Janouk gefeliciteerd nog Tine sterkte Ips lekker op wedstrijd geweest Gem de keuring is bijna toch, spannend! Marga gefeliciteerd met je wp-ten
Hier druk maar dat is niks nieuws. Gaan het vrijdag toch proberen met Mr Brown op de keuring. De wond is niet weg maar het gaat wel de goede kant op. Voor de zekerheid even contact gehad met de kwpn inspecteur. Maar die zegt gewoon gaan. Dus dat doen we dan. Vandaag dacht hij dat hij springpaard was denk ik. Sprong zo over de betonnen waterbak in het land. Weer een schram erbij. Kluns
tine10
Geplaatst: 03-07-17 20:53
O jee, ik krijg nu beelden van Mr Brown in een dwangbuis tot de keuring. Wat een portret.
Denk dat het best mee valt hoor. Hij was echt voorbeeldig bij de hoefsmid en ook met het opscheren. Gewoon hengsten gedrag. Nee dit word later een grote jongen van over de 1.70m
Baudyh Ik ben het met Gem eens, maar hij heeft een lekker kontje.
Belker heeft een zoet paardje fijn dat je genoten hebt.
tine10
Geplaatst: 04-07-17 06:01
Goedemorgen Hij zou ook niets voor mij zijn hoor, ik vind 1.70 echt veel te groot (tegenwoordig wordt steeds groter gefokt, hoeft niet zo voor mij), maar ik vind hem er geweldig uitzien. Marga wat goed en Belker, leuk is dat he?! Gem gaat met vriendinnen naar hippiade en heeft een schoon en opgeruimd huis. Klinkt heerlijk Sterkte met gezondheid
Hier weer overvolle dag, maar moet ergens toch dingen schrappen, want moet echt even slapen tussen de middag. Zoooooooooooooooo moe.
Gem
Geplaatst: 04-07-17 06:15
Schoon en opgeruimd huis naar mijn maatstaven hè? Als ik lees hoeveel jij poetst, dan kan het nog steeds niet aan jouw huis in onpoetste staat tippen . Maar zelfs de grote kledingkast uitgezocht. Vier vuilniszakken kleding kwam er uit
tine10
Geplaatst: 04-07-17 06:39
Nou, daar kan je je in vergissen hoor. Bovendien met 3 grote honden (waarvan 1 het erg leuk vindt om in de drinkbak buiten te gaan staan en dan naar binnen wandelt) en 2 katten elders wordt het snel weer vies.
Bah, Fabels heeft toch weer een dik been. Dus straks da maar weer bellen. Vorige week had ze paar wondjes aan been. Eerst was het slechts beetje dik en liep niet kreupel, maar nu zie je duidelijk dat het dik is. Daar gaat mijn slaaptijd......
Ik vind 1.70 ook te groot hoor, daarom gaat Mr Brown ook echt verkocht worden. Gaat een dressuur prikker vast blij van worden
Biancacoo
Geplaatst: 04-07-17 12:48
Knapperd die mr brown. Keuringen met veulens...ik vond het altijd hilarisch ... je kent het wel...tamtadamtadamtadam...ontsnapt veulen door de hele ring aan het paraderen....en een merrie die stil moet blijven staan en in paniek om haar veulen blijft schreeuwen... handen vol aan..ik hoop dat de keuring van mr.brown beter gaat dan mijn laatste met veulen en merrie.. Was wel altijd erg leuk om te doen.veel succes alvast .
VanHuisUit
Geplaatst: 04-07-17 19:55
Heb dat idd ook paar keer meegemaakt met fokker van een van mijn vorige paarden. Dan deden we de veulens en merries netjes maken en mee als 'achterloper' zeg maar (met de zweep) en om het veulentje op te vangen als het door de baan ging. Erg leuk om te doen. En vaak idd behoorlijke toestanden
Dat is balen Tine... Hoe is het met de andere honden? En trekt Patrick het een beetje?
Fred heeft van die streepjes bij zijn neus, beetje kapotterig, komt van regen & contact met lange gras & dan zon erop, is het gewoon kapot. Ook bij zijn ogen, tranerig, heb wel netje om gedaan maar het is toch wat tranerig en geirriteerd maar goed in de gaten houden. Cathey heeft gelukkig totaal geen gevoelige neus of wat dan ook.
Biancacoo
Geplaatst: 05-07-17 12:12
Vhu..Vamor had ook altijd neus kapot en vieze ogen..waardeloos. had later zo'n neusflapje aan zn halster dan bleef zn neus mooi heel en verbrande niet meer. Vanmorgen laatste keer speurles..was weer super !! Hondje is er echt goed in.
Bijna vakantie
tine10
Geplaatst: 05-07-17 16:14
Hier ook alle witte neuzen vroeger kapot. Ze dragen hier nu een vliegenmasker met neusflap en dat werkt prima. Rembrand had eerder echt de vellen erbij hangen, ondanks insmeren met zonnebrand. Amerigo heeft hem in de winter bij zonnig weer ook op, anders ontstoken ogen.
De andere honden gaan hier goed. Themba is nog net zo dwaas als altijd. Lika is wel rustig, maar niet helemaal inzichzelf gekeerd gelukkig. Patrick gaat gelukkig ook al beter. Maar het blijft natuurlijk een droevig iets. Gelukkig zag hij zelf ook wel (door melanoom) dat er geen keuze was.
Ik heb nooit keuringen gedaan, dan 1 keer met Thabor naar de hengstenkeuring. Dus kan er niets van zeggen, maar vind het wel mooi gezicht die huppelende veulens. Maar lijkt me erg stressvol voor de eigenaar of het beest niet zal ontsnappen
Vandaag eerst gewerkt, daarna nog vergadering. En toen ik daaruit kwam stond er berichtje op mijn telefoon. Had oproep gemist, dus terug gebeld. ....... Maandag op sollicitatiegesprek bij een school hier vlakbij, waar ik al meerdere keren heb ingevallen. Spannend!!!! Eerst gesprek met directrice, die ik wel ken, want zij geeft nu nog op de vrijdagmiddag les aan zoonlief. Ik had nooit verwacht dat ik uitgenodigd zou worden, ben er zo lang uit geweest. (is voor 1 jaar invalwerk in groep 3/4 op donderdag en vrijdagmorgen) Dus allemaal heel hard duimen maandag
Nu moed aan het verzamelen om uit te mesten. Het stikt hier van de dazen, ondanks een dazenval en 4 emmers met dazenlijm
Belker fantastisch !! Wat een leuke dag en geweldig goed van Savannah !!
VanHuisUit
Geplaatst: 05-07-17 20:15
Belker dat is genieten! @Tine ik duim voor je zou fijn zijn weet je jaarlang waar je aan toe bent, toppie! Nou 1.70 vind ik ook echt groot hoor... ligt soms nog beetje aan hoe ze zich gedragen maar Cathey is 1.66 en dat vind ik eigenlijk al te groot. Fred is plm 1.55 / 1.58 zoiets ergens er tussenin denk ik. Dat vind ik een prima maatje. Kan ik gewoon op zonder opstapje en het past ook overal goed 'in' (van trailer tot box e.d.).
Vandaag trailertraining gedaan met trailer. Ging al beter dan vorige keer met Cathey. Doel was voetjes op de laadklep. En dat is gelukt. En ze bleef gewoon relaxed, ging niet op 'uit'. Fred ook ff gedaan natuurlijk maar die liep er 2x gewoon heel braaf op, lekker slobbertje in de trailer eten en dan er weer uit. Erg fijn zo'n nuchter type Zeker ook omdat je op een gegeven moment ook wat aan jezelf gaat twijfelen met al dat gedoe
Spannend Tine. Zou fijn zijn. Een jaar lang werk dicht in de buurt. Fijn dat de anderen niet te veel van slag zijn.
VHU, super. Lekker rustig doorgaan. Dan komt het wel.
Lekker dat het speuren goed gaat. Speuren, zwemmen, je bent fanatiek met de honden. Doe je dit allemaal met je sledehonden?
VanHuisUit
Geplaatst: 05-07-17 21:21
Heb er wel goed gevoel bij Hadden jullie Sav nu al voor de wagen gehad zelf of niet? Ben 't ff kwijt Ben al blij als ik 2x per dag flink met de honden wandel, als ik dat red
Morgen laatste schooldag daarna vakantie
Is Mr Brown de enige die op de keuring gaat Baudyh of komen er nog meer keuringen dan voor de andere veulens?