[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:47

:n Neeeee je mag ze houden :j :+

Ik zag van het weekend ook een hele enge grote :oo maar even heel vlot doorgereden :=

Jenkins

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:48

Ik ga het iig in de gaten houden, tot nu toe vond ik het met zijn 2en voorop best stevig. Zelfs toen Sil eergister een flinke bok gaf en we daarna even racend door de bak gingen had ik niet het idee dat we gingen omkiepen. Maar mocht ik nou ik snelheids tempo door de bak vliegen en krappe bochten maken dan hebben jullie gelijk en is het beter als er iemand achterop staat voor de balans. (nou zie ik Sil al niet vliegend de bak door gaan.. slome slak)

VHU, vorig jaar had ik een paar onderlinge wedstrijdjes gedaan die inderdaad best goed gingen. Helaas tot nu toe door gebrek aan goede wagen en bak erg weinig kunnen mennen en hebben we ook geen vervoer. Daarom mij voor dit jaar uitgeschreven bij de vereniging.
Was laatst foto's maken van dressuur wedstrijd en dan kriebelt het toch wel.

Ik heb hier nog niet echt dazen gezien, wel ineens veel vliegen. Sil een vliegennetje aan zijn halster gemaakt. verder nog bloot :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:24

owowow heb ik net een "nieuwe" wagen.. staat deze te koop voor niet veel
http://www.bokt.nl/markt/ad/55131/te-ko ... eatiewagen
Dan denk ik, deze kopen en hopen dat ik mijn andere wagen nog redelijk kan verkopen? Of gewoon eens tevreden zijn met wat ik heb :P (al lijkt deze kar mij veiliger, aangezien het echt merk is en die van mij zelfbouw...)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:13

Goedemorgen!!

Dat is een mooi wagentje Jenkins, tja, ik zou niet weten wat je zou moeten doen.
Aks hier helaas dus ook dazen, geen idee of het er meer of minder zijn dan vorig jaar, ze zijn iig later in het jaar.

Puppyles met Beer ging goed gisteren! We hadden een soort 'introductieles' met 2 andere puppy's. Die pups waren 9 weken en Beer is al 15 weken, dus we hebben wel een flinke voorsprong. Maar dat geeft niks, Beer vond het helemaal geweldig. Ik kwam met Zhazha en later met Bubbles ook bij deze hondenschool en ze wisten nog wie ik was, erg leuk is dat!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:30

Goedemorgen

Bianca: wordt inderdaad kuil hier. Anders kan ik het weggooien.

Hier ook flink wat dazen helaas, maar ja, veel sloten in de buurt. En dat ze later zijn komt door het koude weer dat we eerst hadden.

Ik ga de paarden naar huis halen. Blijf dat een lastige klus vinden

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:35

Goedemorgen!

Wow Jenkins, dat zou een mooi wagentje zijn :D

Frensie, lekker aan de pupycursus met Beer.....heb je straks ook een elastische hond := luisterd die ook als elastiek ;)

Tine suc6 met de paarden halen...

Wij hebben hier gelukkig weinig dazen, maar als er 1 zit slaat die ook gelijk toe! Gelijk een bult ter grote van een ei -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:49

Goedemorgen,
Jenkins..vhu had zo'n wagentje volgens mij....??
lijkt mij een fijn wagentje, staat ook op shettenforum te koop....ook dat hij voor weinig weg mag.
Beer die het goed doet op puppycursus.
tine paarden halen..
gisteren toch nog notulen gemaakt en verzonden..weg is weg..
nu vanmorgen werken...maar verder is er niemand op kantoor....errug rustig dus...
raar weer hier...beetje broeierig...wat moet dat worden vanmiddag.... %)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:54

Goedemorgen!

@Jenkins kan me niet voorstellen dat een Dutch die goed is verkocht wordt voor 500,- Euro... Ze kosten nieuw iets van 1800,- wat trouwens niet duur is maar het zijn kwalitatief ook niet echt fijne wagens, met alle respect voor als iemand hem heeft maar even in de range van wat koop je voor je geld. Mijn vorige ponywagen was een Dutch en die van Sander_Lotte is er ook een. Ik vind ze niet stevig genoeg om lekker mee door het bos te gaan, toen ik dat een paar keer had gedaan met mijn wagen en dan niet eens op flink tempo want dat durfde ik toen nog niet, waren de lagers en remmen stuk. Reparatie van 450,- Euro, lekker. Bij S_L is het lamoen doormidden gegaan. Ik vind de lamoenbevestiging ook niet stevig en je pony loopt erg voor de wagen uit. Dat geeft een instabiel gevoel / heb je minder dat je direct kan sturen. Daarbij lag hij niet lekker stabiel achter de pony's, hobbelde heel erg vooral in de bochten, en ik vond hem snel roesten :x Het ziet er wel mooi uit, absoluut mee eens, en als je ze nieuw koopt kun je er zelf veel aan regelen door goed weg te zetten en goed onderhoud te doen, zodat je alles zelf in de hand hebt, maar denk denk dat een goed geconstrueerde zelfmaak wagen wellicht gewoon steviger en veiliger is.

Zou zo naar stal.... maar moet even programma omgooien want groom heeft net afgezegd (om begrijpelijke redenen hoor). Dus even kijken wat ik wil / ga doen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:57

Hmm balen VHU, ik moet naar school om 13:00.. anders had ik me wel aangeboden als groom..
Kijk je wel uit iig ivm onweersvoorspelling?
Hier is het namelijk heel raar weer al...'t is bewolkt, maar gruwelijk benauwd en bah..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:34

Dat is wel een voordeel van wonen in een open polder met veel wind (Schiphol is hier ook gebouwd vanwege de vele wind). Hier nog nooit een daas gezien. :D Wespen/bijen ook maar minimaal.
Ze waaien hier uit hun hempie. haha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:46

hier ook nog weinig dazen gelukkig. Hoogdmaskers nog niet nodig gehad. Ferro staat wel ingepakt en wil voor de andere ook vliegendekens kopen. En van die maskers met zo'n neusvlap. Weet iemand die nog ergens te koop toevallig?

Dutch wagen zou mijn keus ook niet zijn. Zijn toch wat minder stevig en absoluut niet geschikt voor een marathon.

Vanavond Robin weer voor de wagen en hopelijk foto's !!! Gisteren les met Robijn hij was een beetje stout dus wel een paar tikken gehad. Gelukkig wel goed kunnen afsluiten!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:09

VHU bedankt voor je info. De kleur van de wagen staat me ook niet echt aan (dat is persoonlijk). Maar ik dacht dat het wel redelijk goede wagens waren en vond inderdaad 500 euro ook een koopje. Zou dan ook denken dat er iets mis is.

Maisie, leuk dat Robin weer voor de wagen gaat! Ben benieuwd naar foto's :)

Frensie, leuk puppy les!! paar jaar terug had ik ook een hondje en daar wou ik ook mee naar puppy training, helaas bleek dat ik op de dag van de training angina (keelontsteking) te hebben dus ging dat niet door.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:55

Sluit me even aan bij de samenvattingen.

Hoofdmaskers heb ik hier op ivm zonnebrand (naast factor 50 die ik er iedere zonnige dag op smeer)

Vanmorgen springles gehad op Thabor, ging best aardig, al zeg ik het zelf.
Daarvoor met Rembrand gemend. Amerigo krijgt helaas een vrije dag, heb er geen tijd voor.

En er zijn 16 balen gedraaid van het hooi. *\o/* En ze zijn ook al geseald.

Nu snel boodschappen halen, naar muziekles, naar de accountant en dan hopelijk de tuin nog maaien voor de regen komt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:26

jenkins: ik wilde eerst ook een dutch-wagen,maar door de verhalen(is ook een toppic over de dutch) ben ik ervan terug gekomen.
ik spaar nu maar door tot ik de geschikte wagen voorbij zie komen.....(marathon of concourswagen)
maisie: ben benieuwd naar je robin-voor-de-wagen-fotos! :j
iedereen een fijne zonnige dag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:45

En daar zijn we weer :D Hier in Rotterdam is het best wel lekker, wel warmig maar nog lekker briesje maar bij stal....tjonge wat was het benauwd zeg.... :7 en de prikbeesten waren nu wel degelijk, ze prikten vooral mij, dwars door mijn spijkerbroek en t-shirt met lange mouwen (expres lange mouwen aangedaan tegen prikkers, maar hielp dus weinig) heb echt een paar hele grote dikke plekken -O-
Maar mennen met de nieuwe wagen ging heel goed! De wagen staat haar mooi en rolt echt superlicht achter haar aan. Ik heb het idee dat door de losse bomen en de manier waarop de strengen worden bevestigd (via een staaldraad die doorkan draaien onder de wagen) er een ander soort druk op haar borst komt. Ik heb voor het eerst dat ik Bente heb zo'n 3 kwartier met druk kunnen rijden zonder gespring bij een krappe wending of bij overgangen. Maar kan ook van het weer gekomen zijn natuurlijk :P alhoewel ze daar erg weinig last van heeft, ze zweette wel als een otter maar was goed voorwaarts. Kon alleen nauwelijk stappen toen ze eenmaal zweette want dan zaten er direct prikkers overal en dan ben ik toch wel een scheitluis want als ze dan gaat zwiepen met haar staart of schudden met haar hoofd ben ik niet zo'n held, erg he. Vond / vind ik altijd al eng hoor, ook met Rizanta en andere paarden :o

Moet nu naar feestje van school aan de Kralingse Plas.... voordat het hier straks ook onweer wordt....
Ga even mee met samenvattingen, solly Y;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:32

@vhu; prikkers als in dazen of prikkers als in muggen?
Heb die dazen bij ons gisteren wel nog een memo gestuurd dat ze weer richting de pannehoef mochten :+ ;)

Net terug van school, insectenles :')
Nu nog maar ff flink leren.. Morgen om 10:30 is d-time... Als ik het niet gehaald heb hoor ik dat voor 14:00 want dan moet ik vrijdag om 12u opnieuw

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:45

Aks: oei, spannend!!!
VHU: dat met die staaldraad klinkt erg fijn. Zou denk ik best het verschil voor Bente kunnen zijn, de druk blijft dan toch constanter, lijkt me tenminste, heb het zelf niet zo.
En die dazen zijn gewoon ook erg vervelend. En met dat zweetweer zijn ze er extra. Had vanmorgen 2x druppend paard aan het werk, nou, dan zwermen ze echt rond.

Heb vanmiddag alle klussen kunnen doen die op de lijst stonden. Nog wat spullen voor de vakantie gekocht (kurketrekken, blikopener en nog wat zooi. Normaal pak ik die uit de la, maar dat vindt de oppas die in huis komt, vast niet fijn :D )

Nu snel eten, zoon naar bed en buiten in de tuin aan de slag. Denk dat pony het met die hitte niet zo erg vindt, om niet te hoeven werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:54

Prikkers in de vorm van van die gemene paardenvliegen, geen dazen (niet met die groen vleugels) maar die grijze prikvliegen. Ook geen muggen. Dus ze hebben je booschap begrepen.

Jij ook druppende paarden Tine, wat kunnen ze toch zweten he als ze voor de wagen staan. Bente zweet onder het zadel vrijwel niet maar voor de wagen moet ze altijd echt werken blijkbaar / kost het haar meer inspanning. Ik kende die draad-constructies niet maar denk dat het inderdaad uitmaakt, ze had met de andere constructie heel vaak dat het ging horten en stoten dus dat ze niet gelijkmatig bleef trekken, dan rolt de wagen er niet mooi strak achteraan, misschien ook omdat ze nogal hoog opgeeft in draf, maar nu voelde het eindelijk als het hoort te voelen, gewoon dat die wagen zo lekker strak erachteraan rolt.

Nou mijn strengen zijn ingekort terwijl ik stond te wachten, had Han mooi afgeleverd bij het schoolfeestje en ben zelf asociaal verder gegaan :o maar ja anders komt het er pas zaterdag weer van dat ik naar de tuigenmaker kan rijden en dan maakt hij het nooit direct want daar heeft hij dan geen tijd voor. Dus we zijn nu weer helemaal 'klaar' om lekker kilometers te maken met de wagen. Ben er erg blij mee :) en was wel super van tuigenmaker (Van Rijs in Zevenhuizen) want ik had zoiets van anders koop ik een set extra strengen in de tijd dat hij die andere inkort en er gaten in doet (vaak als je wat brengt ben je het wel een week kwijt en ik wil gewoon mennen, plus dat een extra setje ook niet verkeerd is) maar hij vond dat zonde van mijn geld (aardig he, 't is wel zijn omzet maar ja ik kom er natuurlijk wel vrij regelmatig :+ ) en deed het direct, top service _/-\o_

Wat is het warm zeg }:0 Moet nog iets verzinnen met eten....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:09

dazen, pffffffff
hier vandaag met hobbelen ook verschillende plat geslagen, rot krengen!

en dan ga ik al niet het bos in etc, maar blijf ind e bebouwde kom, en dan nog he....
grmblll

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:16

@VHU; die grijze.. die als je ze niet doodslaat nog 100x terugkomen. Die vallen bij mij onder de noemer daas ;)
En in mijn Tirion insectenbijbel die ik al een week met me meedraag ook (Stom boek met vieze plaatjes :') )

Net gegeten, vriendje nog spoorloos, nu gauw weer verder leren *zucht*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:21

gewoon alles dat piekt mot dood....
snert beesten...niks dan last van..

heb ook nog niemand ontmoet die het nut van die beesten heb weten te melden...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:22

Als ik dat op school zeg komt het antwoord ''als een organisme geen rol speelt in een ecosysteem sterft het vanzelf uit''

Maar dat zie ik ze ook nog niet doen.... >;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:24

nee -O- idd

alleen nut :o?
nee..ook niet..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:30

Ik dacht ook al... die grijze langwerpige krengen zijn toch dazen... Maar sommige mensen noemen van die hele grote soort bromvliegen ook daas. Hier in het noorden maken ze er helemaal een bende van. Vliegen noemen ze muggen, muggen heten dan weer neefjes, dazen worden blinde vliegen genoemd. Verwarring heb je hier dus zo :D

Heb begrepen dat zwaluwen dazen eten, maar heb dit jaar geen nesten met zwaluwen )(voorgaande jaren meestal 2 tegelijk). Wel genoeg voer voor ze.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 04-07-12 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:32

_O-

kom dan toch ook in brabant wonen :D