha, ik zal morgen ook eens dreigen met een knuffelsessie, misschien doettie dan normaal. Jammer genoeg zal dat bij Storm niet werken, want die is wel gek op knuffelen. :+

thnx meiden :)

groetjes, lacuna

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:59

Poeltje top opening.
VHU mooi dat Rizanta het zo goed doet en fijn dat ze lekker aan de slag gaat als je niet kunt. Opnieuw oppakken kun je niet voorzichtig genoeg mee zijn.
Lacuna sterkte en ik longeer ook altijd met schoftje.
Melanie had lekkage, vervelend en duur, mijn moeder wacht ook nog op een lekkage aangezien mijn pony's steeds aan de waterleiding zitten.

Net lekker in de stal zitten knuffen, met de shetten om me heen, waren er zes met die van mijn ouders en zus erbij dus een dolle boel in een box. Wat kan ik daarvan genieten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:20

:wave: Ben ik eindelijk weer.

Sluit me aan bij de samenvattingen :D

Longeren met pony doe ik eigenlijk altijd met zijn zadeltje. Beugeltjes bind ik met strotouwtjes onder zijn buik aan elkaar vast, dan doe ik longeerlijn door beugels. Gaat prima.

Zo, dan nu even egopost over mijn wedstrijd.
Moest als allereerste met pony. Dat was wel jammer, want dan is de bodem nog niet aangereden en had dus langs een lange zijde flink wat hobbels van een traktorspoor. Maar over het algemeen was ik heel tevreden. Hij liep veel beter dan vorige week, ook niet meer scheef, maar ja, wel minder punten. Kreeg 178. En daar baal ik dus van, heb steeds 178 of 179. Oke, als hij echt goed genoeg was, zou ik dikke punten scoren. Ik weet wel dat het op het randje is, maar ik zit steeds aan de verkeerde kant. Maar hopen dat als we straks (nou ja, duurt wsl nog wel even ) nieuwe kar hebben, dat we dan kunnen laten zien dat hij het wel kan.

Met Rembrand moest ik als een na laatste, maar man, wat ging hij weer super. Ik was nog niet helemaal tevreden, ik maakte zelf nog wat onnodige fouten. Dus er zit nog veel meer in, moet je nagaan. Ik had nu 223 punten, dus 2 winstpunten en een 1e prijs (maar ja, maar 1 medestander)

Daarna de vaardigheid. Moest weer als eerste. Hier een heel groot verschil met vorige week. Helemaal geen paniek, maar ja, dan ook geen hobbelbodem ;) Weer foutloos, dus heb nu al 10 winstpunten in de L. Na de kampioenschappen gaan we maar M proberen. In de barrage had ik 1 bal. Ben echt supertrots op mijn smurf.

Rembrand ging ook geweldig. Hij lijkt heel langzaam te gaan, maar neemt zulke grote passen. Hij is super wendbaar, maar toch is een pony veel makkelijker sturen hoor! Dit was pas onze 2e keer in de M en dan al foutloos. In de barrage 2 ballen. Ook hier weer supertrots, nu op mijn knotsie. En dit resultaat bleek ook nog een 1e prijs op te leveren voor de L en M paarden.

Oftewel, ik ging naar huis met 2 eerste prijzen en 6 winstpunten. Helemaal top.

Zo en nu ga ik paarden binnen halen en naar bed. OEF :Z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:22

supergefeliciteerd tine! :) mooie resultaten! :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:26

Super tine. Ik had al stiekem op startlijsten gekeken. Zag dat alex jury was, vandaar dat hij mij probeerde over te halen om mee te doen.

Amerigo komt er wel. Je hebt nu een beter gevoel en die punten komen dan wel. Met een lichtere kar moet dat zeker gaan lukken. Maar je moet ook niet vergeten dat hij nog maar 1,5 jaar voor de wagen staat.

Rembrand is gewoon een topper. Super punten hoor. Klasse. En vaardigheid ook super gedaan.

Een vermoeide dag maar wel super dat je dan weer 6 wp mee kunt nemen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:28

@Tine, sweet dreams :z nou dat gaat zeker wel lukken. Super gedaan meid en die kleine smurf van je loopt straks ook de ene winstpunt na de andere bij elkaar met een lichtere wagen. :z Wat ontzettend leuk dat ook de VDH zo goed ging, wat een winstpunten.
En Rembrand, two thumbs up wat een kanjer +:)+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:39

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:40

hier even een post van een meelezer

@ poeltje leuke openingspost
@ tine je paard liep ook erg goed was ook zeer zekers 2 wp waard

ook ik was indd vandaag in onstwedde op wedstrijd. eerst met me moeder meegereden in de dressuur resultaat 188 punten in de L dressuur. daarna met het 4span 180 punten in de L dressuur en toen met 2x2 in de vaardigheid en daar waren we 2de en 3de al met al een geslaagde dag dus

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:45

Poeltje,
Bedankt voor de mooie openingspost.
Het voelt hier echt als een grote familie aan. We moeten toch echt eens proberen te meeten dit jaar.
Heb trouwens gezien dat ik mezelf niet echt heb voorgesteld. Bij deze dan:

Hoi, ik ben Babs, getrouwd en 28 jaar.

Tine: proficiat met de resultaten.

VHU: ik heb mijn man wel op de koets gekregen en dat maakte voor mij echt de dag compleet. Heb altijd al met paard en koets willen trouwen. Het was dan wel geen paard, maar het feit dat het mijn eigen pony was, maakte het alleen nog maar mooier.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:02

tine heeft t goed gedaan zie ik...

wij hebben wel foto's met pown gemaakt toen we trouwden :))
voor de kar laten lopen was nog een beetje te vroeg,
maar de 6 maflingers maakte dat wel goed :))

deze bv (L)
Afbeelding

Just2fast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:21

[/quote]Lees verschillende verhalen van van Schie, tja niemand is perfect. Ik vond het een hele aardige kerel, maar gelukkig kunnen we zo via internet een hoop van elkaar leren en dus rekening houden met de mindere ervaringen en afspraken vastleggen op papier. [/quote]

Zo heb ik het ook bedoeld ,het is een aardige kerel maar laat je niet inpakken door zijn mooie praatjes en maak goede afspraken en houd er rekenig mee dat het wel eens wat langer kan duren.
Ik vind de wagens en tuigen die hij verkoopt echt niet verkeerd. *D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:21

Super Martine!! Had stiekem ook al gespiekt, maar zag aan je onderschrift dat je iig met Rembrand dikke punten gereden had in de dressuur.

Zag leuke foto's voorbij komen!

Weetniet wie het vroeg maar nee mn longeersingel schuif niet op de pony.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:32

WAT EEN LEUKE OPENING!
Respect voor Poeltje!!

Ik ga later alles weer even bijlezen, ik duik nu al mn bedje in en morgen fris op om mn marathon te gaan rijden!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:40

Zo ik heb bijgelezen!! Wat een mooie openingspost poeltje!

Happytime: Leuk om te zien wie er achter de naam schuilt!

Lacuna: Het gaat je lukken

Evelien: Succes morgen!

Tine: Gefeliciteerd meid, dat heb je toch maar weer gedaan!

VHU: dat is handig op zo'n stal zeg!

'Millanka: Staat tijger super zeg erge leuke foto's!

Ik ga nu even het oude topic bijlezen hihi :P

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:58

Wat een gave opening!!!!!!!!petje af hoor!!!

Hou het even met bijlezen is zoveel gekletst maar wel gezellig....

Vandaag mencursus gehad pfffffffffffffffff
Die was pittig..........paardje was behoorlijk fris kwam naderhand shakend van de bok af......

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:04

longeersingel maat pony,heb ik een kleine dressuursingel aan gedaan ipv de huidige singel, werkt perfect,dus bij deze een tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:23

Super mooie openingspost Poeltje !!!
Vindt echt gaaf geworden.
(voor rest sorry weinig tijd om zoveel bij te lezen). Ben ondertussen wel al uitgenodigd om voor huur huisje te komen kijken in Drenthe waar ik als 1de op de lijst sta.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:34

Leuk joram!! zal voor je duimen!