[AR] Bitloos mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:46

Soms geloof ik wel dat sommige mensen wel heel erg vastgeroest zijn in hun gewoontes en dat daarom nutteloze of schadelijke dingen niet worden afgeschaft. Op zich zal het ook nog wel schelen dat de indianen niet direct heel veel respect kregen van de europianen die daar aan land kwamen. Er warenvast nog veel meer slimme dingen die we van verschillende volkeren hadden kunnen leren als er respect was geweest voor die volkeren.

Misschien weet arabesk wel iets over de methde van andere volkeren die wel al lang geleden kennis hebben gemaakt met het paard en de optomingen die zij gebruikten.

Sappos

Re: Bitloos mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:42

Mijn pony is zowel met als zonder bit beleerd. Hij is op een gewoon halster goed te sturen voor de kar. Ik kan alleen geen geschikt hoofdstel vinden om mee te mennen (kruislingssysteem is voor hem niet duidelijk) dus daarom doe ik het met een gewoon leren halster. Als iemand een idee heeft waar ik een side-pull/serreton maar shet/mini kan vinden hoor ik het graag.

Dat mijn pony goed loopt zonder bit betekent niet dat ik het iedereen en ieder paard aan zou rijden echter mijn pony is hypergevoelig en niet te rijden op een stang. Ook zal hij het gelijk aangeven als iets hem niet zint.

Bitloos leuk voor de afwisseling maar pak uit gemak vaak gewoon met bit (myler)