Avond allemaal. Hier is het al een uurtje aan het donderen en daarjuist hadden we ene regenbui van 10 minuten. Snuit is aangekomen. Na de nodige vertraging van VHU (file) is Snuit aangekomen. Enkele minuten uitrusten en dan hop de groep in. Er werd een beetje rond gerend, geschreeuwt en gedreigd. Sasha beschermde Petra heel erg. Snuit mocht niet ind e buurt komen. En toen gingen de hoofdjes naar beneden voor het lekkere gras. Maaike is niet lang kunnen blijven. En toen ze goed en wel weg was, Mocht Sasha niet meer bij Petra komen. Ik vermoed dat er een nieuwe baas op de weide komt.
Heb ze na een paar uurtjes maar uit elkaar gehaald omdat Snuit niet gewoon is om op het groene gras te staan en op de kleine afgegraasde weitjes durf ik ze nog niet samen te zetten. De komende dagen gaan ze telkens samen enkele uurtjes de grote wei op.
Maaike, bedankt voor het mogen leasen van Snuit en ik hoop dat je de weg naar huis goed gevonden hebt en dat je nog op tijd de rest hebt kunnen regelen.
Nouvel
Geplaatst: 22-04-11 17:05
dat klinkt goed van Mastro!
snuit verhuisd, spannend hoor, veel plezier met snuitje!
regen???? we weten hier bijna niet meer wat dat is...
Ik ben vanmiddag even flink aan de gang gegaan op stal, heb Fifi 'r box helemaal uitgesopt met Dettol, dus die is weer even aardig schoon en fris!
inderdaad regen. 10 minuten maar. Nog net niet genoeg om al het stof van de auto te spoelen. Fijn te lezen dat Fifi het goed maakt. Veel succes voor de wedstrijdmenners. En veel succes met Mastro.
actief nouvel je ging vandaag ook naar fifi toe toch?
Regen hier ook en die donder... zie je wel, dat is de reden dat dids zo liep te kijken en zo vreselijk alert was Vanavond even langs m'n ouders, morgen verdampen op 't werk
Nouvel
Geplaatst: 22-04-11 18:26
hier alleen warm, nog steeds geen regen, en we kunnen nu best even een buitje gebruiken!
morgen gaan we weer naar haar toe, dus nog 1 dagje wachten en dan kan ze de knuffels weer in ontvangst nemen!
Biancacoo
Geplaatst: 22-04-11 19:46
Geen tijd om bij te lezen .......sorry... Druk met de wedstrijd van morgen, Succes voor diegene die gaan rijden bij ons of op een andere wedstrijd !! Het hele terrein staat er klaar voor, op een paar kleine dingetjes na dan, dus kom maar op !!!
fijne paasdagen iedereen, en nouvel dikke knuffels voor Fifi !!!
Nouvel
Geplaatst: 22-04-11 19:50
thanx!
en iedereen heel veel succes toegewenst en verder een fijn paaweekend!
happytime
Geplaatst: 22-04-11 19:50
willen jullie de regen ff hierheen sturen??? heb het hard nodig(wei gezaaid vorige maand en die heeft erge dorst) gisteren ging het hard op het strand met de zon...nu roodborstjes ponys half uurtje de wei op gedaan,kunnen ze langzaam wennen nouvel: fijn weer wat te horen van fifi,ga je kijken als het verband eraf gaat? voor iedereen een vrolijk pasen
Nouvel
Geplaatst: 22-04-11 19:53
hier 2 spetters en weer droog, jammer, een buitje is wel welkom!
nee, daar kan ik niet bij kijken, want je bent gebonden aan bezoektijden helaas...
Fifi krijgt het nog druk met alle knuffels in ontvangst nemen hihi
Tallechie, hoe gaat het met dribbel?
Ben net een half uurtje thuis van m'n werk. wat een gekkenhuis! het leek wel alsof het morgen kerst is zo druk! mensen waren massaal boodschappen aan het doen en véél ook niet normaal meer! we waren ook nog sigaretten aan het vullen etc. en de sigaretten waren onderhand niet aan te slepen! bepaalde soorten zijn ook gewoon uitverkocht. iedereen dacht denk ik dat we morgen dicht zijn, maar we zijn gewoon open.
tine10
Geplaatst: 22-04-11 20:16
Hier ook alleen maar zweetdruppels.
Vanmorgen les gehad met Rembrand, ging heel fijn. Nu hopen dat hij morgen ook zo loopt. Daarna erg druk geweest met heel erg vies tuig en dit kar. Volgens mij is het nu wel weer toonbaar. Weer met de geiten naar de zomerwei gegaan. Ging erg goed, dus ben de aangrenzende paardenwei gaan uitmesten. Vonden ze allemaal goed. Toen maar stroom op lint gezet en naar huis gegaan. En ze staan er nog!!! Hoe lang houdt zo'n accu dat trouwens vol? Iemand een idee?
Vandaag is paardentandarts ook nog geweest voor Thabor. Die bleek flinke haken te hebben, maar dat was niet de oorzaak van de dikke wang. Wat wel.... geen idee. Hoefsmid ook nog, want Amerigo was een ijzer kwijt.
Net nog even trailer laden geoefend, met echte trailer, maar dat is duidelijk erg anders. Ging dus niet zo goed. Kan voorlopig nog niet alleen op padl.
Zit nu uitgeteld op de bank. Ben echt af en zie nog steeds op tegen morgen. Ik leg de lat voor mezelf denk ik gewoon te hoog
Moet zo nog even met de honden lopen. De Leonberger heeft vanmiddag in een stinksloot gelegen, dus laat hem zo even in de vaart zwemmen, is ie wel weer nat, maar stinkt ie niet meer.
Hier ook geen regen. Denk dat ik een goede keus heb gemaakt voor morgen, hoe moeilijk ik het ook vind. Ik ga morgenvroeg wel even naar veale. Buurvrouw gaat mee.
Tine ik stuur je even een pb. Had een heel verhaal getypt maar werd iets te persoonlijk
It wat lief dat je daar naar vraagt. Gaat super met hem. Zal eerdaags wel even weer een foto plaatsen. Wij kunnen zien dat hij afvalt, hij beweegt meer en is super lief. Vanavond blafte hij naar de voerzak, blijkbaar had hij nog honger. Heb hem dus vanavond iets meer gegeven.
Geef fifi maar 1 een keer een hele grote knuffel. Je moet zelf ook nog even met haar knuffelen
Wedstrijdgangers succes en bianca succes met de organisatie
VanHuisUit
Geplaatst: 22-04-11 21:48
Net heel verhaal getypt...springt poes op mijn toetsenbord ... start laptop opnieuw op dus
Wat een dag vandaag, alles is gelukt moet alleen nog auto inpakken, maar jeetje zeg, wat een vertragingen echt overal: Bij trailer ophalen bij verhuurder kon de trailer eerst niet van zijn plaats, want er was die dag ervoor een kabel kapot gegaan, was gegraafd/gegraven, sorry het is laat , trailer stond daar precies achter Vervolgens file op rondweg Rotterdam Snuit opgehaald, flink gepoetst, rij weg, wil snelweg op...file Na enig doorrijden, voor, tijdens en na Antwerpen echt allemaal file Klopt de routebeschrijving ook nog niet (ANWB), het is ondertussen 32 graden Snuit blijft kalm, ik blijf ook maar kalm en B485 ook, uiteindelijk is ze me tegemoet gereden en komen we eindelijk, eindelijk na 3 uur rijden aan Snuit gaat met een hele mooie dame (die die nu dus heeft ingepikt begrijp ik) en een oudere dominante shetlander (die nu baalt) het land in...zo dat vond hij erg leuk! Hij heeft een prachtig plekje en ik hoop dat B485 de komende twee maanden met Snuit gaat matchen. Zo niet... komt hij weer terug en hoop ik dus dat zij er niet 3 uur over doen....
Maar toen keerde het tij, want ik besloot helemaal binnendoor terug te rijden, vrijwel geen file en binnen 1 1/2 uur terug in Rijsbergen Daar aangekomen was Riette al bezig met poetsen van de wagen dus dat was zo klaar Toen ging het regen, zeg maar gieten, zeg maar windhoos zo echt niet te zuinig, hoorde op een gegeven moment een soort vrachtwagen geluid langs de stal gaan...de paarden gingen hinniken en werden onrustig, best eng...bleek later toen de regen opgehouden was dat alle stoelen die buiten stonden helemaal weg waren gewaaid (tegen de bomenrand aan), paar flinke takken eraf enz. echt bizar.... maar wel lekker buitje dus Terwijl het regende Rizanta ingevlochten, ze stond heerlijk te gapen Wagen op aanhangertje gezet, wagen alvast naar plek vlakbij wedstrijdterrein gereden zodat we die er morgen zo op kunnen halen En nu ben ik eindelijk weer thuis
@Nouvel zo fijn dat het steeds weer ietsje beter gaat met Fief. Kan ze nu wel liggen trouwens of zoiets? Lijkt me dat ze dan zo moe moet worden van het staan, met die pijn
Wedstrijdterrein bekeken....vind het allemaal wel erg krap...dus we gaan morgen weer veel leren
Maisie
Geplaatst: 22-04-11 22:03
Zo VHU pittig dagje. Balen al die files he. Trouwens je rijd tegen mn zusje morgen
Hier staat ook alles klaar. Geen regen gezien tot nu toe. Zou wel een buitje mogen doen. Het was echt bloedje heet vandaag. Wel lekker ge bbq t.
Nouvel
Geplaatst: 22-04-11 22:05
vhu, wat een dag zeg, en dat met die warmte... gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen... heel veel succes morgen, spannend hoor!
of ze kan liggen... ik durf het niet te zeggen... ze heeft een hele ruime box dus ze heeft wel de mogelijkheid om te liggen, maar ik ben bang dat ze teveel pijn heeft om te gaan liggen... ze wil ook nog nauwelijks lopen en gaan liggen en weer gaan staan is dan toch ook een hele actie... als ik volgende keer iemand zie als we er zijn zal ik het eens vragen, ik ben zelf ook wel benieuwd!
VanHuisUit
Geplaatst: 22-04-11 22:16
Ja ik vroeg me dat zo af lijkt me dat ze dan zo moe wordt. Zal op zich wel niets aan te doen zijn behalve pijnstilling.
@Maisie, ik zag inderdaad een paard met de naam Peter Pan, dacht al dat dat dan van jouw zus was. Nou ik ben geen partij hoor, vind het inrijterrein echt heel krap en denk dat ik maar los moet rijden in de 1e proef of zoiets Vond de ringen ook klein, maar denk dat ze 30x60 zijn? Heb natuurlijk geoefend in die enorme ring van Peter, 40x100 ga gewoon maar heel rustig aan doen... maar weet niet of dat lukt
Zo ga nog even tuig in de auto leggen etc en dan naar bed, morgen vroeg op
Nouvel
Geplaatst: 22-04-11 22:18
nee dat zal ze zelf op een gegeven moment weer moeten gaan doen denk ik... misschien dat ze het ook wel doet hoor, maar aan mestvlekken kan ik het niet zien, de mest wordt er volgens mij ieder uur uitgehaald, die stal is zo brandschoon! pijnstilling krijgt ze, dus de rest zal ze inderdaad zelf moet doen en bepalen...
echt spannend joh morgen, veel succes! 30x60 is prima te doen hoor!
b485
Geplaatst: 22-04-11 22:22
En bij deze een ITP topic van Snuit zen kennismaking
We hebben ondertussen ook al samen een beetje "gewerkt". Ik wou zijn halstertje terug aan doen zodat hij nog een uurtje de wei op kon (voorlopig enkel met halster) maar hij had er weinig zin in. Hebben dus een beetje grondwerk gedaan en na een kleine 10minuten viel zijn frank (zijn kwartje) en bleef hij netjes staan. Ik had natuurlijk ook een snoepje kunnen nemen, maar dat vermijdt ik liever.
Maaike top dat je geen file gehad hebt in het terugrijden. Ik vreesde al in jou plaats dat je niet al je werk zou gedaan krijgen.
VanHuisUit
Geplaatst: 22-04-11 22:28
Super gedaan Babs, grondwerk is hij erg gevoelig voor Kon hem ook een keer niet te pakken krijgen, stuurde ik hem weg, paar keer gedaan, nooit meer last.