[AR] kampioenschap vrouwenpolder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: kampioenschap vrouwenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:33

En lekker in de bagger (kiss op Bokt).
Afbeelding

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:22

Blub Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:26

Dyonne schreef:
Er lag weinig gras meer, maar ja, na zoveel regen is dat niet zo gek natuurlijk.
Echt zonde met zo'n wedstrijd, al kunnen ze er niets aan doen.

cancelen Ja

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:28

En dan, verschuiven naar later?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:29

manie schreef:
cancelen Ja

Ben je mal.
voor watjes hebben ze D/V-wedstrijden uitgevonden Tong uitsteken Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:30

BlackDevils schreef:
manie schreef:
cancelen Ja

Ben je mal.
voor watjes hebben ze D/V-wedstrijden uitgevonden Tong uitsteken Haha!

Ik heb het nou eenmaal niet op blub Knipoog
Een D/V in de blub zou ik ook cancelen Ja

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:32

Ik denk toch dat het voor de kwaliteit van de kampioenen niet veel van invloed is geweest, in tegendeel.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:35

Hee maaike, ja dat was inderdaad de bedoeling! Helaas heb ik gisteren een auto-ongeluk gehad en heb vandaag nogal pijn in mijn nek en schouders. Even afwachten dus of het alleen spierpijn is of meer... Huilen Enne mijn auto is waarschijnlijk ook total loss, dus vervoer is ook nog lastig. Ik ga woensdag of donderdag de knoop definitief doorhakken. Anders kom ik natuurlijk zeker wel kijken en nog eens zien hoe het allemaal echt moet!!!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:28

BlackDevils schreef:
Ik denk toch dat het voor de kwaliteit van de kampioenen niet veel van invloed is geweest, in tegendeel.

Nee maar blub is gewoon niet leuk Clown

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:34

Ziet er blub uit.. Dat is wel jammer..

Wat betekend in de uitslagen AB dan? Er staat EL en AB. EL weet ik maar AB?

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:37

Abandonnee, oftewel opgegeven.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:44

Ok Knipoog Dankjewel Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:11

manie schreef:
BlackDevils schreef:

Nee maar blub is gewoon niet leuk Clown

Het is echter wel leuk voor de organisatie om de wedstrijd te cancelen ????

De marathon was zeker goed te doen, ik vind niet dat je vanaf de pc kan beoordelen of ze een wedstrijd door kunnen laten gaan, ja of nee. Er waren absoluut geen problemen bij de veterinair, nog geen 10% van de menners had de extra 3 minuten in het E-traject nodig, ik heb geen oververmoeide paarden/pony's over de streep zien komen. Ja natuurlijk was het geen lichte wedstrijd, natuurlijk waren de paarden minder fit als na een wedstrijd waar het schitterend weer was, maar het waren zeker geen paardonvriendelijke situaties. Van een beetje trekken is nog geen paard dood gegaan hoor. Als er pony's met een hartslag van 56 het E-traject uitkomen, dan is het toch niet nodig om de wedstrijd te cancelen?
Dat jij zelf niet van modder houdt, dat is de zorg van de organisatie niet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:02

Nou ik vind het aantal AB's toch véél meer dan normaal, dat zegt mij veel meer dan wat dan ook...
Daarbij heb ik natuurlijk wel een en ander gehoord, dus mijn mening is niet alleen gebaseerd op wat foto's op de pc.
Dat er hartslagen van 56 gemeten worden zegt ook niet alles (niks zelfs), daar kan ik van alles over vertellen maar daar gaat het hier niet over.
Als je de boel afgelast, dat is dan heel sneu voor de organisatie, maar wat mij betreft totaal van ondergeschikt belang (en ja ik weet hoeveel werk/energie/vrijwilligers er mee gemoed zijn).
Ik weet wel wat wij als wedstrijd organisatie gedaan hadden! Ja

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:17

Klopt, aantal afmeldingen lag een stuk hoger. Maar bij slecht weer ligt het aantal afmeldingen altijd hoger, denk aan Heukelom aan het begin van het jaar, daar waren de hindernissen echt geen steek beter. Maar dat is wel een keuze die de mensen zelf maken. En ik denk dat er bij veel afmeldingen ook heel veel andere redenen hebben meegespeeld;
Vrijdag was het noodweer, iedereen was doorweekt. Het regende zo enorm hard dat de juryleden het einde van de baan niet meer konden zien.
Er was maar enkele uren stroom, dus iedereen was nat, koud en kreeg het nooit meer warm.
Het campingterrein was één grote plas met water.
Ook de stallen van de paarden konden het vrijdagmiddag niet meer droog houden.
Ik denk dat bovenstaande 4 redenen ook een heel erg grote invloed hadden op het aantal afmeldingen. Wanneer het vrijdag mooi weer was geweest, was het heel anders geweest, daar ben ik zeker van.

Ik heb een beetje het gevoel dat een kampioenschap perfect moet zijn. We hebben de afgelopen jaren al genoeg wedstrijden gehad waar de terreinen nog slechter waren, maar dat is allemaal eigen keus voor de menners. Maar omdat het nu een kampioenschap is, is het belachelijk dat het doorgaat? Er zijn geen paardonvriendelijke situaties ontstaan, waarom had het dan afgelast moeten worden? Omdat alle paarden onder de modder zaten? Het modderlaagje was welgeteld 3 cm, daarna stonden de paarden op de keiharde klei.
Nee, jammer dat je zo overtuigd ben van de verkeerde keuze van de organisatie, terwijl je met eigen ogen helemaal niet hebt gezien hoe de wedstrijd verreden is.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:24

Het aantal AB is idd erg hoog. Het zegt misschien meer over de mensen dan over de wedstrijd. En eigenlijk een ieder de de wedstrijd heeft gestaakt maakte normalitair ook eigenlijk na de dressuur/vaardigheid bijna geen kans meer op het kampioenschap.
Ik ben blij dat er organisaties zijn die wel hun nek uit durven te steken.
Gelukkig heeft 90 % beslist gewoon wel te rijden.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:22

Ach het was een beetje blubber Haha! , ik heb eindelijk alles schoon Ziek
Degene die zich hebben afgemeld waren inderdaad meestal degene die onderaan stonden.
wij stonden ook onderaan, en hebben gewoon rustig de marathon gereden en zijn toch nog als 6e geëindigd.
Er is niets gebeurd, dus blijkt dat als menners met verstand rijden, dat het een stuk beter gaat.
Wij hebben ondanks regen en blubber toch lekker gereden, en onze paarden hebben er niet van geleden.
Ik vind dat de organisatie ondanks alles een pluim verdiend, ze hebben er alles aan gedaan om de meeste problemen op te lossen.
Alle kampioenen nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:18

De kampioenschappen is voor eenieder hetzelfde/gelijk, jammer dat er zoveel is regen is gevallen op die vrijdag ,er zijn ook menners die beter durven en het is altijd zo de sterkste/beste wint....en natuurlijk moet je ook je dag/geluk hebben....omstandigheden zijn er om van de leren toch!

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:02

Een clubgenootje van mij was één van de "Abandonnee's" ...

Zij stond inderdaad zoals BD aangaf na de dressuur en vaardigheid niet mee op een positie om kampioen te kunnen worden...

Ze heeft na het verkennen van de hindernissen en het bekijken van de bodemgesteldheid van het terrein een weloverwogen keuze gemaakt om niet de marathon te gaan rijden.Ook het feit dat ze met een nieuwe vrij onervaren groom zou gaan rijden speelde hierin een rol mee.
Ze vond het zelf niet verantwoord om van start te gaan.

Ik respecteer háár beslissing, maar ook de beslissing van de menners die wél zijn gaan rijden. Hoop dat andere mensen het ook zo kunnen zien....
Zelf ken je je aanspanning het beste en iedere deelnemers heeft, hoop ik.. Lachen, voor zichzelf ook de afweging gemaakt om te starten vwb veiligheid van paard, menner en groom.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:25

Hindo2 schreef:
Ze heeft na het verkennen van de hindernissen en het bekijken van de bodemgesteldheid van het terrein een weloverwogen keuze gemaakt om niet de marathon te gaan rijden.Ook het feit dat ze met een nieuwe vrij onervaren groom zou gaan rijden speelde hierin een rol mee.
Ze vond het zelf niet verantwoord om van start te gaan.

Ik respecteer háár beslissing, maar ook de beslissing van de menners die wél zijn gaan rijden. Hoop dat andere mensen het ook zo kunnen zien....
Zelf ken je je aanspanning het beste en iedere deelnemers heeft, hoop ik.. Lachen, voor zichzelf ook de afweging gemaakt om te starten vwb veiligheid van paard, menner en groom.

Ik vraag me dan toch af waarom je je dan inschrijft voor een kampioenschap als je zo weinig vertrouwen hebt in jezelf, je paard en in je groom...

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:27

Ook niet gestart Lachen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:33

EquiPlus schreef:
Ik zag het gistermiddag erg somber in toen het maar bleef regenen.
Vol gas rijden wordt dan te link.
Toen het water de stal van mijn paard begon in te stromen, was ik er klaar mee en heb me afgemeld.

En ik heb daar nog wel braaf geultjes staan graven... Clown

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:20

Sniesjuhh schreef:

Zal dat de reden dan zijn waarom het de stal in liep? Haha! Haha!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:57

Ik sta met mijn paard op Manege Chardon gestald en Bram was zeer tevreden over zijn span.
En het NL kampioen worden is natuurlijk helemaal gaaf.
Vind het super dat die pony's de weer trotseringen zo goed hebben doorstaan, want als je het veld zag.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:17

BlackDevils schreef:
Sniesjuhh schreef:

Zal dat de reden dan zijn waarom het de stal in liep? Haha! Haha!

Hahaha jaa dat denk ik ook Knipoog ...
Nee, ik heb er mede voor gezorgd dat 't water zoveel mogelijk buiten de stallen bleef...
Alleen toen de goot van de manege over liep moest ik er toch wel hulp bij halen...
Toen dat opgelost was heb ik weer verder staan graven Clown

Noureyev schreef:
Ik sta met mijn paard op Manege Chardon gestald en Bram was zeer tevreden over zijn span.
En het NL kampioen worden is natuurlijk helemaal gaaf.
Vind het super dat die pony's de weer trotseringen zo goed hebben doorstaan, want als je het veld zag.

Ik zat bij de hoofdjury te schrijven vrijdag, poeh petje af hoor!
Zeker voor hun, iedereen had wel een regenjas o.i.d. aan, alleen Bram en z'n grooms zaten netjes in hun chiquekleding!
Die waren echt helemaal doorweekt!