[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:14

balen is als je niks terug hoort. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:26

@Frensie en Tine klopt met dat spelen met andere honden dat wil ik ook niet dat ze dat (te) lang doet of met honden die heel wild of zwaar zijn dat is echt niet goed voor haar. Maar denk wel dat jullie een ander beeld hebben van het fietsen dan hoe het is hoor :) maar vind het lief dat jullie meedenken en me alert houden. Want het zijn inderdaad hondjes die geen grenzen kennen of zelf aangeven dus moet je dat zelf doen, eens :j Denk dat je het fietsen van mij kunt vergelijken met het steppen van Biancocoo of het stevig doorwandelen van een 'normale' persoon. Het is dat ik zelf ergens op wil zitten }:0

@Aks je hebt Diddle echt mooi zo netjes op gewicht, super! Echt handig dat hij zo makkelijk wil 'weken' :j

Vwb anti vlieg wellicht heb ik een goede tip. Ik was Bente nu zo eens in de 4 dagen lichtjes met teatree shampoo na het werk. Na het afspuiten doe ik wat shampoo op een spons (twee streepjes) en wrijf dat dan uit op haar vacht. Even intrekken en dan afspuiten. Dan ruikt ze lekker naar teatree, ook na dag of 3, 4 nog. Dat in combi met een beetje inspuiten zorgt er volgens mij voor dat ze vrijwel geen vliegen of dazen aantrekt. En haar vacht blijft mooi, want ze glanst nu mooi terwijl ze van het inspuiten dof werd.

@Dingetje punten doen er totaal niet toe die eerste wedstrijden. Als je pony alles heeft gedaan zoals jij het in gedachten had en je weer heel thuiskomt is het gewoon goed. Die punten komen vanzelf wel :j

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:28

happytime schreef:
vanmorgen een vriendin voorgelezen,die had wedstrijd ohz,wat een wind zeg,bijna schor
in de verte zag ik janouk met familie in de wagen voorbij komen....

:j ja, dat klopt. Als ik je gezien had, hadden wij zeker komen zwaaien! *\o/*

Wij hadden vanochtend rondje Bos gedaan. Lekker rustig ingespannen bij Papa's Beachhouse. Niet wetende dat midden in het bos de Kringwedstrijd aan de gang was. haha zo apart dat 50 meter verderop het in ene barst van de paarden. Wij hebben wel onze route aangepast, want de paarden in de Z ring keken zo naar Janouk, dat wij niet hun kringprestaties wilden beinvloeden (en ruzie krijgen met zenuwachtige ruiters }> die zelf bang zijn van koetsen), dus maar op afstand van het wedstrijdterrein zijn gebleven. :D

Van trainen kwam sowieso niet veel terecht, want er waren heel wat kinderen en een hele groep 'trainende huisvrouwen op zondagochtend" die met Janouk op de foto wilden. Janouk bleef haar spaanse pas doen voor elke foto :+ :+ maar op een gegeven moment was ze al dat gepluk, gefriemel en gefotografeer wel zat.
Toen wilde ze wel naar de trailer.

@tine wat ongelooflijk ^%%$#@ is het fijn hooiweer, is de machine stuk. grrrrrrrrrrr nu maar hopen dat je nog voor de eerste buien droog hooi heb.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:36

@vhu, lees over anti vlieg, kan ik niet over mee praten, denk dat ik de twee spraybussen die ik hier heb overigens moet verkopen, doe er echt niks mee namelijk -O-
@janouk, ook lekker rondje bos

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:38

zo intussen 2 opdrachten vooruit kunnen werken, zie ik bij 1 hoofdstuk een opdracht, denk die moet ook vooruit kunnen werken, maar doe ik morgen maar even met meer licht. :j

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:48

brrrr Janouk ik krijg accuut :\ neigingen als ik lees hoe druk het was tijdens je rit _O- Ik ben te erg gesteld op rust vrees ik _O-
@BI; lekker vooruit aan het werken!
@VHU; :o dank voor het compliment wbt omvang :) Ik heb de neiging te blijven denken ''hij is te dik'' maar ik krijg ook op stal complimentjes dat hij er zo goed uit ziet :) :):) gelukkig!

Teatree is fijn spul tegen beestjes he!! Ik gebruik het ook! Smeer 't neusje af en toe in met uiercreme met teatree. Helpt ook giga goed tegen jeuk na insectenbeten, heb voor mezelf ook een potje teatree-uiercreme :P (gewoon zelf gemaakt, uiercreme in een ander potje en wat druppen teatree olie erin)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:50

smeer sinds ik hier zit eigenlijk niks meer, in begin nog spul van de kruidvat, maar nu staat alles te verstoffen inclusief de aangekochte vliegenspray ivm de trail van vorig jaar, 1 fles vol, andere net 2 keer uit gespoten, denk binnenkort maar in verkoop zetten.

tja hier aan het voorwerken, nog twee maandjes zwangerschap en dan even geen tijd meer :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:55

@ tine balen van het maaien. Is altijd wel moeilijk iets af te spreken met die drukke boertjes.

Enne idd het was ferro. Gaat wel redelijk hij deed vanmiddag een klein drafje door de wei toen robin er bij kwam.

@ VHU bente stond lekker op de wei toen wij kwamen.
Fietsen met Joep deed ik ook pas vanaf 11/12 maanden. En dan ook maar een klein rondje. Is wel belangrijk voor die
grotere zwaardere rassen.

@ aks dids ziet er zeker goed uit. Zo iets is ferro nu ook. Die is gewoon rond van zichzelf dus dan tonen ze al wat
zwaarder.

@ biancailona druk bezig voor je cursus wel leuke foto's !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:07

Fijn dat ze op de wei stond Maisie, heb nagemeten wat we hebben gereden was dus maar liefst 32 km, dan is het erg lekker als ze na die tijd lekker op de wei kunnen. Heb jij nog gehoord hoe het met Peter is afgelopen?

Dus Robin is weer thuis! Heel veel veilige en fijne kilometers gewenst met hem het is een mega leuke pony!

Zal ook weer eens gewoon flesje 'zuivere' teatree kopen.

@Biancailona ja als die kleine er is kom je inderdaad de eerste maanden nergens meer aan toe, ontzettend mooi maar ook waanzinnig drukke tijd is dat.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:09

dan ineens twee kids om bezig te houden, denk nu zo ver mogelijk voorwerken :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:08

Goedemorgen!!!

Hier een redelijk rustige dienst gehad :D Heerlijk. Zo nog even de boel overdragen en wat ritjes klaarzetten en dan ben ik weer vrij tot donderdagmiddag :D :D
Eens even bedenken wat we vandaag allemaal gaan doen.

Fijne dag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:59

goedemorgen

Frensie: lekker rustig gehad en een tijdje vrij
Maisie: schiet dus nog niet heel erg op met Ferro
Bi: lekker vooruit aan het werken
Janouk: ineens midden in de kringwedstrijd. Ze waren vast niet blij met jullie. Sommige ruiters raken zoooo in paniek van een wagentje
VHU: Dan hebben wij een te actief beeld van jouw fietsen gehad ;) En we bedoelen het inderdaad alleen maar goed, zodat je nog heeeeeeel lang van dit heerlijke hondje kunt genieten.

Volgens mij had ik gelezen dat naast Atex daasspray de teatree er ook uit gaat....

Vanmorgen heeft zoonlief me geholpen om de paarden naar huis te halen. Ik vind het zo knap. Hij kan zelf zijn pony vangen, halster omdoen is namelijk best lastig over vliegenmasker heen. En hij loopt daarna dus het hele stuk voor mij (met de andere 2) uit. Zo stoer... <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:02

tine10 schreef:
Volgens mij had ik gelezen dat naast Atex daasspray de teatree er ook uit gaat....

Dat lijkt me stug! :)
Teatree kun je namelijk kopen als essentiele olie. Gewoon puur, bij een ''de tuinen'' oid. En wordt helemaal niet alleen gebruikt tegen steekbeestjes, maar schijnt ook wondgenezing te bevorderen en brengt ook de huid tot rust.
Ik geloof niet dat ze dat uit de handel gaan halen hoor tine :n

@frensie; lekker! :oo wat je vandaag gaat doen. Genieten van het weer? ;)

Hier de afwas al gedaan :) Zo eventjes mezelf fatsoeneren, moet naar school straks voor weer zo'n oeverloos kansloos gesprek.. >;)
Zometeen ook de revalidatie bellen.. Het wordt steeds erger (kan niet meer aan het aanrecht staan zonder dat ik ergens als een lijk op moet steunen..) en met mijn werk in het vooruitzicht (3 weken 6 dagen per week) en daarna vakantie (kamperen) wil ik sowieso lekkere pijnstillers :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:25

Mogguh

@ Frensie....lekker een soort van weekend :D

@ Tine, wat een knappe zoon heb je toch......stoer hoor *\o/*

@ Aks, vervelend problemen met de gezondheid -O- ........mocht je niks krijgen aan pijnstillers......heb een hele verzameling, dus je kunt uit komen zoeken hoor, heb ze in alle soorten en maten staan :=

@VHU Ging ook niet voor de punten, maar voor de ervaring :D nou die hebben we zeker op gedaan hoor......ben trots op me Pown en het komt allemaal vanzelf wel.....22 juli gaan we voor het debuut in de marathon *\o/* Misschien gaan mensen dan weer klagen dat ik stappend door de poortjes ga := :o

Pfff zie dat ik nog een berg bij moet lezen B-) Ga nu eerst nog maar iets productiefs doen voor mijn baas :D
Hopelijk vanavond droog en tijd en de puf ervoor om vanavond de zwarte cupcake (Fries van me schoonzus die gek is op eten) te rijden....die heb ik namelijk de afgelopen week een beetje laten versloffen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:40

@Tine vind het zo leuk voor jullie dat jullie zoon helemaal into de paarden is. Bij onze zoon is dat helaas niet gebeurd. Ben allang blij dat hij groomen wel leuk vindt, zo af en toe :P en het niet erg vind om mee te gaan, zo af en toe.
Hoe voel je jezelf nu?
@Frensie heerlijk eventjes tijd voor jezelf. Geniet ervan, het is hier nu prachtig weer. Gisteren hadden we een verjaardagsfeest en normaal is het bij die persoon altijd prachtig weer, nu zaten we te bibberen in de tuin en hadden met de BBQ dus maar de jassen aangedaan.... :\
@Aks echt niet te filmen het gebeuren rondom jouw rug. As you know had ik dan na mijn val een zwaar gekneusd SI gewricht etc en ik heb er na mijn rit van gisteren dus ook wel last van, heb als ik lang zit of dus lang sta er ook nog last van, maar ja, dat is logisch en op 'een paar paracetamol-niveau', echt niet te vergelijken met hoe het bij jou is en als ik vandaag uit bed stap is het pijnloos. Waardeloos :(:) . Sterkte met je gesprek. Is jullie school nog wel open, in Brabant waren ze toch al vrij? In extreme gevallen van mijn benen krijg ik tramadol. Voel je niets en niemand meer maar ik durf het niet te nemen als ik alleen thuis ben want het is pure doping en je gaat je er heel raar van voelen :#
@Dingetje veel plezier bij de Fries, waar ga je starten 22 juli?

Hier moet ik even wat mail beantwoorden, bij ons op school zit alles in een soort draaikolk / versnelling en ik moet het goed bijhouden anders raak ik de kluts kwijt := Wij moeten nog 2 weken *\o/* en dan mag je als docent je mailbox sluiten en pas op 20 augustus weer openen _/-\o_ en dat ga ik dus ook doen :D

Zo direct even naar stal om te kijken hoe Bente erbij staat plus eens kijken hoe ik het lamoen goed krijg op haar maat enz en ik heb een projectje in de vorm van de appaloosa ga ik even mee knutselen. Plus dat Crazymel mijn veelzijdigheidszadel op komt halen om te passen op Wish. Ben benieuwd.

Iedereen fijne dag!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-07-12 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:41

Dingetje: haha, wij gaan ook in stap door de hindernissen bij de marathon. We mogen komend weekend weer. Ben heel benieuwd hoe het gaat.
Aks: dan haal ik vast wat dingen door elkaar. Solly. En heel veel sterkte op school en met de revalidatie. Is toch niet normaal meer dat je zo veel pijn hebt. -O-

Ik ga pony inspannen, heb zo les.

edit: voel me nog steeds ellendig, erg moe en duizelig. Dieet lijkt tot nu toe niets te doen (zou volgens die meneer met de 1e dag al veel fitter moeten zijn. Ben nu voor 8e dag bezig....)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:49

Kan het toch niet laten om nog ff te checken :+

@ Tine, veel plezier met de les :D gelukkig dat ik niet de enige ben die in stap gaat *\o/* veel succes alvast voor volgende week ;) Zie graag actiefoto's verschijnen :=

@ VHU 22 juli is het Jumpin de Weel in Nisse. Nou veel druktes dus nog vandaag! Pff lamoen op maat....heb gelukkig een lief vriendje daarvoor die zulke dingen even regelt :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:58

@tine; wat raar van dat dieet >;)

@VHU; ik kom ook niet pijnloos uit bed :=
WBT scholen, 't is nu week 10 (4 blokken van 10 weken). Gaan HBO's en Uni's niet landelijk gelijk?? Ik weet niet :P De bussen hebben wel al vakantiedienstregeling :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:25

goedemorgen..
zooo even snel...ik moet werken..
tine..heb je wel een heel goede multivitamine bij je dieet gekregen, toen ik aan koolhydraatarm begon ben ik daar heel goed in begeleid, en een heel complete vitamine is wel een must, anders idd draaierig en van alles behalve me goed te voelen..
Aks en Vhu... :(:) :(:) :(:) rotlichaam soms....hoop dat jullie snel meer pijnvrij uit bed kunnen komen...helaas mijn lijf werkt ook niet helemaal mee...balen is dat !!
Verder lees ik van vhu die gaat knutselen met appaloosa..vertel !? :7
en goed dat je jezelf ontlast door op de fiets te gaan zitten !!
crazymel zadel passen.
dingetje met een fries
frensie dag vrij
tine moet nog hooien...wij laten het nu staan, blij dat ik het vrijdag niet heb laten maaien, gisteren een regenbui,.morgen al regen en na woensdag ook...dat word niet meer droog... wij willen geen folie om het hooi.
lanouska lekker rustig weekeinde gehad, hoe gaat het met de jonge paardjes van je moeder ??
BI druk aan het werk !
Maisie vandaag met Robin aan de slag, leuk !!!!
Didd's ziet er super super goed uit !!!

verder....moet ik serieus aan het werk.. :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:37

Nou, ik mag 6 augustus.. maar dat komt niet uit moet ik werken, dus lekker moeilijk gedaan, nou mag ik 13 augustus! (brief is op 8 juni daar binnengekomen :? ) achja..
Nog naar de huisarts gebeld voor pijnstillers en maagbeschermers. Ik vreet veel te veel rotzooi dus kan vast geen kwaad :+
Zo, nu ontbijten, en dan moet ik zo al weg. Die stomme bussen met hun vakantiedienstregeling.. Ik moet een half uur eerder vertrekken hier >;) (of met de fiets, maarja, de kans dat die daarna kwijt is is ook weer zo groot..)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:08

Nou, je hebt in ieder geval nu een afspraak staan...is dat het eerste intake gesprek, of gaan ze dan ook echt al wat doen ???

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:09

nee intake :+
Daarna de wachtlijst op!
Ze gaan alleen nog maar vertellen wat ze van plan zijn te gaan doen..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:11

Van wanneer tot wanneer loopt de zomervakantie eigenlijk in Nederland?
In België hebben de kleuter-, lagere en middelbare scholen van 1 juli tot en met 31 augustus zomervakantie, de hogescholen hebben zomervakantie van ergens eind juni tot midden september (dit jaar zal het begin van het schooljaar 17 september zijn denk ik).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:46

volgens mij van 19 juli tot 3 september hier in drenthe..maar dat is wisselend per regio..
balen aks...dan de wachtlijst op...balletje rolt...maar wel errug langzaam.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:03

Aks: Het duurt nog even, maar goed, je hebt een afspraak. En dat die bussen toch al met vakantiedienst zijn he, echt te gek voor woorden. Hier ook, terwijl de scholen nog 3 weken moeten.
Bianca: ik heb helemaal niets gekregen, geen begeleiding of wat dan ook. Ik moest op internet maar uitzoeken wat ik mag hebben. Maar dat spreekt elkaar soms ook nog behoorlijk tegen. Van instructrice begreep ik vanmorgen (zij doet ook zoiets) dat je dit helemaal niet langdurig mag volgen. Maar dat je heel geleidelijk koolhydraten weer moet gaan invoeren. Volgens man van wie ik het moet doen, is het iets blijvends.

Nou, heb inmiddels iemand gevonden die eventueel in het vervolg voor ons kan hooien. Is de man die ook hier de mest injecteert. We wachten nu nog even af wat de huidige maaimeneer aan acties onderneemt. Anders stappen we over. Heb de huidige deal voorgelegd aan de nieuwe maaimeneer. Die moest er even over denken. We hebben nu de deal dat we met gesloten portemonnee werken. De opbrengst/balen hooi verdelen we 50/50. Maar iets andere verdeling mag van mij ook, want nu staat er wel al voor 40 grote balen (en dat is dan de 1e snee, komt nog 1 snee). Wij hebben maar ca 12 balen per jaar nodig. De nieuwe maaimeneer heeft zelf niets aan paardenhooi, is koeienboer, maar wist wel paar mensen die het kunnen afnemen. Dus we hebben in ieder geval een alternatief, moeten we alleen nog even kijken hoe we dat met de opbrengst gaan doen (ik kan de balen hier ook niet kwijt op het erf om ze zelf te verkopen, heb ook geen balenklem oid).

Mocht de huidige meneer helemaal niets meer van zich laten horen, dan komt de nieuwe de wei in ieder geval ook even opruimen (vanaf morgen gaat en blijft het regenen), zodat het gras eronder weer kan groeien.