[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:30

Gem, het was een kampioenschapsclubmatch van de rasvereniging..dus welke hond er volgens de keurmeester het mooiste is..haha....maar er waren heeel veel werkhonden die verschillen qua uiterlijk behoorlijk van de showhonden, maar er werd streng beoordeeld..werd ook de tijd voor genomen..was mooi om te zien, dat niet automatisch de honden uit showlijnen op nr 1 werden gezet.

Je filmpje op fb met Moos ziet er goed uit ! knap hoor !!
maar Moos neemt niet veel druk of wel ?..lijkt me moeilijk om goed contact met hem te houden.

en inderdaad, dat wespennest...jak...is het al weggehaald ??

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:37

Dat is wel heel leuk :j , dan staat de ranking iig niet bij voorbaat al vast, zoals vaak het geval is.
Moos neemt in de galop idd niet veel druk, maar kan ik nog makkelijk aanzitten hoor :j . Het is met dit nieuwe bit weer even zoeken hoeveel contact ik wel of niet kan en/of moet nemen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:49

Man slaapt ook gezellig op de bank. Het is echt doodeng: honderden wespen in de isolatie en die kruipen erdoor heen de slaapkamer in. 8)7
Ik zei van de week nog: de hele zomer nog geen wesp gezien. Maar zaterdagochtend maak ik mijn bed op: hoor een wesp: pak een glaasje met een papiertje om hem te vangen: haal het gordijn weg en daar waren tientallen wespen.
Ik schrok me echt een ongeluk. Paniek.
Helaas bleek dat ik mezelf een schop onder mijn kont moest geven, want er was niemand thuis.
Slaapkamer gebarricadeerd met handdoeken etc. Verdelger gebeld. en verder zitten shacken tot hij was gekomen.

Zo dat is een groot nest met hele actieve wespen..................dat wilde ik natuurlijk niet horen.

Nu moet ik 48 u geduld hebben, zeggen ze. En dat valt niet mee, want geduld is niet mijn beste eigenschap. En van mij hoeven ze niet dood. Ik ben niet voor het doden van dieren. Maar dit zijn er echt veel en ik wil mijn slaapkamer terug.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:53

Als je over de duvel praat, trap je op zijn staart }:) . Joehoe, hier komt het wespenleger! :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:16

tjee...balen hoor janouk....wij hadden een nest heel agressieve wespen in een vogelhuisje....konden de voordeur niet meer uit...want hij hing naast de voordeur....we kenden iemand die dat nest wel weg wilde halen..die schrok zelfs nog zo agressief als ze waren..bah...wespen...van mij mogen die weg blijven..
sterkte ermee...

Gem, dat blijft even zoeken met een nieuw bit, maar het ziet er echt goed uit ! _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:35

Naai-adresje gevonden, meteen de lappen voor de menschorten weggebracht. Mevrouw begreep gelukkig meteen mijn onhandige uitleg (althans, zo deed ze voorkomen :D ), dus ben benieuwd naar het resultaat!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:38

Tine, sterkte, hoop zo voor je dat het gewoon weer beter is dan de vorige scan :(:)
Wat eng Janouk al die wespen.... :oo Wij hebben een keer bij mijn ouders een hommelnest gehad in een plastic zak waar ik strotouwtjes in bewaarde. Maar hommels zijn beschermd en niet agressief. Dus langzamerhand de zak op een andere plek gehangen. Elke dag metertje verschuiven, dus na twee weken zo ongeveer waren ze op een plek waar ze mochten zijn (in de heg, achter de stal in het hooischuurtje).
Gem druk aan het oefenen +:)+ ben benieuwd naar je menschorten straks!
Biancacoo op de fiets op pad, hoeveel km is het? Is het iets wat met verschillende ouders te combineren is? Hier in Rotterdam hebben we oversteekouders bij verschillend drukke punten. Heb je eens in de x weken een beurt. Nou wij dan niet, want we wonen naast de basisschool :)

Ollie stond er vanochtend goed bij. Geef de optiform nu trouwens nat, dat vinden ze vreselijk lekker. Denk dat ze ook wat opgetrokken stond omdat we donderdag een nieuw pak kuil/voordroog hadden wat heel stengelig en droog was, zit natuurlijk ook vrijwel niets in, niet qua voeding en niet qua vocht. Gelukkig vandaag weer nieuw pak, dat zag er weer goed uit.

Vraagje voor de hippiadegangers, scheren jullie je pony's? Ik zit zo te twijfelen of ik Ol zal scheren... heb van het weekend weer wedstrijd en weet het niet ... ze heeft nog niet veel vacht maar aan de kleur zie ik dat het wel wintervacht is (dus wolliger/warmer/dichtere structuur). Afgelopen zaterdag zweette ze behoorlijk, dat doet ze eigenlijk nooit zo. Dus denk dat die vacht haar toch in de weg zat.

Vanmiddag even aan het werk bij uni, dus ik wens jullie allemaal een prettige voortzetting

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:00

Sorry, even een enorme egopost.

We zijn net terug van een bezoek aan de paardenkliniek. Nou, Rembrand mag deze winter zelf voor zijn winterjas gaan zorgen, de dekens laten we maar af verder.

Op de plaats van de peesblessure was na 6 weken geen enkele verbetering te zien. (We zijn inmiddels al 3 maanden bezig) Sterker, de aanhechting van de pees zit nu ook een beschadiging op. Dus we gaan nog een extra stap terug en gaan weer 20 minuten per dag stappen en 20 minuten koelen.
Hij heeft er niet echt pijn aan (voor zover dat bij hem überhaupt te beoordelen is natuurlijk), het is meer een ongemak. Dus hij heeft nog wel een paardwaardig leven, en kan dus gewoon oud worden bij ons. De kans dat hij nog in de sport terug zal komen, wordt nu wel heel erg klein. Ook het recreatief rijden wordt moeilijker te verwachten.

Oke, na zijn verlamming in 2009 heb ik natuurlijk al 6 jaren in reservetijd met hem mogen rijden en wat hebben we toch bereikt!!
In 2010 reserve districtskampioen in de dressuur klasse M, op de hippiade 3e prijs in de klasse M.
In 2012 districtskampioen M vaardigheid en 3e prijs bij de Z dressuur.
In 2012-2013 kampioen bij de Mencompetitie Onstwedde M-ZZ dressuur.
Vorig jaar reservekampioen in de klasse 3 SGMW enkelspan paard.
In de dressuur zijn we nu ZZ met iets van 28 winstpunten en in de vaardigheid Z met 5 winstpunten.

Maar ik had nog zoveel plannen met hem. -O- |(

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:15

Tine, wat balen om te horen zeg :( Dat is echt even een domper zo op de maandagmorgen.

VHU Det is ook alweer lekker een vacht aan het maken. Ik scheer haar niet, dat kost me teveel aangezien ze platgespoten moet worden de dierenarts.

Gem spannend. Hopen dat mevrouw je echt begrepen heeft....

Janouk een wespennest. Ieuw, dat is echt eng. Ik ben best allergisch voor steken etc van beesten.

Hier afgelopen weekend familiedag van mijn man gehad. Was erg gezellig. Gister was ik wel gesloopt. Maar we hadden een activiteit van de buurt dus klootschieten over de weg. Had ik nog gewonnen met mijn team ook :D

Als het goed is, moet ik volgende week rijden voor de toelating van de instructeursopleiding. Maar het enige wat er staat is dat je het paard in een training moet verbeteren... Lekker vaag. Zal trouwens eens mailen of ze al weten wanneer/waar/hoe laat. Als het doorgaat. Maar ik wil het echt zo graag. Weet nu ook wie de cursus zal gaan geven dus vandaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:18

-O- ;( voel met je mee Tine :(:) al ben je in de reservetijd met een paard dan nog hoop je dat die reservetijd nooit ophoudt.

Nou volgens mij willen ze gewoon geen deelnemers bij die meninstructie cursus, tjongejonge ben je M plus wp moet je alsnog toelatingsexamen doen. Als je paard een slechte dag heeft mag het dus niet. Ben je er ondertussen niet soort van klaar mee?

Ol is in principe ongeveer een half uurtje/drie kwartier braaf met scheren, dus net genoeg voor haar hals/borst :+

Ik moet nu echt weg :evaw:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:23

goedemiddag

@ tine :(:) niet leuk zulk nieuws.
@ vhu bij H worden alleen de sokken en baard geschoren dus nooit hele lijf. bij onze eigen pony's doen we wel helemaal scheren maar zitten nu nog en zomer vacht maar als ik jou zo hoor (haha lees) zou ik een stukje scheren bij haar onderhals kan ze toch de warmte kwijt maar toch niet helemaal kaall.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:38

Gatver zeg, een wespennest in je slaapkamer. Ik moet ook echt niks van die beesten hebben, brrrr.
Hopelijk ben je er snel van af.

@Tine: oooh balen zeg. Dat is wel het laatste wat je wilde horen. Er had verbetering moeten zijn, hoe klein dan ook. En reservetijd.............tja die kan natuurlijk nooit lang genoeg duren.

@lanouska: nog gefeliciteerd met het klasse 3 kampioenschap.
Kennisje van me is daar tweede geworden en een andere kennisje 1ste. Wel allemaal in andere categoriën.

@VHU: dilemma wel of niet scheren. Stalbaas had/heeft hetzelfde dilemma, die twijfeld ook ivm de temperaturen en de wedstrijd eind van de maand. Als het weer zo blijft, laten we Vjell ook scheren. Eerst de onderhals en indien nodig nog meer.

Weet niet meer wie het vroeg, maar nee we hadden geen muggenstift bij ons. Ik had helemaal niet zoveel muggen verwacht. Hier thuis bijna geen mug gezien dit jaar. Maar goed, tip voor de volgende keer: altijd muggenspul mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:32

Janouk: jakkes, wespen. Ben als de dood voor die beesten. Hopelijk zijn ze snel weg.

VHU: wij hebben Amerigo gisteren voor de 2e keer in de zomer geschoren. Het moet niet gekker worden, maar ja, hij had al zo'n dikke vacht. Zal wel met de leeftijd te maken hebben ofzo. Amerigo scheer ik altijd helemaal. Rembrand deed ik vaak een gedeelte, maar soms ook helemaal. En wat super dat je zo goed in de ranking staat. Iets om heel trots op te zijn.

Ips: ook druk weekend gehad. En wat raar van die opleiding zeg. Geen wonder dat ze niet genoeg mensen krijgen zo.

Gem: we waren overdag naar Middeleeuws Ter Apel gegaan. Een heel groot en erg leuk evenement, ook heel veel kinderactiviteiten, dus we hebben ons prima vermaakt. Ik zal eens naar de Thai gaan zoeken/lezen.

Zoonlief is net ziek uit school gehaald, dus nu moet ik eigenlijk nog 2 ponys trainen, maar mijn hoofd staat er totaal niet naar.

Hooi wordt nu gepakt, hebben we dat ook weer gehad gelukkig. Kunnen we morgen de geiten naar een nieuwe wei gaan verhuizen. Zijn ze vast blij mee, weer nieuwe grasjes. En voor mij een heel stuk minder ver lopen om hun brokjes te brengen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:14

pony's vermaken zichzelf wel een dagje, tine.
Komt goed Eerst maar je kind verzorgen

En Rembrandt is afwachten hoe zich dat in tijd herstelt. DUim duim duim

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 15:22

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:30

Ik heb het gruwelijk druk, maar wil wel even reageren op slecht nieuws voor Rembrand, wespennest in slaapkamer, CP voor trouwdag, ik zou scheren, trouwens, toelatingsexamen, menschort, familieweekend met klootschieten, ziek kind, met de fiets naar school etc.

Dus kies maar uit: :(:) :oo +:)+ Y;( :) :\ :)F

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:22

He bah janouk sterkte met je wespen!

Tine wat een rotnieuws zeg!! Dat is toch even niet wat je zou verwachten.

@ VHU ik heb gisteren robijn helemaal geschoren. De andere 2 probeer ik pas in november te
doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:24

als ik naar sun kijk kan het nog net ,maar wil haar ook nog niet zo vroeg scheren ivm haar zomereczeem(kunnen de knutten er makkelijker bij als haar haar foetsie is) <<)
janouk: hoe is het met de wespen? mag je al je bed opzoeken of nog niet verantwoord?
Avaluna heeft het druk.....
tine heeft slecht nieuws over rembrandt: echt balen,maar als hij een pijnvrije ouwedag bij jullie kan hebben is het toch ook oke?
gem: komt vanzelf dat je recht door de kegels gaat(vooruit kijken naar de volgende kegels :j )
hier een klusdagje(gras gemaaid op de wei) groentetuin onkruid gewied(veel te veel van die zooi) ^)
sun weer wat aan het oppakken, eerst maar wat longeerwerk,morgen dressuurmenles.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:25

Ga morgen dan toch halsje / borst wat proberen kaal te maken. Bedankt voor de reacties.
Vind die paarse kleur wel heel chique Lanouska *D
Sterkte met de drukte Avaluna.

Had hem ook op facebook maar voor degenen zonder facebook, deze foto is van zaterdag. Het is zo 'Ollie'. Dit is op 3 km voor de finish. Moet haar nog inhouden, ze wil voorop, oortjes erop, voorwaarts naar de horizon. Heerlijk. En ook zo 'echte' endurance. Met z'n allen in een treintje, af en toe wisselen, geconcentreerd maar toch ook samen kilometers maken in een mooie omgeving :D
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:57

@VHU: <3 mooie foto! *laatste amazone komt me trouwens bekend voor*

Hier een beetje verdrietig; het lijkt erop dat er wat dingetjes opgeblazen worden e.d. -O- ;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:16

Goeiemorgen!

What's up Ava? :(:) En hoe ging je les gisteren?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:18

@Gem: kump good *kan er helaas niets over zeggen* Avaluna heeft geen les, ik ben ponyloos :D , dochter had les; ging erg fijn. Is eigenlijk waanzinnig knap, zo onervaren, nog zo klein en het is echt geen gemakkelijke pony voor de dressuur; maar helemaal alleen gedaan; ik doe d'r niks aan, alleen af en toe d'r werk verpesten door het maken van een crossrit :o :o :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:23

Hier gisteren weer les gereden hij liep best lekker. Maar mijn pink wilde na 40 min niet meer mee werken dus maar gestopt.

Heb de marathon in Ane ook afgezegd. Moet een beetje rustig aan doen met mezelf. Begin in het indoor seizoen wel weer.

Straks nieuwe zooltjes halen bij de podoloog en dan door naar de fysio voor mijn pinkie.

Balen van Rembrand Tine. Maar gelukkig kan je nog wel van hem genieten hoe hij is. Maar het is niet leuk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:32

Oja, Romeo'tje is uit logeren!

Baudy, soms is het idd maar beter om jezelf even in acht te nemen :j .

Tine, het zal moeilijk zijn om erin te berusten. Gelukkig heb je nog een andere pony om mee aan de slag te gaan, dus helemaal stilzitten hoef je gelukkig niet!

Gisteren, na de les, naar het wedstrijdveld geweest om te helpen met het uitzetten van een hindernis. Wat komt daar nog een hoop bij kijken zeg! Divine (boktnaam) had de hindernis echter goed uitgetekend op schaal, dus het uitzetten met prikpalen en meetlinten ging als een speer. :)
Laatst bijgewerkt door Gem op 09-09-14 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:32

Baudy: verstandig om even een stapje terug te doen.
Ava: sterkte
VHU: heerlijke foto
HT: pijnvrije oudedag is natuurlijk prima, maar ik vind 16 wel erg jong om met pensioen te moeten gaan.
Janouk: hoe is het nu met je "gasten".

Gisteravond om half 6 opgehaald en om 12 uur snachts pas weer thuis. Oef, niet goed voor mijn lijf (dat toch al nu voor de 4e dag knallende koppijn heeft). Maar goed, alles voor het goede doel. Hebben met afgevaardigden van alle mendistricten vergaderd over de kur op muziek. Er gaan nieuwe (aangepaste) protocollen komen, omdat de gewone proeven ook aangepast gaan worden en dan alles aan elkaar gelijk is. Als alles dan wordt goedgekeurd door het menplatform, dan kan het zo maar eens zijn dat de kur straks ook echt offcieel is. Zal nog allemaal wel wat tijd kosten, maar toch wel heel erg gaaf.

Omdat de nieuwe proeven nog wel even op zich laten wachten, hebben we besloten bij onze competitie nog de oude protocollen te gebruiken (1e wedstrijd is al 8 november). Dus maar eens gaan puzzelen met de muziek.

Maar nu eerst maar alle paarden beweging gaan geven.