avond bekend niet teruggelezen, geen zin, geen puf, te druk, en nog meer smoesjes, wel over dazen gezien, nog niks gezien hierootjes. Vorig jaar vijf doodgemept denk
En dan horzel, ik dacht dat het deze was / is, zo'n echt groot beest http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenhorzel en die verschilt dus van de daas of paardenvlieg of hoe je het maar noemt omdat hij geen bloed zuigt maar zijn eitjes dropt, de griezel.
Klopt dat met jouw encyclopedie Akshay Ik had dus last van regendazen nou die naam zal wel kloppen als je deze zomer bekijkt hahaha.
Overigens bij Van Rijs nog staan kwijlen bij een Zilco tuig, wat is dat toch mooi materiaal en zo heerlijk licht
@VHU; Daas is diptera (2 vleugelig) dan de Paardevliegen (jaja, da's dus serieus een orde ) Tabanidae en dan heb ik 15 soorten staan En dan gok ik dat je met je regendaas aardig goed zit ''vleugels in rust als een dakje boven het lichaam gevouwen'' en dat doen ze ook. d'r heet zelfs zo'n daas ''anthrax anthrax
Horzels steken inderdaad niet, maar die verwarring maken veel mensen (wat ik ook niet kan laten te corrigeren )
*gaat verder met leren en hopen dat het flink gaat onweren omdat het móet afkoelen!*
van mij mogen ze allemaal bij de orde der platte horen
tine10
Geplaatst: 04-07-12 20:08
regendaas is het ding waar we vooral veel last van hebben. Maar het blijven allemaal ondingen en het nut ervan...
Nou, tuin is weer gemaaid, plantjes hebben water, dus ik ga even bij de paarden kijken of alles goed is en de winterwei een stukje afzetten, zodat als ik ze voor mijn eigen gemak even bij huis heb staan, niet door het heel hoge gras heen moet om uit te mesten (drollen zijn ook haast niet meer te vinden dan).
Akshay
Geplaatst: 04-07-12 20:09
bicci schreef:
platte insecten? da's een kenmerk van kakkerlakken
Ik ga al ik ga al
bicci
Geplaatst: 04-07-12 20:14
Akshay schreef:
bicci schreef:
platte insecten? da's een kenmerk van kakkerlakken
Net rondje bos gedaan met manlief en hondjes. Mini rondje natuurlijk vanwege Beer. Lopen manlief en ik even niet op te letten... ligt Bubbles in de plomp... STINKEN!! Gelukkig hebben we Beer aan de lijn anders had hij er ook in gelegen. Bos is op loopafstand van huis, dus ik ben met Zhazha en Beer in de auto naar huis gegaan en manlief lopend met Bubbles, thuis eerst maar afgespoeld.
maffe honden, zo net in paddock hooi gelegd, water gevuld, poep geschept, even pauze zo paardjes naar paddock brengen. Pfff drup drup op voorhoofd. Maar nog steeds geen steekbeest gezien
biancaaatje
Geplaatst: 04-07-12 20:28
net even ingelogd op digid gebeuren, kinderopvangtoeslag stil gezet vanaf half augustus, hopen dat ze dat op tijd verwerken, anders straks teveel gekregen en terugbetalen, zit ik ook niet op te wachten tuurlijk
biancaaatje
Geplaatst: 04-07-12 20:29
o, ja heb ik zoveel hoofdstukken voor gewerkt, is er storing bij de mailbox. Pfff morgen weer alles mailen. Daarna moet ik nog vijf hoofdstukken en ben ik klaar ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg voor de bevalling
VanHuisUit
Geplaatst: 04-07-12 20:49
Anders gewoon de foto's van 't beebje ook als hoofdstuk zien Ik wilde schrijven foto's van de bevalling maar persoonlijk had ik daar toen totaal geen behoefte aan
Maisie
Geplaatst: 04-07-12 20:57
grrr ik wou gaan rijden maar de buien waren het er niet mee eens. Hagelkannonen gingen ook al af.
En het regent nu nog steeds.
@VHU ben ook heel blij met mn zilco !!!
Ben vandaag weer tante geworden. Vriendin van mn broertje heeft een dochter gekregen. Myrthe. Ga morgen denk ik even kijken.
biancaaatje
Geplaatst: 04-07-12 21:00
proficiat
hier nog droog, maar benauwd zat voor buien, verder kan niet rijden, ilona staat pas weekje zonder ijzers, nog niet genoeg eelt onder haar voeten. Loopt op vlakke stukken op steen al beter, maar ongelijke stenen stukken au au. Dus tja, geen hobbeltijd, wilde longeren, maar veelste warm besloot ik, misschien morgen straks gewoon lekkere douche en wasje draaien.