[AR] Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 21:19

pfff.. wat een bedragen zeg... Denk dat ik de Leica beter uit m'n hoofd kan zetten dan ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:47

Ik heb net op Marktplaats een advertentie gezet voor onze LEON recreatie/marathonwagen van bouwjaar 2005.
Wellicht dat iemand van jullie interesse heeft, ik heb hem ook bij te koop alles voor paarden gezet, maar zonder foto's, zover reikt mijn kennis niet, op Marktplaats staan foto's en beschrijving.

Leuke wagen voor de beginnende menner/wedstrijd of recreatie menner.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:11

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:34

shelltje schreef:

Dankje voor de tip, maar ik vind dit teveel 'recreatiewagen' eigenlijk; verder wil ik graag af van een 'bank' op de bok want al dat geschuif ben ik meer dan zat ;)
Ik heb deze wagentjes wel eens in het echt gezien, maar vond het eigenlijk niet echt iets wat ik zocht. Qua beenruimte kom je met dit soort wagentjes volgens mij ook aardig snel in de knup.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:01

Er staat op Marktplaats een vrij nieuwe Leica te koop, misschien meer wat je zoekt, leuke prijsklasse.......
Die bovenstaande karretjes is i.d.d van dat speelgoed spul, geloof daar niet zo in, erg klein en lijkt me niet zo stevig.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:17

ik zie nu dat dutch een nieuw model heeft, een wedstrijdwagen, was niet zo kapot van de voorgangers maar dit zit er wel beter uit (ook op marktplaats, komt uit belgië) Hoe hij in het echt is weet ik natuurlijk ook niet... http://link.marktplaats.nl/287306900 (foto is van een grote maat denk ik)
De link van hierboven kan ik ook niet aanraden, heb wel eens op zo'n demo model gezeten en tis net speelgoed...

edit: link toegevoegd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 15:24

hebrino schreef:
ik zie nu dat dutch een nieuw model heeft, een wedstrijdwagen, was niet zo kapot van de voorgangers maar dit zit er wel beter uit (ook op marktplaats, komt uit belgië) Hoe hij in het echt is weet ik natuurlijk ook niet... http://link.marktplaats.nl/287306900 (foto is van een grote maat denk ik)
De link van hierboven kan ik ook niet aanraden, heb wel eens op zo'n demo model gezeten en tis net speelgoed...

Jup, kijk die heb ik ook gezien en dat leek mij meer wat :) Alleen géen idee of deze ook in de kleinere maatjes beschikbaar is.... alsnog iets boven mijn budget maar niet belachelijk veel. Het duurt dan wat langer eer ik deze wagen zou kunnen aanschaffen, maar dit is dus eigenlijk precies wat ik zoek. Ik ben wel erg benieuwd of deze dus ook in shetmaat beschikbaar zijn met een bijbehorend goed gewicht, en dus niet te zwaar....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 15:27

mammaslamma schreef:
Er staat op Marktplaats een vrij nieuwe Leica te koop, misschien meer wat je zoekt, leuke prijsklasse.......
Die bovenstaande karretjes is i.d.d van dat speelgoed spul, geloof daar niet zo in, erg klein en lijkt me niet zo stevig.

Dank voor de tip :) Toch denk ik dat de Leica niet helemaal geschikt is; hoe mooi ook en hoezeer hij aan mijn wensen voldoet. Ik denk dat ik dan problemen met het gewicht krijg; de wagen van Elien schijnt in enkelspan shet al erg zwaar te zijn, die is volgens mij nog een slag kleiner dan de andere Leica's...

Bovenstaande wagentjes kom ik inderdaad nu ook vaak tegen; voor iets meer als 1000 euro heb je hem al nieuw. Het is echter niet wat ik zoek; ik zoek wel echt iets met meer marathonachtige voorzieningen. Voskamp Hall verkoopt dit soort wagentjes ook, maar ik denk dat ze meer geschikt zijn voor recreatief stukjes rijden dan boscrossen en af en toe een marathon...

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:32

JoyCiej007 schreef:
hebrino schreef:

Jup, kijk die heb ik ook gezien en dat leek mij meer wat :) Alleen géen idee of deze ook in de kleinere maatjes beschikbaar is.... alsnog iets boven mijn budget maar niet belachelijk veel. Het duurt dan wat langer eer ik deze wagen zou kunnen aanschaffen, maar dit is dus eigenlijk precies wat ik zoek. Ik ben wel erg benieuwd of deze dus ook in shetmaat beschikbaar zijn met een bijbehorend goed gewicht, en dus niet te zwaar....

er staat in de advertentie "pony en paard" sja das voor meerdere interpretaties vatbaar...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:38

vind die wagen van dutch er wel erg zwaar uitzien hoor, dan zeggen ze dat mijn wagen al te zwaar is voor 1 pony....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:07

Ik zag zojuist deze op MP:
Advertentienummer: 289724854.

't leek mij wel iets, maar heb wel om meer info gevraagd, er zijn nl. geen foto's van de achterkant van de wagen....

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:23

Hoe groot is jouw pony Joyciej? Hij lijkt vrij licht, maar zo'n wagen moet je gewoon eens in het echt bekijken. Deze is gebruikt, ik vind de prijs nog best flink voor dit type wagen. Wat kost deze nieuw? Misschien ook interessant voor je om bij deze leverancier te informeren.
Wat vind je van deze wagen? advertentienummer: 286844990
Er staat geen prijs bij, maar nieuwe wagens kosten daar vanaf 3400 euro en deze is gebruikt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:36

sumic schreef:
Hoe groot is jouw pony Joyciej? Hij lijkt vrij licht, maar zo'n wagen moet je gewoon eens in het echt bekijken. Deze is gebruikt, ik vind de prijs nog best flink voor dit type wagen. Wat kost deze nieuw? Misschien ook interessant voor je om bij deze leverancier te informeren.
Wat vind je van deze wagen? advertentienummer: 286844990
Er staat geen prijs bij, maar nieuwe wagens kosten daar vanaf 3400 euro en deze is gebruikt.

De vraagprijs is inderdaad hoog voor dit type, was ook mijn idee. Maargoed, misschien gaat hij ook voor minder wel weg.
Mijn merrie is iets over de meter, 1.02m. of 1.03m. maar de beschrijving van de geschikte maten bij de advertentie lijken mij aan de hoge kant voor een wagen die zo weinig weegt, al weet ik natuurlijk niet hoe het qua bokhoogte zit.

Die dekkers wagen heb ik inderdaad ook gezien, daar was ik ook wel in geinteresseerd.... de nieuwprijs ligt wel iets boven mijn budget, dus ligt er helemaal aan wat de prijs van deze gebruikte is. Heel jammer vind ik de kleur; het zal vast een super wagen zijn, en ik wil best 'inleveren' op mijn eisen qua kleur, maar blauw is echt mijn kleur niet eigenlijk..... Als er nou nog wat bruin in zat, maar 't is alleen maar blauw met zwart..... := Ik wil gewoon erg graag zowiezo mijn dressuur/vaardigheidskleding in bruin houden, en ik heb ook een bruin enkelspantuig. In combinatie met blauw en zwarte bekleding wordt dat wel erg druk denk ik.....

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:43

Ik snap het helemaal hoor! Wij hebben ook een hele jacht gehad op zoek naar een goede wagen mét de goede kleuren. Ik had me er al bij neergelegd dat het een nieuwe wagen zou moeten worden, omdat die anders niet aan al mijn 'eisen' zou voldoen. Maar uiteindelijk toch nog een super gebruikte wagen weten te vinden! Succes met je zoektocht!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:49

sumic schreef:
Ik snap het helemaal hoor! Wij hebben ook een hele jacht gehad op zoek naar een goede wagen mét de goede kleuren. Ik had me er al bij neergelegd dat het een nieuwe wagen zou moeten worden, omdat die anders niet aan al mijn 'eisen' zou voldoen. Maar uiteindelijk toch nog een super gebruikte wagen weten te vinden! Succes met je zoektocht!

Dankjewel :) Binnenkort maar bij Paard & Koets gaan kijken....
De kleur is inderdaad de voornaamste reden voor mij om ook vooral bij nieuwe wagens te kijken.... Maarja als ik een wat luxere wagen wil binnen mijn budget, zal ik toch een beetje 2dehands of bij demo-modellen moeten kijken, met dus als nadeel dat ik moet inleveren op mijn kleurwensen. Moeilijk hoor....

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:18

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:12

loveidefix schreef:
En wat vind je van deze dan?

http://www.fhkool.nl/Onze-wagens/Wedstr ... wagen.html

Kun je met een enkele stoel in het midden krijgen, of met een bankje.

Dat is inderdaad wel een leuk wagentje, volgens mij had Echwel het daar ook over gehad laatst op de menavond van Bathmen....
Dan zou ik zeker voor de optie (verstelbaar) bokkussen kiezen. Ik vind alleen de achterkant wat minder; ik vind de plaats voor de groom vrij beperkt en als je dan toch kiest voor 1 zitplaats op de bok dan zou het wel fijn zijn dat de groom ook nog ergens achterop kon zitten; meestal heb je aan de zijkant dan nog wel plaats daarvoor, maar dat kan hier niet ivm. die hoge rekken die geplaatst zijn.

Aangezien ik ook vaak lange ritten maak en dan iemand meeneem, vind ik dat een beetje onpraktisch, ik zou zelf ook niet heel erg lang kunnen blijven staan, maar ga zelf ook af en toe even zitten als ik bij iemand achterop sta.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:54

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:09

Net het hele topic plus links doorgenomen -:)
Als het meezit halen we volgende week onze nieuwe held op (mini appaloosa van ongeveer 1 meter *D ). We willen met hem echt serieus en leuk gaan mennen en ik ben me dus ook aan het orienteren op een goede wagen. Ik heb ook al wel gereden met de shetland sulky en vindt het voor op de weg wel aardig maar eigenlijk vind ik het veel te fragiel allemaal. Dan zit je ook nog met maar 2 wielen :o Daar ik zoonlief van 7 ook veilig mee wil kunnen nemen op de bok (en hij wil het zelf ook goed leren :D ) ben ik nu dus op zoek naar een goede marathonwagentje / goede trainingskar. En die laatste, die gele, die vind ik er dus echt wel super goed uitzien. Direct maar gemaild voor prijs, spoorbreedte en gewicht.

Wat vinden jullie trouwens de beste spoorbreedte? Ik zie ze varieren van 113 tot ongeveer 125 bij die mini/shetland wagens?

En wat vinden jullie van Van der Mee uit Loon op Zand? Heb ik dan wel weer positieve verhalen van gehoord? (www.hansvandermee.nl )
Heeft deze bij 2e hands:
Marathon / recreatiewagen
* Gemaakt door Hans van der Mee
* Enkel en dubbelspan
* Rvs schijfremmen achter
* Kilometerteller
* Verstelbaar bok
* Maat 90 -130 cm
* 2/3 jaar oud, zo goed als nieuw
* Prijs € 2450,-

Volgens mij is de maat 90 - 130 de maat van het paardje dat ervoor kan ? :o? :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:15

Advertentienummer: 292823453 op MP; Volgens mij wel een Clever, maar bokkussen is verstelbaar naar voren en naar op zij, ziet er toch wel erg goed uit en valt ruimschoots binnen mijn budget.

Enige 'nadeel' weer is de kleur, maar heb liever zwart dan bijv. blauw oid.

Wat vinden jullie?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:39

Weet het niet zeker, maar gezien het 'rondje' aan de zijkant, en het model van het bokkussen denk ik niet dat dit een Clever is (hoewel je dat, gezien de velgen, wel zou verwachten). Tenzij het een veel ouder model is. De prijs is ook wat laag...

Als ik em vergelijk met mijn eigen wagen, denk ik dat deze zwaarder is, en dat je al snel 2 shets nodig hebt. Maar goed, het is moeilijk beoordelen van een foto. Als je weet hoeveel inch de wielen zijn, kun je iets makkelijker een inschatting maken van de hoogte etc.

Maar het is wel een mooie sportieve wagen ;).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:45

Ik heb het gewicht gevraagd van bovenstaande wagen. Gezien de vele uiteenlopende en soms ook vrij negatieve verhalen over de Clever zou 't mooi zijn als 't geen Clever zou zijn. Al moet ik wel zeggen als ik een Clever vind die helemaal aan mijn eisen voldoet voor een leuke prijs, ik het toch nog best eens in overweging wil nemen.

Zag ook een Leica voor shetten/welshsjes staan, met echt óerlelijke kleurcombinaties (blauw met lichtbruine bekleding en paarse velgen) :r
Voor best een redelijke prijs, €2800, nu zou ik deze wagen nóoit kopen want die kleuren kan ik me echt niet overheen zetten, maar hij is wel erg groot volgens mij, wel een slag groter als die van Elien, en die van Elien is dus al vrij zwaar voor enkelspan.
in deze advertentie staat dat hij maar 150 kg. weegt?! Dat geloof ik dus echt niet eigenlijk.

Zie advertentienummer 287441658 op MP

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:57

ja die wagen hebben wij ook zien staan! als hij niet zo verweg had gestaan, waren we nog wel even gaan kijken, voor dat mooie prijsje en dan hadden we gewoon nog wat aan de kleur aangepast! deze wagen kan nooit 150 kg wegen., onze wagen zit iets lager dan dat gewicht, en bij deze wagen zit er nog molenrem en stuurvertraging op, dus dan komt er nog 70kg bij! maar dat heb jij toch niet nodig allemaal?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:02

Haha, ik heb geen idee. Weleens van stuurvertraging en molenrem gehoord, maar weet niet echt wat het doet en wat de voor- en nadelen daar van zijn. Kan iemand mij dat op een voor mij begrijpelijke manier uitleggen? Ben nu eenmaal niet zo heel technisch onderlegd ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:12

pfff, zal het doen als ik terug ben haha, masseuse komt nu voor de pony's