[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:22

goedeavond.

ik ga mee met de mooie samenvatting van biancailona.
@ frensie de M klasse's worden ook wel de moeilijkste klasse's genoemd.

wij hebben vandaag de pony's verhuisd omdat we daar weg moesten. dus vandaag pony's naar hun nieuwe plekje gebracht en meteen al even met las vegas voor de kar gereden. bij stal kun je over een betonpad van 800 m de landerijen in en dan heb je een zandpad van 3 km voor je neus. dus mooi stukje gereden. op de ietwat zwaardere stukjes galopeerd las vegas heel netjes beheerst aan omdat ie het wat zwaar vond.
ook is er een mooie buitenbak en in het land kan ook gereden worden.
na het rijden hebben we ze allebei even in de stapmolen gehad en daarna in het land gezet. pony's vonden het heerlijk direct kop aan de grond en eten maar.
voor ons is het iets verder rijden maar het is maar tijdelijk tot dat er bij ons in het dorp plek is.

Afbeelding

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:22

balen lanouska dat je weg moest bij de ponys op de oude stal. Maar huidige plekje klinkt mooi met het zandpad! :)

Oef, vandaag heerlijk gewandeld. Maar jeetje zeg, waar ik last van had/heb?.. Voelde me ontzettend wazig.. Zo flauw alsof ik nog niks gegeten had heel de dag. En na een sinas en een broodje werd 't niet beter..
Nouja :) Morgen hopelijk actief voor school bezig. Heb alles hier nu lekker op orde, dat is eigenlijk best wel fijn :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:35

Aks: voelt zich vreemd, maar heeft alles op orde.
Lanouska: jammer van de verhuizing, zeker als je binnenkort weer moet gaan verhuizen. Maar huidige plek klinkt goed.
Janouk: heerlijke rit gemaakt.
Biancailona: mooie samenvatting

Voor mijn gevoel heerlijk luie dag gehad. Morgenochtend krijgen de heren springles (manlief is weekje thuis *\o/* ), daarna ga ik nog even op Thabor (is eigenlijk mijn springles, maar ja, manlief zijn paard :D ) om te oefenen voor dinsdag (wedstrijd). 's Avonds mag Rembrand dan mee naar de dressuurles. Verder gaan we weer flink klussen rondom de boerderij. Dus we vermaken ons wel. Zoonlief gaat gelukkig heel veel beter, medicijnen doen het goed.

Nu lekker glaasje port en naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:23

@tine; geniet van een weekje met manlief thuis! :)
En, regent het daar? op het weerbericht hoorde ik ''in het noorden van het land regen of flinke regen'' :)

Ik ga gauw naar stal, wil de discussie aangaan om de varkens :) Afhankelijk van Dids' humeur :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:44

Goeiemorgen!

Tine, fijn dat het weer beter gaat met je zoon!
VHU lekker op vakantie
Pony's van Lanous genieten van het gras :Y)
Janouk heb ik gereageerd in haar topic.
Frensie: de B van beginners, de L van levenslang, de M van mmmmoeiiilijk! Maar wel weer een ervaring rijker.
Aks gaat Dids uitleggen dat "fakketjes" weliswaar eng zijn en stinken, maar dat schijtluizen minstens zo eng zijn.

Hier alles op de plaats rust :z . Zaterdag Mosel gelongeerd, gisteren hem voor de eerste keer samen met S.helbey van stalgenootje in de bak gelaten om te kijken hoe die zich samen verhouden. S. had net een buitenrit van 2 uur gemaakt en had weinig interesse om Moos te laten zien wie de baas was. Moos wilde graag spelen, maar heeft heel duidelijk een beschaafde, onderdanige manier van vragen. Geen geduw, gehap, maar rondjes om S heen rennen, dan weer met rust laten, dan een schijnaanvalletje met een bokje, heel lief en speels :D . Leuk hoor, die kunnen prima overweg wanneer ze samen in de paddock geplaatst zouden worden.
Vandaag zou ik met de hele familie naar het schip gaan, maar heb het uitgesteld tot woensdagavond / donderdag. Man is met 2e zoon gaan lossen, maar we hebben toch op zijn vroegst pas donderdag een nieuwe reis.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:56

FEEST!!! Miin zoon heeft net in 1 keer zijn rijbewijs voor de auto gehaald!! _/-\o_ _/-\o_

Van de zenuwen heb ik in de badkamer alle voegen tussen de tegels met de stoomreiniger gecleand. haha
Nu heb ik een kind met een rijbewijs en een badkamervloer met schone voegen. *\%/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:58

Gefeliciteerd Janouk! Kun jij mooi een drankje nemen op feestjes, zoon wil je vast graag taxi'en *\o/* !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:55

haha ik drink niet en mijn zoon wel. Dus het zal wel andersom worden

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:56

janouk schreef:
FEEST!!! Miin zoon heeft net in 1 keer zijn rijbewijs voor de auto gehaald!! _/-\o_ _/-\o_

Van de zenuwen heb ik in de badkamer alle voegen tussen de tegels met de stoomreiniger gecleand. haha
Nu heb ik een kind met een rijbewijs en een badkamervloer met schone voegen. *\%/*

_O- _O- Wat schrijf je dat toch weer heerlijk! Super dat je zoon zijn rijbewijs heeft gehaald! *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:08

Janouk gefeliciteerd!! Wanneer kom je mijn badkamer stomen?? ;)
Gem L van levenslang zijn we in ieder geval uit ;) Fijn dat Moos beleefd om spelen vroeg.
Tine fijn een week lang man thuis! Wat lijkt me dat heerlijk voor jullie gezinnetje!
Aks gaat varkenstraining doen.

Hier regent het nu flink door.
Paarden hebben vrij gekregen van me :D Moet een hoop in huis doen dus ga daar zo maar aan beginnen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:22

Wat knap Janouk! En erg handig :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:33

Janouk: wat knap en ook wel handig.
Aks: druk bezig met varkens

Hier helaas maar paar druppen gevallen en zon komt nu weer door, dus moet straks weer de nieuwe aanplant water gaan geven. Gelukkig geen bak meer sproeien, dus dat scheelt al veel werk. Nieuwe bodem bevalt erg goed.

O... lunch is klaar. Tot later

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:43

Janouk, gefeliciteerd voor zoon's rijbewijs, goed gedaan !

lanouska..paardjes bij nieuwe stal, met mooie uitrijmogelijkheden, super.

verder..moet ik nog bijlezen...

vanmorgen gezwommen..dus nu kapot...en moe..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:53

@janouk; gefeliciteerd!!! :D Goed op de autosleutels passen nu ;) :))

:(:) voor biancacoo.

Ik heb gewonneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :):) :):) :):)
Maar niet helemaal zonder slag of stoot :+ En voorlopig niet bekwaam om dat met iets achter zijn kont te proberen vind ik...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:00

Elk nadeel hep ze voordeel zullen we maar zeggen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij wordt er wel mooi van, mooi attent koppie :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:32

Aks: heel goed bezig!!
Bianca: lekker gezwommen

Vanmorgen had eerst zoonlief les, eerste helft dressuur, daarna nog springles. Ging heel erg goed. Manlief zou mijn springles doen (is tenslotte zijn paard), maar omdat ik morgen wedstrijd heb, zou ik het losrijden doen, zodat ik nog even kon voelen. Maar uiteindelijk heb ik dus de les gedaan. Ook eerst dressuur en daarna nog springen. Wat een heerlijk paard is het toch. Zo fijn om te rijden. Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat, want het is Thabor zijn allereerste buitenwedstrijd. Hij zal het best spannend vinden. Nu maar hopen dat we binnen de bordjes blijven :D . Zometeen komt de fysio langs voor Rembrand (controle) en vanavond mag hij mee naar les.

Nu maar eens zadel en hoofdstel van Thabor gaan poetsen, zodat we morgen netjes voor de dag komen. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:20

Goedemorgen allemaal. Heel fijne allerlaatste Koninginnedag.
't Is hier wel erg rustig de laatste dagen. Waar is iedereen?

Ik ga zo Thabor wassen en vlechten, dan Rembrand even mennen en zoonlief mag met Amerigo even het bixie A springparcours oefenen. Dan paardjes naar de zomerwei en Thabor mee op wedstrijd.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:35

hier ook een goedemorgen en voor iedereen een fijne laatste koninginnendag *\o/*
ik ga Tara verhuizen naar mijn andere ponys en als de trailer er toch achterhangt..of ik nog ff een fjord kan ophalen voor een stalgenootje.....achja het is een feestdag *\o/* .....dus doen we meteen ook maar :j

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:40

fijne dag allemaal
@happy, verhuis ze
@tine, succes op wedstrijd
@aks, knappe dids

hier gisteren mais gezaaid, vanmiddag markt bezoeken ivm feestgebeuren paar dorpen verderop.
verder druk met stemmen zoeken voor mijn schatjes :')
verder boos -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- uitleg via pb mogelijk, hou niet van mensen die het ene tegen je gezicht zeggen en ander iets op bokt plakken. Ga nog reageren, even juiste moment vinden. ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:00

verhuisze happytime!
Enneh, van mijn fjordje afblijven he :P

Al rondje rommelmarkt gedaan. Voor 1 euro een aktetas gekocht :P bruin. riempjes erdoor, vastbinden aan kar. Voor die ene euro goed zat :))

Vanmiddag lekker met lief vriendje rondje mennen! :) Vind 't stoer van 'm dat ie nog mee wil, na vorige keer...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:02

..Biancailona...niet boos doen..is tijdsverspilling !!! zonde om je energie daaraan te verspillen. :(:) :(:)

emotje zo op tv met beatrix en wim-lex....mooi om te zien,dat wel ! _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:36

Even egopost.

Thabor deed het super. Bij het losrijden was hij gelijk al ontspannen. Na 10 minuten werden een paar mensen (die voor mij waren) geroepen, maar die bleken niet aanwezig. Toen aangegeven dat ik wel wilde starten, omdat hij zo fijn voelde. Eerste proef wel bijna buiten de bordjes gekomen. Kon het wel herstellen, maar gebeurde in de galop, dus toen versprong hij. Maar goed, verder met een grote grijns op mijn paard gezeten. Tweede proef ging ook fijn, dus ik heb echt genoten. Bleek ik voor 1e proef 190 punten en 4e prijs te hebben en 2e proef 184 punten en 5e plaats (net buiten de prijzen). Dus jullie begrijpen dat ik supertrots ben op knollemans. Morgen hebben we ook nog wedstrijd (rest van de maand kan ik niet, en dacht dan maar achter elkaar. Scheelt weer wassen en vlechten :D . Bovendien, als hij het vandaag erg spannend had gevonden, was het een mooie extra oefening geweest)

Ga nu Thabor bij zijn vriendjes in de wei zetten en dan weer terug naar de manege.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:58

top gereden en mooie punten *\o/*
aks : geen dids verhuisd maar een fjordenmeisje.....met mooie lange manen,dids zou vast <3 als hij haar ziet :j
biancailona: schouders ophalen en verder gaan hoe moeilijk het is.
zo tara weer terug bij de andere ponys,sun heeft weer "karate kid" gespeeld om te laten weten dat zij de baas is... _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:28

Fijn weer alles bij elkaar HT!
En tine wat super dat je zo fijn gereden hebt!
Biancailona, sta er boven en lach :D :D :D
Dids, met zijn attente hoofd. Leuk altijd he :D

Ik heb de hele dag gewerkt dus weinig nieuws hier...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:06

Tine, fijn dat je iig met een supergevoel de wedstrijd uit gekomen bent!
HT is verhuiswagen aan het spelen
BI maakt zich boos, zonde van je energie ;) .

Ik zat vandaag om 09.30 uur present voor de tv, zoiets als een troonswisseling maak je misschien 2 of 3 keer in je leven mee :) . Om 13.30 uur zat ik er weer, en ben naar stal gegaan toen WA en Max de kerk verlieten. Nu gebeurt er hier in Limbabwe sowieso weinig met Knin(ne)dag, hier zijn ze meer van de katholieke feesten, meiboom-feesten en carnaval.
Vanmiddag Moos gelongeerd, zijn manen voor de eerste keer sinds ik hem heb getrokken, en hij was erg braaf :) .
Straks de Koningsvaart over het IJ even kijken, maar daar verwacht ik niet zoveel van.