[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:41

Naaltje schreef:
geeft je gps aan waar ruiterpaden zich bevinden joram? :) of geeft hij paden aan en rijd je die gewoon in?

Mijn gps maakt onder ander gebruik van kaarten van http://www.openstreetmap.org/ en daar staan bij somige plekken ook de ruiterpaden op.
Anders gebruik gps als plaatbepaling/kompas zodat ik weet welke kant ik op moet en dan kijk ik zelf welk leuke pad die kant oplopen. Vindt dat zelf altijd erg leuk avondtuur :+

Mastrootje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:51

Morgen voor de laatste keer les en zondag heb ik mijn koetsiersexamen mensen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:00

Heel veel succes !!
Ben erg benieuwd !

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:25

succes manon je kan het!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:29

@ milanka. sterkte gaat vast goedkomen

ik ben ondertussen lekker bezig met school :)

zo naar stal misty rijden en daarna wassen, want morgen moeten we er wel spik en span uitzien op wedstrijd, strakjes lekker oesters eten met vriendinnetje :9

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:30

succes alvast morgen :)

Ik ga ook naar mijn kerels :).. laatste keer in het land zetten :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:36

marrianne, heb je je vriend verteld dat je oesters gaat eten? je weet wat die doen he?

Naaltje, heeft het nut als ik je enquete invul?
wij hebben namelijk geen natuurgebied met ruiterpaden in de buurt.

Laura, hoezo de laatste keer in het land zetten?

Vanochtend lekker gereden met wobbe :D
Ik had 4 pionnen neergezet om te slaommen.
Eerst natuurlijk wat warm gereden etc.
heb geprobeerd het tempo wat lager te leggen en wat minder aan het nageeflijke te denken.
en dat laatste ging nog best :j ik heb wel wat gevraagd natuurlijk maar niet zoals ik er eerst mee bezig was.
daarna lekker tussen de pionnen door gereden.
daar moesten we allebei goed voor opletten! en het was leuk!
tussendoor ook een keer of 2 het achterwaarts geoefend en dat ging super!
op een gegeven moment ging hij met zijn hals ook wel iets lager.
we hebben lol gehad in ieder geval met slaommen :D
Morgen weer een stukje naar buiten als het weer een beetje mee zit.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:38

@ yvestoeter hahaha, gelukkig ben ik vrijgezel :P

zie je nou wel oefening baart kunst, super dat het nu vooruit gaat.

mijn pony's staan ook al niet meer in het land helaas.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:45

Citaat:
Morgen voor de laatste keer les en zondag heb ik mijn koetsiersexamen mensen
Zet 'm op Milanka (vond het zelf best spannend allemaal, ik dacht dat ik er redelijk relaxed onder was totdat we moesten wachten op uitslag, dacht dat ik gek werd :+ ).

@Marianne: go for it!

Vandaag vooral in de tuin bezig geweest, Han heeft alle pony's gepoetst +:)+ had nieuwe cap voor hem gekocht, die had hij de hele poos op zo grappig. Denk dat het verdriet over Simba nu eindelijk een beetje weg is bij hem, pffff.

Verder helft van de tuin omgespit en alle voederbieten geoogst, heb een leuke stapel }:0 Snuit vindt ze heerlijk. We hadden ook nog wat enorm uit de kluiten gewassen rode bieten (die had ik er voor de leuk in laten staan), en die vinden ze alle drie zo ontzettend lekker. Maar geen gezicht, net alsof ze lippenstift ophebben. Hoop dat het me lukt ze nog zo op de foto te zetten :+

Ik doe definitief niet mee met de recreatierit a.s. zondag. Het wordt echt hondenweer. Zou morgen gaan groomen maar zie dat het gaat stormen en misschien ook onweer morgenmiddag. Ben benieuwd of het wel doorgaat.

Oftewel, we zijn nu definitief in het niet zo geweldige menweer seizoen beland -O-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:47

han is je zoontje toch? Wat lief dat hij alle pony's geborsteld heeft!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:10

Yep Han is ons zoontje (nou hij is al best groot, 8 jaar, volgens hem zelf moet ik zoon zeggen ;) ).
Het is ook heerlijk hem zo aan de gang te zien. Hij vindt verzorgen (vooral hoeven krabben en invetten) en mennen het leukste. Dat rijden gaat-em denk ik echt niet worden :=

Krijg net SMS'je dat groomen morgen wel doorgaat. Nu maar duimen dat dat slechte weer een beetje om ons heengaat. Wel fijn, dagje groomen, heb er echt zin in (tegen de regen kunnen we ons wel goed aankleden).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:15

Ja het weer is niet meer zo geweldig nu.

Naaltje ik heb je enquete ingevuld.

Pony's hebben vandaag nieuwe schoenen gehad. Bij ferro een iets verbrede witte lijn van de hoefbevangenheid
maar niet ernstig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:33

Gelukkig Maisie. Wie weet trekt het nog helemaal bij.
@Naaltje, je enquete werkte prima hoor.
Zo moet nu aan de kook :Y)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:55

Kim, slalommen is wel goed voor hem word hij lekker soepel. Nav jou vorige topic met longeren aan de dubbele longen heb ik het vandaag eens met Buck gedaan in het begin liep hij echt niet lekker beetje vergelijkbaar met jou fotos maar hoe meer je vraagt en je handen erbij houd hoe beter hij ging lopen. Ik denk als je met Wobbe meer oefent hij zijn hoofd meer gaat dragen en zijn lijf gebruiken. Je kan er toch wel een hele hoop bij heb ik wel gemerkt. Ik heb de lijnen enkel aan de bit en niet tussen de benen.

Laura, zijn die fotos recent ? dat is toch riv vind het zo grappig haha!

Ik twijvel, over Buck zijn ijzertjes ga ik ze er nu onderuit laten halen en de winter zonder of,.... ? zoiezo met de sneeuw weiger ik ze om eronder te houden ivm glad en klompen... maar hoe moet ik dan nu verder ? Kan ze er wel nu onder laten zetten weer want de andere zijn op, maarja dan heb ik geld betaald en kunnen ze er straks weer onderuit door de vorst..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:09

Ze kunnen er nu nog wel een keer onder, het is eind oktober, over 6 weken zit je op begin december(8 weken half december). Het moet gek gaan wil er voor die tijd een berg sneeuw liggen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:17

Ze zitten er nu 10 weken onder en moeten er hoog nodig onderuit smid is al gebeld 1 ijzertje is door midden gebroken net. := Hij komt woensdag en moest zelf nog maar even overwegen wat ik zou doen zei hij gezien blote voeten met Buck niet gaat, niet met de KM's die ik op het asvalt maak.. Dus dan doe ik ze nog maar een keer onder! :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:11

buckje, wobbe loopt niet extreem diep ofzo hoor in mijn topic.
Hij moet daar heel erg aan wennen.
Ik vond het slaommen wel leuk!
Ik had 4pionnen en de eerste 2 'poortjes' kon ik zonder moeite door...maar tussen de laatste 2 pionnen door was soms nog wel eens krapjes haha

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:27

naaltje, heb je enquette ingevuld :)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:55

enquete is ook hier ingevuld!
Hier komt a.s. maandag de hoefsmid en dan gaan de ijzers eronderuit. Ik wil de sneeuw voor zijn, zodat ze lekker naar buiten kan dan.
IvysToeter slalommen is een hele goede oefening! zo ook een paar vaardgiheidspoortjes neerzetten en daar dressuurmatig doorheen rijden. Het maakt het iets moeilijker, en zo word dressuur rijden ook nog leuker (volgend manlief dan hé, want ik vind dressuur wel leuk om te doen)

VHU wat leuk dat je zoontje zo lekker met de pony's bezig kan zijn. dan geniet je zelf ook extra of niet?!

Milanka succes!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:42

millanka: zet hem op zondag,veel succes!
VHu: jij bent lekker aan het tuinen....goede oogst dit jaar? bij ons de piepers half verrot,kalebassen maar weinig(normaal onwijs veel)
rivaldo: leuke foto,ging het in 1 keer goed over het zeiltje heen?
hier nog steeds rustig,paar uurtjes werken,paarden/ponys verzorgen en weer plat op de bank,gelukkig lopen mijn paardenbeesten overdag op de wei,dus die vermaken zichzelf wel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:18

happytime, had ik iets gemist? ben je ziekjes? omdat je zegt hier nog steeds rustig?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:18

Citaat:
VHU wat leuk dat je zoontje zo lekker met de pony's bezig kan zijn. dan geniet je zelf ook extra of niet?!
Absoluut. Zeker ook omdat we midden in de stad wonen.
Citaat:
VHu: jij bent lekker aan het tuinen....goede oogst dit jaar? bij ons de piepers half verrot,kalebassen maar weinig(normaal onwijs veel)
wij hadden een vooral super kruiden jaar, oregano, maggiplant, peterselie, munt, dille, citroenmelisse, bieslook, het hield maar niet op. En heul veel kalebasjes, komkommers, sla en courgettes plus paar prachtige pompoenen (zo ongeveer halve straat plus klas van Han voorzien). En dus voederbieten plus rode bieten :Y) Met om de hoek een tomatenkweker en wortelboer begrijp jij wel dat we mega-veel soep hebben gegeten deze zomer en de halve diepvries ook nog vol zit voor van de winter }:0 Maar hier ook veel mislukt hoor, door droogte plus kou in het voorjaar.

En dat waren weer de berichten vanuit de biologische tuinbouw uit de Randstad :+ ;)

Ik wil eigenlijk ook nog kippen, elke dag vers eitje ;)

@Happytime, woon jij op een boerderij of heb je ook een volkstuintje of bij huis?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:24

dus als de supermarkten hun voorraad kwijt zijn mogen we bij jou komen eten VHU?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 23:24

Hehe ik zit eindelijk op de bank.
Ik ga even bijlessen en zal even samenvatten.

Ben vanavond niet naar les geweest, veale was gisteren kreupel. Ben wel bij een andere manege geweest en waarschijnlijk heb ik er een gevonden. Ga dinsdag nog even kijken. Op 6, 6 km van mijn stal.

Napie ik pb je wel even over wanneer ik kan. Gefeliciteerd met het behalen van je cursus. En succes met de andere.

Laura lekker met tum weggeweest

IT ik ben nu 15 weken zwanger. We hebben vandaag kamer en kinderwagen ed besteld. Heeft Wobbe aan de longe gehad

wobbe op de foto en rembrand en nieuwe weitjes

dribbel ingeslapen, mooie leeftijd sterkte. (onze hond heet dribbel)

Leuke foto's gezien, van Patrick.

Naaltje ik heb geen idee over je verslag

tine wat een ruimte

iemand heeft examen koetsiersbewijs succes :-)

Leuke foto's laura

vhu lekker tuinieren, heb er zelf een hekel aan

Volgens mij ben ik nu weer bij

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:56

ivystoeter: ik heb ziektevan crohn,en helaas weer vreselijk last van buikpijn.
VHU nee ik woon niet op een boerderij, maar sta met mijn ponys bij een man van 84 jaar,met veel land en hij heeft een tuin vol met van alles en nog wat, waar ik ook mee help en.....gezond uit eet :D
ben zelf fan van zijn frambozen,maar helaas weinig dit jaar.