[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:51

Weer terug van bezoekje aan de trailergarage. Zondag toen we thuis kwamen na de wedstrijd voelden we dat de voorwielen wel heel erg warm waren, niet goed dus. Gelijk mailtje gestuurd en vandaag naar Impex. Dik boek mee en wachten. De remkabels waren niet meer in orde, lagers daardoor versleten. Als service deden ze gelijk ook de onderhoudsbeurt (die doen we normaal eind juli/begin augustus), dus scheelt me weer een keer op en neer rijden. Wel jammer van mijn halve dag, maar goed, het is niet anders. We kunnen weer veilig op pad. En weer een sticker erbij ;-)
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:43

Tine wat een avontuur met Fabels, brr ik vind het maar eng hihi.
En goed idee van de trailer, mijn mentrailer is bijna 3 jaar oud, die moet ook maar eens voor een beurt.

En ik herken me heel erg in VHU haar zoon, ik ben nog steeds zo :D

Dit weekend de eerste examens gehad voor de opleiding zadel/tuigreparateur. En uiteraard allebei gehaald (en dus het ene examen wat me niet boeide hakken over de sloot).
Komend weekend naar Leek voor de SMW maar moet nog eventjes een groom regelen, manlief ligt plat op bed helaas.
Gister weer les gehad met Det en jemig wat moet ik nog een hoop leren zeg!

Afbeelding
De vrijdag van kamp Steenwijk tijdens de proef. Check dat achterbeentje van de grond hihi.

Afbeelding
En woensdags op kamp met marathontraining

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:32

Ips, wij doen braaf ieder jaar onderhoudsbeurt. Moet er niet aan denken dat er iets met pony/paard gebeurt. Nu hebben we wel aluminiumtrailer, maar toch. En gefeliciteerd met je examens.
Bianca: die houden je vast wakker. Wat een apart geluid zeg.

Net toch maar even aan de hand weer over het maaipad gewandeld. Maar zoals ik stiekem al een beetje hoopte, keek Fabels niet op of om. Liep zo langs de plek, zonder enige aarzeling. Gras was mooi plat haha. Ze had alleen maar oog voor al dat lekkere gras. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:23

Flinke sloot Tine :oo
En gefeliciteerd Ips en wat is die Det van jou toch een tof peerd =:)

Ja ja die zoon van ons :+ het lijkt nu dat het goed is gekomen want hij heeft nu een positief advies ook voor scheikunde. Als ze geen positief advies hebben en een onvoldoende mogen ze het niet kiezen. Met het werkstuk wat hij nog heeft gemaakt zal hij wel op een voldoende uitkomen, dat kan haast niet anders, dan zit het zeker goed.
Ik herken ook wel wat in hem hoor :o :+
Hij zit nu alweer een uur te pingelen op zijn gitaar, hij heeft gewoon andere prioriteiten :P

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:24

Afbeelding

Ikke spam

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:38

Heerlijke spam Baudyh.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:38

<3 :*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:37

Ikke is ook zo knap !!
Ik heb een vervangende groom gevonden voor dit weekend in Leek. Zo lief hoeveel mensen willen helpen ❤️

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:50

Ikke doet het knap !!
Ips goed zeg groom voor Leek !
Det is gaaaaf !!
Vhu.. pfff toch nog gelukt...wat een stress om die cijfers.
Tine fijn zo'n cool paard.

Heeft niks met paarden te maken...:
Gisterenavond met kootje weer gaan zwemmen.
Dit keer moest ik er zelf ook echt aan geloven...te diep om te lopen....brrr...ik ben bang van donker water..door in jeugd ongeluk...
Dus grote overwinning...ik heb met kootje echt gezwommen...en ondanks dat ook kootje het nog erg spannend vind...kwam ze vol vertrouwen naar me toe het diepe water in !! Trots op haar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:49

_/-\o_ bianca

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:55

Gaaf Bianca. Mooie overwinning voor beiden.

Wat fijn Ipsi. Succes dit weekend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:01

Dank..ben stiekem best trots :+

Even op pc foto's van jullie knappe paarden kijken...ziet er toch beter uit als op telefoontje..haha...geweldig hoor Tine en Ips en Baudyh.
Ikke gaat hard vooruit !! _/-\o_

En Sav's filmpje op 1e wedstrijd !! ik vind het knap, echt een supermooi paard <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:39

Echt super knap van je Biancacoo _/-\o_

Nou zoonlief nu officieel 'door'. Was geen gemakkelijk jaar voor hem (en ons) ivm zijn been, daardoor heeft hij flink verzuimd in begin van het jaar. Was rest van het jaar dus beetje 'achter de feiten aan' lopen.

Vanacht wakker gehouden door een krolse kat >;) was niet die van ons. Die gaan volgende week onder het mes :)) ze zijn nu 10 maanden, mag ondertussen wel.

Nou zou vandaag allemaal stage bezoeken doen, is er weer van alles veranderd :roll: :list: }:0
Vanavond weer gasten bij ons B&B, uit Londen. Overmorgen gezin uit Connecticut/USA. Was weekje dicht, alles lekker luchten en schoon. En ff rust in de tent, ook wel fijn.

Iedereen fijne dag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:37

Wat een rust hier.. :wow:
Gelukkig is hij door vhu.
Vanmorgen wandeling met vriendin en 2 honden gemaakt...was gezellig.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:47

Nou dames heb ik een weekje logees, gaan jullie best wel hard.

Hier ook witte gips benen en warm gehad, net voor de weers omslag het hooi geleverd gekregen dan is het licht werk met veel handen.

Assie heeft paard op bijscholing en moet op een of andere manier weer vertrouwen krijgen. Angst is een raar iets, bij het ene paard wel en de andere niet.

Janouk had een uil in de wei, deze heeft zoon wijsheid gegeven en deze is geslaagd en mag zich nu ingenieur noemen. las in andere topic dat het met Meneer Anton super gaat 7 winstpunten in een dag.

Tine is aan het herintreden met mennen en dit gaat goed.
Moet alleen nog beter leren nee te zeggen voor eigen bestwil.
En geeft droogmennen een nieuwe dimensie met een super Fabels wat een avontuur.

Belker heeft wedstrijddebuut met Sav.

VHU goede berichten van Ber en heeft een nieuw paard Fred braaf zijn zit in de naam (ken hier een brave Fred). Heeft een contract aangeboden gekregen dus doet het goed daar op school.
Zoonlief is ook over, gefeliciteerd.

Biancocoo aan het trainen voor triathlon met hond en heeft een drempel overwonnen, goed hoor, en gaat infrarood.

Boudyh wat is ikke een leukerd, jammer dat Mr. Brown in de lappemand zit. En heeft veulens in de maak voor 2018.

Gem Miepje gaat lekker. En Gem word volleerd groom tot en met klasse 4/M

Ips heeft examens gehaald (leuke opleiding trouwens) en lekker met Det lessen. En goeie groom is goud waard.

Zo ik ben weer bij, doorat we gezellige logees hadden maar 1x gereden maar ze hebben met het hooi en het brandhout geholpen. Nu dus weer met de pony's aan de gang want we hebben wedstrijd van het weekend op zondag. Eerst officiele dressuur 2x B met het span en daarna aansluitend oefen vaardigheid en marathon. Dus gewoon weer lekker aan de gang, en zien wat we ervan kunnen bakken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:09

Wow Marga, wat een supersamenvatting. Ik sluit even aan.

Vandaag sportdag gehad en ben compleet gesloopt. Nu nog diploma's schrijven van de sportdag en lessen voorbereiden voor morgen. Moet onverwacht ook nog gymles geven, dus ben nog wel even bezig. Net da weer gebeld. Afgelopen weekend moesten we met Mowgli (Leonberger van 10,5) naar da omdat hij amper meer kon lopen, dinsdag weer heen omdat tandvlees allemaal aan het bloeden was (melanoom drukt de kiezen weg, waardoor kiezen uit bovenkaak tandvlees steeds verwonden), en nu kan hij sinds gisteravond weer amper overeind komen, ondanks dubbele dosis pijnstillers. Da denkt dat zijn spieren het nu ook gaan opgeven. Omdat manlief toch wel heel graag nog afscheid wil nemen en pas morgenavond laat thuis is, afgesproken om Mowgli maandag in te laten slapen. Mocht het niet meer gaan, dan kunnen we in het weekend bellen. Ze hebben geen dienst (de arts waar we weg zijn gegaan heeft dienst), maar ze hebben wel dienst voor paarden, dus we mogen gewoon bellen en dan komen ze hem thuis laten inslapen (dat wil ik graag, voor de andere honden en omdat hij autorijden niet leuk vindt)

Sorry, weer een egopost. -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:13

|( Tine, .... sterkte voor jullie... afscheid nemen is zo zwaar. :(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:14

Sterkte Tine!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:49

Het is zo waardeloos, hij is in zijn hoofd nog zo ontzettend goed. Maar zijn lichaam stopt er gewoon mee. Maar hij wil nog steeds mee als hij de riemen ziet, hij wil nog steeds spelen en knuffelen, maar het kan gewoon niet. Waardeloos. Dan ga je toch heel even weer twijfelen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:11

Sterkte Tine :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:23

Zonde Tine , sterkte ermee

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 02:27

Lieve Tine, Afscheid nemen van een vriend is zo zwaar. Dikke kus :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:14

:(:) tine...

Gisteren met de wandeling een supermooie gespierde sporthaflinger ruin zien lopen in een weiland..... echt een gaaf dier...soms zie je ergens zo'n paard wat eruit springt.....kennisje die mee was begreep er niks van..hahaha....waarom die nou veel mooier was als de andere paarden daar.. is ook geen paardenmens...maar toch kijk je daar anders tegenaan blijkbaar...hahaha
Heb dat met de honden die in de sport lopen ook..zit zoveel verschil in.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:24

Zo heb ik wel eens geprobeerd uit te leggen aan een leek wat er moeilijk is aan paardrijden, dat je te maken hebt met een karakter. Zei één van die gasten: "ja joh, ik heb ook wel eens ruzie met mijn racefiets" . :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:39

Moeilijkste wat er is een hond laten gaan die nog zo goed is in zijn hoofd. Was toen met onze Mies ook zo, maar haar lijf ging ook echt niet meer. Die zat toen op de weg naar de DA (ze vond autorijden geweldig) zo blij te kijken achterin de auto... echt afschuwelijk |( heel veel sterkte Tine, honden zijn zo sterk die willen zo graag bij de roedel blijven, heel 'fijn' voor Mowgli dat jullie het thuis laten doen :(:) :(:) wat ellende is dat toch altijd ;(