[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:26

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:53

Waarvoor moet de dierenarts komen Tass?

Ik heb al een lekkere wandeling met Bubbles gemaakt. 45 Minuten :D Dat is echt top voor mijn doen.
Nu even wat drinken en dan stap ik op mijn (electrische) fiets en ga ik naar stal. Gwin heeft vandaag nog even vrij, morgen longeren.

Nou ik hoop dat iedereen een fijne dag gaat hebben!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:55

Blond heeft zich weer helemaal kapot geschuurd en ik weet me geen raad meer... ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:04

@Tass bah wat naar voor jou en Blond :(:) goed dat je de DA laat komen, wie weet heeft die gewoon iets flink jeukstillends voor de komende dagen. Want als het straks koud wordt is het leed weer geleden. Maar het is ook bizar weer!

Ben tikkie beter dan gisteren, maak er vandaag nog rustig dagje van maar het liefst zo ik uuuuuuren gaan rijden en mennen want ahhhh het is zo knettermooi buiten. We wonen zo dat je voor en achter uitkijk hebt over bomen / tuinen en ik kijk echt zo mooi op die goud/gele/rode herfstkleuren wow.

@IngridM moeilijk van die beslissingen...soms kost de beslissing maken zoveel energie dat je nu misschien wel heel blij bent dat je de beslissing (wat het ook is) hebt genomen....
@Tine hoop dat zoonlief weer is opgeknapt
@Eefielover wie weet toch wat op die manier oppakken, dat ze langzamerhand weer wat los komt?

Met Rizanta lange lijnen was voor mij niet te doen, ze was nogal 'walserig' met staart erop en snuiven als ik daarmee begon (en dan was ik bang om te vallen en vond haar wel erg imposant :wow: ) maar met Bente gaat longeren steeds beter en paar keer lange lijnen vond ze ook leuk. Dus inderdaad goede tip voor de koudere dagen!

En nu eerst :9k

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:08

Ze krijgt een spuit voor de jeuk :j. Alleen hopen dat ze niet bevangen wordt, maja wat moet ik dan??
Niks helpt...

-O-.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:15

gewoon die spuit erin en hopen dat het voor die is uitgewerkt fiks onder nul is! :(:)
aan de dierenarts even vragen wat je kunt doen om kans op HB te minimaliseren (stappen oid? als ze dat mag)

arm zorgenpeerdje :(:)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:19

Jaa.. Ze mag ook weer niet teveel voor die pees :roll:...

Ik ga het eens overleggen :j.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:43

vervelend zeg tass van blondie... hopenlijk helpt die spuit.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:44

Thnx, ik hoop het ook :j.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:22

hehe O:)
even gebeld naar de huisarts. Mag tussen 12 en half 1 terugbellen voor uitslag van fotos. assistentes mogen dat niet doorgeven....
Ga zo naar stal, dus bel wel vanaf daar. Eventjes met dids knuffelen, deken af halen, en misschien ben ik wel nog eventjes eigenwijs :=

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:25

Hoi, ik heb een vraagje voor jullie :)

Mijn onderlegger die ik nu heb (zie topic in onderschrift) vind ik een beetje te dik, ga het niet meer gebruiken. Ik twijfel nu of ik een nieuw zou kopen (van www.paardenonderlegger.tk). Is dat echt nodig? En zou ik dan ook borstonderlegger/ teugelonderlegger kopen?
Er is dan ook nog verschil tussen 'traditioneel' en een die de druk verdeelt...

Moeilijke keus :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:52

@ tine: haha Thabor en Amerigo betrapt :D Leuk toch? Nu weet je dat ze elkaar stiekem toch graag hebben, maar je mag het tegen niemand zeggen :D

@ VHU: dat dolgraag uuuuren gaan rijden en mennen ken ik! Maar ik mag niet meer rijden, en mijn wagen is nog niet gemaakt, dus kan ik niet… :o Ik ga namiddag wel lekker met Zhora trainen, zolang ik maar buiten kan zijn!
Hopelijk gaat het snel beter met je!

@ lottex: die dikke onderlegger is inderdaad wat dik, zeker voor zo een kleine pony :Y) Borstonderlegger lijkt mij niet nodig, tenzij je pony drukplekken heeft van het borsttuig? Een teugelonderlegger heb ik nog nooit gezien, dus dat weet ik niet of het nodig is, ik gebruik het iig niet :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:53

Ik ben dom bezig geweest. Zou gaan babyzwemmen met Daan, sta ik bij het verkeerde zwembad... hoe zo slaap gebrek.

Nu broodje eten en dan naar stal. Heb les met beiden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:26

tallechie schreef:
Ik ben dom bezig geweest. Zou gaan babyzwemmen met Daan, sta ik bij het verkeerde zwembad... hoe zo slaap gebrek.

Nu broodje eten en dan naar stal. Heb les met beiden

_/-\o_ _/-\o_

Sorry, maar ik lag hier helemaal in een deuk. Zag het zo voor me.

Veel plezier met les

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:43

SL/VH: uren rijden/mennen is voor mij ook een droom die niet meer zal uitkomen vrees ik.
Naaltje: ben benieuwd....
Tass: sterkte
VHU: zoon lag gisteren om 18 uur op bed en was vanmorgen weer gezellig gelukkig.

Kom ik vanmorgen in stal, zie ik de ponykar met een lege band. GRRRRR. Heb hem nu maar even opgepompt om te zien hoe snel hij leeg gaat, want het is zo'n gruwelijke klus om de buitenband eraf te krijgen (zeker als je dat zonder beschadigingen aan lak en binnenband wilt doen) Kan dit echt niet gebruiken.

Vanmorgen menles gehad met Rembrand, ging fijn. Daarna heeft instructrice Thabor gereden, zag er erg mooi uit. Ik hoop morgen even een stapritje (in de bak) op hem te kunnen maken.

Nu ga ik snel naar bed. Zoonlief is uit school spelen bij een vriendje, dus ik kan mooi nog even plat voor ik straks weer ponyles moet geven.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:44

Borstonderlegger gebruik ik niet. Vind dat vooral bij kleine pony's dan nogal massaal worden. zo van onderlegger waar ga jij met die pony naar toe?

Naaltje ben benieuwd naar de uitslag.
S_L balen dat je niet kan mennen maar gelukkig kan je lekker naar buiten met je hondje.
Oeps tallechie bij het verkeerde zwembad. Veel plezier met je les!!

Zo ik moet nog even werken dan griepprik halen thuis omkleden en dan staan we 3 dagen op een beurs
hier vlakbij. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:48

vind het mooie onderleggers op die site van lottex....
ik ga er eens info opvragen over 1 en ander..

ik wil wel borst en schoft onderlegger dan...

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:28

Bedankt :)
Maisie schreef:
zo van onderlegger waar ga jij met die pony naar toe?

_/-\o_ hahaa! eigenlijk wel waar :')

Is wel leuk om zo'n setje te hebben :=
maar ga dan gewoon een schoftonderlegger nemen :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:42

Lottex ik zou ook alleen voor een schoftonderlegger gaan.. zeker bij die kleine pony's

Haha tallechie.. wat een stunt!

Ben ook wel benieuwd naaltje.. hopelijks niets ernstigs, hoe voel je je verder?

He bah tass.. hopen dat die spuit blond goed doet.

Volgens mij heb ik haar inderdaad lekker losgewerkt zo.. ik kan deze week toch nog niet mennen vanwege het vroege donker en geen bak. Zo kan ik mooi de hele week even doorpakken hierin. Maar eh.. ik doe het gewoon op het pad/ de weg hoor. Ik zie het ook niet zitten om door een bak (zwaar zand) te sjouwen.. Al is dat wel beter voor je billen ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:22

Wat is het een lekker weer!!!!

We hebben vanochtend op stal heerlijk buiten een bakkie koffie gedaan.

Iedereen die ik tegenkom van stal of de vereniging heeft het over het vertrek van de 4 stalgenoten. Verhaal van het jaar!

Haha, die Tallechie, wat zal je raar opgekeken hebben, bij het verkeerde zwembad.

Ik wil eigenlijk ook onderleggers voor het tuig, maar Gwin is al duur genoeg geweest de laatste tijd en ze heeft geen schuur- of drukplekken van het tuig dus het is ook niet nodig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:13

nou.. naalt heeft geen scheur/breuk in de rug! wat ze op de fotos zagen dan

wel heb ik een bocht in m'n rug
en ik heb vrij ernstige slijtage in m'n onderrug...

cool, ben 21!!

ik weet niet wat ik ervan moet denken nu.. pff..
paardrijden gaat niet, lopen gaat amper, stilstaan gaat niet... en het lijkt wel of het steeds sneller zeer gaat doen.. Heb de osteopaat al gebeld

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:20

Oei Naaltje dat klinkt niet best!
Osteopaat is goed idee, maar op basis van die slijtage zou ik vragen om een doorverwijzing naar een orthopeed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:22

die slijtage moet er al geweest zijn voor ik viel. Dus daar kan als het goed is die pijn niet vandaan komen. Al kon de dokter dat niet echt zeker zeggen. Dus de osteo is vooral voor dat ik nu niks kan..
Wil sowieso de foto eigenlijk opvragen, maar weet niet zeker hoe of wat, of dat zomaar kan zegmaar..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:22

Jeetje Naalt :(:).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:46

@ Naaltje: Welcome in the club! Die ernstige slijtage in de onderrug heb ik ook, moet je goed mee opletten. Ik ben onmiddellijk moeten stoppen met paardrijden toen ze dat ontdekten. Nuja, het ging ook niet anders, als ik een kwartier op een paard zit, krijg ik spontaan tranen in mijn ogen van de pijn.
Wel rot joh, op je 21ste dat krijgen, ik heb het vorig jaar op mijn 20ste te horen gekregen. Slijtage komt er in ieder geval niet door een val, maar een val kan er wel voor zorgen dat je er last van gaat krijgen.
Veel sterkte!