Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tat_jana schreef:dat is zeer zeker waar maar ik heb ook alleen de pony er voor weg moeten halen omdat de persoon naast mij zo geschrokken was die de eerst komende tijd helemaal niets gezecht heeft.
ik vindt het overgens gezellig met zn 2 te mennen. en veiulig ot zekere zin.
ik bedoel als ik wil remmen houden we dr ook niet met zn 2 door dr in te gaa hangen of wat dan ook..
en het gaat te hard om er af te springen en haar vanaf de grond te laten stoppen.
overgens vindt ik dat elke menner op straat een rem moet hebben die uit eigen ervaring veel veiliger is dan zonder rem op pad te gaan
Ik geloof niet dat we je ooit ervan overtuigd krijgen dat samen mennen een stuk veiliger is. Sjonniej schreef:Wat jij wiltIk geloof niet dat we je ooit ervan overtuigd krijgen dat samen mennen een stuk veiliger is.
Sjonniej schreef:Wat jij wiltIk geloof niet dat we je ooit ervan overtuigd krijgen dat samen mennen een stuk veiliger is.
Sjonniej schreef:Weet je wat alleen mijn ervaring is; dat mensen alleen blijven rijden, tot het moment dat het goed fout gaat. En dan blijkt het ineens wel te kunnen om 3x in de week te mennen mét groom.
jesito schreef:Mijn kar is zo licht en als er iets zou gebeuren en mijn tuig gaat kapot zou ik hem uitspannen en naar huis lopen.
Mijn man is 1x mee geweest met een hengst voor de kar en toen knapte het tuig, maar mijn man wist niet wat die moest doen, ze hebben toen samen eerst de hengst naar huis gebracht en later de kar opgehaald in het bos.
Een hengst is een groter risicofactor, mijn shet is nog redelijk handzaam zeker met die lichte kar.

jesito schreef:Dus ik moet maar stoppen met mennen!!!
(sarcastisch bedoelde opmerking)JoyCiej007 schreef:jesito schreef:Mijn kar is zo licht en als er iets zou gebeuren en mijn tuig gaat kapot zou ik hem uitspannen en naar huis lopen.
Mijn man is 1x mee geweest met een hengst voor de kar en toen knapte het tuig, maar mijn man wist niet wat die moest doen, ze hebben toen samen eerst de hengst naar huis gebracht en later de kar opgehaald in het bos.
Een hengst is een groter risicofactor, mijn shet is nog redelijk handzaam zeker met die lichte kar.
Sorry maar het begint mij nu ook ontzettend op te vallen.
Je geeft verschillende keren aan dat je je 'niet aangevallen voelt'.
Toch lijkt het alsof je op ieder bericht van iemand anders, je altijd je eigen stelling
'er door heen wil drukken'.
Overal is het 'ja maar'.....
Ik bedoel; ook ik rijdt dus soms alleen en ik neem bewust dat risico.
maar ik ben het er echter wél mee eens dat het met groom gewoon veiliger is.
Ik denk niet dat er daarover valt te discussieren of te ja-maar'en;
volgens mij is dat gewoon een feit.
Maargoed; ik snap dan ook niet helemaal het doel van je topic eerlijk gezegd;
het brengt een 'interessante discussie' op gang, maar zelf blijf je alles concreet
verdedigen alsof je in alles graag je gelijk zou willen halen....

jesito schreef:Al eens gedacht over karren waar maar 1 persoon op kan?

Cowgirl schreef:jesito schreef:Dus ik moet maar stoppen met mennen!!!
Ik ook.
Ik heb al een winterstop en heb mijn kar al verkocht...het enige wat nog rest om weg te doen zijn mijn paarden.(sarcastisch bedoelde opmerking)
Sjonnie en Dennis hebben gewoon gelijk...punt. met zijn 2en is gewoon veel veiliger, makkelijker en ook nog eens gezelliger.
maar in mijn situatie moet ik wel alleen. Normaal ging ik als ik alleen was nog wel op het land rijden of in de bak.
Nu staat er een enorme paardenstal op het land en is die plek weg , ook de bak is bagger dus kom ik daar geheid in vast te zitten. Binnenbak is te vol en kost me elke keer 3 euro extra + wellicht een hoop gezeur van die anky wannabee's( en in de binnenbak rijden is voor mietjes tenzij het hoost van de lucht of je hebt les)
Zelf werk ik wisseldiensten en een vriendin die mennen ook leuk vind heeft elk weekend vrij, we zien elkaar dus 1x in de maand in een weekend als zij dan niet met haar paard ergens naar toe is. En de andere mensen die nog wel eens mee gingen zitten tegewoordig liever te zuipen en te paffen in de kantine.
Dan heb ik nog eens een slechte rug die niet meewerkt, rijden onder het zadel kan ik al 1,5 jaar niet meer en longeren is een straf waarvan ik 3 dagen moet bij komen.
Tja dan blijft er voor mij weinig over dan toch alleen op de wagen te stappen of de hele handel maar verkopen omdat een 'ik mag alleen nog naar mijn paarden kijken ' hobby wel erg duur is..
Maar neemt nog steeds niet weg dat ook voor mij geld met zijn 2en altijd veiliger! En als het ook ff kan gaat er iemand mee.
en toch lijkt hij ons makkelijk te trekken zeker op de verharde weg, op een zandweg stapt 1 van ons af omdat ik dat sneu vind.jesito schreef:Ik blijf er alleen bij dat er ongelukken gebeuren met of zonder kar alleen of met zijn tweeen je kunt nooit niks garanderen.