[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:27

Maisie en Remko: Een fantastische dag gewenst!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:43

Allereerst een dikke proficiat aan Maisie! Geweldige dag hebben jullie uitgekozen! Geniet er maar van ;)

@ babs en Lacuna: Bedankt voor jullie mening! Een rustdag is er sowieso voor alle paarden. Iedereen heeft ook een plannetje, dus de weg naar de Woody Ranch terugvinden moet wel te doen zijn ;) (hoewel...ik met mijn geweldige oriëntatievermogen... :+ )
Trouwens, heeft jouw pony ook zo last van boskabouters?? :oo Romeo ook enorm! Gisteren zat er een gigantische boskabouter in een struik verstopt, ik moest Romeo, in volle paniek, er langsdoor helpen :Y) Ik steek het er maar op dat het door zijn overtollige energie komt :o

@ Jenkins: die film speelt hier ook, ik zou die ook graag gaan kijken :D
Wanneer ga je Sil voor de wagen zetten? Alvast veel succes ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:35

Babs ik ben er nog niet met twee weken, dan mag mijn gips er af waarschijnlijk, maar als mijn vinger dan niet goed staat wordt ik geopereerd.
Maar als ik niet wordt geopereerd moet ik alsnog revalideren, heb tOtaal geen kracht meer. Voordat ik weer kan mennen/ rijden op oude niveau ben ik wel een maand kwijt.

Ik kan nergens komen en zal niet weten met wie ik mee zou kunnen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:46

Tallechie, jammer dat je er zoveel last van hebt. iig erg veel sterkte nog!

Lotte, je moet de film echt kijken, ik vond het echt grappig :D Al zat er wel een meneer achter me te mopperen dat hij er niks aan vond. Maar ik vond het super :D

Wanneer sil voor de wagen gaat weet ik nog niet precies, wacht nog op iemand die me zou helpen met de kar rijklaar maken. Dus daar hangt het eigenlijk vanaf. In iedergeval hopelijk in Juni :P
Wacht nog wel met het verven van me kar, kan beter eerst kijken hoe sil het doet, voor dat ik de kar totaal ga opknappen haha.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:13

Tallechie dit is inderdaad echt niet leuk.. zelf heb ik al 3 weken niet gemend, dan wel niet om medische redenen maar zelf dat maakt me gek van het wachten.. hopelijk knap je snel weer op en ben je weer snel de oude.. als je dichtbij had gewoont had ik je zo opgehaald en mocht je lekker mee op stap op de wagen :D

Jenkins: ja inderdaad verven kan altijd nog ;).. het is al bijna juni!!

SL: Is woody ranch niet op de veluwe?

Ik heb me halsters binnen.. ze zijn iets donkerder dan op de foto.. maar ook weer wat meer mannelijker hihi voor mn kerel(s).
Ben er erg blij mee,, laat die knollie maar komen!
Is hier ook aan het aftellen....

Zo even de laatste dingetjes bestellen voor mn pessoa's die ik moet maken, ga zondag ermee beginnen :D.. Heb namelijk in een dag bijna me scriptie af van 30 pagina's binnen ander half uur toch al bijna 20 pagina's :D.. trots -:) Bij tijd over ook Stageverslag afmaken (gaat zowat over hetzelfde onderwerp :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:24

@ Tallechie: balen dat je nog zo lang moet wachten... Veel sterkte in ieder geval! :(:)

@ L_Rivaldo: Woody Ranch is inderdaad op de Veluwe :Y) Wij gaan met onze club van 21 tot 25 juli naar de Veluwe met de peerdjes :o En als ik iedereen bezig hoor, gaat my little pony ook mee :+ Ik moet eens gaan bellen met de eigenaar van mijn vz-haflingers, kijken wat hij ervan vindt. Maar ik ben bang voor zijn reactie. Toen ze hoorden dat ik de KORTE tocht(20 km) van zondag mee ging rijden, zeiden ze al: " :? Ga je dat wel riskeren? De kuilen kan je sowieso best afsnijden, die pony raakt daar bijlange niet aan op! En je kan in de helft van de rit nog terugkeren naar huis, je kent de weg hier toch..." Toen ik zei dat ik 26 km had gedaan, inclusief de kuilen, kwam de reactie: " :oo Die kleine pony????? Jeetje zeg, ongelofelijk!" Dus ze onderschatten Romeo wel serieus...

Is het trouwens al zeker dat tumtum komt?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:27

Leuk hoor :D.. wil ook zo graag lekker op stap met mn knollie en de wagen. Alleen hier niet echt veel menners in de buurt die mee zouden kunnen of ruiters. Alleen is ook maar zo alleen :P..

Zeker is het niet helaas, het ligt aan de klik, beenstanden en heel belangrijk de schofthoogte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:42

Bah Tallechie dat is echt rot voor je.
Die Maisie zeg, het is werkelijk prachtig weer!

Vanochtend super relaxed gemend met Uniek, een van de paarden van de stalhouderij. Is zo'n lief braaf dier .... gewoon netjes kunnen doen zoals ik geleerd heb zonder noodgrepen of plotselinge tempoversnellingen- of vertragingen :+ Moet zeggen dat ik het wel erg fijn vind dat ik met verschillende paarden kan / mag mennen. Voel me al zo'n stuk zekerder op die bok dan in het begin. We kwamen ook best wel wat dingen tegen maar je wordt toch steeds handiger in manoevreren / sturen / tempo enz. Dat is erg leuk om te ervaren en daarom neem ik ook menlessen natuurlijk maar het is wel dat je echt merkt dat je zelfvertrouwen toeneemt en je handigheid dus ook. Dat ik dus het gevoel heb dat ik het écht kan :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:53

@tallechie: heb je woonplaats even gegoogled, maar het is een beetje ver van mij. Anders kwam ik je ophalen voor een dagje. Veel sterkte gewenst.

@Lotte: boskabouters kwam bij mij denk ik vooral door de energie. Moet wel toegeven dat ik deze keer ook zelf een boskabouter gezien heb. Pony (merrie) stond opeens stokstijf stil, nek er serieus op. Ik hoor geritsel in de struiken (achter een omheining). Komt daar opeens een ponytje tevoorschijn: maat shetlander, hengstje. Begint daar tussen de bomen door te wringen (staan veel bomen) en heel hard te briesen en te schreeuwen. Heb op die plek nog nooit een pony weten staan (het is een stuk bos en geen weide).

@Lotte: ga gewoon mee. Neem een GPS mee en dan geraak je altijd terug, en de Nederlanders spreken (bijna :-) ) hetzelfde taaltje als jou dus je kan altijd de weg vragen.

Verder vind ik dat Roos de ZZ-dressuurshetlander sportpony van de volgend maand hoort te worden. Dus dat de menner (ben even de naam kwijt, oeps sorry), zich maar snel inschrijft.(zie nieuwstopic over Bokt nieuwsbrief)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:55

Roos is van Ciska = Dennis @ bokt :)
Ga zaterdag de baby van Roos knuffelen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:56

Ik ga nu maar even naar stal.. kan me even niet meer concentreren nadat ik even gegeten had en verder wilde voor school.. even mijn geheugen buiten opfrissen en dan vanavond maar weer aan de slag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:20

lekker VHU!
@L_rivaldo; jij had er tempo achter :oo

@tallechie; hopen dat je iig neit geopereerd hoeft!

ik ga wat voor school en privé regelen, dan rond 6u even naar stal toe, vanavond boodschapjes doen en dan pas eten, ventje moet tot 8u werken :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:29

Ik heb sinds een aantal dagen een mini laptop, die kan langer zonder stroom, vriend had hem gekocht maar beviel niet, dus geruild.

Nu zit ik lekker buiten, ben met mijn nieuwe opleiding bezig, dat is een voordeel van thuis zitten.

Babs woon idd beetje ver weg

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:55

@ L_Rivaldo: laten we hopen dat tumtum aan je eisen voldoet!
Hier zijn ook niet veel menners, maar ik ben aangesloten bij een haflingerclub (via mijn verzorgpaardjes). De volwassenen mennen, de jeugd rijdt ohz. Helaas blijft er niet veel jeugd meer over omdat sommigen zijn gestopt met rijden(geen interesse meer), niet meer kunnen omwille van de studies, of omdat het gewoonweg te ver is. Jaarlijks gaan we dus naar de Veluwe, ik ging altijd ohz mee, maar nu ga ik voor het eerst met de wagen mee! (er zijn nog maar 2 ruiters die ohz meegaan, de rest zijn wagens) Waarschijnlijk ga ik dus met mijn wannabe haflinger :+ (die nogal klein en witjes uitvalt :Y) ) Maar ach, niemand gaat het merken dat Romeo stiekem geen haflinger is! ;)

Dus... (als ik Romeo meeneem) Voor het geval jullie in de buurt zijn, en jullie een groep haflingers zien en daar loopt een witte poown tussen, dan heb je me gevonden :D

@ VHU: leuk dat je zo goed gemend hebt! Ik merk ook dat ik steeds zekerder word op de bok, is een super gevoel!

@ babs: Normaalgezien kan ik me wel verstaanbaar maken bij de Nederlanders :+ Mijn algemeen nederlands is best wel goed (zeker als je anderen hoort uit Genk, gewoonweg verschrikkelijk om te horen).
Ik ben het dus serieus aan het overwegen om Romeo mee te nemen :o

@ Naaltje: :oo Moet je tot 8 uur wachten met eten?!? Pff mijn buik is nu al aan het grommen :o Ik haal met moeite 6 uur denk ik :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:06

tot 9uur zelfs... We gaan als hij om kwart over 8 hier is eerst om boodschappen...

ik pak zo wat party-gehaktballetjes hoor ;) anders word ik ook gillend gek _O-

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:24

Laura echt hopen dat tumtum aan alle eisen voldoet! Zou super leuk staan naast elkaar :D

En Lotte, gewoon doen jou met Romeo :D Als je merkt dat het niet gaat kan je toch terug rijden?

Net Sil's spieren laten controleren door een masseur, en als je voor hem staat is rechts zijn nek erg stijf ofzo en zijn rug ook erg strak. Iig word hij volgende week even los gemaakt :) vind het belangrijk dat hij geen last van zijn lichaam heeft als hij voor de kar moet. Anders maar even uitstellen tot hij lichamelijk in orde is.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:36

Hopelijk komt het snel goed met Sil z'n spieren. Een paard dat niet lekker lichamelijk voor de kar kan staan lijkt me ook niet leuk om mee te mennen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:47

b485 schreef:
Verder vind ik dat Roos de ZZ-dressuurshetlander sportpony van de volgend maand hoort te worden. Dus dat de menner (ben even de naam kwijt, oeps sorry), zich maar snel inschrijft.(zie nieuwstopic over Bokt nieuwsbrief)

Mijn haarbal is beroemd :D .
Heb de nieuwsbrief nog niet gelezen, ga ik zo even doen.

Voor de gene die mijn meisje niet kennen:
[AR-ITP] Roos op de shetland indoor, ZZ dressuur

Op het moment nauwelijks in training ivm dit mormel <3 :
[KS-ITP] Deedee van stal Denci, 10 dagen oud

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:50

hih beroemde roos!

Evelli, lekker is dat he? nog even uitwaaien door een rondje te mennen :D

Laura, mooi dat je halsters binnen zijn

tallechie, vervelend dat je nog een tijd moet en dat het dan nu zo goed weer is!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:52

Nu ik hoor dat Roos beroemd is.
Ik zoek (rustig aan, heeft geen haast, en is ook geen moeten) nog een nieuwe menner die een hoop van haar zou willen leren en haar in de sport uit zou willen brengen. Ze staat pas een half jaar stil en loopt sinds 3 weken weer ohz lesjes, maar ze is niet te blij door werk te kort. Het is geen geboren fokmerrie, (bijna) alleen op het land lopen is niet aan haar besteed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:58

Lees wel mee, maar heb weinig te melden. Lig voornamelijk op bed, paardjes hebben lekker vrij in de wei. Wel heel raar hoor, normaal iedere dag lekker met ze aan het werk en nu al heel tijdje niet. Maar goed, hopelijk kan ik het volgende week allemaal weer gaan oppakken. :Z :Z :Z

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:03

Jenkins: hopelijk komt het snel in orde met Sil's spieren!

En een beroemde Roos :Y)

Tine: heb ik iets gemist? Is er iets met je gezondheid ofzo waardoor je voornamelijk op bed ligt?

Ik heb Romeo net weer eens gelongeerd, hij doet het uitstekend! Zo trots op mijn ventje <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:11

hihi leuk he als ze het dan zo goed doen.
ik gloei soms ook van trots als het zo lekker gaat met wobbe

kijk wat ik vind :+: ik ben verliefd!
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:57

Wat een mooi plaatje <3

Tine schreef:
Citaat:
en nu al heel tijdje niet
nou dat valt toch nog wel mee? Paar dagen ? Vinden ze niet erg hoor ;) Ze staan toch lekker in de wei?

Update over onze super-puber Freddy 8)7
Hij heeft een oudere shetlander zo achterna gezeten de afgelopen dagen dat hij verbannen is naar een weiland waarin een zeer dominante tinker merrie (zo'n heerlijk breed cob type :7 ) staat met haar veulen. Dus Freddy gedraagt zich nu zeer O:) hij kwam ook erg snel naar me toe.. Het is toch zo'n lekker ding :+

Bij Alwyn staan nu twee flinke KWPN'ers en dus die oude shet. Die vanmiddag languit lag te slapen, kon hij eindelijk weer doen nu zijn plaaggeest was verbannen. Alwyn vindt zijn nieuwe grote vrienden zeer interessant en wordt gelukkig ook goed geaccepteerd.

Alwyn en Freddy staan nog wel een soort van bij elkaar want de weilanden grenzen aan elkaar.

Dus zoals het er nu naar uitziet kunnen ze hopenlijk heerlijk blijven genieten van het weiland :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:13

Cis ;) ze staat er niet in :P maar je kan je ervoor opgeven :+ en ze vindt dat jij dat moet doen :+