[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:10

fijn te horen dat fifi haar koorts naar beneden gaat,enne....word een lange avond bij fifi voor je...met al onze knuffels die je moet geven aan haar :j
ik ga morgen zelf maar naar het strand(paardenbeesten blijven thuis,nu is de baas aan de beurt) :=
vanmiddag naar fysio geweest voor mijn rug( ja jullie lezen het goed....ik heb het ook al 4 weken aan mijn rug,enjoy the club :j )
veel oefeningen,onderrug overbelast(wat wil je met al die stront elke dag te scheppen -:(- )
braaf elke 2 uur mijn oefeningen doen (ahum proberen niet te vergeten)

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:16

Heb even niet bijgelezen maar oppervlakkig, had medicijnen vergeten (waren op) en met die hitte behoorlijke afkick verschijnselen, dan pas merk je wat een troep het wel niet is.

Wilde in iedergeval wel alvast reageren op nouvel echt top van je paardje moet steeds aan jullie denken.

Ik heb een topic gemaakt, had ook niet echt eerder fatsoenlijkse foto's van het spannetje :D
[AR-ITP] Rivaldo & Tum-Tum op wedstrijd @ Amsterdamse bos

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:28

ik ga zo je topic bekijken laura

goed om te horen dat de koorts van fifi naar beneden gaat.
logisch dat ze nog wel veel pijn heeft.

Rafiki is vandaag 1 jaar geworden *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:34

GEFELICITEERD *\o/*

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:39

GEFELICITEERD voor rafiki!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:01

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:02

@ Nouvel: wat een heerlijk bericht om te lezen. Ben echt heel erg blij voor jullie. Wat een toppaard zeg dat ze zich zo goed laat behandelen.
@ Tallechie: Daan helemaal niet in de zon zetten hoor. Grote parasol meenemen en anders lekker thuis blijven. Komen nog genoeg wedstrijden. Is voor jou ook niet fijn in die hitte.

@ Biancacoo: zorg je wel voor een briesje over het veld. Rembrand heeft nog flinke wintervacht. Bah, zie er nu nog meer tegenop.

Vandaag de prijzen voor onze vaardigheidswedstrijd geregeld. Hoop dat mensen het leuk vinden. Wij deden altijd prijzengeld, maar bij de vaardigheid heb je zoveel categorien, dat we er altijd op toelegden. Bij de dressuur is het nog wel gewoon prijzengeld, maar bij de vaardigheid nu dus voor het eerst gebruiksartikelen. En nee, geen zakken voer. Die heb ikzelf al heel vaak gewonnen en dat vind ik dus echt niets. Is altijd ander merk/soort dan ikzelf voor en paarden kun je niet zomaar even op ander voer gooien. Zeker niet voor 1 zak.

Rafiki gefeliciteerd.
Rivaldo: sterkte, hopelijk pakt je medicatie de boel snel weer op.

Volgens mij is dit niet een mentopic, maar een kneuzentopic :D We hebben allemaal wel wat zo te lezen. |(

Paarden vonden de zomerwei trouwens erg leuk. Lieten zich niet meer vangen, dus maar het sluisje (stukje van 5 bij 7 meter) ingejaagd. Gelukkig gaf Rembrand zich over. Thabor werd heel erg druk, kon niet meer stilstaan. Heel eng. Dan is zo'n stukje met 3 paarden ineens wel erg klein. Wonderbaarlijk genoeg werkte Amerigo heel erg mee door naar me toe te lopen. Ik was echt superverbaasd. Kon hem zo zijn halster aan doen. Die pup heeft nog poosje moeilijk gedaan. Manlief werd er erg boos van, maar ja, dat helpt volgens mij niet echt. Gelukkig kon ik hem uiteindelijk toch te pakken krijgen. MOrgen ben ik alleen, maar dan gaan ze dus maar even niet naar de zomerwei. Vrijdag is man weer thuis, dus dan gaan we weer verder met de opbouw. Hopelijk went Thabor er dan snel aan. Was wel aangenaam verrast door Rembrand en Amerigo. Die bleven echt superbraaf stilstaan, gingen niet boos doen of slaan ofzo. <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:29

Tine ik kijk wel even. Zag net op de tv dat het 22 graden zouden worden dus dat is wel te doen. Doe sowieso zijn parasol op de kinderwagen. En anders blijf ik maar even, we zullen het zaterdag wel beslissen.

Ben benieuwd wat ze er van vinden. Zakken voer is lastig. Mijn auto ligt altijd vol dus een zak voer is lastig er bij in te krijgen ;-)

Daarom zijn de meesten ook gaan mennen volgens mij, omdat ze wat mankeren.

Super dat R en A het zo goed deden. Voor T is het natuurlijk allemaal wennen. Inderdaad rustig opbouwen en het zekere voor het onzekere dus als je met zijn tweeen bent.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:33

Gefeliciteerd met je ex-veullie :)).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:18

gefeliciteerd met rafiki
tine trots op 2 van de 3 mannen ;)
happytime last van de rug, balen :(:)

zo :) Ik ben net terug van stal, we hadden vergadering. Fijn :j
Meteen geregeld dat ik vrijdag een groom heb, want ik durf nu niet óp dids naar het bos, als het opeens in mijn rug schiet kan ik niet meer bewegen :+ Dus dan maar op de kar :)

Nu even wachten op vriendje :)) die is nog lekker biljarten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:05

:D zeer geslaagde speurtocht en picknick in het bos gehad :j
Was ook helemaal trots op mijn manlief, hij deed het zo goed met die 12 kinderen, echt super.
Ben wel compleet afgedraaid want moest vanavond ook nog werken }:0
Oftewel stressdag 3 goed afgesloten, nu gaan we richting zaterdag en daar heb ik gewoon reuze zin in *\o/*

Citaat:
Bah, zie er nu nog meer tegenop
He Tine, jij zei zelf dat ik moest gaan genieten, moet jij dan ook maar doen :+

Morgen gaan we het proefje oefenen (groom en ik) zodat we goed op elkaar ingespeeld zijn. En ... mijn ponywagen is weer pico bello, 4 nieuwe lagers gekregen en alles nagekeken dus die rijdt weer als een trein. Als ik hem nu wil verkopen kan ik tenminste met een gerust hart zeggen dat hij gewoon goed is.

@IT gefeliciteerd met jouw knappe fotogenieke entertje Rafiki.
@Happytime en Naaltje, rugproblemen, ai lijkt me heel vervelend.
@S_L sterkte met het studeren met al die zon 8-)
@Tass veel plezier aan het strand (da's nu echt wel een aanrader!)

En natuurlijk, het beste nieuws van vandaag dat het naar omstandigheden dus heel goed gaat met Fief :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:12

Dank u, dank u :D.

Naalt goed geregeld :).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:32

@Tine, zie je man zo staan :+
't Is natuurlijk gewoon een jong paard, die snapt het nog niet (aan de ene kant) maar moet wel duidelijk grenzen krijgen (aan de andere kant). Denk dat jullie er met z'n tweeen zo wel uitkomen :j

Hond is ook helemaal moe heeft de hele middag met allerlei kinderen aan de lijn gelopen :+ zo schattig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:23

Goedemorgen,
Dat briesje zal er vast wel zijn denk ik zo.

Hoop dat het helemaal goed komt zaterdag.
Soms is er wel wat miscommunicatie,.. gisteren tijd te kort gehad, vandaag maar eens oplossen dan, hoop ik.
Soms zakt de moed me alleen wel even in de schoenen,....... }:0

Nouvel, knap dat fifi zich zo keurig gedraagd ! super
Tine's paardjes hebben de zomer in de bol in de zomerweide zal wel snel genoeg wennen denk ik.
Zaterdag komt het vast goed met je superpaard !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:30

Goedemorgen.

Zometeen nog even mennen met Rembrand. Krijg die rotproeven niet in mijn hoofd. Indoor lukte het nog wel, dan hoefde ik maar 1, maar nu met 2 gooi ik alles door elkaar. Het lukt me gewoon echt niet.

Straks met geiten in de wei zitten. Wel lui hoor, is niks voor mij om zomaar 2 uur te gaan zitten. Maar ja, is voor het goede doel.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:37

jaweeel lukt je wel tine :D
positief denken :j
kun je hem niet een paar keer op een A4 vel overtekenen? :)

Super VHU! feestje geslaagd dus :j
succes met oefenen vandaag, en geweldig dat je ponykar goed is :)

Mijn rug is minder dan gisterochtend, maar ik ga zometeen wel een aantal km fietsen op mijn frommelfiets, benieuwd hoe het dan gaat :j

@tass; jaja, nou jij nog volgende week :D

Ik ben er net achter gekomen dat het volgende week zaterdag koninginnedag is! :):) dat houdt in dat ik dan vrij ben dat is wel fijn zo'n dag voor zo'n wedstrijd denk ik :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:57

Streepje ons poesje is weer terug *\o/* *\o/* *\o/*
Broodmager maar verder geen verwondingen of zere ogen, wel gezond zo te zien. Ze zit nu naast de laptop, luid spinnend, tegen me aan geklemd :+: Buurvrouw belde vanochtend aan dat ze haar weer had gezien, ik en zoonlief naar buiten toe. Poes weer weg -O- ben gaan rammelen met brokjes en haar gaan roepen en toen hoorden we een luid gemiauw kwam ze eraan rennen. Zoonlief was ook zo blij! Ze is dus een maand weggeweest.
Het lijkt net of ze hele grote oren heeft en een dikke staart maar dat komt doordat de rest zo dun is :(:)

Nu maar hopen dat ze niet zwanger is want ze is niet gesterilliseerd :x

@Tine, lekker toch met de geiten in het land 8-)
Ben blij dat wij de proeven niet uit ons hoofd hoeven doen want dat vond ik bij de Z altijd erg lastig. Maar je moet hem toch niet uit je hoofd doen denk ik nu, het zijn toch geen kampioenschappen? Of bedoel je dat je gewoon steeds in de war raakt?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-04-11 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:01

Morgen allemaal,
Super dat de koorts van Fifi zakt.
gefeliciteerd voor Rafiki
Tine heeft 2 brave en 1 minder brave. Die 2 wilden zich gewoon uitsloven en het goed voorbeeld geven.
Naaltje heeft groom geregeld
VHU heeft de speurtocht overleefd
Niet iedereen is begonnen met mennen omdat ze lichamelijk iets schelen. Ik ben begonnen omdat men stal niet hoog genoeg is voor een paard. :)

Gisteren Petra nog aan de longe gehad. De achterhand ging er netjes onder en de rug wordt steeds beter gebruikt. Ben trots op men merrie. Na een half uurtje zijn we het bos ingegaan, gaan joggen. Ik was dus meer moe dan zij, maar ze vond het best wel leuk.

Verder alles klaar gemaakt voor Snuit. Een paal vervangen, extra voer halen, emmers uitkuisen,...
Morgen is het zover *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:03

aaaaaaaah! Geweldig vhu!

Hierbij namens lacuna heel veel sterkte voor nouvel en fifi. :(:)

Zit nu in de trein te verrekken,rugpijn en schommeltrein is rot :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:08

Zjips Naaltje :(:)
@B485 jij blij ik met dubbel gevoel dat is dan wel maf met zo'n forum dat je beide kanten zo meekrijgt.
Zo stom kan de reserve huissleutels maar niet vinden }> ik heb ze gisteren echt nog gezien.
Poes ligt nu al in dikke slaap, arme beest zal wel niet veel geslapen hebben afgelopen weken. Maar even grote bos bloemen kopen voor buuf :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:15

Super VHU. Had even je berichtje gemist. Misschien toch best snel naar de dierenarts om Poes te laten nakijken. Als ze drachtig zou zijn, kunnen ze het aan het begin nog redelijk makkelijk weghalen. En misschien heeft ze nog wel iets anders opgelopen.

Als je ziet waar hij de komende 2 maanden terecht komt, ga je het hopelijk al iets minder erg vinden. En je zal hier ook regelmatig lezen wat hij uitspookt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:22

Als ze zwanger is laten we het maar gebeuren, kan wel een nestje poesje kwijt hier in de buurt. Maar zou wel prettig zijn van niet natuurlijk }:0 Als ze weer wat aangesterkt is gaan we dus wel naar DA en steriliseren. Ga inderdaad van de week ook even langs DA voor check en extra wormkuur of zoiets, wie weet waar ze allemaal aan heeft zitten vreten.

Denk dat Snuit het leuker vindt bij jullie dan waar hij nu staat hoor, that's for sure :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:23

Goeiemorgen!

VHU: hoera! Poezel weer terug *\o/* ! Ik ga met Babs mee..... zou haar ff door de DA laten scannen, en evt. meteen steriliseren. Over Snuit en forums: het fijne ervan is dat iedereen meeleeft met beide kanten, en dat je dagelijks / wekelijks updates krijgt hoe het met hem gaat! En dat moet je altijd maar afwachten wanneer je hem via een advertentie zou verkopen ;) .

Tine: moet je menproeven uit je hoofd doen? Geen voorlezer? Ik heb een whiteboard gekocht waarop ik een rijbak heb geplakt met schilderstape. Ideaal om beginners uit te leggen hoe je een figuur rijd, maar ook om proeven te "rijden".

Hier ook geen mennen vanwege blessures. Pony, ook al is het een D-maat, is gewoon te klein voor mij om op te gaan zitten :)) .

Ik heb gisterenmiddag met mijn dochter op Ster pony"gereden" in het bos /3 . Joggingbroek aan, paardrijlaarzen had ik nog liggen voor haar, capje op, en gaan met die banaan. Lekker gewandeld, Ster aan een los touwtje, en zij sturen. Leren zigzaggen over een brede landweg, stukje gedraafd. Vooral door het bos vond ze erg leuk, voelde als een echte buitenrit :D . Ster is zoooooo braaf <3 . Ik denk dat het wel voor herhaling vatbaar is :j !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:15

Ha, VHU dat is nog eens goed nieuws !!!
Super dat poezel weer thuis is.....lang hoor 1 maand........

Snuitje morgen verhuizen........spannend, kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt, en dat babs errug blij is !!!

Naaltje, sterkte in je schommeltrein !!

Rafiki gefeliciteerd !!! *\o/*
Mijn veullie is 10 april een jaar oud geworden, hij is echt een dondersteentje, en nu dus officieel geen veullie meer !! :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:07

Goedemorgen,

Heb wel bijgelezen, maar ga met de samenvattingen mee. Zoonlief moet zo eten hebben.
Ik ben kapot, wat een drama nacht.

Ik heb besloten om niet naar Westerbork te gaan. Er is helemaal geen schaduw, wanneer ik heen wilde is het heetst op de dag. Ik moet Daan mee nemen, het is te ver om terug te rijden als hij gaat huilen.
Ik ga maandag wel naar Leek toe, daar zijn bomen en ik kan DAan makkelijk eventjes naar huis brengen.
Het is niet anders