[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:58

ik lig in bed, maar kan niet slapen.
Vriendlief ligt met z'n gezicht naar mij toe gedraaid en ligt nogal zwaar te ademen(en dat is irritant)
Hij slaapt al lekker, maar ik dus nog niet :+

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:17

buckje: Klopt zijn foto's uit september heb er meer zal ze in een topic zetten.

Vandaag 2span gereden en tum had vandaag echt bloed onder me nagels vandaan gehaalt.. grrr uiteindelijk mij erover heen gezet en geprobeerd er een ''compleet span'' van te maken en dat ging aardig, riv was lekker aan het sjouwen, uiteindelijk tum ook wel wat. Hij heeft al vele ritten door dat zweep negeren leuk is, niet mee trekken erg makkelijk is en natte voeten zonde is voor zijn nagellak. Dan trekt riv de wagen, gaat door de plas en op alles wat ik tegen tum bedoel gaat hij nog heftiger en harder voor mij werken, maar tum begrijpt het niet ofzo? Ga snel les nemen, want heb mij vandaag niet kunnen inhouden tegen tum grrr.. tot schuldgevoel aan toe.

Vandaag naar de dokter geweest en wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een onderzoek wat ik wel of niet heb, want mijn medicijnen zijn niet zo fijn als ik ze vergeet te nemen.

Wil nu graag slapen maar er is een brug afgesloten en dat is echt de enigste brug om met de scooter te nemen, verder allemaal water dus ik vrees het ergste. Ben nu met man en macht via google eart een oplossing te zoeken want het liefst vraag ik niet of mijn ouders mij willen brengen via de snelweg.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:19

Rivaldo: misschien Tum nog beter doorrijden in enkelspan. Laat Riv hem wel werken? Heb je al wat aan je strengen of leidsels versteld?
@toeter: met je computer in bed? Zo ver ga ik nog net niet. Lig liever tegen me kerel aan als tegen mijn computer

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:27

ik heb tum een gat korter gezet in de strengen in mijn leidsels moet ik even kijken hoe dat moet. In de eerste keer naar buiten was rivaldo vooral in het begin de luiwammes, dat is nu eigelijk wel over en als hij het doet is corrigeren gelijk de oplossing. Ik wil tum inderdaad in het enkelspan zetten (dit nog nooit gedaan ivm dat hij erg angstig was in het begin) Zat hier inderdaad ook al aan te denken. Het ging vandaag gewoon echt niet lekker, uiteindelijk kwam ik gelukkig wel ontspannen terug, maar toch zit het me dwars als je eerst rustig zweep doet en uiteindelijk stopt met een harde tik en hij no respons geeft. Zijn borsttuig hangt dan ook veel voor hem ipv dat hij er lekker mee werkt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:28

Vorige week zondag met mijn beleerpony's na 3,5 maand niet voor de kar gelopen te hebben:
Afbeelding
Vriendin/eigenaresse zelf laten sturan :D
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:02

leuk, foto's allemaal.
Hoe groot zijn die ponytjes?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:50

Goedemorgen!

Napie, het was me telefoon ;)
en ik lig ook liever tegen mijn vriend aan hoor, lekker warm :)
maar hij was gisteren al diep in slaap en ik probeerde te slapen.
en als hij dan met zijn gezicht naar me toe gedraaid ligt en hij ligt zo zwaar te ademen..... dan kan ik echt de slaap niet vatten....
hij kan er niks aan doen (heeft het ook niet altijd) maar het is wel irritant.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:52

@ rivaldo dat is nou juist het moeilijke van 2-span rijden. Dat ze het samen moeten gaan doen.

Ik heb robijn ook dichter op de wagen staan en ferro zn leidsels een gat losser zodat als ik de bocht om ga ook
aan allebei trek. Verder vind robijn het ook wel best en laat ferro het werk doen.

Ik heb mn langere riemen voor tandem en leidselklemmen dus ga vandaag nog een poging
doen om te tandemen als het weer het toe laat.

Moet eerst nog een vreselijke berg was strijken en vouwen en mn cavia hokken schoonmaken.
Remko is aan het werk tot 2 uur dus ik heb uitgeslapen had ik nodig !! :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:59

Laura: Leidsel bij Riv kruisleidsel 1 of twee gaten naar voren en die bij tum dan 1 of twee gaten naar achteren. Zo komt riv strakker aan het bit te staan en krijgt tum meer ruimte. Misschien kan Tum er niks aan doen, als riv hem niet het werk wil laten doen, hij is namelijk gewend om alleen de kar te trekken en zal er aan moeten wennen dat hij nu maar de helft van zijn kracht zal moeten gebruiken. Staat Tum links of rechts in het span? Ik zou hem in ieder geval links zetten zodat hij onder de zweep staat. En in enkelspan beleren. Naar mijn idee moet dat altijd sowieso eerst voordat je een dubbelspan kan maken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 10:59

Goedemorgen,

IT hoop dat je wel wat hebt kunnen slapen.

Laura jammer dat het niet zo ging als je wilde. Heb ook geen idee hoe op te lossen.

Maisie lekker hoor uitslapen, hebben wij ook gedaan. Gisteren het hele huis al gedaan dus kan vanmiddag mooi aan de studie, heb ik na de vakantie nog niet weer gedaan (schaam, schaam)

Laura leuke foto's

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:48

Maisie, ik heb ook even goed uitgeslapen :)
succes nog met je karweitjes van vandaag,
konijnenhokken schoonmaken moet ik ook nog doen,
de rest is voor mijn mama (maar ik ben dan ook nog maar 14 hé :+ )

L_Rivaldo ; leuke foto's!
succes nog met je 2span, zelf nog nooit gedaan maar denk dat het zeer moeilijk is :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:01

Iedereen bezig met karweitjes. Leuk.
Van 2-span absoluut geen verstand, dus heb geen tips.

Hier nog de beloofde foto van Amerigo in "bumpermodel"
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 12:11

Leuke foto tine.

Vriendlief heeft bedacht dat ik de ramen wel kon wassen. Althans hij wilde dat doen, maar dat lijkt me geen goed plan.
Ik wil het dan ook goed doen en doe het dan ook gelijk van binnen. Waar ben ik aan begonnen :-( Heb nu de voorramen klaar en de zij raam van buiten Nog 4 ramen buiten te gaan en dan nog binnen. En wil ook nog grasmaaien, het is net te lang om de winter in te gaan. Druk druk druk

Ga weer verder

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:56

ja ramen zemen zou ik ook wel eens mogen doen ook aan de binnenkant. Buiten heeft nu geen zin het
regent en waait enorm hard.

Heb net mn caafjes klaar ze zitten er alle 22 weer schoon bij met verse brokjes en hooi.

@tine leuke foto je zoontje staat erbij alsof ie het koud heeft :Y)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:04

Middag!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 13:07

Ik heb dus voor en de zijkant klaar gekregen, binnen en van buiten. Nu regent het hier ook en ben ik gestopt. En zo te zien op buienradar blijft het ook wel regenen. dus volgende keer herkansing. Vriendlief heeft achter het gras gemaaid. Voor moet ook nog, maar dat wil nu ook niet.

Straks even eten en de was nog doen, moet er nog 3 opvouwen, 1 in droger doen, en nog 1 wassen
en daarna aan de studie

Caafjes dus ook weer blij

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:12

22 caafjes.....fok je er mee?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:50

Poeh, dat zijn wel heel veel caafjes.

Ramen zemen: heb ik van de week ook gedaan, tenminste van de keuken, hal en werkplaats. Slaapkamers en woonkamer moeten ook weer een keer, maar dat ziet niemand :D .

Maisie schreef:
@tine leuke foto je zoontje staat erbij alsof ie het koud heeft :Y)
Het was hier vanmorgen ook erg koud, 5 graden ofzo en heel harde wind. En als hij op de wagen zit moet hij een helm of cap op, daaroverheen paste nog zijn capuchon, dus zag er wel ingepakt uit ja.

Ik had trouwens vanmorgen in de bak gemend, maar die was nog best zwaar voor ponybeest. Maar ondanks dat liep hij toch best aardig. Nageeflijkheid is gewoon minder als hij er zo aan moet trekken. Daarna Rembrand weer onder het zadel gereden om alles van de les van gisteren nog eens uit te proberen. Volgens mij kwam het redelijk in de buurt. En ben dus echt superblij met mijn bumpermodel, want na het werk waren ze alleen wat warm, maar nergens bezweet, dus ze konden al heel snel weer de wei op.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 14:56

fijn dat het scheren helpt.

ik ben ook al even met de boekhouding bezig geweest, vanavond is er voetbal op en ga ik het even afmaken.

Nu eerst aan de studie.

Fijn dat het ,mennen en rijden goed ging Tine.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:44

goede smiddags!!

ik val gelijk met de deur in huis....
mn knolliewollie ga verhuizen, hij kom heerlijk dichtbij te staan.
hebben alleen geen binnebak meer dan, maar was er toch max 5x pmnd te vinden...verder altyd buiten enzo... :)
per 1 dec heeft hij vlakbij zn nieuwe woonadres...
nog maar 2,3km ertussen...hihi

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:13

altijd leuk als je paardje zo dicht bij je staat hé :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:25

maisie, zozo dat zijn een hoop cavi's :j
ik wil later ook weer 2 cavi's :D

Ik vind amerigo echt zzooo schattig :+:
en vooral je zoontje er dan bij tine, met zijn cap op?

Bicci, lekker zeg dat je paardje dichter bij huis komt te staan.

Tallechie, hihi knap dat je alsnog de ramen een gedeelte buiten ook hebt kunnen doen.
hier is het de hele dag al erg winderig en regenachtig.
dan heeft ramen doen niet zoveel nut.

Vandaag met wobbe weer lekker een stukje buiten geweest.
maar wat een wind! die maakt het extra koud!
op een gegeven moment liep hij een beetje raar.
dus gestopt en mijn moeder even zijn voetjes opgetild om te kijken of er een steentje in zat (gelukkig heb ik altijd een hoevenkrabber mee)
maar er zat niks in, dus ik denk dat hij zich verstapt heeft.
toen dus nog maar een klein stukje verder gestapt en terug gedraaid.
ook weer een stuk gestapt en op de dijk weer gedraafd en liep hij weer goed.
Als het morgen een beetje weer is gaan we weer een stukje.
zelfs kleine stukjes zijn leuk :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:22

IT: fijn dat het nu zo goed gaat!! Genieten zo hoor. Zoontje heeft hier zijn fietshelm op, maar hij heeft ook een cap. Hij moet een van 2 op hebben als hij achter of op pony/paard zit.
Bicci: lekker dat ze dichtbij komt. Heb ze hier aan huis en wil echt nooit meer anders.
Tallechie: je bent maar druk zo zeg. Sterkte met alles.

Ze krijgen hier morgen denk ik vrij, moeten op familiebezoek, dus wsl geen tijd meer voor paarden.

Wat een baggerweer, denk dat mijn bak inmiddels ook neit meer bruikbaar is, zoveel regen weer gevallen. En dan die wind, bijna storm.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:44

ik wilde van de bucas deken die ik nu voor wobbe heb een maatje groter bestellen.
Maar nu hebben ze die maat niet meer bij de paardendrogist....ik hoop dat ze die nog krijgen.
Weet iemand anders misschien waar ze die dekens bucas freedom turnout extra verkopen? In kleine maat (125 onderlengte)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:45

owjah....aan huis...

**droomtttt**