[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:53

jeetje naaltje, klote van je rug.
hopenlijk kan de osteo iets voor je betekenen.

ik heb een schoftonderlegger van neopreen.
heerlijk ding!

Tallechie, mooi dat je vannacht lekker hebt geslapen (en daan ook)

Tine, leuk dat thabor naar de hengstenkeuring gaat.
Kun je hem niet door iemand anders keuringsklaar laten maken/trainen?
en dan daar ook door laten voorbrengen?
lijkt mij, als je weinig ervaring ermee hebt, wel handig.

VHU, lijkt me heel stoer om je eigen pony in een 4 span zo hard te zien gaan.
hihi ik krijg er nu al kippenvel van! kan me voorstellen dat je je dan een trotse 'mamma' voelt.

Ziet er goed uit naaltje!

en voor de rest....sorry

Ik wil sowieso mijn excuses (weer) aanbieden voor dat ik zo weinig hier reager/ben de laatste tijd.
heb geen idee waar het door komt.
ik probeer het wel iedere keer, maar soms schiet het er dus gewoon bij in.
en als ik er dan weer eens ben moet ik echt heel veel pagina's bijlezen en meestal pak ik dan dus de laatste 3 pagina's o.i.d.
zodat ik toch op iemand reageer.
hoop dat dat niet erg is.... want anders voel ik me zo bezwaard als ik hier ook af en toe mijn eigen verhaal vertel.

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:59

Zo vanavond met Mazzeltje naar dierenarts geweest was weer kassa grrrr.

Gompie zal om de 3 a 4 weken prednison injectie moeten krijgen, vanavond gelijk even overlegd en dat ga ik zelf spuiten. Ga nog 1 keer erheen om het samen te doen en dan krijg ik gewoon een paar spuiten mee naar huis. Scheelt veel geld!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:30

scheelt toch iedere keer consultkosten ingrid...maar idd DA is altijd kassa..
VHU snuit doet het echt goed in 4-span, hij is echt een topper !
Ivystoeter.....je hoeft je niet te verontschuldigen....iedereen hier kan het niet bijhouden !!! gaat te snel hoor, het is gewoon leuk als je af en toe meeschrijft, zodat we weten wat je meemaakt...is toch prima !
ik kan het ook niet bijbenen....en velen met ons denk ik zo !!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:40

Ik hou het ook niet altijd bij.
Talechie beterschap voor je zus en sterkte voor jou met 2 ukkies in huis.
VHU stoere snuit zeg lijkt me wel gaaf, mijn doel is een heel eigen vierspan, maar dan ze hard gaan gaaaaaf.
Tine ik heb wel een bakje maar dat zal 20 bij 15 zijn en dat is echt te klein om te mennen, wel super fijn om te longeren en dubbele lijnen en sleepwerk met de jonkies.
Vandaag chicko en billy samen gehad in tweespan, was een week geleden chicko was mega heet dus ik ga denk ik mijn trainingsschema uitbreiden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:42

Tine kan jij of E mij zaterdag dan ook voorlezen mocht mijn nichtje bij mij komen. Mijn ouders gaan gewoon mee, maar dan hebben we dus de kleine van mijn zus er bij. Daan blijft gewoon thuis. Maar mocht de kleine een fles moeten heb ik een andere voorlezer nodig.

Duikt in de administratie....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:50

@IT tuurlijk niet, vind het altijd leuk om over jouw poows & belevenissen te lezen hoor :j
@Tallechie sterkte met je zus pffff en dan met zo'n kleintje thuis, dat is niet niets.
@Bettepet wat stoer zeg Z debuut 8-)
@Ingrid.... DA is niet fijn
@Ollie :(:)

Denk er toch over Bente ook te gaan scheren, dekenmodel en dan wel nog dun dekentje op hoor, 150 grs of zoiets, want ze is onder haar (nu nog 0-grs) deken best mooi dun in het haar. Maar haar hals/borst wordt echt heel nat met mennen. Ze blijft dan toch erg lang nat, weet niet of ik dat nu zo'n succes vind. Morgen maar eens even testen of het lukt met 't apparaat, ben benieuwd :=

HEbben degenen die zowel rijden als mennen dat ook, dat je paard met mennen veel natter is dan met rijden? Bente zweet met rijden eigenlijk vrij weinig, maar met mennen is ze altijd behoorlijk bezweet. Volgens instructeur komt dat gewoon doordat ze met mennen toch altijd die wagen achter zich aan moeten trekken, of ze nu hard werken of niet. En volgens hem heeft ze een enorme goede conditie, ligt dat zweten daar dus echt niet aan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:58

Tallechie: we zouden je toch al voorlezen, als dat zo nodig mocht zijn. Dat geldt voor alle wedstrijden hoor, als we kunnen helpen, doen we dat.
Beroerd met je zus zeg. Heel veel sterkte allemaal. Ik hoop wel dat jij het allemaal nog trekt, want je had het al vreselijk druk.

VHU: ik zit hier ook al te twijfelen of we Thabor ook maar moeten scheren. Hij droogt voor geen meter na het werk. Maar ja, het is nu natuurlijk ook idioot warm.

Heb vanmorgen trouwens op Thabor gereden. Ik vond het wel erg spannend. Thabor was superbraaf. Bij het opstijgen (met bodyprotector, ben ik niet zo handig mee) raakte ik vol zijn billen, maar hij bleef keurig stilstaan. Heb alleen gestapt, maar hij was echt heel fijn. Draf durfde ik niet. Niet omdat Thabor verkeerd aanvoelde, maar ik was zo vreselijk bang om weer te vallen. Ben zo ellendig terecht gekomen laatste keer. En nu dan alleen thuis, moest er niet aan denken wat er dan allemaal kon gebeuren. Dus maar gewoon blijven stappen, wat wijken geoefend enzo. Toen moest ik weer afstijgen. Ik weet nu dus wel waarom die bodyprotector er nog zo nieuw en ongebruikt uitziet. Wat een onding. Zat me echt in het zadel af te vragen hoe ik er toch vanaf moest komen. Maar goed, uiteindelijk wel gelukt, en weer bleef Thabor (al die tijd dat ik zat te hannesen) keurig stilstaan. Terwijl hij bij man in instructrice aan de wandel ging. Was wel heel braaf van hem.

Ik zie wel aan de protector van mijn zoon, die niet zonder mag rijden, dat hij nu de vorm van het lichaam gaat aannemen, dan zal het ook wel beter zitten. Maar goed, ik zal er hoe dan ook toch aan moeten wennen, want als ik straks naar springles ga, moet ik hem van mezelf toch ook echt aan. Bij de dressuur weet ik het nog niet hoor. Moet eigenlijk ook gewoon, blijft toch een jong paard en ik ben niet zo jong meer....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:02

:wave:

ingrid, sterkte met de poezels...

naaltje en ollie, heel veel sterkte... :(:)

leuke foto's ook trouwens zag ik voorbij komen!

tine, fijn dat thabor braaf was!

vhu, ja wat blijven ze, lang nat met dit weer he...
temp is ook zo hoog...

ik ben echt blij dat we hebben geschoren!
vandaag voor 't eerst weer ritje duin + strand geweest, ze was erg druk en had erg veel haast... :+
zelfs geschoren dus flink had, had niet willen weten hoe de stand van zaken was geweest als ze nog dat pak haar had gehad... :=

Fifi zweet sowieso snel en veel, maar met mennen zijn ze inderdaad wel vaak natter dan onder het zadel...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:05

Fijn dat je er weer even opgezeten hebt Tine, knap gedaan!
Heeft Thabor nu ook een deken op of loopt hij nog zonder? Ik heb Bente onder een 0-grams. Maar heb, met mijn verkooptopic centjes :o , net een fijne 150 grs gekocht en die kan er dan mooi op als het weer normale november temperaturen worden :+

Haha die Spook zo druk met mennen *\o/* gek dier. 'Goed' om te horen dat ze bij jou met mennen ook meer zweten dan onder het zadel. Maar wat je zegt het is ook echt wel warm.

Bodyprotector heb er ook aan gedacht toen ik met Bente begon met in te rijden. Maar kan me er toch niet toe zetten zo'n ding aan te trekken. Vind het wel verstandig van je dat je het wel doet. En ik vond die van jouw man, op dat springfilmpje met Thabor, er niet oncomfortabel uitzien. Maar is het niet warm en plakkerig? Wat voor soort heb je?
Janouk, jij hebt toch ook een bodyprotector, wat voor een heb jij en wat is jouw ervaring met rijden?
Iemand anders nog ervaringen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:13

Ja ik heb gereden met bodyprotector, ik zeg neem er een van racesafe, dat is er zo een met blokjes, zit echt niet vervelend! Ik heb eerst zo'n stijve plank gehad en daarbij is het heel belangrijk dat ze goed op maat zijn. Te kort geeft te weinig bescherming maar te lang belemmert je in het zadel.
Zo'n racesafe zat echt goed hoor, had er geen moeite mee. Ja natuurlijk is het warmer dan zonder maar ja beter te warm dan weer 2 maanden ziekenhuis haha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:19

tine ja dat ging om de 12e. Dan is Daan mee. Maar zoals het nu lijkt is zaterdag Ismay mee.
Het is even afwachten wanneer mijn zus naar huis mag. Ja mijn zwager kan het moeilijk combineren. Hij heeft ook eigen bedrijf en kan dus ook niet alles direct neer leggen. Hij heeft vrijdag belangrijke afspraken staan die hij liever niet af zegt en het is natuurlijk ook fijn dat hij zo even naar het ziekenhuis kan en niet elke keer de kleine mee hoeft te nemen. Anders zit hij ook met slapen. Ben vrijdag toch vrij. Maar morgen hoor ik meer.

Veale is met mennen ook bezweter dan ohz maar ik zet hem met mennen ook wat meer aan het werk

tine dan moet je wel even kijken als je hem mag scheren ivm de keuring. Bij sommige stamboeken mag dat niet en dat zou zonde zijn als hij daarop afgekeurd wordt.
En wil je laten weten wanneer het is, misschien komen we dan wel kijken. Mijn vader is enorm fan van groningers.

Wij willen in de marathons misschien ook bp gaan dragen, afhankelijk wat veale gaat doen aankomend seizoen. Met alwyn durf ik het wel zonder aan.

Duikt wederom in de administratie en de notulen.

Tine de druk is wel een beetje van de ketel, omdat ik mijn examen gehad heb, ik heb het wel druk, maar ik laat mijn zwager niet in de problemen komen, dan help ik graag. En ik heb Daan toch, dan kan die van haar er ook wel bij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:21

vhu nee onder 't zadel... :+
mennen kan hier helaas niet in de duinen en op strand...

ik heb ook nog geen bp, is misschien wel eens verstandig, maar ik weet eigenlijk niet of ik me er al toe zou kunnen zetten om 'm aan te trekken...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:26

hee ik dacht al, ik heb iets gemist. Maar tallechie had nog geedit; jeetje sterkte met je zus!

ik zit intussen statistiek te stampen tussen de dufheid van de pijnstillers door :') gewéldig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:30

OK ik dacht dat je met de wagen op pad was geweest. Waarom ik dat dan denk, geen idee :o?

Wil met Bente het bos in maar moet eerlijk zeggen dat ik dan zo lekker aan het dressuren ben met haar (als ik onder het zadel rij) dat ik daar zo enorm van kan genieten :7 En dan ben ik weer het bos niet ingeweest :+

Naaltje sterkte met de statistiek, ook zo enorm mijn vak hahaha not dus.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:33

ik ging juist naar buiten omdat Fifi zich meestal juist zo druk maakt in de bak... :+
maar dat deed ze nu buiten ook... :+ :+

wel lekker zeg, dat bente het dressuren zo fij oppakt! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:43

Galop nog niet hoor :))

In stap en draf kan ze nu al echt heel fijn gaan. Maar als ik meer dan 2 dagen achter elkaar onder het zadel rij, of ohz/longeren/ohz/ohz dat trekt ze niet (wordt ze erg bokkerig / springerig van := ). Ze vindt voor de wagen lopen ontzettend leuk om te doen en ze heeft dat ook echt nodig. Ze mag van mij voor de wagen ook altijd paar rondjes echt lekker gaan (in draf dan), koppie erop, die benen gaan dan ongelovelijk de lucht in, vindt ze heerlijk (en het is ook leuk hoor zo'n vrolijk paard voor de wagen).

Maar als galop wat meer bevestigd is vraag ik een startkaart aan en gaan we gewoon lekker wedstrijdjes doen. Heb er nu al zin in!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:46

stoer VHU! :)

over bodyprotector; ik denk dat ik me gruwelijk beperkt zou voelen in mijn beweging.. Ik word al agressief van zo'n motorrijders nierband die ik nu dus om heb ivm m'n rug en dat ik anders gewoon niet beweeg := maar zogauw ik op 't paard klauter moet dat ding af, vreselijk :=

nog altijd in de covarianties en standaarddeviaties.. echt.. bah..

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:52

Citaat:
nog altijd in de covarianties en standaarddeviaties.. echt.. bah

Haha weet niet eens wat dat is.. moet ik me nu blond voelen? :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:55

eefielover schreef:
Citaat:
nog altijd in de covarianties en standaarddeviaties.. echt.. bah

Haha weet niet eens wat dat is.. moet ik me nu blond voelen? :+

nee want je mist er geen zíer aan...

ik heb er alleen morgen tentamen over. En geloof me, dan voel je je alleen maar blonder :') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:56

Nee hoor totaal niet wees vooral blij dat je niet weet wat het is :7
Eigenlijk is statistiek heel leuk, als je ermee werkt, dus als je een onderzoek hebt ontworpen en je je resultaten analyseert. Maar als je dat nog niet doet is het vooral erg saai en nietszeggend.
ik heb drie keer gedaan over mijn statistiek I op de uni >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:59

Ik rijd af en toe met bodyprotector maar ik vind het niet vervelend zitten. Heb een oude van een stalgenootje gekregen, eigenlijk net iets te klein, maar zit prima.

Tine heeft dapper op Thabor gereden. Super dat hij stil bleef staan.

Naaltje zit lekker in de statistiek.

VHU heeft van haar verkooptopicje een deken gekocht. Ik scheer nooit. Gwin heeft geen dikke vacht en zweet weinig. Ik stap liever wat langer uit na het rijden.

Tallechie zus in ziekenhuis! Hoop dat het allemaal meevalt!

IT je hoeft je excuses niet aan te bieden dat je geen tijd hebt!!! Gewoon gezellig meekletsen wanneer je tijd hebt :D

Vergadering van de vereniging overleefd :D

Morgen heeft het revalidatie-team overleg over mij. Morgenmiddag naar de revalidatie-arts en dan hoor ik wat het plan verder is. Waarschijnlijk nog 12 weken doorgaan.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:00

pfffoe.. gelukkig maar, haha.. Hoef ik daar niet wakker van te liggen.. oliebol, weer dom.. haha }:0

Maar eh.. succes ermee Naaltje!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:00

Toen ik de statistiek eenmaal snapte op de uni vond ik het een heel leuk vak, hihi

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:02

Frensie schreef:
Toen ik de statistiek eenmaal snapte op de uni vond ik het een heel leuk vak, hihi

ik geloof je echt meteen

is volgens mij net zoals scheikunde, als je het begrijpt vlam je er keihard doorheen
maar ik vind het niet leuk (daar begint het al fout te gaan)
zie het nut er niet van in (heel fout)
en ik ben er daardoor nu niet zo sterk in....

^)
ik geef lekker de wazigheid door de diclofenac de schuld :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:03

Weet iemand een leuke titel voor een verslag van de buurtcommissie