Welke sulky voor mijn mini-shet?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 10030
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:22

Stoeltje kost 85 euro als optie. Dit is mijn combinatie toen stond pony er voor het eerst voor:
Afbeelding

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:34

nicolevdveen schreef:
Ik heb een vraagje omtrent de hca sulky, ik zoek een sulky maar twijfel tussen hca of de cavalettie modellen. Nu lijkt een hca mij wel ideaal, compact, licht, oogt leuk /sportief etc..
Er is alleen een dingetje.. ik ben 3 jaar geleden geopereerd aan mijn rug en dit zal altijd een zwakke plek blijven. Ik ben dus wel op zoek naar iets met een rugleuning omdat ik anders bang ben dat ik geen lange ritten kan rijden.. Nu zag/las ik, dat er ook hca's zijn met een stoeltje, heeft iemand anders hier ervaring mee? Hoeveel zou het kosten om er een stoel op te laten zetten??



je hebt voor HCA's ook stoeltjes met rugleuing !

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:42

Ik denk dat als er veiligheidskeuringen waren voor sulky's, pony/paardenwagens, de chinese sulky's niet door de keuring zouden komen.
Wij repareren en onderhouden hier een aantal rijtuigen, kregen daardoor hier ook een chinese sulky, balans was zoek, als er twee volwassenen op gingen zitten hing de pony in de lucht :). Dit was wel een van de eerste uitgaven, ondertussen is hij verbeterd heb ik begrepen.
Toch heb ik op wedstrijden al twee van die sulky's kapot uit de inrijring zien komen, lijkt heel raar: eerst komt iemand met de pony, dan iemand met het lamoen en dan iemand met de 'sulky'.
Bleek, bij die ene, dat ze hem zelf al helemaal verstevigd hadden, omdat hij al vaker geknapt was.
Hier in het noorden rijden trouwens weinig sulky's op de wedstrijden en dan ook nog twee stuk, zegt toch wel wat.
Gelukkig geen ongelukken, maar het zal je maar gebeuren, voor hetzelfde geld schrikt de pony en gaat alles aan de kletter.
HCA, v.d Mee, Kraaij, enz., zijn veilige sulky's kosten even meer, maar veiligheid is ook wat waard.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30691
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:37