[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:38

Met mijn gasten is het nog steeds )(*^&%$^#%*()
ik slaap nog steeds op de bank beneden en dat maakt mijn humeur er niet beter op. Overal in huis kom ik nu van die gezellige gasten tegen, nu ze de kieren elders hebben dichtgekit.
:x :#

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:39

Oh, bah, Janouk :(:) :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:41

O jakkes, ik geloof dat ik het huis uit zou vluchten.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:39

g#tver Janouk, krijg er de kriebels van. Hopelijk kan je snel weer naar je eigen bed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:47

tine10 schreef:
O jakkes, ik geloof dat ik het huis uit zou vluchten.

Ik weet wel heel zeker dat ik in de schuur zou overnachten. Desnoods in de paardentrailer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:36

Oh bah..avaluna, dat klinkt niet goed..... :(:) :(:) nooit leuk als dingen rot lopen..
wel super dat je dochter het zo goed doet met de pony in de dressuur, gaaf !!
Janouk.. :wow: :oo :oo dat is wel heel erg balen zeg..ik ben als de dood voor wespen in huis..die overleven het bij mij echt niet..meteen klap op de kop..maar als het er zo veel zijn....Sterkte..ik hoop dat het snel opgelost is !! :j
Tine..tjee..laat thuis en koppijn..hoop dat je nog een beetje geslapen hebt.. :O
hoe is het met je zoontje nu...al wat beter ?
Rembrand..heeft misschien nog wat tijd nodig..persoonlijk zou ik alleen wandelen op zachte grond..niet eens op verharding..maar ik ben een muts met peesproblemen..heb er een paardje aan verloren...zijn dingen van de lange adem..en een jaar herstellen en vertroetelen is met peeszaken niets qua tijd, ik hoop echt dat hij nog helemaal op gaat knappen..duim voor je !!
mijn vamor ging met 14 al met vervroegd pensioen..is ook maar 21 jaar geworden.... ;(
Baudyh..balen van je pink..nog geen verbetering....dat is echt niet goed.... :(:)
Vhu, wat een fantastisch mooie foto !! *-:) =:)
Gem, druk met hindernissen bouwen..haha..ga je ook straks zelf nog oefenen met moos door de hindernis ?
HT komt om in het onkruid in de groentetuin..erg he..het groeit zoooo hard !! en weer met Sun aan de slag, goed bezig !
lanouska, heeeel erg gefeliciteerd voor jullie hele team, dat paars is toch wel erg chique !!
Maisie robijn geschoren, hoe gaat het met robin,...als ietsje vooruitgang ?...en hoe is het met jou verder ?

ben met het aanleggen van nieuwe electra bezig.....tot laterrrrr..en ga gauw weer verder..wil dit zsm klaar hebben....wat een werk pffffffff.... >;)

als ik iemand vergeten heb..sorry... Y;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:59

Biancacoo, ben jij zo technisch? Of vervul jij mijn favoriete rol: "spijkers en koffie aangeven"?
We mogen de hindernissen niet oefenen :D . Het is een officiële wedstrijd dus we moeten meteen voor "echies" . Het wordt idd mijn debuut in klasse 1 en of dat een debacle of een geslaagd debuut wordt, is erg afwachten :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:27

Gem: belangrijkste is dat je ervan geniet!!!!!
Bianca: weer een mooie samenvatting en succes met klussen. Zoonlief is volgens mij niet echt ziek meer, maar goed, vandaag voor de zekerheid thuis gehouden. Morgen moet hij gewoon maar weer naar school ~~}> Met Rembrand loop ik eigenlijk al voornamelijk in de bermen vanwege het afslijten van zijn ijzer.

Mijn super brave, nooit schrikkende paard wordt helaas de laatste tijd wel steeds vervelender. Steeds van de meest onnozele dingen "schrikken" Niet fijn als je zelf wat balansproblemen hebt en/of klappende koppijn. Maar ja, ik kan hem echt niet aan het werk zetten, hoe graag hij dat ook wil.

Vanmorgen ook kort gemend met Amerigo, niet dat ik er veel zin of puf voor had, maar ja, zaterdag moeten we natuurlijk wel even knallen op de hippiade. Zometeen hopelijk een paar uurtjes slapen en dan nog met Samoerai droog mennen. Vanavond gelukkig niet naar muziekles, dus hoef niet meer weg.

Baudy: die pink is inderdaad wel heel raar dat er nog geen verbetering is. Flink waardeloos zeg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:43

Tine, voorlopig alleen helpen met bouwen, leuk werk :j . Nu vind ik het vooruitzicht van de wedstrijd ook nog leuk, maar dat gaat steeds verder afnemen tot en met de laatste avond. Dan vraag ik me af wat ik in hemelsnaam nou zo leuk vind aan wedstrijden en waarom ik me ingeschreven heb. Vervolgens komt de slechte nacht en vanaf de volgende morgen gaat alles op strak tijdschema en denk ik niet meer, maar doe ik alleen nog maar. En aan het eind van de eerste dag weet ik weer waarom ik het tóch leuk vind :)) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:47

Heel herkenbaar Gem!!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:52

Ha ha ja hier ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:10

:+ wedstrijdstress haha. Met een fijn wedstrijdpaard vallen die zenuwen bij mij wel mee / heb ik ze nauwelijks. Was toen bij Rizanta zo nu ook bij Ollie. Maar ik moet wel overal ruimschoots de tijd voor hebben anders word ik een beetje link :=

@Avaluna kan het soms moeilijk gaan he :(:)
@Baudyh balen zeg van je pink :(:)
@Tine voor jou gewoon nog een :(:) ik heb zelf geen ervaring met peesblessures bij paarden, alleen als mens :+ maar als ik de verhalen mag geloven van paarden die het wel hebben gehad is het inderdaad eerder kwestie van een jaar dan van een paar maanden ... ik weet niet hoe het met R is, of hij niet juist door elke keer wel te stappen denkt dat hij iets mag doen ofzo. Dan zou het ook een idee kunnen zijn aan de hand te stappen en er niet meer op te gaan. Of het stappen helemaal niet meer te doen maar gewoon op de wei/paddock om de 6 weken of 3 maanden scannen.
Maar goed, wat ik zeg, ik heb er zelf geen ervaring mee, dit is wat ik denk op basis van verhalen van anderen.
@Biancacoo doe je dat inderdaad zelf? Wow!
@Janouk argh.... wat erg, wat naar bah :(:)

Gisteren mega-lang over terugweg van universiteit naar huis gedaan kwam in mega-files :\ dus vandaag maar erg rustig aan. Vanochtend naar pony's gefietst met Wiske, zo wat boodschappen doen, beetje opruimen en verder niet zoveel.

Wilde Ollie gaan scheren maar het motregende ^) hele grote kast over kunnen nemen van stalgenootje, ben daar erg blij mee. Mijn wei ligt achter pensionstalletje waar ik gebruik kan maken van alle faciliteiten. Maar had nog geen goede kast. Heb nu soort walk-in-closet :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:19

VHU: stilzetten mag van fysio en da niet, omdat rust roest. Zou juist extra slecht zijn voor de pees en de rest van zijn lichaam. Aan de hand stappen is een kwelling voor mij, hij is niet vooruit te branden. Het uit de wei halen en weer terugbrengen is al een heel gedoe namelijk. En dan lopen de ponys er nog bij ipv helemaal alleen. Aan de hand loopt hij nog meer te slepen, dus is voor linkerbeen erg slecht.

Even voor de duidelijkheid: ik heb nergens gezegd dat ik had verwacht dat hij nu al genezen zou zijn. Maar er zou wel verbetering moeten zijn ipv verslechtering. En doorgaans is een peesblessure (aldus fysio en diverse da) gemiddeld een half jaar. Dat wil niet zeggen dat je na dat half jaar al weer alles kan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:27

Begrijp heel goed Tine hoor dat je niet had verwacht dat het al beter zou zijn :) en het een controlescan was hoor. Maar R rust niet, hij staat niet stil, dwz hij scharrelt op de wei, je wandelt er ook mee op en neer uit de wei halen. Dat is allemaal beweging. En omdat je zei dat hij zo schrikkerig en wegspringerig was dacht ik misschien is het dan een idee aan de hand te wandelen.
Dat schrikkerige en wegspringen onder het zadel kan voor hem ook een manier zijn om aan te geven dat het hem te veel moeite kost. Ook omdat zijn andere voorbeen (begrijp ik het goed? de pees is toch aan het niet-slepende-been?) sleept. Paarden doen dat allemaal op een andere manier, aangeven wat wel of niet kan. Sommigen worden sloom, anderen juist heftiger.
Niet als aanval of zoiets hoor, maar even als meedenker en omdat ik het gewoon heel vervelend en naar voor jullie vind.

Ik vraag me af wat de invloed van het andere been is op het blessure been.
Met mijn voorste kruisband operaties (maken ze nieuwe pees van ander peesmateriaal waar ze knie mee repareren zeg maar) moest ik 8 maanden therapie voordat ik mijn been weer 100% mocht belasten, als het allemaal volgens het boekje verliep. Dat is mijn menselijke ervaring met een pees die moet helen... en dat andere been van mezelf toen heeft het in die tijd behoorlijk zwaar gehad ... sterker nog, daar kwamen artrose plekken bij het kraakbeen door het ontzien van dat blessure been. Moest helemaal opnieuw leren lopen in die tijd.

Maar nu moet ik echt boodschappen doen :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:33

Invloed van linkerbeen is inderdaad niet goed op rechterbeen. Hij staat nl nog steeds vaak op rust op linkervoorbeen, waardoor het rechtervoorbeen (peesblessure) extra wordt belast. Grote kans ook dat hele peesblessure niet komt door mij maar puur door dat linkerbeen. Maar dat is iets waar we nooit achter zullen komen vrees ik.

Voor zover ik mijn paard kan beoordelen doet hij dat schrikkerige omdat hij zich verveelt. }:0

Ik zit moed te verzamelen om nog met Sammie te gaan droogmennen. Zooooo moehoe :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:36

Citaat:
Voor zover ik mijn paard kan beoordelen doet hij dat schrikkerige omdat hij zich verveelt. }:0

Je zou haast spelletjes voor hem willen ontwerpen he :(:) . Is natuurlijk ook super lastig voor een dier wat altijd regelmatig getraind is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:01

Zo..weer een stukje verder, tussendoor zoontje naar en van school gebracht/gehaald..is 2,5 km verderop, dus valt mee.
ben idd zelf enorm handig...al mag je dat niet van jezelf zeggen natuurlijk :+ ..maar ik red me met alles..behalve lassen..en dat hoef ik niet, dus..nieuwe electrabuisjes langs de plinten in huis..met allemaal 4 draden erin..ik ben er nog wel een paar dagen druk mee.....maar scheelt een heleboel manuren van de installateur !! *\o/* *\o/*
hoeft hij het alleen maar aan te sluiten..alles ligt er dan ! scheelt een boel :$

Gem, leuke uitdaging..die wedstrijd stress, dat ken ik..maar heb ik met de honden helemaal niet meer..haha..heb alle vertrouwen in de hondjes..zij kunnen niets fout doen..als er iets mis loopt..is het mijn schuld..dus..geen zenuwen meer..heeeeerlijk !!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:54

Het is rustig hier, ben ik niet gewend ;)

Balen Janouk, je "gasten" nog steeds niet weg.
Dat wordt grof geschut inzetten ben ik bang.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:18

Gisteren is een deel van het dak opengemaakt en ingespoten. Vooralsnog heb ik vandaag geen wesp gezien. duim duim duim dat ze weg zijn.
Dan kan ik misschien vanavond eindelijk weer in mijn eigen bed slapen. :Z

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:29

ik hoop dat de bbbbzzzzzz weg zijn zodat jullie kunnen :z

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:33

Zou wel fijn zijn he, na zo'n tijd weer in je eigen bed.
Ik duim hoor dat alle wespen nu weg zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:53

Hopelijk blijven die nare beestjes nu weg....

Ik zie dat NdV74 ook zondag naar horse event gaat. Nog meer mensen. Ik heb via een groothandel van ons vrijkaartjes en iemand met een lease auto rijd anders ging ik echt niet hoor. 29,50 Entree echt niet normaal meer.
Ben er een aantal jaren geleden geweest ben benieuwd hoe het nu is.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:01

Ik heb ook via via gratis kaartjes hoor. Anders ging ik ook niet, veel te duur.
Dit jaar gaan manlief en dochter ook mee. Dat zou betekenen dat we incl parkeren rond de 100 euro uitkomen.
Dat vind ik het echt niet waard.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:04

Baudy: wat mooi dat je vrijkaartjes hebt!! Voor ons is het veel te ver weg, dus dat gaan we niet doen. Dag ervoor ook al op en neer naar Ermelo.
Janouk: dat klinkt hoopvol. Slaap lekker straks!!
Bianca: handig als je zo handig bent ;) Ik kan ook wel aardig wat, maar electra durf ik niet.

Vandaag heeft zoonlief zijn eerste Jeugdstimuleringsplan les gehad. Erg leuk. Hij heeft ook al een begin gemaakt met wijken. Daarvoor had hij nog een priveles met Amerigo en ze gaan steeds grotere stukken (nou ja stukjes) in galop ook aan de teugel door de baan. Oftewel, wij waren heel erg trots op hem.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:27

Voor ons geen Horse Event, want wij hebben iets wat wij leuker vinden>>....

zaterdag men dressuurles van de bondscoach Harry de Ruyter en later op de dag demonstratie geven Kur op Muziek
al denk ik dat Janouk liever had gehad dat wij zonder haar naar horse event waren gegaan.

Veel plezier daar