[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:55

hmm heb laatst een pony op marktplaats gezien die aan jouw eisen voldoet jelle

Sleeen ga ik niet proberen, dat wordt namelijk echt een rondvliegende slee....
Vandaag tweespan gereden met de pony's waren erg druk heb een half uur lang gestapt en heel langzaam gedraaft ze moeten gewoon maar weer eens ff luisteren!
De driejarige heb ik gelongeerd en die had er zin in haha! Lekker uit haar bolletje, en helemaal blij dat ze aan het werk kon, ondanks de kou lekker bezig geweest in de zon!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:00

Wat een leuke foto's hihi en dat scheve bekkie van je bonte jelle! super leuk :D..ik zal me ogen openhouden als ik een leuke bonte zie :)

Vandaag op mijn bek gegaan met scooter, was nog maar 20 meter van me huis (voor me deur) scooter gleed in de bocht weg en laura die bleef gewoon staan.. al gleed de scooter wel keihard door tegen me been. Toch nog veilig op stal gekomen en half uurtje met rivaldo gewandeld en toen wat laten rennen.. hij liep beter, dus lekker rustig aan gedaan :) en ben dat van plan een week lang even zo aan te kijken.. ik heb ook het idee dat ik teveel wil zien :P

Ben nu ondertussen mijn haartjes aan het stijlen en ga zo naar me vriend, hij is jarig :D.. heb een leuke Bjorn borg boxer gekocht, na de vele kado's die ik voor kerst voor hem gekocht had, had ik amper nog ideeen dus ik koos tussen een boxer of een bijenkorf bon/v&d bon. Heb net de cakejes in de oven gedaan die ik voor hem gemaakt heb :D Heb ook nog een leuke sjaal gekregen van mijn mams :D wat een drukte was het vandaag zeg!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:07

Die bonte van Eveline is de perfecte pony haha maar die verkoopt ze niet, grr :P

Ik houdt marktplaats ook altijd in de gaten, zie meestal niets wat me aanstaat.
Marianne, welke heb jij gezien dan?

Het heeft trouwens echt geen haast, het mag nu maar ook over een jaar hoor.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:07

Laura had je scooter geen schade? :oo

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:08

hmm das niet zo mooi laura!
Misschien inderdaad goed dat je het nog een weekje aankijkt, ik ben ook snel paranoïde en denk altijd meteen dat die van mij iets hebben...
Leuk dat je je vriend zo'n boxer geeft, heb ik ook wel eens gedaan :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:32

Vandaag weer even bij de pony's geweest. Die hadden het in ieder geval niet koud dus dekenloos gaat zover wel goed. Zijn nog steeds lekker aan het spelen in de sneeuw, leverd in ieder geval mooie plaatjes op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vlak bij mijn huis, hier ligt nog wel een cm of 15
Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:58

prachtige foto's napie!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:01

Napie: Wat waren die pony's heerlijk aan het spelen zeg! :D Hele gave foto's :j

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:16

Leuke foto's Napie :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:45

Afbeelding
Charmante poonie :') _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:00

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:34

Mooie plaatjes & wat een grappige schutting heb je in het land staan, super handig. HEbben jullie er geen stalletje van gemaakt omdat het niet mag? Heb ook ooit zo'n soort schutting gehad, mocht je niets in de wei zetten, dus schutting gemaakt van wilgentenen matten en ongeveer op 70 graden gezet, hadden ze toch aardige beschutting.

Vandaag niet veel gedaan, alleen opgeruimd, bomen en struiken wezen snoeien, moet ook gebeuren. Pony's hebben het prima naar hun zin, lekker op de wei / paddock, grond goed bevroren. Heb het water in de container staan met twee dekens erover, het was gelukkig allemaal niet bevroren. Bij ons is geen sneeuw gevallen, joepie. Dus ik kon met de kruiwagen goed tanks met warm water vervoeren en zo met wat mengen weer een hele ton vol lauw water krijgen. Het was heerlijk weer bij ons *-:) , heerlijke zon, leek wel wintersport. Hoop dat we komende week kunnen gaan schaatsen. Was wel errug glad }>

Morgen gaat manlief weer aan het werk, zoonlief weer naar school....weer het rijk alleen. Ook wel weer lekker ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:39

Bedoel je mij? :)
Tryggur heeft in principe geen stalletje nodig :n We hebben daar een stukje met tegels zodat hij in de winter ook gewoon met droge voeten kan staan en een plek heeft om te eten en hij kan uit de wind staan, ook hangt zn mineralen blok daar. Verder heeft hij een ontzettend dikke vacht, komt geen regen doorheen :D

Zo te horen ben je fanatiek bezig geweest! :)) Wat een gedoe he, dat gesleep met water nu :\

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:41

Ik weet eigelijk niet of ik schade heb, helemaal niet naar gekeken, maar die kant moet toch nog vergoed worden vanwege een loslopende hond waarbij mij pols in het gips, nieuwe replay jas stuk en scooter schade en overige kosten. (was met de scooter tegen hem aan gereden en vloog letterlijk eroverheen :()

Ja denk ook dat het wel meevalt, maar zit nu gewoon even in een dipje en dan denk je soms dat er van alles aan de hand is.

Vriend vond boxer erg leuk... hij is wit met rood en allemaal gekke vormpjes, weer eentje die bij de hele collectie past :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:52

haha gelukkig vond hij de boxer leuk, anders had je hem nog moeten ruilen :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:16

@Wendy15, ja ik bedoelde jouw constructie ;) Ik heb nu wel een beetje een tut-pony :+ en wel onze Freddy staat bij voorkeur in het gangetje als een soort oppassertje. Denk dat hij doodongelukkig zou zijn zonder zijn stalletje :+

@Rivaldo, ik denk dat jij en je scooter toch geen gelukkig huwelijk zijn, wat een ellende zeg. Bart (manlief) heeft in onze eerste jaren ook regelmatig boxershorts van mij gekregen :+:

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:21

:)) Nou Tryggur houdt absoluut niet van stal :n Hij heeft 2 keer een nachtje in een stal doorgebracht en toen was ie ontzettend onrustig en gestresst en wist ie niet hoe hárd hij de stal uit moest vliegen := Heb 'm ook weleens een paar uurtjes in een stal gezet om op te drogen na het rijden en dat is ie ook binnen een uur zat := Gaat ie zelfs niet eten, heel onrustig rondlopen (ook al sta ik erbij) en proberen de stal open te duwen enzo. Ben een keer 2 uurtjes weg gegaan en toen had ie de hele stal ondergepoept, omgewoeld en was ie drijfnat van het zweet := Ik denk dat die heel ongelukkig wordt als ie op stal moet :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:42

@Wendy: leuke foto's, zo saampjes in de sneeuw! Ik ben ook helemaal ingepakt met dit weer, trouwens.
Wat een prachtig lang haar heb jij!

@Jelle: heerlijk zo met de slee.
Ik hoop dat ik morgen eens een poging kan gaan wagen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 03:58

Ik kan niet slapen, zit maar te denken en denken.
Dus dacht laat ik even op bokt kijken :D

Mijn scooter is opzich super :).. laat me amper in de steek en brengt me van her en der! Laatst was hij dan stuk, maar het blijft technisch spul dat kan een keer een mankement hebben. Mijn zus had de een na de ander en vaak gewoon pech mee en gingen vaak stuk, dus mag vooral niet klagen.

Wendy je hebt inderdaad mooi lang haar zeg, maar je paardje heeft ook behoorlijke manen! Het is een knap paardje en zit lekker in zijn wollige vachtje!

Het was best moeilijk kiezen hoor die boxers er is zoveel keuze, maar denk al vond hij ze niet leuk dat hij dat dan niet gezegt had hoor, hij draagt ze altijd en hij vind ze heerlijk zitten. Ik heb er ook een paar en kwaliteit is best goed, maar echt ongelovelijk die prijzen voor een boxer. had het met me zus vandaag nog over, maar voor een kadotje is het een leuke gift al had ik er liever 2 gegeven. Maar het tikt snel aan.

Morgen aan school werken en naar de fisio, daarna pas naar rivaldo. Dinsdag begint helaas mijn stage alweer en moet ik op 6 uur al op, bah wat gaat dat toch snel zo'n vakantie!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:34

avaluna: Bedankt! :D

Rivaldo: Dat is idd wel fijn als ie het eigenlijk altijd gewoon doet :j
Ik heb nog nooit scooter gereden :oo :)) (wel auto, spartamet, quad, trekker, bobcat, speedboot... Maar geen scooter :') :)) )
En bedankt :D Tryggur heeft idd lange manen :j Doe er niet zoveel aan, nu in de winter hangt het los, is lekker warm. Alleen in de zomer krijgt hij het érg warm er onder, dus dan doe ik het vaak in vlechten :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:44

Ik haal mijn BB boxers altijd in batavia stad :) stuk goedkoper :D

Over tying up e.d: in wortels zit ook enorm veel suiker ;) Zou eerder voor een goede muesli kiezen met weinig suiker erin dan wortels en summerfitkoeken.

Mijn ponys + paard schuren zich helemaal stuk als ik ze ook maar een stukje summerfitkoek voer. Ken er nog een heleboel die daar last van hebben.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:38

Ik ga rivaldo nog maar wat minder geven, zowiezo iets in zijn bakje, want de rest krijgt dan ook allemaal en dan blijft hij wat rustiger.
De koeken geef ik maar enkel dan zoals wendy dat doet, 2 keer in de week ofzo, tot ze op zijn.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:40

In die koeken van hippostar zit volgens mij nog minder suiker dan in die van pavo, daar zitten meer toevoegingen in. Ik heb ook muesli (zonder haver) van hippostar.
Wortels zit idd veel suiker in :j Waren ook stalgenoten die veel wortels voerden en ook af en toe ongevraagd aan mijn pony "Aaahh een wortel is toch bijna alleen water" ehmmm nee :n

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:46

ik heb dit keer die van hippostar (zei summerfit, maar wist de naam niet van de nadere) Mij is dat ook verteld eerst over die wortels, maar weet nu dat er wel suiker in zit. Ik voerde denk ik ook teveel halve koek, 6 wortels 2 keer per dag. En dan deed hij een tijdje al niet het volle werk en dan de kou dat hij nu stijver is en dat hij ook bekapt moet worden voor die speciale stand op zijn achterhoeven.. Denk dat ik het wel weet :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:31

Voer nu reform M meusli van St Hippolyt met daarbij Ultimate Balancer van Dodsonn&horell en een mix van een aantal kruiden :)
Ze doen het er perfect op!