[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:31

Was ik eindelijk weer een beetje bijgelezen......over hooimeneertjes.....verborgen talenten bij Janouk! Hele vervelende mensen die lelijk doen tegen brave zoontjes van Tine _-:( Nieuwe bolides voor VHU en een speciale aanbieding van 1 PK ;) Jenkins lekker aan het rijden met haar pony. Super knappe pony van Maisie....volgende keer inderdaad foto, of misschien wel as zaterdag live?

Gister lekker gereden op de Fries, luisterde als elastiek, dus denk dat ik vandaag weer een poging doe *\o/*
Pown is eindelijk weer een beetje "normaal"van zijn debuut! Het heeft allemaal nog al indruk op hem gemaakt. Heeft vandaag nog een rustdag. Heb hem maar niet verteld dat hij 22 juli weer een debuut heeft :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:32

Dit is inderdaad zo'n echte dressuurprikker, vreselijk arrogant ook altijd. Heb zoonlief ook wel eens mee gehad naar de menles. Dan hoor je echt helemaal niemand, terwijl daar ook paarden bij zijn die het in het begin spannend vinden.

Maak er inderdaad gebruik van, zodat je paard wat leert. Je wilt ook niet weten hoeveel van die mutsen op wedstrijden helemaal flippen als er parasols of plu's zijn. Ipv daar thuis op te trainen, blijft het iedere wedstrijd weer stress. Tja, die dingen kun je gewoon tegenkomen.

Stiltebubbels om bak, ja denk dat ze dat wel willen.

Nou, ik ga paarden uit de wei vissen, mogen ze straks weer aan het werk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:50

zo, boodschappen al gedaan. Zometeen m'n nieuwe bril ophalen :)
Eerst wat schooldingetjes uittypen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:51

Was voor mij een van de redenen om niet meer naar dressuurwedstrijden te gaan en dus ook niet meer naar dressuurles te gaan. Alles moet wijken voor de heren of dames op hun paard. En maar chagarijnig erop zitten, ik zie zelden mensen tijdens het dressuurrijden of de dressuurproef gewoon genieten. Gewoon vriendelijk doen tegen de omstanders, voorlezers of sponsors in de vorm van ouders of aanverwante artikelen. 't Zijn vaak maar ondankbare arrogante types. Wat dat betreft zijn menners echt een verademing!

Ben dan ook zo blij dat ik op een men / trainingsstal sta :+

Ik heb vandaag een (werk) afspraak waar ik zoooooo geen zin in heb. Maar ik moet wel -O- dus ik sleep me er zo heen. Is twee uur neuzelen over niets :roll:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:52

goedemorgen...
Tine wat een nare ervaring voor je zoontje.....dat zijn dingen die ik dan niet zal missen aan de paardensport... 8-)
maar bij de honden en de wedstrijden zijn ook dingen dat je denkt....ehm....jaaaaaaa ?????? wat is het probleem....??? maar dat is wel balen.
ik hoop dat je zoontje zich er niet al te veel van aantrekt !!!!
verder wel bijgelezen...maar even geen puf om overal op te reageren...moet an't werk....
Vhu je hebt helemaal gelijk over de dressuurwedstrijden en iedereen die chagie op zijn / haar paard zit te zitten..en het peerd krijgt overal de schuld van....tja....onkunde

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:21

werkze voor biancacoo!

Net m'n nieuwe bril wezen ophalen, nu verder voor school.
En intussen even m'n computer helpen... Hij ontplofte zowat, stond keihard te blazen en doen.. Maar van mijn geheugen was nog maar 1,5 gb vrij :+ van de 300.. Tja, dan is het niet gek dat hij op een gegeven moment stom gaat doen natuurlijk :+
Nu 163 gb aan het overschrijven naar externe schijf :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:09

man wat is het al warm nu zeg,

vandaag graag mee met de samenvattingen :)

ben op de fiets geweest (sinds die roze is voor de 3de of 4de keer weer)
conditie is nog steeds ver onder t gemiddelde,haha
peerd gelongeerd emt touwtjes, lekker speknekkie kweken.
afgelopen weekend is een stalgenootje vertrokken, das zeker sfeer-verbeterend geweest zeg.
de sfeer is lekker ontspannen nu en iedereen ademd weer gewoon.
(lang verhaal geweest, niet bokt-geschikt, lekker laten gaan verder)

wel vreemde paarde-tyden nu voor mij.
heb nu de ochtend niks en vanaf half 12 taxien tot 5uur ofzo.
al die ritten sluiten niet geweldig aan, dus heb helaas 2x een halfuur-3 kwartier stilstaan, pffff
saaaiiii

hier op stal nu geen die-hard dressuur-miepe meer.
de 2 die dressuren zijn verder lekker gewoon en open en vriendlijk.
en misschien komt er een menner bij op stal, das natuurlijk stik-gaaf.
tenminste, als die kwebbelen ook leuk vind dan, anders schiet het niet op.
nog eigenlijk geen ervaring met mannelijke stalgenoten,hahahah

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:38

Ben benieuwd naar je nieuwe bril aks!

Sil is nog steeds niet helemaal door zijn wintervacht heen...
In oktober heb ik hem in jachtmodel geschoren en die plekken zien er mooi gezond uit. Maar op zijn rug, kont en gedeeltelijk zijn hals heeft hij nog veel raar haar wat niet loslaat.
Zit dus nog steeds te twijfelen de scheermachine erover heen te halen? Wat zouden jullie doen?
Hij al van kleins af aan zijn haar heel laat los, heb al van alles geprobeerd qua voer maar niets helpt.
Voor aankomende winter wou ik hem eigenlijk niet scheren, aangezien ik dat gedoe met dekens haat en ze erg duur vind, maarja als hij dan zo'n pak haar blijft houden kan ik het maar beter wel doen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:38

Vanmorgen les gehad met Rembrand, maar het ging niet zo fijn als de afgelopen dagen helaas. Daarna voor mezelf Thabor gereden, ging wel beter dan in de les, maar ik was er niet tevreden over.
Nu snel naar de fysio en dan met zoon samen pas de deux oefenen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:04

@ Tine; hoe gaat het met jullie hooi/wei? Droog gebleven vandaag?
@ HT kat weer opgedroogd? En een ezel inrijden ipv een paard…
@ VHU grappige pony, leuk om mee bezig te zijn. En flinke rit met Bente gemaakt! Nieuwe auto misschien zelfs, mijn vader heeft jaren alfa’s gehad.
@ Maisie; super dat je Robin voor de kar hebt gehad, ben erg benieuwd naar foto’s!
@ Aks; kan weer lastige deur-tot-deur verkopers ontvangen. Blij met je nieuwe bRil?
@ Janouk; gekke haflinger! Gaaf dat ze zo goed gaat voor de wagen en ohz!
@ Jenkins; leuke foto van Sil maar jullie zitten wel beetje link samen op de bok. Karretje is vrij hoog dus als je beiden op de bok zit, kan je veel sneller omslaan.
Over scheren kan ik je geen advies geven, geen ervaring mee…
@ Tine wat een asociale lesgenoot! En hopen dat je een fijne meninstructeur gevonden hebt!
@ Dingetje op een elastisch friesje gereden.
@ Bicci lekker op de fiets naar paard geweest!
@ Biancacoo lekker gewerkt?

Ben benieuwd hoe het met PrinsjeH gaat.

Vandaag Gwin ohz in het land gereden maar ze was het er niet mee eens. Ze is nog steeds van mening dat je niet hoort te rijden in je eigen eten. Andermans land is geen probleem, maar je eigen land… nee, dat hoort niet… Zitten nu ook heel veel dazen op stal, dus Gwin staat ingepakt als een zombie. Ik vind het er niet uit zien en vond het altijd vrij overdreven, maar als ik nu zie hoe rustig ze staat vergeleken met de paarden zonder deken, ben ik blij dat ik haar inpak.

Vanavond met Beer de eerste puppyles! Gaat nog steeds super! Af en toe moet ik hem en Bubbles wel apart houden anders blijven ze spelen en dat is niet zo goed voor Beer (en voor mijn huis en tuin, hihi).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:42

@frensie, ik moet stiekum steeds een beete lachen als je over beer verteld :)
want mn maatje, een vriend genaamd erik, noem ik al minstens 10jr ook Beer, hihi
alleen, die is zeg maar geen puppy formaat,
die is 1,98m hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:02

Mooie samenvatting :j

Het is hier nog droog. Hooi ligt al wel op rillen/rijen of hoe iedereen het ook noemt (heb het eens uitgezocht, zijn wel 10 verschillende woorden voor). Maar het is pas zondag gemaaid, dus nog vrij nat spul. Maar goed, is niet anders. Morgen zou het gepakt gaan worden. We wachten gewoon af.

Vanmiddag met zoon beetje pas de deux geoefend, maar zoon was moe en dat was niet heel handig zeg maar.

Ik ga hem zo naar bed brengen, dan straks nog de winterwei uitmesten (daar hebben ze voor mijn eigen gemak vandaag even een paar uur ingestaan, scheelde me veel heen en weer lopen), planten water geven en vast de route voor onze vakantie gaan uitstippelen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:24

Leuke vooruitzichten Tine de pas de deux en de vakantie!

Nou ik heb vandaag ook weer overleefd, het viel allemaal erg mee. Is vaak zo als je denkt dat het vreselijk is :o
Ben met een beetje geluk mijn ponywagen ook al kwijt, mensen komen volgende week vrijdag proefrijden maar lijkt zeer serieus. Alleen even de vraag of de pony's er een beetje voorstaan.

Kreeg vandaag nog een bericht van de belastingdienst dat ik in 2010 teveel belasting had betaald (tjeetje laat ik dat idee nu zelf ook steeds hebben gehad >;) maar is dus hele casus geweest met een opdrachtgever. Dus we hebben een financieel meevallertje. Geen wereldbedrag maar toch leuk.

Frensie ik vond het ook altijd enorm overdreven die paarden zo ingepakt, maar goed bij mijn wei in Rotterdam stond altijd wel een briesje en toen we in Groningen woonden was het ook echt niet nodig. Maar hier in het Brabantse zie je het ook veel en sommige plaatsen zijn gewoon enorm veel van die prikbeesten. Dus kan me er nu wel alles bij voorstellen, fijn dat Gwin zo toch in de wei kan staan. En ze is gewoon een dametje, die trainen niet in hun huiskamertje :P
Leuk op training met Beer :) geweldig Bicci dat jij je man zo noemt :))

Stalgenootje heeft aangeboden morgen te groomen dus kan weer buitenritje maken met Bente. Hopenlijk met nieuwe wagen, maar mijn strengen zijn nog niet ingekort en in de tuigenkamer vonden we wel een streng die paste, maar die ander was even spoorloos :+ dus als we die andere streng vinden kan het wel, anders mogen we vast nog wel een keer de wagen van stalhouder gebruiken.

En ik heb een keer een topicje gezien op het endurance forum waar ook de vraag werd gesteld hoe je die rijen/rillen etc noemt, kwamen ook heleboel antwoorden op. Grappig dat je in een land daar zoveel namen voor hebt :list:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:28

hihi
neeneeneenee.....
een vriend van mij, die ik al kende voor mijn man..die noem ik al zoalng beer... :+
mijn man is manlief natuurlijk :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:33

tine10 schreef:
Hooi ligt al wel op rillen/rijen of hoe iedereen het ook noemt (heb het eens uitgezocht, zijn wel 10 verschillende woorden voor).

ruggen :)) :P

vakantieroute uitstippelen, wil ik ook doen, maar ik wacht nog tot broertje voor mij de wegenkaarten gaat halen :)) is ANWB lid :P

VHU bijna ponywagen verkocht en meevallertje! Lekker!

Overdreven ingepakte paarden... tja.. Ik heb liever dat ik 'm moet aankleden en hij nergens last van heeft dan dat hij verrekt van de bulten en jeuk! :D Er zitten bij ons gewoon gigantisch veel vieze prikbeesten..

Nou, lekker op stal geweest. Netjes opnieuw gevlochten, en in de bak even zonder zadel gehobbeld. Daar gaat m'n lijf nog sneller van zeerdoen dan mét zadel...
Daarna nog stront geruimd
en nu net thuis, was met de fiets ook, dus ben gaaar!
Ga gauw eten :9

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:36

frensie kan je dat misschien iets beter uitleggen wbt het omslaan? Ik heb juist het idee dat het veel steviger is als ik samen met iemand zit, dan dat ik alleen zou zitten aangezien er dan meer gewicht is aan de rechter kant.

VHU fijn dat je wagen bijna misschien zeker verkocht is! Hopelijk kan je morgen met je nieuwe wagen op pad :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:37

ik denk dat frensie bedoelt dat je iemand achterop moet zetten. Je wagen is vrij hoog = hoog zwaartepunt = grotere kans op omgaan
Als jij iemand achterop zet kan die ''meewerken/tegenwerke'' (maar net hoe je het wil zien)
als ze naast je zitten zijn ze ''nutteloos'' :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:49

Ik bedoel inderdaad dat als je samen erop zit, je dan beter eentje achterop kan hebben, precies zoals Aks het uitlegt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:52

Ook als het gewoon om rustig dressuur werk gaat? Heb juist een kar met een bankje zodat je samen voorop kan zitten...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:54

hier ook bankje :))
maar met crossen staat manlief achterop....
precies zoals eerder werd uitgelegd..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:00

Hier noemen we het hooi als het gezwild / geharkt is...ook het ligt op ril ! :j
vhu meevallerdagje vandaag, duim dat je je wagen verkoopt !!
Tine morgen hooi balen maken...duim voor je dat het droog blijft tot die tijd..vind het wel supersnel..zondag maaien morgen persen..maar gaat in folie zeker ?
Beer doet het goed op puppycursus, super !!
Gwin helemaal ingepakt, prima toch als je dan lekker met haar bezig kunt !

hier nog niet veel dazen gelukkig..
verder....ben moe..moet nog notulen maken......blegh..doe ik een andere keer...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:00

Heb hier vanmiddag de paarden ook maar in vliegenjasje gehesen. Ze zaten werkelijk vol met dazen. Zo zielig. Alleen Thabor staat met bloot hoofd, die heeft binnen een minuut zijn masker weer af. Kan nu dus aan de bles (R en T hebben beide, bijna dezelfde bles) zien of het Thabor of Rembrand is, want die van Rembrand zit verstopt, verder zien ze er hetzelfde uit onder de jassen.

Nou, ik ga weer verder met klussen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:03

Bij Rizanta ging ik ook echt voor het met z'n tweeen op de bok zitten, zelfs toen de mendurance zo gedaan. Toen werd wel tegen ons gezegd / aan ons gevraagd of dat wel zo verstandig was :7 Wij lachen, hahaha, maar toen we zowat kantelden door een kuil in combinatie met een boomstronk begrepen we opeens wat ze bedoelden :o

Met Bente heb ik eigenlijk direct dat ik toch echt graag wilde dat iemand achter me stond omdat ze er dan sneller af kunnen springen en ook als er iets gebeurt, ze opeens een tussensprint maken door wat dan ook, degene die achter je staat de wagen in balans kan houden. Iemand die naast je zit kan er en moeilijker af en kan met de balans niets doen. Daarnaast weet ik niet hoe het komt maar ik vind die wielen eng... ben bang dat ik eraf wip bij een diepe kuil of bijv een flinke sprong opeens opzij of voorwaarts en dat ik dan in/op die wielen kom....

En misschien als je altijd op een mooi grasveld/wei tot je beschikking hebt of goed gesleepte bak dat je dat minder hebt hoor, zal zeker zo zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:21

Sorry net niet gezien :o manlief is manlief en beer is beer :P
Ik heb ook een beer van een vent en hij is ook mijn man hahaha.

BIj ons bij stal valt het wel mee met de dazen maar Bente staat ook niet 24/7 in het land, ze staat zo'n uur of 6 schat ik per dag op de wei. En ik denk dat onze teatree wasacties wel helpen. Maar er zijn minder dazen dan vorig jaar, zo ervaar ik het. Toen stond Rizanta en later Bente wel eens helemaal vol met dazen/vliegen op het hoofd en verspreid over het lijf, dat ze er helemaal niet goed van werden, dat heb ik dit jaar nog niet gezien. Maskertje ligt klaar maar nog niet om gehad.
Bij Snuitje op de wei zijn gelukkig ook vrijwel geen prikbeesten, ook maskertje nog niet om gehad }:0

@Jenkins ga je nog wedstrijdjes doen dit jaar? Staat me zo bij dat het vorig jaar best goed ging toch?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:23

VanHuisUit schreef:
Maar er zijn minder dazen dan vorig jaar, zo ervaar ik het.

-O-
Jouw huisdieren zitten bij ons... Het stíkt ervan bij ons! Veel meer dan vorig jaar.... En niet zo erg, maar ze zijn ook gewoon 3 cm groot! :oo bleh!
Wil je ze terugnemen? Ik sta open voor herplaatsing :j