[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:45

Bianca: nog meer Eagle fans. Heerlijk beest is het toch ook. En wat fijn dat je zoontje het zo goed naar zijn zin heeft. *\o/*
Gem: :(:)
VHU: moet Hero aan het werk zetten ~~}>

Hier krijgen ze even een vrije dag. Kan bijna niets, rotlijf. Zo zien dat ik eten gekookt krijg, zal nog hele opgave worden vrees ik. Hopelijk morgen weer wat beter.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:45

Top dat je zoon het goed doet op zijn nieuwe school!! Biancacoo
Eagle 2 ballen lichter. Ik vind ze altijd zo sneu de eerste dag naar de narcose. Ik voel me dan altijd zo schuldig :o

Tine beterschap :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:01

Hihi, ik voel me dan inderdaad ook schuldig, maar ja, vaak is het toch het beste. Wij hebben begin november Lika die onder het mes mag. Akita zijn altijd heel erg gevoelig voor narcose. Mijn eerste Akita kwam er 1 keer bijna niet meer uit. Erg eng.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:58

Goedemorgen.

Rustig hier...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:00

goedemorgen,..
Eagle doet het heel goed...meest grote dilemma nu is het feit dat hij zich duidelijk beter voelt..nu hij extra pijnstilling krijgt.......
hij is aanhankelijker, en vrolijker.....dus hij heeft echt een probleem in zijn lijf....zit nu te denken aan een supplement om de pijn op een niet medicatie manier onder controle te houden..want het is ons nu wel echt duidelijk dat hij niet pijnvrij is......zijn kruis daar heeft hij zelf nu geen last van...
ik heb mazzel met de dierenarts, ivm verhuizing nieuwe kliniek, deze arts, heeft in belgie gewerkt en daar meer met teams en sledehonden gewerkt, de verdoving is minimaal gegeven, 10% minder dan nodig voor zijn gewicht, en dat was genoeg.

en moet vandaag druk aan de slag,..oude gasfornuis eruit..nieuwe erin,....electra weghalen en afdoppen....en wasemkap verwijderen..want ook daar moet een nieuwe voor in de plek komen.....
dus..ik ben wel even bezig vandaag, morgen komt de installateur om alles nieuw aan te sluiten !! *\o/* dus...als zoontje zo naar school is...haal ik de stroom er even af...voor de veiligheid..tot later.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:07

Biancacoo de klusvrouw _/-\o_ en dat met deze hitte. Vind je een held. Lastig met Eagle... en super fijn dat je een goede DA hebt, is goud waard :j
Eng met Lika Tine, heb je een ervaren & niet eigenwijze DA? Ik heb een keer een poes laten steriliseren en die is er aan overleden, zo ontzettend zielig, die had teveel narcose gehad en kwam er dus op een hele nare manier uit, was gewoon helemaal raar geworden zowel in haar hoofd als in haar beweging (neurologische schade dus). Een week of twee later in laten slapen. Was in en in triest, zo'n mooi lief jong lapjes poesje.
Is wel de reden waarom ik ons poesje Streepje dus niet laat steriliseren. Ze zit ook altijd binnen maar het is een klein slank poesje ik durf het niet meer aan.

Wat een weertje zeg het is gewoon nog zomer {:}
Vanochtend 1e x tekenles gehad. Tijd was zo om. Erg leuk en ontspannen om te doen.

Vanmiddag Hero flink gelongeerd met zadel op en daarna met hem gewandeld. Het was me te druk bij stal ben er niet op gegaan. Hou daar niet van met dat jonge spul :o Was dus eigenlijk van plan te longeren en er dan in de bak op te stappen maar dat komt dan een volgende keer wel.

Ollie schiet wel ontzettend in het haar nu. Denk er toch aan meer te gaan scheren, gewoon al dekenmodel, en maar kijken of er iets op moet of niet. Ze was nu gewoon klammig, lijkt me toch ook niet goed.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:50

Wat een weertje he. Echt heerlijk. Lekker bezig geweest vandaag. Wasmachine aan het werk gezet. Kan het mooi buiten drogen. Had in de aanbieding Zwitsal wasmiddel en wasverzachter gekocht. Nu ruikt de hele deel er naar. Heerlijk. Liep net langs de wasmolen en de Zwitsal kwam je tegemoet. Heerlijk lente idee.

Langzaam kleding aan het verzamelen en wassen voor de vakantie. En dingen regelen. Ik kan niet zomaar 11 dagen weg daar komt altijd veel bij kijken.

Het weer zegt wat anders maar hier dwarrelen de herfst blaadjes al goed naar beneden. Had al weer twee kruiwagens vol.

Castratie bij honden weet ik niks van. Eagle zal best wel even zielig zijn denk ik.

Gem is druk met de hindernissen. Ben benieuwd hoe het jezelf en Moos vergaat straks.

Bij Tine op de manege gaan ze een leuke clinic organiseren. Wat me heel leuk lijkt. Maar ja dat is best wel een eindje rijden voor mij maar we zullen zien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:43

Het is echt erg warm he? Ook wel beetje lastig, want het blijft nog lang warm, maar s nachts te koud voor de ponys om zonder deken te staan. Dus straks in het donker nog met dekens aanmodderen.

Wasverzachter ruikt altijd erg lekker. Zelf gebruik ik het niet, heb nogal gevoelige huid, dus geen geparfumeerde dingen voor mij.

Tja, die herfstbladeren..... Veel bomen hier, dus ook altijd heel veel blad. K....klus.

Baudy: inderdaad leuke clinic. Ik hoop dat de data passen in mijn agenda, wil wel graag meedoen.
VHU: wat naar van dat katje. Mijn vorige hond heeft er gelukkig niets aan over gehouden dat ze er 1 keer slecht uit kwam. Maar alle latere operaties (ze heeft er nogal wat gehad: castratie, gebroken kies, beide kruisbanden gescheurd, ooglid) werd bijna de helft aan narcose gegeven, toen ging het wel goed gelukkig.
Hero heeft toch geen haast? Komt wel goed hoor. Heeft hij ook een dagje om het te laten bezinken.

Bianca: fijn dat Eagle het goed doet, maar ook wel naar om te moeten ontdekken dat hij dus toch pijn heeft. Jakkes.

Hier nog steeds niet-meewerkend lichaam. Tussen de middag bijna 4 uur geslapen. Ik kon niet meer na het longeren van Sam en wandelen van Rembrand, dus om half 11 alweer naar bed gegaan.

Zoonlief heeft net met hulp van manlief even op Amerigo gereden, even proeven oefenen voor zaterdag. Kwamen er 2 tractoren (waarvan 1 met baaltjespakker) door de bak (om laatste hooi nog op te rapen), pony keek niet op of om 8-) . Ook op terugweg niet. Dan ben ik wel zo blij met onze brave veestapel <3

Straks nog naar school voor infoavond. Pff, hoop dat ik dat kan volhouden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:43

Net onze flyer met de aankondiging van onze mencompetitie verzonden en heb de 1e aanmeldingen al binnen. Dat gaat goed *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:47

Klopt Tine hoor heeft totaal geen haast :-)

gisteren is een hele bekende en ook opvallend persoon uit het endurance wereldje overleden tgv val van paard pfff ik vind het heel heftig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:50

vhu..ik las het, heftig hoor...
Laatst ook een jonge wielrenster overleden na een val tijdens een wedstrijd....vreselijk !!!!
Erg rot tine dat je zo'n tegenslag hebt met je lijf....

Heb voor 1 van onze hondjes vandaag een ander soort harnas binnen gekregen..die past niet supermooi in de X-back harnassen....nu een heel ander model gepast...dat zit als gegoten !!! zo blij !!
superfijn !!

Janouk, hoe is het met HRB....??....gaat ze al wat beter ?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:10

Jeetje 300 pagina's :D
Lees nog steeds mee hoor!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:34

@jenkins: :wave:

@baudyh: mmmm, dat klinkt lekker; waar in de aanbieding?

@biancao: misschien eens duivelsklauw proberen?

@vhu: :(:) :(:) ; las het ook, vanmiddag.

@tine: brave poown.

Hier vanavond nog even kegeltjes met dochter gaan oefenen in de stromende regen met gerommel. Op de terugweg echt zwaar onweer en het eerste dorpje over de grens stroomden de putdeksels gewoon weg :oo . Gelukkig konden we door met de trailer. Bij ons (aan de rivier) ook alles in orde _/-\o_ .
Hopelijk school van dochter ook; die stond voor de vakantie onder water.
Ook pas net binnen, even lekker met dekentje en warme thee op de bank, zo lekker warm onder de douche.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:40

hier ook wat stilletjes en braaf aan het meelezen,ik hou niet zo van de herfst(wind/regen) maar was dinsdagavond wel aan het genieten van het knisperende geluid van de blaadjes waar sun overheen liep voor de wagen. +:)+
avaluna: zo dat is daar echt een water....brrr
tine:balen van je lijf
eagle is man-af..... O:)
hey Jenkins :wave: alles goed met syl?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:49

Bij de jumbo ava.
2+1 gratis.

Ppfff morgen om 8.15 uur bij de handjes fysio zijn. Ben ik om 9 uur weer thuis als onze eigen shop open gaat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:50

Avaluna, één van de helpers vanavond heeft de politie nog gebeld. Vanuit Landgraaf werden de putdeksels idd omhoog getild en meegevoerd met de stroom. Wij waren op het wedstrijdterrein, maar konden weinig doen door het onweer en regen. Helaas dus ook geen foto's Y;( .
Ik heb zelf gelukkig om 15.00 uur nog een ruim half uur droog kunnen rijden. Daarna koetspoets voor zaterdag, toen was het ook nog droog.

Drommels.... menschorten zijn niet op tijd af. Mevrouw belde vanavond op dat ze niet meer wist hoe ze ze moest maken. Of ik het nog even uit wilde leggen -O- . Vind ik niet makkelijk door de telefoon, dus ik hoop maar dat ze de lappen nu niet verknipt. Morgen nog maar even een tekeningetje maken hoe ik het wil hebben.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:19

Dames, ik doe ff ego. Moet maandag toelating rijden voor de opleiding. Stukje ZZ proef.... slik!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 01:11

Zo'n domper. Heeft manlief prachtige flyer gemaakt, we hebben hem eindeloos nagekeken op fouten (en ik dacht ook dat deze fout eruit gehaald was, eerder al). Heb ik hem verspreid, blijkt er toch nog een foutje in te zitten. Snap er niets van -O- -O- -O- -O- Op fb, de site en startlijsten kan ik het morgen nog wel weer aanpassen, maar ja, alle mensen die hem per mail hebben gehad. Zo jammer. Staat zo slordig, terwijl we er zoveel tijd in hebben gestopt |(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:03

Ipsilonka schreef:
Dames, ik doe ff ego. Moet maandag toelating rijden voor de opleiding. Stukje ZZ proef.... slik!

Spannend, maar je kan het.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:05

Goedemorgen

Ips: wat raar, gisteren je berichtje niet gezien (of eigenlijk vannacht dan). Wat spannend!! We zullen voor je duimen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:59

Goedemorgen,

Ips heel veel succes, je kan het :j
Tine, dat is flink balen, maar je bent ook maar een mens en die maken wel eens foutjes :(:) :(:)
Baudhy, heeft lekkere wasverzachter uit de aanbieding bij de Jumbo, ga er ook maar om vandaag :D
Gem geen foto's kunnen maken doorhet slechte weer.
Ava heeft de putdeksels kunnen begroeten, want ze kwamen naar haar toe deze zomer :+
Jenkins :wave:
Biancacoo hoe gaat het vandaag met Eagle?

Hier verder alles rustig, vandaag of morgen weer mijn Pown oppakken, die heeft even anderhalve week vakantie gehad om alles weer even op een rijtje te krijgen. Hij was weer zo zenuwachtig en druk in zijn bol, dus heb hem weer even Pown laten worden.......misschien vanmiddag is even lekker rondje door de polder doen, heb er gewoon zin in :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:26

Poown gewoon even de wind in de haren, worden ze meestal niet slechter van :)
Vreselijk balen Tine van de flyer hij zag er wel prachtig uit ik heb de fout niet gezien.... meestal zien anderen een fout direct. Je hebt er zo naar gekeken dat je het niet meer ziet op een gegeven ogenblik. Menselijk.... maar altijd vervelend. :(:) zag wel een prijzenpot van 1000,- Euries. Zo zeg 8-)
Ips heel veel succes je kunt *\%/* het maar ik vind het een belachelijk gebeuren die hele meninstructeurs opleiding in vergelijking met de onder het zadel opleiding :x tot drie jaar terug was het startniveau L + 1 (ook voor 'sport opleiding') en nu moet je toelating doen met potentie Z/ZZ niveau schiet mij maar lek. Bij onder het zadel is het nog steeds L niveau.
Ava lekker met dekentje op de bank, heeeeerlijk. Lekker geslapen?
Jeetje dat het zulk noodweer is geweest bij jullie. Hier was het gisteren zulk heerlijk weer, gewoon zomer. Hele dag met rokje / korte broek gelopen.
Gem wat baaaalen van de menschorten...

Het mist hier gigantisch. Wilde al vroeg met Ollie op stap maar maar even uitgesteld. Maar het wordt er niet beter op. Zoonlief is vanochtend op schoolkamp gegaan. Ze moeten over de A12 richting Overijssel. Staat die hele A12 dicht :\

Nou hoop dat het nog wat bijtrekt mist-technisch gezien anders ga ik maar wat in de bak doen (mijn hobby <<) )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:00

VHU je hebt nu 2 opleidingen basissport en wedstrijdsport. Mijn keuze is wedstrijdsport, dat moet van niemand. Dat is mijn uitdaging. Als ik basissport was gaan doen, dan had ik geen toelating hoeven doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:13

VHU: zat een fout in een van de data. Dom :( . Ja, die prijzenpot ben ik wel reuze trots op. En dat zijn dus echt extra prijzen he, naast het prijzengeld dat ze bij iedere wedstrijd kunnen winnen. Ieder jaar denk ik weer: zo veel als vorig jaar ga ik echt niet halen. En ieder jaar weet ik meer binnen te vissen. :D Maar ik blijf het heel vervelend vinden hoor, dat geschooi :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:58

@Tine: :(:)

@Gem: hopelijk gaat het toch nog lukken met de schorten :(:) . In Landgraaf hebben ze idd een probleem qua hemelwaterafvoer/riool. Connors school ligt dan ook nog eens op het laagste punt van Landgraaf :oo .

@Ips: heel veel succes!

@Baudyh: op naar Jumbo dus, hahaha, had net al gezien dat het iig niet bij de AH was.

@VHU: hoe bevalt het zoonlief op school? Leuk op kamp. Hopelijk is de mist snel weg.

Vandaag hier gelukkig weer het stralendste weer.
Zo aan de koetspoets, die ene is me gisteren toch vies geworden :o .
Natuurlijk kan dochter dat ook zelf doen, maar is altijd al zo druk na school :') .
Zo juist al wat gehaald voor Sinterklaas, hahaha, dochter vindt Paul Frank altijd zo leuk en daar hebben ze bij de AH vaker spulletjes van, dus mooi sokken, pyjama en douchegel gescoord :+ :)F .

Heb ook al voer gehaald, nou even snel kantoorwerk en dan aan de grote schoonmaak.
Iig een uitdaging hoe we dat schimmeltje mooi wit gaan houden, om d'r nou morgen om 5 uur in de ochtend te gaan wassen is ook niets; dan moet ik d'r nog föhnen *D , na de Equitana komt het solarium; toch wel fijn.

Mooie dag, allemaal!