[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:20

heb je regen besteld dan??? graag eerst (kunstmest)hagel voordat het gaat regenen.......
komt hier een verzopen kat naar binnen,mooi gezicht....meneertje zal wel fout gesprongen zijn over een schutting en in een vijver beland zijn _O- (die heeft het nu druk met wassen,ach ja maandag wasdag := )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:30

happytime schreef:
heb je regen besteld dan??? graag eerst (kunstmest)hagel voordat het gaat regenen.......

Nou nee, kan wel een poosje wat zon gebruiken, maar zo zijn de voorspellingen, het gaat weer regenen en dat voor zeker een week achter elkaar. Dus dan is hooi hier niet meer te redden.

Grappige kat, even wezen zwemmen. Hopelijk niet in een stinkvijver.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:42

dan moeten we de regen maar even tegenhouden voor je ,totdat je hooi binnen is.....
hier een overspannen kat...likt zich suf,alleen zijjn kop en bovenkant rug is nog droog :j dombo zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:20

Hahaha grappig die kat :+

Meet Spirit (=pony/paardje voor de handel), 7 jarig ruintje plm 1.50, schijnt (ooit) licht bereden te zijn maar vindt / vond alles wel vreuselijk eng ^) dus we beginnen voor de zekerheid maar weer overnieuw :+
Afbeelding
't Is een schat van een pony, heel vriendelijk, let goed op je. Ach soms heb je van die dieren die kijken je aan en dan denk je 'daar wil ik wel wat mee' en Spirit is er zo een. Ik hou daar altijd wel van van dat soort projectjes.
Dus vandaag bitloos hoofdstelletje van Bente omgedaan *D en eerst maar eens wat grondwerk, vond hij reuze interessant, 't is een slim ding. Daarna teugels eraan geclipt en wat gaan hangen en sturen. Vond hij eerst dood- en doodeng maar ja ik ga dan gewoon elke keer maar door en blijf er rustig naast staan denkt zo'n poown ook snel van OK dan dit schijnt erbij te horen. Dus aan het eind echt kunnen hangen paar keer :)
Dus mocht iemand iets leuks zoeken, het is een goudeerlijk ding en hij ziet er leuk uit, mooie gangen, snapt er alleen nog niet veel van :o?

Bente voor de wagen gezet maar de strengen moeten ingekort worden. Ze staat er wel erg mooi voor :D vind het een mooie combi. Het was haar totaal niet aan te zien dat ze gisteren zo'n enorme rit had gemaakt 8-)
Toen als een speer naar huis want zoonlief zou vriendje meenemen, hebben ze besloten met nog twee andere jongetjes bij ander vriendje te gaan spelen, mijn zegen heeft hij beter dan hier hahaha.

@Biancocoo mijn rug doet het aardig hoor, gaat best goed. Maar ja 32 km op een peerd da's nog net een brug te ver :=
Nou ik ga eens nuttig mijn twee extra 'vrije' uurtjes besteden: puin ruimen, was en afwas doen :O

Maar eerst lekker wandelen met Wiske :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-07-12 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:21

happytime schreef:
dan moeten we de regen maar even tegenhouden voor je ,totdat je hooi binnen is.....
hier een overspannen kat...likt zich suf,alleen zijjn kop en bovenkant rug is nog droog :j dombo zeg!

Heb je hem nagespoeld met schoon water? Niet dat hij een of andere troep over zich heen heeft gekregen en dat nu aan het weglikken is zoals benzine?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:19

Tine....dat lijkt mij niet verstandig om koolhydraat arm te gaan eten zonder goede begeleiding...
het is zwaar voor je lichaam, en je mist echt essentiele vitaminen en mineralen als je het strikt op volgt..
en idd hoor je langzaamaan weer op te bouwen naar meer koolhydraten per dag....als je niet bij wilt komen en niet af wilt vallen, maar die vitaminen die ik moest nemen zijn blijvend bij zo'n dieet/leefwijze...ik heb niet zo'n goed gevoel over je dieet...doe voorzichtig...
het hooi wat je nu hebt liggen, mooi in pak doen morgen..en that's it..regen komt er dan weer aan..
Vhu, wat een leuke appie !!! echt een mooi ding !
HT " verzopen kat "

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:53

Bianca: ik heb er ook heel weinig vertrouwen in. Die man riep ook allemaal rare, tegenstrijdige dingen. Maar ja, wilde mijn goodwill wel tonen. Vandaar dat ik had gezegd het nog een week te proberen. Maar begeleiding heb ik er dus niet bij. Moest alles maar opzoeken op internet.

Hij had ook raar verhaal dat mensen met suikerverslaving alleen dik worden op de buik, zoals bij mij. Hij kent mij helemaal niet, dus waar hij vandaan haalt, dat ik alleen op buik dikker ben geworden.... Pas mijn rijlaarzen niet meer, is dat dan door dikke buik? :?

Ik zal nog eens met mijn man overleggen, anders stop ik er maar gewoon mee, want het helpt me nergens mee.

En jawel, de hooimeneer is vandaag komen schudden. Woensdag wordt het gepakt, dus maar hopen dat het flink gaat waaien, zodat het nog wat droogt.
Heb Thabor inmiddels bij stal staan, die mag zo mee naar les. Ben heel benieuwd hoe het gaat (ook of ik hem op trailer krijg), want zijn al zo lang niet meer naar les geweest.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:58

janouk: ik heb aan hem geroken....puur sloot/vijverwater deze kat gaat als een steeple-race-paard over alle tuinhekken heen maar vergeet soms wel een dat er aan de andere kant van een hek een vijver kan liggen.... :j
leuk paardje die spirtit,lijkt op een spirit die ooit hier heeft gestaan"
Tine: toppie dat er geschud gaat worden

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:06

he spirit heb ik gezien !! Leuk ding.

Nou vanmiddag Robin voor de wagen gehad. Voor de zekerheid de strengen wat lang en het lamoen ook.

Maar het ging prima hij vond het wel erg spannend en snoof en kroop het eerste stuk bijna voor de kar.
Daarna ging hij wat losser stappen. Ook nog een paar rondjes gedraafd en daarna weer uitgespannen.

Helaas geen foto's want remko stond achterop of liep naast robin. Volgende keer probeer ik een 3e persoon te
strikken voor foto's !!

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:23

super maisie!!

En ht een onderwaterkat :')

Hier doet de bel het eindelijk weer! :oo We zaten al vanaf vorige week dinsdag zonder.. :+
Konden ook de deur beneden niet opendoen. Als het goed is gaat dat nu ook!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:13

Super Maisie. Ik ben benieuwd naar de foto's/filmpjes. :j

Ik sta hier nog helemaal te stuiteren. Die Maflinger blijft me verbazen. *D

Ik probeerde toen straks Janouk meer door te verzamelen in draf onder het zadel en zomaar ging Her Royal Badness in passage. <3 hahaha mafkees. en hoe harder ik ging lachen hoe meer expressie zij in de passage deed, bijna de hele lange zijde. Waanzinnig. Zo'n gaaf gevoel.

Ze slaat gewoon een paar dressuurniveaus over. Zelf ben ik nooit verder gekomen dan M2, dus passage rijden ken ik alleen vanuit boeken of naar de cracks kijken. Ik roepen naar Michael om te filmen, maar meneer had zijn koptelefoon op en hoorde me niet. Jemig, wat had ik dit graag op film gehad.

Ik zag in de grote ramen dat ze helemaal opgericht was, knieën ver opgetrokken, achterbenen diep buigend, alsof ze door heel diep water liep en probeerde haar voeten boven het water uit te krijgen. haha

Even doortrainen en we kunnen als reserve mee naar Londen. _O- _O-

Echt helemaal niets rijtechnisch verantwoord, volledig Janouk haar eigen initiatief. Maar ik vond het geweldig. Mijn instructrice heeft Grand Prix gereden, dus ik ga haar snel vragen mij de hulpen aan te leren. Zelf les ik met Janouk onder het zadel op L2 niveau, dus we hebben nog wel een paar stapjes te maken. haha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:27

Leuk ponytje VHU! Ben benieuwd naar een foto van Bente voor je nieuwe wagen!
Zag je oude wagen te koop staan, mooi prijsje! Alleen jammer dat het 1persoons is aan de voorkant.

TH, ah arme kat haha, zal inderdaad wel gestrest zijn :P

Tine, succes met je les! Als je er komt :P

Janouk, ah had inderdaad wel vet geweest als je het op film had gehad!

Maisie, leuk robin voor de kar, fijn dat het goed ging!

Ik gister Sil weer 20 minuten voor de kar gehad, zijn fotos gemaakt maar die moet ik nog even bekijken. Hij was ontzettend sloom en dan durf ik hem niet aan te pakken uit angst dat hij een bok geeft. En dacht ook dat hij de kar ontzettend zwaar vond.
Maar in galop gaf ik een tikje bij en toen gaf hij toch een bok! Nou dan word ik een beetje rood voor mijn ogen en kan hij een paar goeie meppen krijgen. Daarna liep hij eindelijk een 10 minuten lang op een lekker tempo. Hij kan het dus wel die dondersteen!!!!!
Ik heb vandaag gewerkt en zometeen naar de 3D film van Spiderman!
Owjaaaa, maandag om 8 uur word mijn lamoen ingekort :D :D Dan heb ik geen smoes meer om Sil niet in te spannen :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:00

Hier dan even een foto waarop je de afstand tussen sil en de kar goed kan zien. Mijn strengen zitten hier op de laatste gaatjes en zoals je ziet steekt het aan de voorkant een stuk uit. (wat niet fijn ment ivm bochten en leidsels die kunnen blijven hangen.
Ik zit ook te twijfelen of ik de uiteinde van mijn lamoen dicht wil laten maken. Het lijk me niet handig als ik eens een tuig heb zonder veiligheidslichtogen, maar aan de ene kant had Sil er voorheen nogal een handje van om expres zijn leidsel achter het lamoen te haken in een vervelende bui.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:55

Jenkins: wordt in de maling genomen door Sil ~~}>
Janouk: gaat ineens wel heel erg overdrijven in de dressuur ;)
Aks: de belletjetrekkers kunnen weer aan de slag
Maisie: stoer met Robin aan de slag geweest. Ennuh inderdaad wel *-:) de volgende keer

Mijn les ging niet zo fijn helaas. Hij liep wel goed de trailer op, maar heeft het toch nog voor elkaar gekregen om een rondje los in de tuin te banjeren. Hij staat altijd los op de wasplaats. Toen ik de transportbeschermers bij zijn achterbeen om deed, liep de grapjes ineens de stal uit. Maar goed, emmertje voer en ik had hem zo weer gelukkig.
Bij de vereniging beetje mot gehad. Ik had zoon mee, want kon geen oppas vinden. Hij gaat altijd heel lief spelen (had wat autootjes mee, papier en kleurtjes en voor buiten zijn fiets), zat dus heel lief aan de kant heel stil te spelen. Roept een lesgenoot nogal boos tegen hem dat hij weg moet. Kind helemaal overstuur. Ik heb er best (een klein beetje) begrip voor als een paard het eng vind (maar ook niet helemaal, want de volwassenen die aan de kant staan zijn niet eng :? ), maar dan kan je toch gewoon even vragen of hij ergens anders wil gaan spelen. Of het aan mij vragen... Ik was echt zooooo boos. Ben maar naar de buitenbak gegaan en heb vandaar de instructrice gebeld (die inmiddels bij de les was aangekomen) dat ik niet kwam lessen. Van haar moest ik gewoon komen, dus weer terug en kind weer netjes geinstalleerd (arm ventje, hij vindt het altijd zo leuk om mee te gaan) Denk dat Thabor mijn spanning voelde, want in draf en galop kreeg ik het niet voor elkaar. Dus maar veel gaan stappen, dat ging wel goed. Morgen maar weer proberen, hopelijk gaat het dan weer gewoon goed.

Heb net waarschijnlijk een nieuwe meninstructeur voor onze vereniging gevonden. Onze huidige gaat ermee stoppen. Het bestuur en de lessende menners moeten nog hun mening erover geven. Ik hoop dat het doorgaat, want vindt haar erg leuk lesgeven. :j (ze heeft wel eens ingevallen als huidige instructeur niet kon)

Nou, ik ga mijn bed opzoeken, was weer druk genoeg zo.

Morgen hopelijk nog even pas de deux oefenen met zoonlief.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:00

@Jenkins thanks.
Ik vind het juist fijn, dat je gewoon alleen in het midden zit en je groom erachter. Is in mijn ogen (maar is ook maar idee) veiliger en stabieler.

Mijn man vindt dat ik in een fatsoenlijke auto moet rijden....nu gaan we zaterdag kijken bij een Alfa 147. Wel 2e hands natuurlijk maar wow ik vind het een geweldige auto :#

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:02

die robin...goed zeg zo voor de wagen
jenkins leuke wagen en na maandag moet hij echt aan het werk
janouk ohz trainen voor OS!
ik heb sun maar gereden,tiamo aan de lange leidsels gehad(goed afgekeken gisteren) en easy (de kleine grote kwpner van 3) voor het eerst een hoofdstel in.....zooo die had zoiets van: dat kan je niet eten???? en zoooo beledigd dat hij geen voet meer verzetten iaaaa,iaaaa(wat een ezel) :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:13

Net even de weersvoorspellingen voor komend weekend bekeken ivm de marathon. Nou, het is niet te hopen dat het klopt:

Donderdag gaat er 10 mm vallen; vrijdag 25 mm; zaterdag 4 mm en zondag 17 mm. Oke, deze voorspelling is voor bij ons in de omgeving. Leek ligt een stuk verderop, maar toch. Belooft niet veel goeds -O-

Dan wordt het dus vreselijk blub en zwaar, heel koud en nat. -O-

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:35

@ tine in leek is het meestal heel warm en zonnig weer en dat slaat dan ineens om in regen en onweer.... maar het is nooit blub en zwaar.. wel koud en nat.. weet er alles van wij hadden vorig jaar in de dressuurproef z'n hoosbui dat we binnen 3 sec van boven tot ondergoed nat waren... wij zijn er weer met ons rijdende dorp

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:49

tine: maar wel genoeg water in de waterbak..... :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:13

VanHuisUit schreef:
Mijn man vindt dat ik in een fatsoenlijke auto moet rijden....nu gaan we zaterdag kijken bij een Alfa 147. Wel 2e hands natuurlijk maar wow ik vind het een geweldige auto :#

:))
*\o/*

wat een naar mens tine...

hier net thuis van stal :) even op en neer om te relaxen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:24

@Tine volkomen waardeloos zeg die reactie van die lesgenoot, wat een stom mens. Ik bedoel als zoonlief de boel afbreekt maar als hij daar toch rustig zit / loopt wat een onzin.
Vind de meeste stallen overigens zeer, zeer kindonvriendelijk, en de meeste ruiters onder het zadel (vooral die dressuurprikkers) een stelletje aanstellers, echt hoor. Behalve onze stal :+ want daar loopt zoontje van stalhouder gewoon rond (natuurlijk) en paarden worden er erg bomproof van (Bente zal dus nooit schrikken van een skippybal of waterpistool).
Kan me goed voorstellen dat je heel erg boos was, en verdrietig waarschijnlijk ik bedoel jullie zoon rijdt zelf ook, het lijkt me een heel lief en gezeggelijk mannetje.

't Gaat echt gebeuren, we gaan zaterdagochtend kijken bij die auto :P het leuke is dus dat er ook nog een trailer achter kan (mag 1400 kg trekken hahaha).

@Janouk, Janouk vindt al die tussenfasen volkomen overbodig en gaat direct voor Grand Prix Special _O-
Met mijn paardje Happiness hebben we wel stukjes richting passage geoefend en soms ook gedaan, ik vond het toen zoooooo gaaf.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:56

He bah Tine, wat een vervelende reactie van je lesgenoot!

@VHU, het lijkt mij ook wel stabieler, ik voel me iig in me eentje op deze kar niet zo stabiel in bochten enzo :P Maarja, ik rijd toch geen cross wedstrijden oid en vind het wel gezellig iemand naast mij te hebben met ritjes :)
Mooi autotje ga je bij kijken! Zien er wel chique uit en fijn dat het ook een trailer kan trekken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 06:05

@tine
ik word gewoon hier boos achter mijn pc. Wat heb je toch een zeurpieten. In plaats dat ze haar paard aanpakt en van de gelegenheid gebruik maakt om het paard iets te leren. Nee hoor, meteen maar zitten piepen. :(

Strakjes zijn de regiokampioenschappen weer hier bij ons op de club. Blijkbaar is de stress onder de dressuurprikkers dan nog groter dan normaal, want wat je dan aan bakken zeurders, piepers en krijsers over je heen krijgt als organisatie. Ik schaam me echt zo voor al die vrijwilligers. DIe zoveel onaardige dingen te horen krijgen.
Het liefst moet er een soort stilte bubbel om iedere ring gebouwd worden. Als het regent, mogen er geen paraplu's, etc etc.
Ik kan me er al helemaal op verheugen }> ~~}>

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:26

Heb ik tot 2x toe een heel verhaal gemaakt, is de SQL vol of zoiets

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:26

:') tja zo hadden wij iemand op stal die liep te mekkeren dat er tractors reden.. Over het akkerpad, voor de asperges.. Ja.. Dat risico loop je als er ook nog tuin/akkerbouw bij de stal zit he :+
Ze is weg nu.. Ik begreep er niks van, worden ze toch lekker tractorproof van? >;)