[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:35

VHU: ik merkte al wel heel snel dat hij er veel gevoeliger voor is als Petra. Maar het ging dus goed (ben er zelf nog niet zo heel lang mee bezig). En mijn ma kwam op die moment ook net kijken. Ze was echt heel verbaasd op het moment dat hij rustig bleef staan met zijn aandacht op mij en ik hem netjes het halster kon aandoen.
Als ik me niet vergis moeten ze volgens de boekjes naar jou toe komen, maar dat was hij echt niet van plan. Ik merkte echt aan hem dat hij er nu wel klaar voor was. Ik nog een paar keer een stapje terug gezet omdat zen oortjes naar achter gingen en dat gaf het nodige vertrouwen.

(voor al de rest: als ik te veel vertel over Snuit zeg het dan, dan PB ik wel met Maaike :) )

Ik ga zo ook men bed in. Morgen de tuin weer sproeien en de regenwaterput verder aansluiten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:45

Wat een haar heeft snuit nog !!! Die zal het wel warm hebben met dit weer.

is idd wel intresant om te weten of fifi kan liggen. Heb pas ergens iets gelezen over het slapen van
paarden dat ze dus wel veel staand slapen maar ook 1x per zoveel uur moeten gaan liggen. Nou ja zal wel
goedkomen want ze wordt daar goed in de gaten gehouden.

Ik ben slapen tot morgen !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:20

En er is al heel veel haar uit kun je je voorstellen :+ Moet ook echt gaan slapen maar ben beetje hyper :o

Over naar je toekomen bij NH
Citaat:
Als ik me niet vergis moeten ze volgens de boekjes naar jou toe komen, maar dat was hij echt niet van plan.
dat is wel het mooiste maar als ze een beetje verlegen zijn (=Snuit bijv, zou je niet zeggen maar hij is wat eenkennig/ verlegen) dan doen ze dat niet zomaar. Je kunt ze naar je toe laten komen door je om te draaien en langzaam weg te lopen, vaak komen ze dan achter je aan...

Nou denk dat ik nu eindelijk ga :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:56

VHU ik wilde je nog bellen om te zeggen dat het bagger was op de weg hier, maar ik dacht dat je vast al lang onderweg was :o (was rond 12uur)
gelukkig heb je een superbraaf ponytje in de trailer gehad
Fijn dat het goed gaat bij Babs.
Zo nu ga ik het topicje even kijken :j

En moed verzamelen om zo te gaan werken in deze tropische temperaturen..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:21

veel succes voor de wedstrijd gangers

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:22

iedereen die wedstrijd heeft vandaag veel succes!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:22

Veel succes op de wedstrijden.
Naaltje veel plezier op je werk.

Ik merkte aan Snuit dta hij nog niet naar me toe wou komen. Als ik me omdraaide en van hem weg liep, keek hij me met gespitste ortjes na, maar bleef wel op zen plek staan. Wilde hem nog niet overdonderen door verder te doe tot hij mij echt zou volgen. Tis natuurlijk een drukke dag voor hem geweest.

Voorlopig ga ik er wel een punt van maken om hem zijn halster aan te doen voor hij de grote wei op mag.
Als hij iets meer gewoon is, wil ik uitgebreider met hem grondwerken en dan wel wachten tot hij me volgt.
Met een emmertje in de hand is hij wel opeens niet zo verlegen meer. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:36

veel succes met snuit, komt vast goed, lekker samen bezig zijn!

en verder iedereen veel succes met de wedstrijden en geniet allemaal van het mooie weer!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:48

B485: ik vind het alleen maar leuk om over snuit te lezen hoor! Heb alleen niet zoveel tijd gehad om te reageren deze week op iedereen, maar lees wel netjes bij....

Tallechie met daan gaat het dus goed nu?

Nouvel: kan me niet voorstellen dat ze kan liggen maar goed misschien ook wel. Ben er ook wel benieuwd naar.

Verder succes voor de wedstrijdmenners onder ons en geniet van het prachtige weer!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:09

Heel veel succes voor iedereen die wedstrijd heeft!

VHU heeft Snuitje weg gebracht... Babs veel plezier ermee en hopelijk is de klik er! Zeg maar wat een haar heeft Snuit :oo Romeo zit al bijna in zijn zomervacht en nog staat hij ontzettend te zweten op de wei! Ik ga er 's morgens en 's avonds (en soms tussendoor ook nog even) met zo een metalen 'borstel' over en iedere keer lijkt het alsof ik hem geschoren heb, zo veel haren op die plek! Het lijkt wel te helpen, andere jaren schuurde hij erg, nu heeft hij nog niet geschuurd... (geen eczeem schuren, maar gewoon met staart, kont, manen,... tegen een boom aan, je kan zien dat de haartjes gebroken zijn, maar het is zeker geen eczeem)

@ Nouvel Veel sterkte voor Fifi, ze lijkt steeds beter te worden *\o/* Nouvel snel een update plaatsen hé, Fifi zit voortdurend in mijn hoofd!

Hier wordt vandaag een warmtepomp gezet op ons zwembad *\o/* De hele zomer is het water ietsje te koud, het water was zelden 25 graden. Momenteel is het water amper 15 graden, en dat is écht wel te koud om te zwemmen :D Dus als er een paar graden bij komen, is het heerlijk om erin te gaan!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:25

Ben ook wel benieuwd naar snuitverhalen :-)

Lekker hoor sl een zwembad. We hadden vorig jaar zo'n peuterbadje, die komt er dit jaar ook, maar voor Daan is het nog te vroeg.

Eefielover het gaat goed met daan.
Hij heeft vannacht zelfs 4,5 uur door geslapen.

Ik ben vanochtend bij veale geweest. Wilde hem longeren, maar had hem even in de buitenbak gezet zodat ik wat kon drinken en beschuit met muisjes kon uit delen. Hij heeft zich zo druk lopen maken dat ik hem niet gelongeerd heb. Heb hem lekker afgespoten en weer in zijn wei gezet

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:25

lekker zeg een zwembad in de tuin :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:33

@ tallechie: goed dat daan 4,5 uur heeft geslapen! Hoe is het nu met jou?

@ IT: ja hoor, ik tref het met mijn ouders :D Ze zijn ontzettende levensgenieters en hebben 3 jaar geleden besloten om een zwembad in te bouwen in de grond (hadden altijd eentje op de grond staan). Nu staat er ondertussen dus ook een warmtepomp op *\o/* Nu is mijn vader aan het zeggen dat hij een sauna wilt :D (buiten beschouwing gelaten dat het geld ongeveer op is :o )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:40

Met mij gaat het super. Wil graag meer doen, maar mag nog niet. Heb nog geen akkoord van de gynacoloog. Moet half mei voor controle heen, dus nog 3 weekjes en hopelijk krijg ik dan groen licht om weer te gaan mennen en rijden.
Heb af en toe last van de vermoeidheid maar over het algemeen is het goed te doen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:11

die snuit..heeft het maar druk met de meiden <3
tallechie: rustig aan doen valt ook niet mee,maar je kan wel weer een beetje wandelen met de kinderwagen,fijn dat je vaele ook weer heb gezien.
s-l; gaat weer heerlijk het zwembad in,mag romeo ook mee?
nouvel; hoe was het met fifi vandaag?
ik heb de ponys weer ff op de wei gezet(sun helaas met een graasmaskertje op,ze zoekt zelf het hogere gras op zodat ze erbij kan) :j
,tas zit al vol met ZOMERKLEDING :j voor bij mijn vriend in de kast(vrees dat ik echt veel meer ruimte nodig heb daar) :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:23

Heb alles keurig bij gelezen, maar ben te moe om te reageren.

Wedstrijd ging heel fijn, had 218 en 200 punten, bij vh 1 bal. Ben echt totall loss, maar moet nog uitmesten en vanavond naar theater (Simone Kleinsma). Beetje slechte planning. En hebben het rond het huis ook nog heel erg druk. Is net bestraat, dus alles moet nog opgeruimd. Tuin moet weer netjes gemaakt en ingezaaid. overig terras moet schoongemaakt met hogedruk en tuinmeubelen naar buiten. Wanneer.... geen idee. En moet eigenlijk vandaag ook nog trailerladen oefenen......

Ga nu eerst maar koken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:39

super van je wedstrijd :j
succes met wakker blijven vanavond enzo ;)

@happytime; ik heb een vreselijk tekort aan zomerkleding := oeps.. :+

zo!
15 auto's
1 ritje Roosendaal-Breda-Roosendaal
en het swifferen van de showroom later
^)
De auto's gaven na de middag gewoon 38 graden aan op de temp-meter.. Zo warm waren die dingen geworden..
Nou maar gauw de douche in, om half 7 worden we bij mijn ouders verwacht om te bbq-en :) :9

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:12

@ tallechie: leuk dat het zo goed gaat met je, ben blij dat te horen! Die 3 weekjes rustig aan doen, ga je ook niet dood van hé ;) Verzorg je maar goed, en niet te veel willen! Je bent het rusten wel beu denk ik na je zwangerschap, maar het is toch wel noodzakelijk... Zoals happytime zegt, rustig wat gaan wandelen met Daan enz kan ook goed doen.

@ tine: super van je wedstrijd, goed dat het zo fijn ging!

@ Naaltje: het was ook wel heet in de zon vandaag! Kan me wel voorstellen dat de auto's 38 graden geworden waren!
Wat lekker zeg, bbq! Hier is het maar spaghetti, maar heb deze week al bbq gehad :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:27

wat een bofkonten bbqen...ik moet tot maandag wachten(zouden eerst gaan fonduen,maar om met 6 man in 1 pan te gaan steken...weg vlees van het stokkie)
dus maar bbq voorgesteld en...goedgekeurd :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:07

ik ga morgen lekker steengrillen en maandag BBQen.
jammie!

Wobbe vandaag maar gelongeerd.
en ondanks de warmte had hij genoeg looplust :j
heb lekker alle 3 de pony's gedoucht :D
al was Rafiki het er niet zo mee eens haha

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:48

IT lekker pony's gedoucht. Goed dat wobbe genoeg looplust had! Romeo is ook een bommetje ondanks het weer. Zoals ik een paar dagen geleden zei, hij wou niet netjes nageeflijk lopen voordat hij een rengalopje gedaan had.. rare pony :o
Ik vind het wel leuk hoor! Ik heb veel liever een looplustige pony, zeker in de zomer! :j

Verder leuke eet-vooruitzichten voor velen onder jullie! :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:40

3 weken is inderdaad nog wel te doen, doe nu al zolang niets... maar het is wel lastig
we hebben vanavond gecourmet, er zouden mensen op zoek komen, maar die kwamen onverwachts niet, dus maar met zijn 2 gedaan

it heeft gelongeert en gedoucht.

Ik ga even bankhangen vanavond tot morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:03

Zo daar zijn we weer! Even ego-mail want ben compleet gesloopt.

Een winstpunt (185 p) en een hele ervaring rijker *\o/* Andere proef was 176 punten.
Rizanta deed het super, wat een topknol is dat toch. Ze was zo braaf, dat ik zo'n beetje vergat te mennen, zat wat mee te liften in de proeven zeg maar :o Op het inrijterrein deed ze het heel mooi, proeven was hier en daar wat rommelig met hoogte (middendraf, 8'en, halthouden 8, gebroken lijnen 8) en dieptepunten (4 op stap, erg rommelig, impuls 5, dat werkt natuurlijk door in het hele beeld, paar keer flink tegen de teugel maar dat kwam omdat ik een paar keer zo ongeveer de ring uit reed :+ dat waren dan ook 4-en). Daarbij hoorden we ook nog op het laatste moment dat er een verkeerde proef op het programma stond en toen moest het opeens anders }:0

En natuurlijk viel het inrijterrein enorm mee, kon je makkelijk inrijden, waarom dat nou zo klein leek gisteren :? . Ze deed het zo braaf, heel goed te rijden geen geklooi met wegsprinten of wat dan ook, gewoon (h)eerlijk paard. Geeft dus zoveel vertrouwen voor de volgende keer, dan durf ik haar wel meer te rijden denk ik en ben ik zelf niet meer zo onder de indruk van alles ^)

Maisie (+zus en man), Ollie1 en Sasika ontmoet, was erg leuk & gezellig.
Mijn groom Tamara heeft nog een hele mooie foto gemaakt van mij met Rizanta, maar ze is nu aan het werk, zodra ik hem binnen heb zal ik hem even plaatsen.

Oja, eten: enorme pan nasi gemaakt :Y)
@Tine, meid super!!! Daar zijn wij nog lang niet aan toe hoor :o
@Tallechie Veale heeft zich zelf vermaakt :j en Daan 4,5 uur slapen, luxe is dat dan he (ooit komen er weer nachten van 8 uur, ooit :+ )
En las nog van alles maar ben 't ff kwijt :o
Oja, zwembad bij S_L, nou da's ook luxe zeg heeeerlijk :j
En poowns van IT onder de douche /3 fijn!

We hopen dat het weer ietsje beter gaat met Fief.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:16

Lees net in Nouvels topic over Fief dat het beetje half/half was vandaag. Toch nog steeds zorgelijk dan. Naar ;(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:23

Nou zal ik ook maar ff mn punten vermelden. Vaardigheid op gras is niet mijn ding. Daarnaast ging ik bijna
van mn stokje door de hitte. Had 3 ballen maar robijn heeft echt goed zn best gedaan.

Dressuur 1e proef 170 die vond ik wel een klein beetje ondergewaardeerd zat zelf meer rond de 175. 2e
proef 190 en een 2e plaats. Daar ben ik wel blij mee natuurlijk.

Enne VHU je hebt een beker gewonnen hoor :D in de 2e proef. Mn zusje had weer hele lage punten helaas.
En 1 bal in de vaardigheid.

Enne ollie simba is heel gaaf hoor !!! En super braaf. Hoe veel punten had jij nog???