[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:16

Ben ik ook weer even. Trouwen leuk !! Heb ik al weer bijna 3 jaar geleden gedaan.
Had een paarse jurk :D

Tine succes op wedstrijd !! Ook leuke foto gezien van zoon en pony.

VHU lekker op vakantie.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Pony's trainen stallen mesten enz. Mijn nieuwe
wagen komt rond eind mei dus spannend !!! Zoektocht naar bruin tuig gaat ook door.
Heb nu contact met iemand die lessing verkoopt in nederland.

Afgelopen dinsdag nog vaardigheid en marathon geoefend was leuk en volgende week leuke
oefenwedstrijd op oosterland.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:58

@Ips: wat leuk, geniet er maar lekker van, maandag!

@tine: heel veel succes en plezier!

@Biancao: :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:07

Zo...dochter van mijn zus is nu weer weg, en nu nog logeren bij oma en opa..ze heeft wel even time-out nodig van thuis, en is erg blij om bij ons te zijn, ze vond het supergezellig, daar doe je het wel voor.
vandaag weer even ge-airbrushed, portret van 2 husky's en leuke omgeving/achtergrond eromheen, is best gaar geworden, leuk om te doen ook.

Tine, wat een supermooie foto van je zoon en de pony door de waterbak !

Het waait flink zeg..ik denk dat ik nog even met de hondjes naar het bos toe ga, even wandelen met ze.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:37

Net terug van de marathon, dag 1 en de hoefsmid (er lag 1 voorijzer niet meer helemaal vast. Voordat ik morgen in de problemen kom...)

Wat een heerlijke dag om wedstrijd te hebben, aangename temperatuur, lekker windje erbij (alleen wel jammer dat die af en toe nogal wat zand meebrengt ;) ).

Ik had in de dressuur 65,5% en in de vh 1 bal. In de dressuur stond ik 1e, vh 2e en totaal tot nu toe 1e. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Nu heb ik niet de illusie dat ik die stand kan volhouden, maar het is toch wel heel leuk zo even. Parcours lijkt goed, dus ben heel benieuwd hoe we het morgen gaan doen. We gaan voor de korte lijnen. Eens kijken of we dat ook kunnen. En, ook nav gesprek met jury, besloten de volgende wedstrijd klasse 3 te gaan starten. Rembrand verveelt zich namelijk echt super enorm in de dressuurproef. :D (Niet zo heel raar, is alleen maar arbeidsstap en arbeidsdraf. Echt eindeloos saai. :o )

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:13

Tine super ik zag het net op hoefnet. Enne pas je op met de korte lijnen. Je kan
beter eerst proberen meer snelheid te maken. Succes morgen!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:38

Maisie schreef:
Tine super ik zag het net op hoefnet. Enne pas je op met de korte lijnen. Je kan
beter eerst proberen meer snelheid te maken. Succes morgen!!

Klopt, maar ik maakte wel heeeeel lange lijnen hahaha

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:48

tine *\o/* top gedaan
en wat een woei buiten.......ik ging met de lege trailer op pad en met een volle terug gekomen.....sulky oxer is gearriveerd *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:27

_/-\o_ *\o/* tine

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:16

Tine, wauw wat knap !! goed zeg. *\o/* *\o/* heel veel succes en veel plezier morgen ! :j

HT weer een oxer, is ook super voor je paardje !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:00

supergoed tine! :oo

Biancacoo lekker uitgewaaid met de hondjes? :)

@happytime; geniet van de oxer! :)

Ik heb vandaag na 't werk vooral gevloekt op m'n oxer :\ Morgen hopelijk verder in elkaar zetten, stevig.. En dan meteen Dids ervoor en met vriendje op pad :)

En hopen dat ik me beter voel. Heel de dag alweer grieperig en keelpijn :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 07:45

Aks...gevloekt op je oxer....balen zeg..t'ging zo goed !
hopelijk krijgen jullie hem vandaag goed in elkaar, en niet ziek worden he ?!!

yep..lekker gewandeld gisteren, en vanmorgen vroeg was het hier maar 3 graden..dus heb ik nog even gestept met 3 hondjes..heeeeerlijk !!! we hebben alle 4 genoten !!

Vhu heeft zich prima vermaakt op vakantie las ik op fb, superpaard die Olly..geweldig dat je nu gewoon lekker genieten kunt !! hoe is het eigenlijk verder met olly...en d'r buikje..niet verder gegroeid ?

fijne dag allemaal vandaag, geniet van de zon. *\o/*

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:29

Goedemorgen allemaal. Kruip even onder mijn steen vandaan. Wel bijgelezen maar niet gereageerd vanwege enorm tijdgebrek. (probeert 20 verjaardagen in 2 weken te stoppen)
Lees over trouwen, leuk, en vakanties die erg geslaagd zijn, wedstrijden die goed gaan en leuke ervaringen op de Bixiedag, ben ik ook geweest met zoontje om te kijken en hij vond het helemaal leuk. Sulky Oxers waarbij de 1 blij is en de ander vloekt...
Heerlijk weer dus iedereen druk aan het mennen. Mooie kontenfoto's.

Hier wat minder paardennieuws. Paard van man helaas kreupel. Dikke kogel. Hij heeft ons "menpaard" maar weer eens meegenomen naar springles. Ze deed het super. Was zo enthousiast dat bij het galopperen naar de hindernis ze haar voorbenen haast langs haar oren haalt hi hi. Manlief merkte trouwens al goed verschil met rijden. Ze is veel voorwaartser en rechter nu ze voor de wagen loopt. Betekent dus dat ik goed bezig ben. Is ook wel eens fijn om te horen.

Zo paard even inspannen voor een lekker ritje en dan weer op naar een verjaardag... Veel plezier allemaal vandaag!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:40

oef annemie, balen dat paard zo kreupel is. Hopelijk gauw beter!

Hier aan het klaarmaken voor een fijn zomers ritje :) Hopelijk gaat 't allemaal fijn :)
Wel 1 groot baal-punt.. Er ligt een wildrooster op de route..
snap dat echt niet.. Nu moet ik 2 kilometer langs een hartstikke drukke provinciale weg (80km toegestaan, maar gaat veel harder). Als dat rooster er niet lag kon ik daar mooi een parallelstraatje in waardoor ik van de drukke weg af was..

Roostertje is ook maar 30 cm breed.. sukkels.. Zo'n ree kan veel verder springen :')

*edit*
Nog 's kijken levert de conclusie op dat het haast een paddenrooster moet zijn... Staan ook paddennetten langs.
Paddenrooster moet te rijden zijn.. Dan toch maar 's kijken :)) *google mapst lekker verder* zit tegelijk varkensstallen te zoeken :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:26

Hi there!

Deze foto vat paardtechnisch gezien onze vakantie wel samen... (de facebookers hadden hem al gezien)
Afbeelding
Ollie heeft zich de hele week zo super gehouden :D . Het is wel een wonderbaarlijke pony want ze doet echt altijd net alsof ze iets al veel vaker heeft gedaan, zo ook nu weer. Heuvel op, heuvel af, zandverstuiving in, uit, met groep mee of niet, alles even vrolijk en tegelijkertijd zo betrouwbaar.
Lot uit de loterij die pony <3

En buiten de poown was het ook een hele gezellige, relaxte, leuke week. Heerlijk.

Ben benieuwd hoe het is gegaan Tine *\o/* Biancocoo nog heerlijk gemushed met de honden (het was inderdaad nog flink koud in de ochtenden :brr: maar voor jullie heerlijk) fijn dat je nichtje bij je kon logeren :(:) Annemie heeft tientallen verjaardagen... en paardje doet het ook volgens manlief goed, kijk dat hoor je graag natuurlijk ... Ipsilonka stapt het huwelijksbootje in, heel, heel veel plezier maandag en later in de week met het feest, mijn jurk was overigens ook kort en rood/roze/oranje achtig :# oftewel partydress :+ gelukkig was het erg mooi weer... Aks in gevecht met oxer (had je hem uit elkaar gehaald? ff gemist.... ik heb hem toen in elkaar laten bezorgen, geen idee hoe zoiets weer in elkaar moet :o? ) volgens mij is dat het roostertje waar ik altijd gewoon overheen ging met Bente en Snuit (daar bij de pannenkoeken in de buurt?) dacht dat het een afwaterings-roostertje was dus nooit gedacht dat je daar niet overheen mocht of kon :o .... en HT weer trotse bezitter van een oxer +:)+ Avaluna met de bixie dag en zeer enthousiaste poown, geweldig!

Nou geloof dat ik weer zo'n beetje bij ben? Anders Y;(

Nu de zooi weer opruimen :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:08

Tine heeft het wel goed gedaan geloof ik. Alles gewoon uitgereden dus denk dat ze wel tevreden is.

VHU lekkere vakantie gehad fijn hoor met zo'n brave pown !!!

Annemie balen kreupel paard!

Hier ook genoten. Eerst rondje met ferro en robijn in tandem gedaan. Het was meer slalommen want er waren zo veel auto's wandelaars en fietsers in de polder. Maar ze deden het weer super braaf. Daarna even koffiepauze gehouden en toen robin nog ingespannen. Die was ook weer braaf. Nog een klein stukje langs de weg kwamen we een bakfiets tegen dat was wel even spannend maar hij ging er zo langs.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:18

He wat leuk Maisie weer tandem, en Robin ook weer op het rechte pad :)

@Biancocoo de uiers zijn niet voller geworden en varieren wat afhankelijk van 't gras... (hoop dat het gewoon bij haar hoort := ) .... af te meten aan hoe makkelijk ze de enorme heuvels op en neer liep en door 't klapzand deze week denk ik dat er niets in zit :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:47

Even heel kort, want ben helemaal stuk.

Heel erg genoten, heel veel geleerd en het ging weer veel beter dan de vorige keer. Weet nu ook wat je moet doen als je de verkeerde poort neemt :D . Eerst hadden ze me uitgesloten, omdat ik mijn fout niet hersteld zou hebben, maar dat had ik wel. Ben in de marathon 6e geworden (van de 9, dus niet eens laatste geworden, jajaj) en uiteindelijk ook 6e met 163 strafpunten, dus net geen winstpunt.

Nog grappig detail. De dierenarts was mijn paardendierenarts, die Rembrand destijds ook heeft behandeld.

Sorry, maar heb het nog erg druk met voorbereidingen voor de wedstrijd van 11 mei die ik organiseer en ga donderdag ook nog naar Leek met de pony, dus zal komende dagen weinig hier zijn.

Zal wel proberen bij te blijven met lezen.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:26

Ons uitzicht van vanochtend. Best lastig zelf foto maken.
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:01

Goedeavond.

Wij zijn ook weer heelhuids terug uit bronneger.
Dressuur en vaardigheid ging niet helemaal naar wens. Marathon ging wel goed. Hier en daar een beetje omgereden en een miscommunicatie tussen en Harry en mij.
Des ondanks toch nog 169 punten dus wel nog 3 winstpunten.

Donderdag hebben we show met het 4 span in grootegast en zaterdag mag ik weer met moeders in de baan.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:48

Lanouska en Tine beiden tevreden na de wedstrijd. Fijn hoor! *\o/*
VHU; wat een heerlijke vakantie moet dat zijn geweest. <3
Aks hoe is het gegaan met het rooster?
Maisie weer in tandem, top! +:)+

Paard van manlief liep vandaag al niet meer kreupel, lees ging bokkend en steigerend door de wei..... :n (niet echt handig, maar geeft wel aan dat hij er weinig pijn aan heeft) Zijn 2x daags aan het koelen. Kogel is nog wel dik dus nog een weekje op rust in ieder geval.
Vanochtend heerlijke rit gehad. Paard is echt een dieseltje. Na 40 minuten liep ze echt ontzettend fijn en kaarsrecht voor de wagen. heerlijk nageeflijk en mooi de hand volgend. Topper! *\o/*

Heb wel een vraagje; ik ben op zoek naar en singelbontje omdat ze iets een plekje heeft aan haar elleboog. Zit namelijk precies de gesp van de singel. Heb het schoftje al verder naar achteren liggen maar blijkbaar nog niet afdoende. Wie heeft er ervaringen mee en welke maat moet ik dan hebben? 100 cm lijkt mij voldoende?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:16

@lanouska en tine; ik vind jullie toppers met die wedstrijden! :D Ik zou knettergek worden van de stress...
@VHU; :oo mooie foto! :) En fijn paard (ik zie jouw updates nooit op facebook :oo altijd pas als er iemand anders op heeft gereageerd... :\ )
en wbt oxer, ja hij is al zowat helemaal uit elkaar geweest, haha :))
ze hadden de voorstokken van 't lamoen omgewisseld. Linkse zat rechts zegmaar (dus de stophaak prikte in paard/tuig..
Toen ik die wilde losdraaien kwam ik een doorgedraaide inbusbout tegen. Die kreeg ik dus niet meer goed vast, dus nu nieuwe bouten in :)
(en de lamoen-aan-kar-bevestigings-bouten losgehad en omgedraaid ivm tikken zweng tegen uiteinde, de bank en leuning losgehad voor verwijderen plastic, bankje naar achter geschoven voor 't evenwicht :)) )

Ritje vandaag ging heerlijk! :) Ik was wel best gespannen. Maar Dids deed 't super! :) Lekker uurtje op terras gezeten. Dat vond dids spannend :oo hij stond vastgebonden en wij zaten 15 meter verder (met zicht op pony) hoop gedoe :)
Daarna terug ingespannen. Net voor ik op de wagen stap 2 politiemotoren met sirene en zwaailampen op 5 meter langs. En toen ik net zat een ziekenwagen met toeters en bellen.. := toppaard :)

Op de terugweg alleen wééér dat lamoen los.. Nog 1x en ik laat er gewoon een grote bout doorheen zetten, dat 't dan maar nooit meer beweegt *boos* :))

Ritje van 12,5 km gedaan vandaag :) Op 't dooie gemakje, gemiddelde van 6 km/h :) Apetrots, ook op mezelf, haha :)
Daarna lekker gebbq't hier thuis. :9

Nu eens kijken of ik morgen naar school moet.. := iedereen roept hier dat 't 2 weken vakantie is?..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:43

Aks-die doordraai-inbusbouten had ik dus ook vandaag....ik moest van grootste stand naar kleinste stand,bij mij draaide ze allebei door, gelukkig nog 2 precies dezelfde maat moeren gevonden
Daarna ff beetje dressuurwerk gedaan met een dwarse sun,die wilde mee de wei op met de andere ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:48

hier zijn die bouten al omgedoopt tot rasecht hakkietakkie materiaal... :\
Ga op korte termijn alle bouten etc maar vervangen... :=

Blijft bij jou 't lamoen wel zitten? Bij mij blijft dat dus ook steeds loskomen.. En dan gaat 't dus draaien.. Hebb je na een goeie kuil je linkse lamoenstok op z'n kop zitten.. gaat je kar heel stom van doen :\ ^)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:22

Wij noemen dat 'gamma'prutjes mijn vader kneep gammatangen meteen stuk,schroeven naar zijn grootje enz
Maar geen vervelende draaiende onderdelen,wel een vervelende sun...of een vervelende ht die alles meteen perfect wil....ja ja de spiegel ff voorhouden he :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:39

Tine super en wat leuk dat de DA de DA was die Rembrandt ook in andere tijden heeft meegemaakt! De zwarte parels 3 wp's zo zeg! Lekkere foto Annemie!

Vwb het lamoen van de Oxer, ik had dat dus ook, dat hij af en toe losging, maar heb er maar 3x mee gereden al met al geloof ik. Dacht dat het aan mij lag (ben nooit zo handig) en had ook al bedacht dat als het weer zou gebeuren ik het gewoon vast zou laten lassen (met de gedachte als ik ooit weer iets anders ervoor heb waarbij het anders moet kan het ook zo weer los).
Maar had Crazymel dat toen ook niet met haar Oxer toen Diddle ervoor stond Aks?
Bij mijn tweewieler zijn het gewoon twee hele dikke bouten die ik aandraai en dan zit dat lamoen muurvast.... geen beweging in te krijgen.

Nou ik moet echt naar bed morgen zoonlief naar logeren brengen en zelf weer aan het werk :7