[AR] [NH]Anti MontyRobertsclub; wie heeft de links nog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:53

promptertje schreef:
Om in 's hemelsnaam weer wat on-topic te komen: Monty Roberts maakt ook goed gebruik van het fasen gebeuren, alleen legt hij het niet uit maar gooit hij alles op de "magische" join-up, waarmee je alles in orde zou kunnen maken.

Wat ik aan PNH zo goed vind is dat hij idd die fasen in verschillende scenarios weet onder te brengen. Hoe vaak lezen we niet op bokt dat mensen maar weer de round pen in kruipen en een join-up gaan doen om de verhoudingen recht te zetten? Lijkt me erg moeilijk als je geen round pen bij de hand hebt, en erg lastig als je paard de trailer niet in wil, om dan maar weer een rondje join-up te doen. Om je paard daarna evengoed niet de trailer in te krijgen...Haha!.

PNH is zo gestructureerd dat iedereen er wat mee kan bereiken. Ongeacht het niveau. En in mijn ogen kom je er veel verder mee...tot het rijden zonder zadel, hoofdstel of teugels toe....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:11

promptertje schreef:
Dat zijn weer eens hele andere fasen Lovely! Maar zo gaat het jammer genoeg vaak wel...

Het zou al schelen als men wist wat ze van het paard verlangen.

Maar die join-up, ik weet dus niet precies te omschrijven wat dat is, maar het schijnt dat mijn paard ze perfect doet, het zal mij allemaal wel Verward.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:37

Ik vind die hele term Join Up vaag..........als ik iemand zie schrijven vandaag Join Up gedaan dan krijg ik spontaan een glimlach op mijn gezicht.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:47

hahaha, inderdaad ja...Join up is geloof ik iets van je paard attent op jou maken..Dat doe ik heel de tijd al..Ze moet altijd naar mij luisteren,niet alleen in een join up..Ik zet ook altijd gelijk iets recht..Niet naderhand in een join up..Heb het zelfs nog nooit gedaan in die zin van een bepaalde methode van iemand toepassen..
Ik denk dat 'mijn 'kelly''methode' veel lijkt op de 'gijsenkim'methode..Duidelijk zijn in wat je van het paard verlangt,geen gezeik,geen strijd, gewoon doen..Aangepast aan het paard,de situatie en je gevoel..Gewoon doen..Dat is toch duidelijk genoeg?

Groetjes!