[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:14

Gem gefeliciteerd!
Gaaf!

Oei Tine, dat is zonde zeg...

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:42

Gem gefeliciteerd!

Tine wat jammer van de wedstrijd. Volgende keer beter. Hoe gaat het nu met jullie? Iedereen weer wat gesetteld na het verlies van Mowgli?

Bianca hoe is het met je zwemmerij? Echt zo stoer dat je dat doet.

Magda hmmm lekker jam! Uit eigen tuin?

Belker geniet van Sav. Echt zooo leuk!

Vhu alle drukte overleefd in de b&b?

Ik heb vorige week Ips door hindernis 6 zien gaan. Wat een briljante galop heeft dat dier en wat stuurde Ips mooi vloeiend door de hindernis. Was gaaf om te zien!

Verder kan ik even niet teruglezen op mijn telefoon.
Ik ga druk bezig met verhuizen. Hopelijk vandaag het grote spul over en dan kan ik er bijna gaan wonen. Nog wel even wachten op de koelkast. Die zou bezorgd worden door postNL op vrijdag.
Tussen acht en negen. Eh ja... 8 en 21 :roll: . Die is er dus nog niet. Ben benieuwd wanneer ie maandag komt.

Schimpie komt bij de buren te staan. Kan ik haar straks vanuit mijn bed bijna zien staan. Soort paard aan huis, maar dan zonder de verantwoordelijkheid.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:55

Super Gem!!!
Assie H6 ging inderdaad fijn. Als ik t filmpje terug kijk zie ik wel waar t nog sneller kan, maar meer dan tevreden (iets snellere tijd als mijn instructeur doet me altijd goed hihi).
Succes met verhuizen!
Tine wat jammer van het springparcours! Komt wel weer goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:58

*\%/* helemaal toppie Gem *\%/*
Nog sterkte met het verdere verhuisproces Assie +:)+
Tine hoop dat het vandaag lekker loopt allemaal :)
Kersenjam bij Marga :9 zo heerlijk!

Ja hier drukte vrijwel voorbij, nu nog een gast vanavond die morgen weggaat. Dan 2 weken niemand :D

Er zijn bij ons in de familie (niet in ons gezin gelukkig) afgelopen weken paar heel vervelende dingen gebeurd, was helemaal zenuwachtig en stresserig afgelopen tijd, kan wel wat rust gebruiken, erg moe in mijn hoofd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:29

Jammer Tine. Hoe ging het vandaag?

VHU fijndat er weer rust komt.

Puppyspam <3
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:38

Ahhhhh dacht dat hij pas in oktober zou komen? Maar nu al, wat een heerlijke hond <3

Of er rust komt weet ik niet dus die moeten we zelf maar zoeken.

Wel heerlijk met de paarden beziggeweest. Met Fred naar buiten geweest ruim een uur langs fietspad gestapt. Met Cathey daarna ook naar buiten uur langs fietspad gewandeld :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:58

Prachtige hond <3

Vandaag mochten we weer in de ring verschijnen. Zelf was ik erg tevreden, maar het blijft natuurlijk een jurysport. Maar vandaag was de jury het met me eens. 1e ring 209, 5 punten en 2e prijs. 2e ring 199, 5 punten en 3e prijs. Toch blijft het jurysport. Laat je een prachtige halsstrekken zien. Krijg je een 7 met als commentaar : zo zien we het graag. Nou durf dan ook een puntje (of 2) meer te geven .

Vaardigheid ging al stukken beter dan de vorige keer. Toen reden we 14 strafpunten voor tijd en dus een verliespunt. 1e parcours nog wel 3, 5 strafpunten voor tijd, 2e parcours wel binnen de tijd en dus barrage mogen rijden. Dit leverde ook 2e prijs op. Auto ligt vol met 2 zakken voer en leuke envelop. En zoals gewoon bij Zuidenveld concours een heerlijke doos met fruit.

Iemand zei dat ik maar naar hippiade moest, maar ja, dan moet je wel eerst DK rijden en dat valt tegelijk met regiokampioenschap. Zoonlief gaat voor. In september of oktober gaan we weer op wedstrijd (als dat past met schema ohz) en dan gaan we M starten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:32

Gefeliciteerd Tine, klinkt goed. Jammer dat dat gelijk loopt.

Klopt, de planning was ook een pup uit het 2e nest, maar de teef is waarschijnlijk niet drachtig. Dit is een teefje uit het eerste nestje. De fokker vond dit teefje echt bij ons passen dus we zijn gaan kijken en hij had gelijk. Na de verhuizing komt ze.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:16

<3 <3 <3 <3 <3 Belkerrrrr.............. :oo :* <3 wat een knapperd !!! hoe heet ze ?

Assie, verhuizen en paard straks heeerlijk dichtbij, top,..zwemmen.. dankje...haha...gisteren mocht onze andere hond mee..die vond het zwemmen minder geslaagd.. ^) ze zwemt heel krachtig en goed..maar vind er gewoon geen r :x :x t aan...hahaha...die moet ik echt optillen en in het diepe water laten zakken...dan zwemt ze wel met me naar de kant..maar heeft er geen plezier aan..dus die ga ik er niet meer mee pesten..Kootje vind het leuker gelukkig.
Hoop dat je koelkast ineens op handig tijdstip komt vandaag !!

Vhu.. :(:) :(:) dat is niet leuk..ik hoop dat er snel meer rust is... idd goed rust opzoeken...wat goed dat Fred zo goed gaat.
Tine goed gedaan met mennen, jammer voor de punten van zoonlief..volgende keer weer beter.
Ips, wil nog snellerrrrr _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:13

Zo.......en ik ben terug uit het hoge Noorden. Geweldig verwend op het cruiseschip, nu afkicken haha mijn eigen eten maken, in plaats van gewoon 3 x per dag aanschuiven in 1 van de 9 restaurants aan boord.
Het was mijn droom om met zo'n mega schip door de fjorden te varen. Het was nog mooier dan vooraf gedacht. Genoten.

Van de week ga ik jullie avonturen bij lezen. Fijne dag allemaal

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:22

Blijf nog maar even op je roze vakantiewolk hoor Janouk!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:32

Biancacoo, je andere hond :D
Ze gaat Questa heten. Dat is deze op zijn italiaans. Kan nog leuk worden als we daar weer zijn :+

Welkom terug Janouk, idd geniet lekker na.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:22

Haha ja Belker...is ons neurotje..onze andere hond Aiya, die is btje anders dan de rest.... :+
Leuke naam Questa :j
Janouk op roze wolk. Fantastisch.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:47

Bianca: anders is ook leuk!!!!
Belker: mooie naam.
Janouk: op roze wolk. Heerlijk nagenieten.
Assie wacht op koelkast. Hopelijk nu aangekomen.

Vanmorgen sollicitatiegesprek gehad. Weet niet of het wat wordt. Stond met 15 minuten alweer buiten. Nu kennen we elkaar wel, dus dat scheelt natuurlijk en op veel antwoorden kreeg ik reactie dat dat ook hun visie is. Nou ja, afwachten maar weer. Vanmiddag eerst nog naar werkschool gegaan voor 2 10-minutengesprekken en daarna naar school van zoonlief voor zijn 10 minuten gesprek. Hij heeft weer een mooi rapport. Ik was de laatste dus nog lekker zitten kletsen met zijn juf.
Dierenarts is ook weer geweest voor Fabels, been is nog steeds dik. Moeten wel weer aan het werk met haar. Zoonlief heeft de afgelopen dagen injecties gegeven (ik durf dat niet, maar hij wil dierenarts worden, dus eerst met manlief en daarna gewoon zelf gespoten. Zooooo knap van hem). Morgen mag hij de laatste injectie zetten. Dan is het hopelijk weer goed. Kampioenschappen komen eraan en hij mag met Fabels toch mee doen, via het verenigingskampioenschap, dus dan moet ze natuurlijk wel weer goed zijn.

Nou, ik ga eten klaar maken en dan straks nog even Fabels longeren en de wei uitmesten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:02

Nog even spannend dan Tine, misschien was het gesprek gewoon een formaliteit? Ook nog even spannend met Fabels hoop dat het snel afzakt allemaal. En wat leuk dat het mennen zo goed gaat nu met Samoerai *\o/*

Questa is een mooie naam <3 en nu kan ze lekker mee het nieuwe huis in *\o/* ben je nu aan het verhuizen?

Janouk weer op de thuisbasis, wat een geweldige ervaring zo'n cruise!

Vandaag met kinderen van vriendin die geen oppas had naar dierentuin geweest, ben nu soort van gesloopt maar was wel erg leuk. Veel gezien wat ik nog niet eerder had gezien, zijn paar nieuwe verblijven. Zijn van die kinderen die naast het tijgerverblijf de vijver zien met karpers en dat dan veel wonderlijker vinden dan een tijger :))

Met Fred gaat het idd erg goed. Hij is mooi down to earth maar ook gevoelig, niet lomp maar meer een gentlemen. En hij kan gigantisch stappen, wat ik erg fijn vind heb er zo'n hekel aan een paard vooruit te moeten duwen in stap.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:17

Er zijn nog een paar gesprekken en ze willen eigenlijk ook nog een proefles zien. Maar wanneer dat dan nog zou moeten. Volgende week is laatste schoolweek, op mijn school zijn we wel door de lesstof heen eigenlijk. Maar goed, ik laat het maar over me heen komen.

Dierenarts vond wel dat Sam inderdaad nogal lomp met zichzelf omging. Met het vliegen wegjagen raakt ze zichzelf nog wel eens hahah. Nou filmpje van een van de proeven gisteren. Best wel trots op, als je bedenkt dat ze in de afgelopen 2 jaar alleen maar de laatste maanden wat voor de wagen loopt. Nooit meer dan 2x per week en meestal maar 1x per week.

https://youtu.be/IRmC4r3lLIQ

Let ook even op mijn super groom!! Trots op

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:20

Gem gefeliciteerd

Assie wacht op koelkast, is hij er al?

Ips troeft instructeur af, (altijd een lekker gevoel :D )

Tine mag een klasse hoger (mooi filmpje) Heeft een goede groom die ook durft te prikken.

Belker krijgt direct na verhuizing een hondenkind erbij.

VHU sterkte met familie :(:) en fijn dat het met Fred en Cathey goed gaat .

Janouk is op cruise verwend en moet nu weer zelf koken.

jaaa die kersenjam, mijn gasten krijgen altijd een potje als welkoms geschenk. jam uit eigen tuin.
De oogst was minder dan normaal maar gelukkig genoeg, alleen dit jaar geen stalletje aan de weg dus geen subsidie voor het hooi. Ook de appels word niks, er is maar een boom waar een beetje aan zit dus goed voor de lijn weinig appeltaart :+ duidelijk een koud voorjaar tijdens de bloei helaas.
Vandaag een beetje rustig aan gedaan had een beetje moeie voeten van het staan en balanceren op de ladder de laatste dagen. Morgen weer les met de shetten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:34

Nou ja, op 1 hindernis van de zes. En hij had beste dressuur van de dag (Ok ik de derde dressuur van de dag),beste vh enkelspan paard. En hij rijd Z FEI proef hihi. Dus ik moet nog ff verder oefenen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:18

Vind dat gedoe met zo'n proefles altijd zo'n gezeur... ze kunnen referenties vragen toch? En zo'n klas reageert toch altijd ander met een proefles is toch altijd wat gekunsteld vind ik dan hoor... Doe het ook altijd maar als het perse moet, gaat ook altijd goed, maar het is beslist niet mijn liefhebberij zeg maar :7

We hadden vrijkaartjes gekregen voor een speciale filmavond in 'ons' filmhuis dus vanavond met manlief heerlijk avondje gehad incl wat hapjes en drankjes :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 06:51

Proefles vind ik persoonlijk ook niet handig. Dan zie je toch niet echt hoe en wat, je komt binnenvallen, moet les geven en gaat weer. Je kent geen namen, het gaat gestresst en inderdaad gekunsteld.

Vannacht eindelijk sinds..... (heel lang) weer eens lekker geslapen. Is ook wel nodig, want de komende 1,5 week heb ik het echt ongelooflijk druk. Veel vergaderen (vanmiddag ook mijn vrije dag kwijt, hele dag op school), extra trainen van zoonlief ivm kampioenschappen, allerlei dingen nog voorbereiden voor juffendag. O ja, en dan ook nog meerdere musicalvoorstellingen waar ik heen moet, afscheid van een collega. Pffff

Maar goed, been van Fabels was gisteravond dan toch eindelijk dun en vanmorgen nog steeds.

Nou, ik ga snel naar school van zoonlief om te brigadieren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:18

Sterkte met alle drukte Tine en wat fijn dat het been van Fabels dun blijft!

Hier vandaag osteo bij Cathey. Rug/lendenen zijn enorm verbeterd *\o/* dus dat is super. Weer aandacht voor schouders/tongbeen/atlas/draaier en kaak. Apart, rechterkaak zit nu goed los, linkerkaak muurvast. Waren we eerder nog niet achter gekomen want toen zat alles vast -O- maar nu dus alleen links. Bespiering kaak is ook ongelijk in massa en 'strakheid'. Dus vervolgstap nu eerst paardentandarts erbij en dan weer verder. Tandarts is in januari geweest maar goed, toch dat eerst weer afvinken en wie weet zit er nu iets wat er eerder niet zat. Hoe dan ook dat moeten we wel uitsluiten. Schouders weer gedry-needled. En na behandeling waren ze al weer veel losser en soepeler dan ze tot nu toe ooit geweest zijn.
Erg blij mee *\o/*

Fred aan de longe genomen en jaja, hij heeft gegaloppeerd *\o/* paar keer aanspringen en weer terug links- en rechtsom, na paar keer snapte hij mijn commando en deed het ook vanuit een normale draf. Dus helemaal toppie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:00

Ik werd net gebeld op de terugweg (van een zeer zinloze dag, moest op het werk zijn ivm zorgoverdracht, maar mijn duopartner was aldoor met andere dingen bezig. Het werk dat ik heb gedaan had ik in half uurtje nog wel kunnen doen ipv hele middag op school zucht..... tijdmanagement in onderwijs is echt wel verbeterpuntje), herkende het nummer, maar kan niet opnemen in de auto. Dus thuis teruggebeld. Dacht dat ze me zouden afwijzen omdat andere kandidaat beter zou zijn. Maar ik ben aangenomen!!!! *\o/* *\o/* *\o/* En ze hebben ook nog extra uren voor me (waarschijnlijk meer dan ik wil, maar had heel slechte telefoonverbinding, dus niet alles was duidelijk). Maar in ieder geval donderdag en vrijdagmorgen en misschien dinsdag en woensdag ook. Volgende week maandag kennismaken met de kinderen en ouders.

Proefles hoefde niet. Ik ben daar meerdere keren geweest, waarbij de eigen docent dan nog de klas weer inliep (bij groep 3/4, groep 5 en groep 7) en blijkbaar heb ik heel goede indruk gemaakt ;-).

Zo en dan nu maar weer verder met volle programma van vandaag. Zoonlief naar gitaarles en in die tijd boodschappen halen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:03

Gefeliciteerd tine!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:45

Dat is fijn Tine, weet je waar je aan toe bent. Beetje ritme in het leven zal ook vast rust geven.

VHU heeft Catey lekker laten behandelen.

Hier van de week vraag op fb gezet of iemand mij kan helpen met de paarden. Tot nu 3 reacties waar ik verder mee wil.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:03

Ips stug door oefenen eens lukt het :+ .

VHU lekker osteo bij Cathey weer wat uit gepuzzeld :j

Tine Gefeliciteerd met baan *\%/* *\o/* en fijn dat Fabels weer opknapt met been.

Hier een fijne les gehad met shetten en vanmiddag een ontspannen rondje gereden met maflinger. /3