[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:53

jeh streepje weer terug,zal wel niet alleen thuis gekomen zijn,over een paar weken jonge poesjes in dit topic :j
ik heb de stallen klaar,alles klaar gezet voor degene die voert vanmiddag en ik.......vertrek zo naar het strand :wave:
fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:28

@ Tallechie: verstandig van je
@ Happytime: heel veel plezier aan het strand
@ Biancacoo: gefeliciteerd
@ Gem: lekker ritje gemaakt.
@ VHU: wat super dat poezel weer terug is. En idd maar snel laten castreren. Heb hier geen echte poezen of katten meer, gelukkig maar ook. En idd dubbel dat Snuit weg gaat, maar ja, dat is een keuze die je moest maken. Als hij op een fijn plekje terecht komt, verzacht het de pijn wel. Maar je kunt hem hier wel blijven volgen.
@ Naaltje: sterkte met je rug

Proeven hoeven gelukkig niet uit het hoofd (ook niet bij kamp), maar ik vind het prettig om ze wel te kennen. Ik teken ze inderdaad ook meerdere keren uit. Manlief kon laatste keer tijdens de proef het blaadje niet meer lezen en wist niet meer wat ik moest doen. Gelukkig wist ik het toen wel. Oke, hij is nu geopereerd aan oog, dus zou theoretisch goed moeten gaan, maar ik wil niet die stress hebben dat we halverwege de proef ineens neit meer weten wat er komt.
Vandaar dat ik ze graag goed in mijn hoofd heb zitten.

Vanmorgen ging het mennen echt heel fijn. Hij was na afloop wel gruwelijk vies. Hoe ik daar zaterdag ooit met een blinkend wit paard in de ring moet verschijnen. Het is echt een zwijn.

Lekker bij de geiten in de wei gezeten. Blanca is heel erg schuw, maar kwam nu bijna op schoot zitten. (type melkgeit, dus toch wat groot daarvoor). Maar na een tijdje ging ze lekker grazen. Dit gaan we nog maar een paar dagen zo doen, dan komt het vast wel goed. Ze heeft neit geprobeerd uit te breken. (weet dus niet of dat wel weer gaat gebeuren als ik de wei uitga, maar goed, we moeten ergens beginnen)

Zit nu heel erg in dubio of ik de paarden straks toch nog naar achteren zal brengen. In huidige wei is echt geen gras meer (wel hooi, maar dat eten ze toch niet, gekke beesten), en zomerwei is overvol. Is zo lekker voor ze, maar ja, moet ze er wel krijgen en weer terug zien te krijgen. Heb al bedacht dat ik ze eerst op stal kan zetten, dan in 2 keer naar nieuwe wei. Maar ja, dan moeten ze na 2 uur dus weer terug. Eerst pony zien te vangen, dan de andere 2 samen ofzoiets. Lastig....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:51

Komt E helemaal niet thuis? Anders gewoon proberen, lukt het niet kun je ze later weer terug zetten misschien?

En anders eerst pony en dan de twee grote samen inderdaad.
Of je doet eerst Thabor. De andere twee weten hoe het moet en die zullen het dan ook wel doen.

Ik ken de proeven meestal ook redelijk, maar wel fijn als iemand voor leest. Maar mocht het inderdaad een keer fout gaan weet je (ongeveer) wat je moet doen.

Fijn dat R goed ging. Ik hoop dat je hem redelijk wit krijgt. Fijn dat de geit ook bij je kwam

Je hebt trouwens leuke jury's zaterdag. Niet hele grote puntengooiers

Tass

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:33

VHU: Wat fijn dat de poes weer terug is :D.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:27

@ tallechie verstandig besluit
@ tine een rosborstel pakken en dan tijdens het wassen water over je paard laten stromen en met de andere hand je paard rossen dan verdwijnt het zand als sneeuw voor de zon en daarna met betadine shampoo wassen ja ik weet het het klinkt raar want betadine is rood maar het zuivert en daardoor wordt je paard spierwit en dan na het wassen je paard met een dunne deken in een zeer schone stal zetten en dan maar duimen dat ie de volgende dag nog schoon is\
@vhu fijn dat je poes weer terug is
@ naaltje heeft last van der rug
@ happytime gaat lekker naar het strand

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:29

Ja ik weet dat het een verstandig besluit is, maar wil er zo graag uit.
Begin me nu gewoon te vervelen, zit vol energie, maar mag niks.
En er komt ook bijna niemand meer op visite dus dan duren de dagen wel lang.

Ik ben er maandag in ieder geval wel :-)
Het kan zijn dat we Daan rond de middag even naar huis brengen, en hem dan rond de prijsuitreiking weer ophalen. Het is maar 10 min rijden, dus dan kun je wel een paar keer heen en weer rijden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:03

zwaait
Wat is t abnormaal warm zeg!
Ben net klaar met dids. Nu nog moed verzamelen om terug te fietsen. Dids staat nog bij me te grazen.. Tropenland

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:08

Verstandig van je tallechie, komt vanzelf wel weer die wedstrijden, je moet net even een paar weken verder zijn. Dat Daan wat ouder is, en dat gaat snel genoeg, voor je het weet, ben je een jaar verder.

Over de jury's, 3 heb ik geen idee van......die ken ik niet, is voor mij ook nieuw..zijn uitgezocht door iemand anders.

Mijn schapendoesje is ziekig...........diarree, en overgeven en bleh....... %) voelt zich niet goed, zou van de warmte kunnen zijn.
maar even afwachten hoe ze zich morgen voelt.

Vanavond Melody maar longeren denk ik, die heeft vanaf zondag niks meer gedaan...balen ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:12

Ik gebruik wel vaker betadine shampoo ;). Iedereen die witte paarden heeft weet dat dat goed werkt. Die tip van rosborstel is handig, want hij zit gruwelijk vol zand/stof. Word ik zelf echter ook drijfnat. Dat is het lastige van grote paarden.

Ik was hem wel pas de dag zelf, anders is hij binnen de korste keren weer zwart van het stof. Ze overnachten nog op winterwei, die is nu superkaal en stoffig. Als ze in vol gras staan, durf ik het wel aan om snachts buiten te laten als hij gewassen is.

Nou, heb de paarden toch maar naar achteren gebracht. Was een half uur bezig, want een voor een gedaan (enkele rit is 5 minuten lopen, dat keer 6... ik krijg me straks toch een strak figuur :D *\o/* ) Rembrand snapte meteen wat de bedoeling was, dus die ging al klaar staan. De andere 2 lieten zich niet vangen, dus R alleen. Ging ik Thabor halen, dacht dat pony dan wel mee wilde. Maar nee hoor. Blond hihi. Dus alleen met Thabor naar achteren. Rembrand stond flink te loeien. Ging Thabor ook doen, man wat werd hij groot. Dus ik een grote brul gegeven, dat ik daar niet van gediend was en hij gewoon moest doorlopen. Liep hij als een mak schaap achter me aan <3 . En tenslotte dus ponybeest.

Moet ze zometeen weer gaan ophalen. Geen idee hoe ik het moet gaan doen, want krijg ze wsl niet te pakken. Denk dat ik eerst ponybeest maar probeer te isoleren in de sluis. En dan 2e ronde de grote jongens mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:13

Je bent er maar druk mee Tine.
@Tallechie het wordt vanzelf makkelijker en soms denk je 'ik word gek' (zeker als je het huis niet uitkunt, begrijp je helemaal hoor), maar ook dat wordt beter :j Fijn dat je zo vol van energie zit en dat ondanks de gebroken nachten.

Wie weet antwoord op deze vraag?
Mag je bij dressuur onderleggers (gewoon van die zwarte neopreen) gebruiken of doen jullie ze er altijd onder weg? Onder het schoftje laat ik zowiezo zitten, maar zat te twijfelen over het borsttuig. Ben tuig dus aan het schoonmaken *D

Ben niet zo zeer triest over Snuit hoor, hoop dat hij het daar leuk heeft (dat denk ik zowiezo) en hoop dat B485 goed met hem door een deur kan (dat verwacht ik eigenlijk ook). Maar je koopt geen pony om hem een half jaar later weer te verkopen dus het voelt gewoon 'raar'. Maar ben nog niet zo aan hem gehecht en heb me er de laatste weken ook bij neergelegd / op voorbereid. Vandaag niet meer met hem gemend kon ik toch niet meer.

Groom heeft lekker met Alwyn gemend, ging heel leuk. In de bak, de ring en tussen de hindernissen. Waterbak was zelfs zonder water eng voor Alwyn }:0

Daarna ik mennen met Rizanta. We hebben beide proeven geoefend, ging zoals ze nu ongeveer loopt alles bij elkaar. Zaten goede en minder goede stukken tussen, kan er niet zo mee zitten, ze liep 'betrouwbaar' en ontspannen en daar gaat het mij eerlijk gezegd om. Of we nu punten halen of niet, als ze zaterdag zo voelt als vandaag ben ik blij.

En die Streepje die is echt zo ongelovelijk mager, echt een bottenpakhuisje, kan me echt niet voorstellen dat daar jonge katjes inzitten, we zien het wel verschijnen (of niet). Hoe lang duurt het trouwens, de zwangerschap van een kat?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:30

VanHuisUit schreef:
Hoe lang duurt het trouwens, de zwangerschap van een kat?

ca 63 dagen :) . Kan lang duren voor je een dikke buik ziet hoor...... en dan ben je wel te laat!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:49

Ja maar dat maakt me dan voor een nestje niet uit. We wonen in de stad, hier heb je niet zo vaak dat er jonge poesjes zijn. Dus als het komt raak ik ze wel kwijt en houden we er ook een <3 maar ik moet het nog zien hoor, het is nu zo'n scharminkel :(:)

Jeetje wat is dat tuig vies zeg. Heb het eerst globaal schoongemaakt met sopje groene zeep (= zo doen ze het bij de stalhouderij, wordt het meestal echt mooi schoon van, maar het zag er nog dof uit), nu ben ik bezig met 2e ronde met zadelzeep, wordt het eindelijk een beetje om aan te zien. Straks wil ik nog olie doen. Na ja, kan het er ook weer ff tegen *D Maar ben nog wel hele avond aan de poets denk ik }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:04

hee wil je ook mijn tuig?? :D _O-
ohnee, die is pas gedaan :=
je hebt vast al spijt van je húge paard? :P daar moet ook vééél leer omheen ;)

morgen snuitje naar babs, spannend :j

Zo! :) ben terug van stal, teruggefietst met een gemiddelde snelheid van 22,nogwat km/h :o
door de stad, dus ook nog veel stilstaan bij stoplichten en weer wegfietsen :))

nu nog verzinnen wat te eten de komende week... Dit weekend is makkelijk.. zaterdag bij mijn ouders BBQ en zondag bij zijn ouders :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:18

Zo, die Naaltje is vliegend op de fiets gegaan. :oo

VHU: hier ook een super stoffig tuig, dus als je in het ritme zit........ Die tip van groene zeep vind ik wel goed idee. Ga ik morgen ook eens proberen. Ik maak altijd schoon met zadelzeep en daarna zet ik het in het vet. Werkt veel fijner dan olie. Heb morgen eerst nog les, dus daarna kan ik pas aan de poets. Je mag gewoon met onderleggers rijden hoor! Ik gebruik al jaren alleen nog onder schoftje onderlegger. Ik had bij paardentuig polypad onderlegger, die ging steeds draaien om het leer heen, dus dan zat het aan de buitenkant ipv tegen paard aan. Tja, daar is het niet voor bedoeld. Dat Streep zo mager is, is wel vervelend, maar aan de andere kant.... ze wist blijkbaar wel waar thuis was, ze is teruggekomen... Als ze zo'n honger had, had ze maar eerder moeten komen. Klinkt hard, zo is het niet bedoeld, maar ze heeft er zelf voor gekozen. Jij hebt haar niet weggestuurd ofzo.

Paarden binnen halen ging helemaal super <3 . Ze zijn me blijkbaar dankbaar dat ik ze toch maar achter heb gezet, want ze kwamen alle drie naar me toe. Gekke beesten. Heb eerst Thabor teruggezet (die had ik voor zekerheid maar wel halster omgelaten hoor), daar had ik al voeremmer voor hem klaar staan. Daarna Rembrand en Amerigo tegelijk. Ze staan nu uitgeput in de winterwei. Blijkbaar is gras eten erg vermoeiend :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:30

Hahaha, gras eten vermoeiend, al die kaakspieren komen in beweging :Y) Fijn dat ze zo goed naar binnen gingen!

Ik heb soort olie / dressing ('t lijkt wel of ik in de keuken sta, voor de sla :+ ) en vet. Zat wat te twijfelen wat ik erop ga doen.
OK dus die pads eronder mag wel, dan laat ik het onder het schoftje eronder, zit gewoon beter. Vind zelf onder borsttuig zonder pad mooier staan dus dan haal ik die eronder uit. Die groene zeep is lauw sopje maken, dus wel verdunnen he. Had de tip ook aan Peter gegeven, die was er ook zeer over te spreken. Eigenlijk zou je je tuig elke keer als je hebt gereden gewoon even af moeten nemen met zo'n sopje, blijft het mooi, schoon en soepel van (ik ga mijn leven beteren O:) ).

Tja, die Streep. Ze kwam wel direct toen ik haar riep, ik denk dat ze een maand in soort paniek heeft rondgelopen. Ze kunnen bij ons niet even weer binnenlopen omdat we geen kattenluik hebben en onze voordeur zit aan de straatkant. Daar lopen ook veel mensen en vreemde mensen vindt ze eng. Maar ik vind het wel stom dat ze gewoon niet eerder op ons roepen heeft gereageerd, misschien zaten wij steeds zeg maar 'hier' te roepen, en was zij dan net ergens anders. Maar goed ze is er weer :D

Nou aan de kook dan maar. Sla (met dressing :+ ), gebakken aardappeltjes en tartaartjes. Kon niets creatievers verzinnen met dit warme weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:55

VanHuisUit schreef:
Nou aan de kook dan maar. Sla (met dressing :+ ), gebakken aardappeltjes en tartaartjes. Kon niets creatievers verzinnen met dit warme weer.

eenvoudig is vaak net zo lekker :j ! Hier nog veel minder creatief :o .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:57

vertel gem? :))

Wij doen vanavond kant en klaar :)
Zal hier wel weer een maaltijdsalade worden, geitenkaas met walnoten en honingdressing
en vriendje iets van wraps ofzo :)
moeten zo nog boodschappen gaan doen, dus dan is de dag alweer om :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:33

VHU, wat super dat streepje weer terug is!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:42

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:06

Avond allemaal.
Streepje is terug. Maar vind het eigenlijk niet slim om een nestje geboren te laten worden. Er zitten al genoeg katjes in de asielen. Wij hebben onze kattin meteen laten steriliseren. En al een geluk, want kwam juist thuis en er zaten 2 katers rond het huis.
Tine heeft de paarden makkelijk kunnen binnenhalen
Tal;lechie moet het rustig aan doen, maar wil niet echt.

Avondeten: aardappelpuree (diepvries) met erwten en wortelen (blik) en balletjes in tomatensaus (diepvriesbereiding van de schoonpa). Ik ben dus echt lui als het op koken aankomt.

Juist Petra weer voor de koets gehad. Heb mijn route eens helemaal in de tegenovergestelde richting gereden en plots was er weer heel veel "nieuws" te zien. Niet dus, maar zij dacht van wel. Ik was vorige keer tot de conclusie gekomen dat mijn normale route vooral bochten naar links had en omdat Petra dus moeilijk naar rechts draait, hebben we het maar eens omgedraaid.

Kwam ook nog een hele bende wielrenners tegen ( de allereerste keer voor Petra) en was toch blij dat die mannen even vertraagden tot ik mijn pad kon inslaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:15

@B485: lekkere buitenrit gemaakt. Slim om route eens andersom te doen. Ziet er heel anders uit.
@ Naaltje: dat is toch zeker een grapje he?????????
@ VHU: ik heb heel lang (ca 2 jaar) tuig iedere keer na gebruik schoongemaakt, maar op gegeven moment is dat afgezwakt. Heb er ook echt geen tijd meer voor. Is hier altijd een race tegen de klok.

Hier pannenkoeken gegeten. Vindt zoonlief geweldig maar paps niet. Maar die eet vanavond niet thuis, dus heb ik zoonlief maar verwend. :Y)
Honden zijn hier even zielig. Ze zijn buiten bezig met voorbereiding van bestating van ons terras, dus moeten de honden opgesloten, anders is het aangetrilde zand morgenochtend weer een bouwput. :j

Vanavond nog ca 30 minuten met Thabor gewandeld over de weg. Voor zekerheid maar wel met hoofdstel ipv halster. Nooit zie je hier ruiters, komen er nu precies 2 aan terwijl ik over de weg loop met mijn hengst. Man, ik ben half doof nu, wat een herrie. Ik vond het stiekum best spannend. Ze kwamen ook nog in flinke draf aan, dus gebruld (moest over Thabor heen komen ;) ) of ze aub wilden gaan stappen. Daarna nog langs een wei met een Shet. Maar verder dan gebrul en wat gedans is er niets gebeurd. Hij bleef keurig naast me lopen, al was dat dan showend en met leuter eruit. Dus ging gelukkig wel goed, maar ik vond het wel spannend hoor.

Bleh, zie een beetje tegen het weekend op. Heel veel klussen te doen, en met die geiten heb ik nu nog meer tijdgebrek.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:23

ik weet nie of bn de stem geintjes maakt met weersvoorspellingen :=
ik hoop 't stiekem ook :=

Overigens, ik heb waarschijnlijk volgende week een weidesleep voor dids!! :D kan die aan het werk :D
Vriendje gaat 3 banden van een vw crafter of vw touareg regelen voor me, en dan heb ik een sleepje voor dids :)
om het efficienter te maken wil ik er eigenlijk liever 5.. maar ben bang dat ik het te zwaar maak :o
ervaringen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:46

Super tine dat het buiten en binnen halen zo goed ging.
Bianca ik heb alle 3 de jurys al een paar keer gehad. En A Poelman lessen Tine en ik.
Vhu doe je dan groene zeep op een doek of leg je het tuig in het water. Ik olie het alleen in en de vieze stukken doe ik altijd met een schuursponsje met water, maar ik krijg het tuig nooit helemaal schoon.
Streep komt vast wel weer aan.

Ik lees net dat je dus de groene zeep in een sopje moet doen. En dan met een doek over het tuig heen???
jaja schoonmaak wonder ben ik :-)

Babs heeft het rondje andersom gedaan. Dat doe ik ook als ik met veale weg ga, anders wil hij op de terugweg alleen maar snel dus neem nooit dezelfde route.

Ik had ook zin in pannenkoeken, maar vriendlief houdt er niet van dus had pech.
We hebben bruine bonen met spek gegeten.

Tine super dat Thabor zo op je reageert. En altijd als je het niet kan gebruiken kom je ruiters tegen.
Je kunt niet meer doen dan je best, ondanks je tijdgebrek. Had je graag willen helpen, voel ik me tenminste ook nuttig :-)

O ja wij hebben vanavond een blunder gemaakt. Wij willen nieuwe meubelen hebben dus had ik besloten om vanavond naar een winkel te gaan. ik was er van overtuigd dat ze daar vanavond koopavond hadden, maar helaas we stonden voor een dichte deur. Op vrijdag is daar koopavond :o :+

Iemand nog interesse in zwarte meubelen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:13

Heerlijk Tallechie overkomt ons ook wel eens :+
We zitten goed in de meubelen (letterlijk & figuurlijk).
Citaat:
Ik lees net dat je dus de groene zeep in een sopje moet doen. En dan met een doek over het tuig heen???
jaja schoonmaak wonder ben ik

_O-
Inderdaad: lauw sopje, sponsje of doekje, even in het water, licht uitwringen, over je tuig.
Mijn tuig is nu trouwens na dus groene zeep, zadelzeep en dressing weer keurig :D

Ik ga morgen via een zeer strakke planning en timing proberen auto plus trailer op te halen bij verhuurder, pony af te leveren bij Babs, wagen schoon te maken, paard netjes te krijgen voor wedstrijd, wagen weg te zetten bij wedstrijdterrein en ook nog weer thuis te komen en dat allemaal tussen 7.00 en 21.00 uur :):)
Het lastige in deze is dat zich tussen de verschillende onderdelen heeeeel veel kilometers bevinden.
Maar we gaan ervoor *\o/*

PS had als sleep een balk met kettingen eraan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:15

Ga ik dat ook proberen.
Mijn vader heeft dinsdag het tuig voor me meegenomen. Zat onder de schimmel.
Morgen is het mooi weer dus kan mooi even poetsen.
Misschien mijn auto ook nog even

Ik wens je nu alvast veel succes met je drukke en hectische dag en hoop dat je geen files ed tegen komt