Citaat:
Als het goed is, gaat Thabor 11 februari naar de hengstenkeuring. Ben heel benieuwd. Iedereen die me tips kan geven hoe ik hem hierop kan voorbereiden....... kom maar op. Wij hebben er helemaal geen verstand van, is het dan handiger om hem door iemand anders voor te laten brengen of is het voor het paard juist fijn als er een bekend iemand naast hem loopt?
Mág je hem zelf voorbrengen dan?
Het voordeel van een voorbrenger is dat die precies weten hoe ze het moeten doen, hoe het paard moet staan, lopen, tempo, etc. Maar als je een eenkennig paard hebt kunnen ze juist onzeker gaan lopen door die andere hand aan hun lijf.
Bij mij op stal brengen ze de paarden naar een trainer toe, daar worden ze helemaal klaar gemaakt, wordt regelmatig geoefend met enge lintjes, enge mannen in witte pakjes, en alle andere enge keuringsdingen, zodat ze daar al aan gewend zijn. De trainer waar ze naartoe gaan heeft ook zijn eigen vaste voorbrengers, dus de paarden worden op de keuring ook voorgebracht door hun eigen mensen.
Mja, verder persoonlijk geen ervaring, mijn poownie mag in maart of april naar de stamboekopname haha. 
Groetjes, lacuna